Data modyfikacji:

Uniroyal RainSport 3 – „czy słońce czy deszcz”

Autor: Łukasz Wulkanista

Lata temu opony Uniroyal otrzymały miano „opon deszczowych”. Zaczęło się od modelu „The rallye 180” wypuszczonego na rynek w 1967 roku, który został opatrzony słynnym symbolem parasolki. Tym samym, który dzisiaj znajduje się w logo belgijskiego przedsiębiorstwa. Nazywając najnowsze opony letnie „RainSport 3”, producent ewidentnie pragnie, by marka nadal kojarzyła się z deszczową aurą. Czy jednak jest to jeszcze uzasadnione? Jak pokazują liczne testy niezależnych organizacji – tak. Mimo że Uniroyal RainSport 3 bardzo dobrze sprawdzają się w zróżnicowanej scenerii, deklasują rywali pod względem jazdy i hamowania na mokrej nawierzchni. Jaka technologia daje im taką przewagę? Czy mają coś do zaoferowania poza świetnymi wynikami podczas prowadzenia w deszczu? Czym różnią się od poprzednich generacji z tej serii i jakie są ich wady? Przyjrzeliśmy się im bardzo uważnie i znamy odpowiedzi na każde z tych pytań. O wszystkim przeczytasz w dalszej części tekstu!

Opona letnia RainSport 3 w kroplach deszczu, fot. Uniroyal

Spis treści

  1. Technologia
  2. Oferta (lista produktów)
  3. Jak założyć?
  4. Galeria
  5. Wyniki testów opon
  6. Wady i zalety bieżnika
  7. Co nowego? Porównanie.
  8. Przeznaczenie
  9. Etykieta EU
  10. Gwarancja
  11. Opinie kierowców
  12. Ocena parametrów
  13. Podsumowanie

Budowa i technologie

W porównaniu do poprzednich generacji tej serii, zmiany są rewolucyjne. To, co od razu rzuca się w oczy, to zupełnie inny wzór bieżnika. Jego rzeźba jest asymetryczna, a zewnętrza część posiada konstrukcję kierunkową. Dlaczego zdecydowano się na taką „egzotykę”? Powód jest prosty: wyższe osiągi, większy komfort akustyczny i niższe opory toczenia. Jak się jednak można domyślać, taka zmiana musiała skutkować zmianami w pozostałych parametrach. O tym natomiast więcej w akapicie poświęconym porównaniu nowej i starej generacji. Tymczasem przyjrzymy się bliżej oponie Uniroyal RainSport 3.
  • Technologia Shark Skin – dosłowne tłumaczenie tej nazwy jest jak najbardziej poprawne. Technologia polega na wykorzystaniu w oponie rozwiązań inspirowanych… tak, skórą rekina. Odpowiednia gęstość rowków, nacięć i elastyczność gumy – wszystko to uczyniło bieżnik RainSport 3 bardziej aerodynamicznym, odpornym na turbulencje i zjawisko aquaplaningu. Brzmi dobrze, ale czy rzeczywiście działa? Gdyby było inaczej, Uniroyal nie otrzymałby nagrody Red Dot Design Award za innowacyjność i funkcjonalność technologii.
  • Fast Curve Configuration to sztywniejsze bloki barkowe bieżnika, co zmniejsza odkształcenia i skutkuje lepszym przenoszeniem sił bocznych.
  • Gentle Sound Configuration to zespół różnych rozwiązań, dzięki którym udało się wyraźnie zredukować hałas wytwarzany przez opony. Dodatkowym efektem jest bardziej regularne ścieranie bieżnika.
  • Rain Tire Compound dotyczy odpowiedniego składu opony. Technologia ta sprawia, że mieszanka dużo lepiej wnika i wypełnia nierówną strukturę nawierzchni. Efekty? Lepsza przyczepność i poprawione przenoszenie dużych sił w momencie hamowania.
  • Ultimate Flow Structure to opracowany z wykorzystaniem nowoczesnej aparatury rozkład rowków i nacięć, które szybko i skutecznie odprowadzają wodę.
Na koniec warto też wspomnieć o większej liczbie krawędzi trzymających oraz o elastycznych blokach barkowych (w kierunku wzdłużnym). Bez nich ostateczny efekt nie byłby tak udany.

Oferta / Lista rozmiarów

Poniżej lista 120 rozmiarów oraz wariantów modelu RainSport 3. Bieżnik dostępny jest dla felg od 14 do 21 cali. Symbol "XL" oznacza oponę wzmocnioną, natomiast "FR" ogumienie z rantem chroniącym felgę.

Gdzie kupić najtaniej? Sprawdź ceny!

Sprawdź aktualne ceny i porównaj ofertę ponad 35 sklepów internetowych z oponami. Zobacz gdzie kupisz opony Uniroyal RainSport 3 w najlepszej cenie. Pamiętaj również aby zweryfikować czy wybrany sklep oferuję darmową dostawę oraz czy płatność przy odbiorze lub przelew błyskawiczny nie generują dodatkowych kosztów. Darmowy transport proponuje około 40% sklepów internetowych z oponami. Podczas zakupów warto zwracać uwagę na koszt całkowity transakcji, a nie tylko na cenę samego produktu.

Średnica felgi - 14 cali

185/55 R14 80H
E A 70dB
195/45 R14 77V
E A 71dB

Średnica felgi - 15 cali

185/55 R15 82H
E A 70dB
185/55 R15 82V
E A 70dB
195/45 R15 78V
E A 71dB
195/50 R15 82H
E A 71dB
195/50 R15 82V
E A 71dB
195/55 R15 85H
C A 71dB
195/55 R15 85V
C A 71dB
205/55 R15 88V
E A 71dB

Średnica felgi - 16 cali

195/45 R16 84V XL FR
C A 72dB
195/50 R16 88V XL
C A 72dB
195/55 R16 87H
-
195/55 R16 87T
C A 71dB
195/55 R16 87H
C A 71dB
195/55 R16 87V
C A 71dB
205/45 R16 87Y
C A 72dB
205/45 R16 83V FR
E A 71dB
205/45 R16 83Y FR
E A 71dB
205/50 R16 87V
C A 71dB
205/50 R16 87Y
C A 71dB
205/55 R16 91W
-
205/55 R16 94V
C A 72dB
205/55 R16 94Y
C A 72dB
205/55 R16 91H
C A 71dB
205/55 R16 91V
C A 71dB
205/55 R16 91Y
C A 71dB
215/45 R16 90V
E A 72dB
215/55 R16 97H
C A 72dB
215/55 R16 97Y
C A 72dB
215/55 R16 93V
C A 71dB
215/55 R16 93Y
C A 71dB
225/55 R16 99Y XL
C A 72dB
225/55 R16 95V
C A 71dB
225/55 R16 95Y
C A 71dB

Średnica felgi - 17 cali

205/40 R17 84Y XL FR
E A 72dB
205/45 R17 84V
-
205/45 R17 88V XL FR
C A 72dB
205/45 R17 88Y XL FR
C A 72dB
205/50 R17 93V XL FR
C A 72dB
205/50 R17 93Y XL FR
C A 72dB
205/50 R17 89V FR
E A 71dB
205/55 R17 95V XL
C A 72dB
215/40 R17 87Y XL FR
E A 72dB
215/45 R17 91Y XL FR
C A 72dB
215/45 R17 87V FR
E A 71dB
215/45 R17 87Y FR
E A 71dB
215/50 R17 95V XL FR
C A 72dB
215/50 R17 95Y XL FR
C A 72dB
215/50 R17 91Y FR
C A 71dB
215/55 R17 94V FR
C A 71dB
215/55 R17 94Y FR
C A 72dB
225/45 R17 91W
-
225/45 R17 94V XL FR
C A 72dB
225/45 R17 94Y XL FR
C A 72dB
225/45 R17 91V FR
C A 71dB
225/45 R17 91Y FR
C A 71dB
225/50 R17 94W
-
225/50 R17 98V XL FR
C A 72dB
225/50 R17 98Y XL FR
C A 72dB
225/50 R17 94V FR
E A 71dB
225/50 R17 94Y FR
E A 71dB
225/55 R17 101Y XL FR
C A 72dB
225/55 R17 97Y FR
C A 71dB
235/45 R17 97Y XL FR
C A 72dB
235/45 R17 94Y FR
C A 71dB
235/55 R17 103Y XL
C A 72dB
235/55 R17 99V
C A 71dB
245/40 R17 91Y
E A 71dB
245/45 R17 99Y XL FR
C A 72dB
245/45 R17 95Y FR
C A 71dB

Średnica felgi - 18 cali

215/35 R18 84Y XL FR
E A 72dB
215/45 R18 93Y XL FR
C A 72dB
225/35 R18 87Y XL FR
C A 72dB
225/40 R18 92W
-
225/40 R18 92Y XL FR
C A 72dB
225/45 R18 95Y
-
225/45 R18 95Y XL FR
C A 72dB
225/55 R18 98V
C A 71dB
235/40 R18 95Y XL FR
E A 72dB
235/40 R18 91Y FR
E A 71dB
235/45 R18 98Y XL FR
C A 72dB
235/50 R18 97V
C A 71dB
235/55 R18 100H
C A 71dB
235/55 R18 100V
C A 71dB
245/35 R18 92Y XL FR
C A 72dB
245/40 R18 97Y XL FR
C A 72dB
245/40 R18 93Y FR
E A 71dB
245/45 R18 100Y XL FR
C A 72dB
245/45 R18 96Y FR
E A 71dB
245/50 R18 100Y
-
255/35 R18 94Y XL FR
C A 73dB
255/45 R18 103Y XL FR
C A 73dB
255/45 R18 99Y FR
C A 72dB
255/55 R18 109Y XL
C A 73dB
265/35 R18 97Y XL FR
C A 73dB

Średnica felgi - 19 cali

225/35 R19 88Y XL FR
C A 72dB
225/45 R19 96Y XL FR
C A 72dB
235/35 R19 91Y XL FR
E A 72dB
235/40 R19 96Y XL FR
C A 72dB
245/35 R19 93Y XL FR
E A 72dB
245/40 R19 98Y XL FR
C A 72dB
245/45 R19 102Y XL FR
C A 72dB
255/30 R19 91Y XL FR
E A 73dB
255/35 R19 96Y XL FR
C A 73dB
255/40 R19 100Y XL FR
C A 73dB
255/45 R19 104Y XL FR
C A 73dB
255/50 R19 107Y XL
C A 73dB
255/55 R19 111V XL
C A 73dB
265/35 R19 98Y XL FR
C A 73dB
275/30 R19 96Y XL FR
C A 73dB
275/45 R19 108Y XL
C A 73dB
305/30 R19 102Y XL FR
C A 75dB

Średnica felgi - 20 cali

245/35 R20 95Y XL FR
C A 72dB
255/35 R20 97Y XL FR
C A 73dB
255/40 R20 101Y XL FR
-
275/35 R20 102Y XL FR
E A 73dB
275/40 R20 106Y XL
C A 73dB
275/45 R20 110Y XL
C A 73dB

Średnica felgi - 21 cali

Rozmiar Etykieta
295/35 R21 107Y XL C A 75dB

Jak założyć lub zamontować opony na aucie

W związku że z oponami asymetrycznymi pojawia się wiele problemów podczas montażu, przygotowałem grafikę prezentującą jak prawidłowo wygląda montaż opon Uniroyal RainSport 3 na aucie. Dzięki niej dowiesz się jak założyć poprawnie wspomniane opony na koła.

Galeria

Kilka oryginalnych zdjęć w czterech wariantach, niedługo trochę amatorskich zdjęć naszego dzieła. Kliknij w miniaturkę, aby powiększyć.

Wyniki testów

Czy opony średniej klasy mogą rywalizować z ogumieniem z segmentu premium? Uniroyal RainSport 3 pokazują, że to możliwe. A chociaż rzadko udaje im się stanąć na podium, ich wyniki dowodzą, że producent położył duży nacisk na każdy z badanych parametrów. Nie powinno jednak dziwić, że najlepiej radzą sobie na mokrej nawierzchni. Potwierdza to każdy z przeprowadzonych testów. 2014: Test opon letnich Auto, Motor und Sport w rozmiarze 205/55 R16 - miejsce 2 Drugie miejsce bieżnika RainSport 3 brzmi jeszcze lepiej, kiedy przyjrzeć się poszczególnym wynikom. Mimo że rezultat dotyczy wyłącznie rozmiaru 205/55 R16, warto odnotować, że bieżnik Uniroyala wypadł lepiej od takich modeli jak Pirelli Cinturato P7, Dunlop Sport BluResponse czy Michelin Energy Saver +. Co więcej, tylko jemu oraz zwycięzcy udało się uzyskać na mokrej nawierzchni wynik przekraczający 9 pkt (na 10). 2015: Test opon letnich Auto, Motor und Sport w rozmiarze 225/50 R17 - miejsce 5 Miejsce w ścisłej piątce to powód do dumy. Ale inżynierowie Uniroyala powinni czuć jej jeszcze więcej, bo to ich bieżnik uzyskał w tym badaniu trzeci rezultat pod względem jazdy na mokrej drodze. 2016: Auto Bild, badanie drogi hamowania opon letnich 205/55 R16 – miejsce 4 Test opon letnich Auto Bild w rozmiarze 205/55 R16 - miejsce 5 – miejsce 11 Test opon letnich ADAC w rozmiarze 225/45 R17 - miejsce 9 – miejsce 9 W badaniu drogi hamowania opony letnie Uniroyala uzyskały świetnie wyniki: 35,9 m na suchej i 28,7 m na mokrej nawierzchni. Niedosyt jest tym większy, że do miejsca na podium zabrakło zaledwie 20-30 centymetrów. Ponownie jednak udało się zostawić w tyle kilka drogich modeli opon z klasy premium. W dwóch kolejnych badaniach RainSport 3 uzyskały oceny „zadowalające”. Wyniki testu ADAC pokazują dodatkowo, że to właśnie ten bieżnik uzyskał jeden z najlepszych rezultatów (3) w kategorii: oszczędność paliwa. 2017: Auto Bild, badanie drogi hamowania opon letnich 225/50 R17 - miejsce 6 Kolejne badanie drogi hamowania. Tym razem pod lupę wzięte zostały szerokie opony o wymiarach 225/50 R17. RainSport 3 musiał zmierzyć się w tym roku m.in. z nową generacją znanej serii premium: Continental PremiumContact 6. I chociaż ostatecznie tę rywalizację przegrał, uzyskał na mokrym torze wynik nie tylko lepszy od bieżnika Continentala, ale i pozostałych modeli. 34,7 metra to rezultat, który dowodzi, że opony Uniroyal zasługują na miano opon deszczowych.

Wady i zalety opon Uniroyal RainSport 3

Wśród komentarzy na temat tych opon najczęściej pojawiają się pozytywne opinie dotyczące prowadzenia samochodu podczas trudnych, deszczowych warunków. Dotyczy to zarówno przyczepności oraz hamowania, jak i hałasu, oporów toczenia czy trakcji. Ponoć w dużym stopniu opona zawdzięcza swoje osiągi "skórze rekina" czyli technologii "shark skin". Nie raz spotkaliśmy się też z głosami, które chwalą RainSport 3 za szybkie reagowanie na zmiany warunków: susza-wilgoć, wilgoć-susza. Tego wszystkiego można się jednak spodziewać po oponach określanych mianem „deszczowych”. Pora powiedzieć sobie zatem o wadach. Ale to, co dla jednych jest wadą opon Uniroyala, dla innych już nią nie jest. Wszystko zależy od tego, do czego chcemy je porównać. Jeśli do czołówki ogumienia z segmentu premium, to rzeczywiście mogą one pozostawiać sporo do życzenia. Ktoś, kto przerzuciłby się na nie, mógłby odczuwać lekkie zarzucanie na zakrętach i narzekać na niższy komfort akustyczny. Nie da się jednak zaprzeczyć faktom: do im mniejszych felg opony są przeznaczone, tym słabiej wypadają pod względem efektywności paliwowej. W swojej klasie cenowej RainSport 3 jest jednak jedną z bardziej ciekawych pozycji.

Uniroyal RainSport 3 a Uniroyal RainSport 2

O nowych technologiach i poprawkach była już mowa. Poniższe dane pokazują natomiast, że nie były to jedynie kosmetyczne zabiegi. RainSport 3 i RainSport 2 dzieli różnica klas.
Cecha Poprawa
Opory toczenia +14%
Odporność na ścieranie +9%
Hałas +3%
Ochrona przed aquaplaningiem +1%
Prowadzenie na mokrej nawierzchni +4%
Hamowanie na mokrej nawierzchni +8%
Prowadzenie na suchej nawierzchni +2%
Hamowanie na suchej nawierzchni bez zmian
Przebieg bez zmian

Dla kogo opony Uniroyal RainSport 3?

Produkt dedykowany jest dla posiadaczy samochodów osobowych. Ale duża rozpiętość rozmiarów (15-21”), a także zróżnicowane indeksy nośności oraz prędkości pokazują, że nie muszą być nimi jedynie kierowcy miejscy. I nie kłóci się to z rzeczywistością. Producent zadbał o parametry, które muszą zadowolić osoby o bardzo odmiennych nawykach drogowych.
"Opona nadaje się zarówno do szybkich samochodów sportowych, w tym modeli luksusowych i pojazdów typu SUV, jak i do małych samochodów, takich jak Fiat 500 i Hyundai i20." - Uniroyal
Przed zakupem warto jednak upewnić się, czy konkretny, poszukiwany rozmiar ogumienia spełnia nasze oczekiwania. Informacje o najważniejszych parametrach można znaleźć na etykietach unijnych, w które są wyposażone wszystkie nowe opony na rynku europejskim.

Etykieta unijna (dla rozmiaru 205/55 R16 91 H)

Efektywność energetyczna / opór toczenia To, do której klasy energetycznej zalicza się dana opona, zależy w głównej mierze od wysokości oporów toczenia. Większość rozmiarów RainSport 3 może pochwalić się przynależnością do wysokiej klasy „C”. Słabiej wypadają tu niestety modele do felg o średnicy 15-cali. Przyczepność na mokrej nawierzchni Pod tym względem opony Uniroyala mogą pochwalić się wysokimi wynikami bez względu na rozmiar. Do odpowiedniej klasy przydzielane są po zmierzeniu drogi hamowania na mokrej nawierzchni. Hałas 71dB oznacza, że opony o wymiarach 205/55 R16 spełniają europejskie standardy akustyczne. Dodatkową informacją jest ilustracja po lewej stronie, mówiąca o ich przeciętnym rezultacie (2 na 3 fale).

Gwarancja na opony Uniroyal RainSport 3

Posiadacze opon Uniroyal RainSport 3 mogą liczyć na bardzo dobre warunki gwarancyjne. Sam okres, w którym można zareklamować produkt, to 5 lat, czyli 60 miesięcy (od daty wyprodukowania). Wyjątkiem jest sytuacja, jeśli przed upływem tego czasu dojdzie do granicznego zużycia czoła bieżnika RainSport 3. Reklamowane opony nie mogą:
  • być wcześniej naprawianie,
  • posiadać naciętego czoła,
  • być bieżnikowanie poza producentem,
  • nie posiadać czytelnego oznaczenia i europejskich homologacji.

Jak przyjęły się opony Uniroyal RainSport 3?

Polskie lato to nie tylko słońce, góry i plaża w Kołobrzegu. W naszym klimacie nie jest niczym dziwnym, że po kilku letnich dniach przychodzi pora deszczów. Może dlatego opony Uniroyal RainSport 3 to właśnie w Polsce cieszą się tak dużym uznaniem i popularnością. Odpowiednio dobrana mieszanka zapewnia bowiem szybkie reagowanie opony na zmianę warunków drogowych. Wśród głosów kierowców często pojawia się też opinia dotycząca dobrego stosunku ceny do jakości. Dziś, gdy od premiery minęło kilka lat, jest ona jeszcze lepsza!

Opinie użytkowników na forach

Od zawsze miałem zakodowane, że asymetryczne bieżniki są gorsze. Naprawdę nie wiem skąd mi się to wzięło, ale przez wiele lat nawet bym nie spojrzał na takie opony jak Uniroyal RainSport 3. I gdyby nie wymiana samochodu, w którym były zamontowane to pewnie jeszcze długo bym się nie przekonał jak bardzo się myliłem. Różnicę najmocniej odczuwam przy szybkiej jeździe, w momencie hamowania i przy skręcaniu. Zupełnie inna przyczepność. Teraz jakbym wrócił do symetrycznych to chyba czułbym się jak na księżycu, bez grawitacji. Testowałęm jeszcze asymetryczne opony Michelin, ale okazały się gorsze. Polecam Rain Sport 3!!!
Budowałem się za miastem, do działki nawet nie była jeszcze doprowadzona droga więc warunki niemalże terenowe. To był najlepszy test tych opon. Dziury, uskoki, wyboje, wszystko zniosły a trzeba było robić kursy nawet kilkanaście razy dziennie i to z bardzo dużym obciążeniem, błoto, nie błoto, słońce, deszcz. Sprawdziły się też przy normalnej jeździe po asfalcie, na autostradzie itd. Co tu dużo mówić, świetne opony w świetnej cenie. Gdybym miał wybierać jeszcze raz, to nawet bym się nie zastanawiał.
Mój teść kupił je którejś zimy, bo akurat była promocja. Zanim przyszło lato, zmienił samochód i opony już do nowego nie pasowały. Ale pasowały do mojego :D Dużych nadziei nie miałem, myślałem że może będę miał coś na zmianę, jak to się mówi, „w razie w”. No i zdarzyło się „w”, poszły mi obie opony na tylnej osi, wyminiełem na te Uniroyal Rainsport 3 (najpierw tylko te tylne). OD razu zacząłem czuć, że coś nie gra. Przód który do tej pory wydawał mi się okej, od tego czasu jakby ktoś mu założył łyżwy i wpuściłna lodowisko. Zupełnie inna klasa na mokrej nawierzchni – w sensie że te rainsport bez porównania lepsze. Za dwa tygodnie poleciałem wymienić przód i teraz mam komplet. Rewelacja. Cichutkie, twarde ale nie za bardzo i dają takie poczucie, że ma się władzę nad samochodem a nie on nad tobą. Naprawdę polecam, a teściowi dziękuję i pozdrawiam :)

Parametry opony

Porównajmy główne cechy opony takie jak zachowanie na mokrej nawierzchni, chęć ponownego zakupu czy cena produktu. Wszystkie parametry oceniane są w skali od 1 do 10.

Podsumowanie

Twórcy opon letnich Uniroyal RainSport 3 mieli dobry pomysł i zrealizowali go znakomicie. Dzięki nim w segmencie ogumienia klasy średniej znalazła się pozycja, obok której nie może przejść obojętnie żaden typ kierowcy. Dowodem tego są zrównoważone, wysokie wyniki testów we wszystkich kategoriach, morze pozytywnych opinii i wysoki poziom sprzedaży.

Uniroyal RainSport 3 w pigułce:

  • Klasa – Średnia
  • Producent – Uniroyal
  • Koncern – Continental
  • Bieżnik – RainSport 3
  • Poprzednia wersja – RainSport 2
  • Następna wersja – RainSport 4 (przypuszczenie)
  • Rodzaj bieżnika – asymetryczny (inside, outside)
  • Przeznaczenie – samochody osobowe, SUV-y, auta luksusowe, sportowe
  • Gwarancja – 5 lat od daty produkcji
  • Średnica felgi – od 14 do 21 cali
  • Ilość wariantów – 113
  • Sezon – Opony letnie
  • Cena – od 175 zł  (195/50 R15) do 839 zł (305/30 R19) za sztukę

Inne nazwy modelu RainSport 3

Inne nazwy tego bieżnika, z którymi możecie się zetknąć przeglądając Internet, fora dyskusyjne, serwisy z opiniami a nawet sklepy internetowe.
  • ReinSport 3 (litera "e" zamiast "a" w słowie "Rain")
  • Uniroyal Rain Sport 3 (słowa "Rain" oraz "Sport" pisane oddzielnie)
  • Uniroyal Rainsport3 (numer wersji "3" pisany bez spacji)
  • RainSport III (wersja pisana cyframi rzymskimi)
Zobacz również:
c
18 komentarzy
  1. deni | 14.02.2019 13:24
    nie ma lepszych opon na deszcz lub późne lato/jesień w Polsce :) akurat jak kupiłem te opony okazało się ze lata nie ma i ciągle pada deszcz wrażenia - w deszczu wszyscy jada 20 km/h wolniej niż ty, w zakrętach spoko się trzymają, głębokie kałuże - nowe opony tną jak masło, później po 2 latach głębokie kałuże już nie były tak fajne -wiadomo bieżnik się ...kończył po 2 latach 27 tys i niestety zużycie doszło do znaczników (na wsi pewnie ktoś będzie jeszcze jeździł) akustyka nie ma dla mnie znaczenia tylko parametry, spalanie ? nie mogę niestety nic napisać gdyż 2 lata jeździłem tym autem tylko na nich (hatchback, 1400 kg, 140 kuni, rozmiar 205/55R16) na deszcze mega opona minusy - w gorące dni, w zakrętach wydawało się ze lekko płynie na szutrze - wpadają drobinki w te kanały pod wodę i później po wyjechaniu z szutru albo sypiemy na boki albo trzeba czasem pojedyncze kamyczki wyciągać z bieżnika
  2. Wiktor | 09.09.2018 18:48
    Ja z czystym sumieniem polecam opony. Przejechane 10 tys km, opony z 2018r. Użytkuję w rozmiarze 205/55 R16 i mogę tylko zgodzić się ze wszystkim co było wypisane w teście. Jazda na mokrym to sama przyjemność, po prostu czuć że prowadzi się auto i to bez znaczenia czy jedziemy 100 czy 160 km/h. Opony są miękkie dlatego ich trwałość nie jest zbyt długa, za to dostajemy oponę która naprawdę lepi się do drogi. Kolega przede mną pisze że na continentalach to była jazda. Ja właśnie musiałem zmienić conti mimo że miały 4mm bieżnika to ślizgały się nawet na suchym...jak to ze wszystkim nie ma reguły co i komu podpasuje :)
  3. Maciek | 08.08.2018 11:11
    Katastrofa. Opony zakupione we wrześniu 2017, rozmiar 235x55x17. Dwa razy wyważane do zimy i nadal bicie na kierownicy lub brak stabilności samochodu (Ford Kuga 2011 4xs4). Założone zimówki Continental 235x55x16 na stalowych felgach i objawy przeszły. Nadmieniam że alusy proste. W 2018 roku już 5 razy wyważane i strach jeździć. Za każdym razem po jednym lub dwóch dniach problem powraca. Nie ma tu znaczenia czy napędy pracują czy jest na luzie. Jazda w miarę na trybie sport ukl. kierowniczego, przy normal lub komfort tak jakby jazda rowerem na źle scentrowanych kołach. Nigdy więcej. Będę próbował reklamować ale jaki będzie efekt (kupione przez Allegro w Warszawie) trudno odgadnąć. Odradzam. Na starych Continentalach to była jazda.
  4. Bartek | 28.06.2018 09:16
    Muszę niestety potwierdzić kilka opinii wystawionych powyżej. Na początku było wszystko super. Opona w deszczu zachowywała się świetnie, na suchym również ale była dość głośna. Co rok było tylko gorzej, aż wreszcie... Wiosna 2018, wyważone, założone i... Nie da się jeździć. Trzecie kierownicą przy każdej prędkości, a przy 130 drży tak, że się 10 km nie da przejechać. Trzy razy w tym roku je wyważano, zdejmowano, przestawiano i nic. W trakcie wymienione drążki kierownicze, ustawiona zbieżność i dalej to samo. Za kilka dni zmieniam opony ale już innego producenta o chyba nawet lepszych parametrach, niż Uniroyal. Zobaczymy jak długo będę jeździł. Uniroyal 205/55 R16 - kwiecień 2015 do czerwiec 2018; 45 000 km...
  5. Maciej | 24.05.2018 13:33
    Unikać jak ognia!!! Około 3 tygodnie po założeniu rozerwało jedną podczas jazdy. Całe szczęście, że w mieście nie na autostradzie. Data produkcji 1418. Nigdy więcej
    1. Darek | 01.06.2018 18:46
      Pisze Pan tak jakby żadna inna opona na świecie nie rozerwała się. Opony super na mokrym jak i na suchym i przy 180 na mokrym i 250 na suchym pewnie i stabilnie. Jak czytam niektóre komentarze to proponuję wznowić dla niektórych osób markę OZOS.
  6. przemek | 24.04.2018 02:08
    na deszczu i w ciasnych zakretach idealna, tylko przy ostrym hamowaniu nie stabilna ,no i przy mojej jezdzie gora 20k km i do wymiany.
  7. Marcin Pisarski | 31.03.2018 17:22
    Ludzie 50 tyś to dużo przewiduje się je na około 42 .klasa Premium to 45÷48 należało by zapoznać się najpierw z testami. Opona super 2 dni po założeniu 180 km/h jechałem i czułem się bardzo bezpiecznie
  8. Wiko | 20.01.2018 12:15
    Opony mało trwałe. Posiadam w swoim aucie opony z końca 2014 roku. Po trzech latach użytkowania do wyrzucenia, całkowicie zjechane. Przejechano na nich może z 50 tys. km maksymalnie.
  9. C5 | 12.10.2017 17:45
    Troche niska trwalosc, zrobilem na nich 48kkm moze do wymiany dobije do 50kkm - 3 letnie sesony. Zachowanie na mokro w tym przejazd przez koleiny - mistrzostwo swiata. Uzywany rozmiar 215x55R16 Citroen C5
  10. Kristo | 16.09.2017 19:19
    Kupiłem auto z Niemiec z tymi oponami na przodzie. Rozmiar 225/40/18. Opony z połowy roku 2015. Dziś byłem u wulkanizatora szukając opon na zimę. Zerknął okiem na czym jeżdżę obecnie . Stwierdził że są one już do wymiany bo ograniczniki już się ścierają. Nie wiem ile Niemiec na nich zrobił km. ale sądzę że nie więcej jak 40 tys. Strasznie szybko się skończyły. Szału nie ma.
  11. Tomek | 22.07.2017 15:06
    Wymieniłem 17 calowe Pirelli P 0 nero na Rainsport 3 w Alfie Mito. Uniroyal podobnie dobre jak Pirelli. W zasadzie nie czuję różnicy. Jeżdżę szybko,ostro. Mija drugi rok użytkowania Uniroyal i jest ok. Opony nie ząbkują się,nie huczą. Auto prowadzi się pewnie. Jakby było przyklejone do podłoża. Hamowanie ok. Ciekawe ile uda mi się zrobić przebiegu. Na Pirelli było to prawie 70tys. Od tego uzależnię czy polecam Rainsport. Aha,w tym roku nie zmieniałem opon na zimę. Uniroyal dały radę choć starałem się jeździć ostrożnie.
  12. Edek | 07.06.2017 15:38
    Te opony to porażka nieda się na nich jeździć pływają podczas jazdy oddałem je do reklamacji
    1. Piotr | 26.06.2017 19:44
      Mam identyczne odczucie, Audi A4 b8 do 130km/h, potem samochód odpływa. Czy uznano Ci reklamację ?
    2. Grzegorz | 12.06.2017 12:45
      Witam A co może być podstawą reklamacji? Mam podobne odczucia - auto pływa jakbym jechał citroenem 2CV. W stosunku do poprzednich Vredestain Utrac Sesanta to na uniroyalach boję się jeżdzić...wyrzucone pieniądze przed urlopem
  13. Michał | 09.04.2017 23:14
    Założyłem te opony do 407 coupe. Samochód dość ciężki, a opony bardzo miękkie. Zanim się ułożyły bałem się jechać szybciej niż 90 na prostej. Samochód zachowywał się jakby w kołach była minimalna ilość powietrza. Po ok. 2000 km było już lepiej, ale nadal na łukach opony się odczuwalnie uginały i słychać było niezbyt głośne buczenie. Precyzja prowadzenia w stosunku do poprzednich opon Pilot Exalto drastycznie spadła. Za to poprawił się komfort jazdy i koła z tym bieżnikiem wyglądały bardzo interesująco. W deszczu ten rainsport3 w porównaniu do poprzednich opon też wypadł nieco słabiej. Zamiast obiecywanej niesamowitej przyczepności, czułem się mniej pewnie na drodze. Opony wystarczyły na 2 sezony, tj. ok. 35t.km. Słowem, bardzo efektowna i komfortowa opona, ale chyba do lżejszych samochodów.
    1. sebo | 22.04.2017 19:54
      Kupiłem te opony i od nowości nie jestem w stanie ich wyważyć, cały czas drżą od 120 km/h, reklamacji nie chcieli uznać - stracili klienta na przyszłość. Opony bardzo miękkie, przy hamowaniu dziwne wibracje, na deszczu bez rewelacji. Nigdy więcej !!!
opony ekonomiczne ranking

Ranking opon ekonomicznych. Modele na lato i zimę

2024-07-19
Opony samochodowe podzielone zostały na trzy segmenty jakości, takie jak premium, klasa średnia oraz ekonomiczna. O tym, do której klasy zakwalifikowana zostanie dana opona, decyduje kilka czynników. Kluczowe są cena, jakość, doświadczenie na rynku oraz aspekty techniczne. Każdy z segmentów posiada swoje wady i zalety. Podział ten powstał głównie po to, aby dopasować opony do potrzeb jak największej liczby kierowców. Dziś skupimy się na klasie ekonomicznej. Przedstawimy ranking najbardziej polecanych opon z tego segmentu w odsłonie letniej i zimowej.
vredestein ultrac pro

Nowa opona letnia Vredestein Ultrac Pro

2024-03-22
Vredestein to holenderska marka specjalizująca się w produkcji opon samochodowych. Produkty Vredestein to najwyższa klasa jakości. Nie bez powodu zaliczane są do tego wąskiego, elitarnego grona opon klasy premium. Vredestein specjalizuje się we wszystkich rodzajach opon samochodowych, od sezonowych aż po całoroczne.
continental sportcontact 7

Opony Continental SportContact 7 – charakterystyka, opinie, testy

2023-12-11
Opony Continental Supersport 7 to najnowocześniejszy model ogumienia zaprezentowany przez niemiecki koncern oponiarski. Jest to produkt najwyższej klasy jakości, klasyfikowany jako UUHP, czyli najwyższa klasa pod względem osiągów i właściwości jezdnych. Jest to flagowy model opon Continental o przeznaczeniu głównie do samochodów sportowych, tuningowanych i elektrycznych. Pozwala na jazdę na najwyższym poziomie, zapewniając rewelacyjną przyczepność i bardzo dobre prowadzenie.
apollo aspire 4G

Opony letnie Apollo Aspire 4G – charakterystyka, opis, testy

2023-07-24
Opony letnie Apollo Aspire 4G - charakterystyka, opis, testy Wybór dobrych opon to gwarancja bezpieczeństwa, komfortu i ciszy w kabinie podczas jazdy. Ogumienie Apollo Aspire 4G to produkt, który poleca ponad 90% kierowców, mających z nimi styczność. Do tego nie da się im odmówić niskiej ceny, dobrej mieszanki gumowej oraz zadowalającego wyboru rozmiarów. Są to opony budzące dość duże zainteresowanie. Dowiedz się, jakie wyniki otrzymały w testach oraz jakie są ich parametry.
austone sp 802

Opony letnie Austone SP 802 – charakterystyka, opis, testy

2023-07-22
Opony letnie Austone SP 802 - charakterystyka, opis, testy Austone to dość rozpoznawalna, zagraniczna marka, która produkuje opony klasy ekonomicznej. W jej asortymencie każdy znajdzie coś dla siebie, a w niektórych recenzjach wręcz rekomenduje się rezygnację z opon np. segmentu średniego na ich rzecz, pod warunkiem pasującego do tego ogumienia stylu jazdy kierowcy. W dzisiejszym artykule omówimy model Austone SP 802 – jego parametry, dostępne rozmiary czy posiadane certyfikaty. Dowiedz się, czy warto zdecydować się na ogumienie Austone SP 802.
nankang ns2r

Opony Nankang NS-2R – charakterystyka, opinie, testy

2023-07-20
Opony Nankang NS-2R – Charakterystyka, opinie, testy Większość kierowców poszukuje modeli opon, które będą zapewniać doskonałą przyczepność w trudnych warunkach oraz na różnych nawierzchniach. Szczególnie cenionym parametrem jest zachowanie ogumienia podczas jazdy na nierównościach. Tymczasem nieco odmiennymi kryteriami kierować się będą właściciele aut sportowych, którzy preferują dynamiczną jazdę po utwardzonych nawierzchniach. W tym przypadku kluczowym parametrem jest przyczepność, a także osiągi na suchej nawierzchni. Wśród wielu modeli opon dostępnych na rynku motoryzacyjnym znajduje się m.in. propozycja Nankang NS-2R. Sprawdź, co warto wiedzieć o tej marce, czy klasa ekonomiczna ogumienia to dobry wybór do auta sportowego i jak wypadają w testach i opiniach warianty opon Nankang NS-2R 235 35 r19, Nankang NS-2R 195 50 r15 czy Nankang NS-2R 215 45 r17.