Lata temu opony Uniroyal otrzymały miano „opon deszczowych”. Zaczęło się od modelu „The rallye 180” wypuszczonego na rynek w 1967 roku, który został opatrzony słynnym symbolem parasolki. Tym samym, który dzisiaj znajduje się w logo belgijskiego przedsiębiorstwa. Nazywając najnowsze opony letnie „RainSport 3”, producent ewidentnie pragnie, by marka nadal kojarzyła się z deszczową aurą. Czy jednak jest to jeszcze uzasadnione? Jak pokazują liczne testy niezależnych organizacji – tak. Mimo że Uniroyal RainSport 3 bardzo dobrze sprawdzają się w zróżnicowanej scenerii, deklasują rywali pod względem jazdy i hamowania na mokrej nawierzchni. Jaka technologia daje im taką przewagę? Czy mają coś do zaoferowania poza świetnymi wynikami podczas prowadzenia w deszczu? Czym różnią się od poprzednich generacji z tej serii i jakie są ich wady? Przyjrzeliśmy się im bardzo uważnie i znamy odpowiedzi na każde z tych pytań. O wszystkim przeczytasz w dalszej części tekstu!
Sprawdź aktualne ceny i porównaj ofertę ponad 35 sklepów internetowych z oponami. Zobacz gdzie kupisz opony Uniroyal RainSport 3 w najlepszej cenie. Pamiętaj również aby zweryfikować czy wybrany sklep oferuję darmową dostawę oraz czy płatność przy odbiorze lub przelew błyskawiczny nie generują dodatkowych kosztów. Darmowy transport proponuje około 40% sklepów internetowych z oponami. Podczas zakupów warto zwracać uwagę na koszt całkowity transakcji, a nie tylko na cenę samego produktu.
Średnica felgi - 14 cali
Rozmiar | Etykieta |
---|---|
295/35 R21 107Y XL | C A 75dB |
Cecha | Poprawa |
---|---|
Opory toczenia | +14% |
Odporność na ścieranie | +9% |
Hałas | +3% |
Ochrona przed aquaplaningiem | +1% |
Prowadzenie na mokrej nawierzchni | +4% |
Hamowanie na mokrej nawierzchni | +8% |
Prowadzenie na suchej nawierzchni | +2% |
Hamowanie na suchej nawierzchni | bez zmian |
Przebieg | bez zmian |
"Opona nadaje się zarówno do szybkich samochodów sportowych, w tym modeli luksusowych i pojazdów typu SUV, jak i do małych samochodów, takich jak Fiat 500 i Hyundai i20." - UniroyalPrzed zakupem warto jednak upewnić się, czy konkretny, poszukiwany rozmiar ogumienia spełnia nasze oczekiwania. Informacje o najważniejszych parametrach można znaleźć na etykietach unijnych, w które są wyposażone wszystkie nowe opony na rynku europejskim.
Od zawsze miałem zakodowane, że asymetryczne bieżniki są gorsze. Naprawdę nie wiem skąd mi się to wzięło, ale przez wiele lat nawet bym nie spojrzał na takie opony jak Uniroyal RainSport 3. I gdyby nie wymiana samochodu, w którym były zamontowane to pewnie jeszcze długo bym się nie przekonał jak bardzo się myliłem. Różnicę najmocniej odczuwam przy szybkiej jeździe, w momencie hamowania i przy skręcaniu. Zupełnie inna przyczepność. Teraz jakbym wrócił do symetrycznych to chyba czułbym się jak na księżycu, bez grawitacji. Testowałęm jeszcze asymetryczne opony Michelin, ale okazały się gorsze. Polecam Rain Sport 3!!!
Budowałem się za miastem, do działki nawet nie była jeszcze doprowadzona droga więc warunki niemalże terenowe. To był najlepszy test tych opon. Dziury, uskoki, wyboje, wszystko zniosły a trzeba było robić kursy nawet kilkanaście razy dziennie i to z bardzo dużym obciążeniem, błoto, nie błoto, słońce, deszcz. Sprawdziły się też przy normalnej jeździe po asfalcie, na autostradzie itd. Co tu dużo mówić, świetne opony w świetnej cenie. Gdybym miał wybierać jeszcze raz, to nawet bym się nie zastanawiał.
Mój teść kupił je którejś zimy, bo akurat była promocja. Zanim przyszło lato, zmienił samochód i opony już do nowego nie pasowały. Ale pasowały do mojego :D Dużych nadziei nie miałem, myślałem że może będę miał coś na zmianę, jak to się mówi, „w razie w”. No i zdarzyło się „w”, poszły mi obie opony na tylnej osi, wyminiełem na te Uniroyal Rainsport 3 (najpierw tylko te tylne). OD razu zacząłem czuć, że coś nie gra. Przód który do tej pory wydawał mi się okej, od tego czasu jakby ktoś mu założył łyżwy i wpuściłna lodowisko. Zupełnie inna klasa na mokrej nawierzchni – w sensie że te rainsport bez porównania lepsze. Za dwa tygodnie poleciałem wymienić przód i teraz mam komplet. Rewelacja. Cichutkie, twarde ale nie za bardzo i dają takie poczucie, że ma się władzę nad samochodem a nie on nad tobą. Naprawdę polecam, a teściowi dziękuję i pozdrawiam :)