Prezentacja, test, opinie, wszystkie rozmiary...
Firma Viking powstała w 1906 roku i początkowo zajmowała się produkcją artykułów gumowych - kaloszy, uszczelek czy podeszw do butów. Pierwsze opony Viking powstały w 1931 roku, a dzięki ich dobrej jakości i niezawodności szybko zyskały popularność wśród kierowców szukających ogumienia do jazdy na co dzień. Obecnie marka należy do jednego z największych producentów opon na świecie - niemieckiego koncernu Continental. Modele Viking plasują się w klasie ekonomicznej, co oznacza, że łączą zoptymalizowane osiągi z korzystną ceną.
Opony klasy ekonomicznej są wybierane przez kierowców, którzy nie dysponują zbyt dużym budżetem na zakup ogumienia, posiadają auto o mniejszej mocy lub preferują spokojny styl jazdy. W przypadku opon klasy ekonomicznej stosowane są bardziej uniwersalne bieżniki i nieco mniej zaawansowane mieszanki gumowe – często są to technologie obecne kilka sezonów wcześniej w oponach wyższych klas. Największą popularnością wśród opon klasy ekonomicznej cieszą się: Dębica, Kormoran, Sava, Barum, Nexen, Dayton, Laufenn czy Imperial.
Opis opony całorocznej Viking FourTech Van w pigułce. Prezentowany model (jak już wspomniałem) stworzony został z myślą o sezonie letnim i zimowym. Sam bieżnik ma konstrukcję symetryczną. Producentem modelu FourTech Van jest marka Viking, której fabryki zlokalizowane zostały w takich krajach jak Niemcy, Francja czy Portugalia. Decydując się na wspomniane opony całoroczne klasy ekonomicznej otrzymujemy pełną gwarancję producenta (5 lat od daty produkcji).Opis modelu Viking FourTech Van
Opinie użytkowników o modelu FourTech Van firmy Viking znajdziesz w sekcji komentarzy, na dole strony. Jeżeli użytkowałeś prezentowany model opony, zachęcam do podzielenia się z nami swoimi wrażeniami oraz spostrzeżeniami. Tutaj dodasz opinię na temat opon Viking FourTech Van.
Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Viking.
Viking (FourTech Van) to model należący do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne/wielosezonowe zaprojektowane są tak, aby zapewnić optymalne właściwości jezdne zarówno w okresie letnim, jak i zimowym. Tego typu ogumienie zwykle stanowi kompromis pomiędzy osiągami typowych opon letnich i zimowych – część bieżnika odpowiada za prowadzenie na suchej drodze, a część jest przystosowana do zimowej nawierzchni. Mieszanka gumowa opon całorocznych najlepiej sprawdza się w umiarkowanych temperaturach – nie jest tak dobra w upały i podczas mrozu, jak mieszanki opon sezonowych.
FourTech Van (Viking) posiada symetryczną rzeźbę bieżnika. W oponach z bieżnikiem symetrycznym jego dwie połowy stanowią swoje lustrzane odbicie, a opona pracuje w taki sam sposób niezależnie od sposobu montażu czy kierunku jazdy. Bieżnik symetryczny przekłada się na dość przeciętne osiągi przy wyższych prędkościach i na mokrej drodze, dlatego w oponach osobowych praktycznie się go nie stosuje (jedynie w starszych modelach). Opony osobowe z bieżnikiem symetrycznym są stosunkowo tanie. Tego typu rzeźbę można spotkać w modelach zaprojektowanych z myślą o samochodach dostawczych lub ciężarowych.Viking FourTech Van z symetryczną rzeźbą bieżnika (wady i zalety)