Data modyfikacji:

Vredestein Quatrac 5

Autor: Łukasz Wulkanista

Opony całoroczne coraz mocniej konkurują z letnimi i zimowymi. Po prostu niektórym kierowcom nie opłaca się sezonowo wymieniać opon – ze względu na styl jazdy, roczne przebiegi czy moc posiadanego samochodu. Jedną z ciekawszych propozycji będzie dla nich z pewnością Vredestein Quatrac 5. Pierwszy model z serii Quatrac został po raz pierwszy zaprezentowany w 1993 roku. Opony marki projektowane są w nowoczesnym centrum globalno-rozwojowym, które znajduje się w holenderskim Enschede (marka Vredestein pochodzi właśnie z Holandii, ale od jakiegoś czasu należy do indonezyjskiego koncernu Apollo Tyres). Przy projektowaniu opon inżynierowie zatrudnieni w centrum wykorzystują najnowsze rozwiązania, technologie oraz korzystają z ogromnego doświadczenia spółki w produkcji ogumienia. Vredestein może pochwalić się pozycją lidera w segmencie opon całorocznych. Zobaczmy jakie rozwiązania zostały zastosowane w najnowszej odsłonie z serii Quatrac, czyli modelu oznaczonego numerem „5”.

Opona uniwersalna model Quatrac 5 firmy Vredestein

Spis treści:

  1. Technologia
  2. Oferta (Lista produktów)
  3. Wyniki w testach opon
  4. Wady i zalety
  5. Etykieta
  6. Gwarancja
  7. Opinie kierowców
  8. Ocena parametrów
  9. Podsumowanie
  10. Dane techniczne

Technologia modelu Quatrac 5

Omawiane opony zostały wyposażone w asymetryczną rzeźbę bieżnika, która bardzo dobrze sprawdza się zarówno w okresie wiosenno-letnim, jak i jesienno-zimowym. Specjalne umiejscowienie rowka wzdłużnego zwiększa stabilność i poprawia kontrolę nad pojazdem na suchej drodze. W modelu zastosowano rozwiązanie 3D Grip Claws. Polega ono na umieszczeniu specjalnych trójwymiarowych kostek między nacięciami bieżnika w środkowej części opony. Ich zadaniem jest poprawa przyczepności podczas wykonywania dynamicznych manewrów oraz zwiększenie efektywności przyspieszania na śliskiej nawierzchni (mniejsze ryzyko uślizgu kół). O dobrych osiągach modelu w zimowych i jesiennych warunkach świadczą oznaczenia Three Peak Snow Flake i M+S. Poza wysoką przyczepnością, model Quatrac 5 charakteryzuje się małymi oporami toczenia, które wpływają na redukcję poziomu zużycia paliwa oraz nie generuje uciążliwego hałasu podczas jazdy z wyższą prędkością, co ma duże znaczenie podczas pokonywania dłuższych tras. Z kolei krzemionkowa mieszanka gumowa znacznie zwiększa odporność opony na zużycie.

Test opon Quatrac 5 firmy Vredestein

Vredesten Quatrac 5 jest obecny na rynku już od kilku sezonów i w związku z tym został przetestowany przez szereg organizacji i czasopism motoryzacyjnych. W teście przeprowadzonym w 2018 roku przez ADAC (rozmiar 175/65 R14) zajął 7. miejsce na 10 możliwych. Za jego największe zalety uznano doskonałe zachowanie na śniegu i małe opory toczenia. Rok 2017 to między innymi testy „Auto Bild (rozmiar 225/50 R17 - 4. miejsce oraz 205/55 R16 – 8. pozycja ), a 2016 to 2. miejsce w teście ADAC (205/55 R16), 4. miejsce w sprawdzianie „Auto, Motor und Sport” (215/60 R17 SUV), 5. pozycja w teście „Auto Express” (225/45 R17), 7. miejsce według „AutoBild” (205/55 R16), 8. pozycja w sprawdzianie ACE (2015/55 R16) i 10. w teście „Gute Fahrt” (ten sam rozmiar). Rok 2015 przyniósł testy „Auto Bild” w rozmiarze 215/65 R16 i 195/65 R15 (odpowiednio 1. i 4. miejsca modelu Quatrac 5), „Auto Express” (3. pozycja, 205/55 R16) oraz „Auto Zeitung” (5. miejsce, rozmiar 185/65 R15). Dla ułatwienia przypomnę akronimy używane w tabelach z testami: ACE = Automobil Club Europa, AZ = Auto Zeitung, AMS = Auto Motor und Sport.
Miejsce Organizator Rozmiar testowanych opon Rok
1 miejsce Auto Bild Ranking opon całorocznych 215/65 R16 2015
2 miejsce ADAC Test opon wielosezonowych 205/55 R16 2016
3 miejsce Auto Express Najlepsze opony uniwersalne 205/55 R16 2015
4 miejsce Auto Bild Test opon całorocznych 195/65 R 15 2015
4 miejsce AMS Ranking opon całorocznych do SUV-ów 2016
4 miejsce Auto Bild Test opon wielosezonowych 225/50 R17 2017
5 miejsce Auto Zeitung Zestawienie opon całorocznych 185/65 R15 2015
5 miejsce Auto Express Test opon uniwersalnych 225/45 R17 2016
5 miejsce Auto Bild Opony wielosezonowe 8mm, 4mm i 2mm 2017
6 miejsce Auto Zeitung Zimówki vs opony całoroczne (ranking) 2017
7 miejsce Auto Bild Najlepsze opony całoroczne 205/55 R16 2016
7 miejsce ADAC Test opon uniwersalnych 175/65 R14 2018
8 miejsce ACE Ranking opon całorocznych 205/55 R16 2016
8 miejsce Auto Bild Test opon wielosezonowych 205/55 R16 2017
10 miejsce Gute Fahrt Test opon całorocznych 205/55 R16 2016

Wady i zalety bieżnika asymetrycznego

Asymetryczny bieżnik jest uznawany za najbardziej zaawansowany pod względem technologicznym. Dzieli się na dwie strefy: wewnętrzną i zewnętrzną, które odpowiednio mają za zadanie odprowadzać wodę i błoto spod opony i utrzymywać stabilność pojazdu podczas pokonywania łuków czy manewrowania na suchej drodze. Do największych zalet takiego bieżnika należy między innymi doskonałe przenoszenie momentu obrotowego na podłoże, co czyni go dobrą propozycją do samochodów o większej mocy silnika. Opony asymetryczne bardzo równomiernie przylegają do nawierzchni, co zwiększa ich odporność na szybsze zużycie. Nieregularny układ rowków bieżnika asymetrycznego bardzo dobrze tłumi wszelkie wibracje generowane przez toczące się opony, co sprawia, że charakteryzują się one bardzo cichą pracą. Warto także wspomnieć, że asymetryczne bieżniki świetnie współpracują z wielowahaczowym zawieszeniem niektórych aut i elektronicznymi systemami wspomagającymi jazdę (np. ESP). Wady opon asymetrycznych związane są przede wszystkim z ich wyższą ceną w porównaniu do kierunkowych, a tym bardziej symetrycznych. Jest to cena, jaką musimy zapłacić za zaawansowaną technologicznie konstrukcję. Problemem może być również krzyżowe przekładanie kół z oponami asymetrycznymi. Zewnętrzna strona takiego modelu musi znaleźć się na zewnątrz pojazdu, co wiąże się z koniecznością przełożenia opon na felgach.
Asymetryczna rzeźba bieżnika w modelach Quatrac 3 oraz 5

Etykieta unijna

Europejski system etykiet na oponach informuje jakie osiągi dany model oferuje pod kątem hamowania na mokrej nawierzchni, oporów toczenia mających wpływ na spalanie paliwa oraz hałasu zewnętrznego emitowanego przez toczące się opony. W przykładowym, ale bardzo popularnym rozmiarze 205/55 R16 model Quatrac 5 otrzymał dobre klasy C (najwyższa to A) za zachowanie na mokrej drodze i opory toczenia oraz 1 falę i 69dB pod kątem hałasu zewnętrznego. Według etykiet to opony o bardzo zrównoważonych osiągach.

Gwarancja na opony całoroczne Vredestein

Na produkty holenderskiej marki otrzymujemy 3-letnią gwarancję, której bieg jest liczony od daty zakupu. Standardowo obejmuje ona opony, które posiadają wady konstrukcyjne, materiałowe lub wykonawcze (producent oczywiście zapewnia, że oferowane przez niego opony są wielokrotnie kontrolowane i charakteryzują się najwyższą jakością, ale niedopatrzenie zawsze może się zdarzyć). Nowe opony otrzymujemy, gdy wada ujawni się w pierwszym roku użytkowania wadliwego modelu. W późniejszym czasie mamy prawo do uzyskania rekompensaty, której wysokość jest uzależniona od stopnia zużycia reklamowanej opony.

Vredestein Quatrac 5 - Opinie na forum

Przykładowe komentarze na temat modelu Quatrac 5 z pewnością będą pomocne w podjęciu ostatecznej decyzji o zakupie. Zostały one zamieszczone na popularnych forach branżowych i portalach społecznościowych.
„Jedna z najbardziej komfortowych opon, na jakich przyszło mi jeździć. Cisza, cisza i jeszcze raz cisza. Prowadzenie też bardzo dobre, świetnie się prowadzą, można poczuć się pewnie za kółkiem niezależnie od pogody. Są nieco miękkie, więc czasami ma się wrażenie pływania, ale mi to zupełnie nie przeszkadza i zdecydowanie polecam te opony” – napisał Igor.
„Nie są to typowe zimówki, więc w głębokim śniegu trzeba uważać, ale poza tym bez zarzutu. Dobre na suchym i na mokrym, dają radę przy odwilży. Są ciche i nie widać jakiegoś szybkiego zużycia. Warto kupić, jeśli nie oczekujemy sportowych osiągów, a szukamy dobrych i opłacalnych opon” – podsumował kierowca podpisany jako Tomi.

Ocena parametrów

Zestawienie najważniejszych cech opony wielosezonowej Vredestein Quatrac 5.

Podsumowanie

Vredestein Quatrac 5 to jedna z najbardziej dopracowanych opon całorocznych. Doskonale sprawdzi się nie tylko w autach miejskich, ale też w samochodach o nieco większej mocy. Dobre parametry na etykietach, wysokie pozycje w testach i przychylne opinie użytkowników stanowią najlepszą rekomendację dla tego modelu. Jeśli pokonujemy mniejsze przebiegi roczne lub mieszkamy w miejscu, gdzie zimy są dość łagodne, to zakup opon Quatrac 5 zdecydowanie warto rozważyć.

Opona całoroczna Quatrac 5 firmy Vredesteina na feldze / shina.ru

Dane techniczne:

  • Klasa – premium
  • Producent – Vredestein
  • Koncern – Apollo / Vredestein
  • Kraj produkcji – Holandia
  • Kraj pochodzenia – Holandia
  • Bieżnik – Quatrac 5
  • Poprzednia wersja – Quatrac 3
  • Następna wersja – brak
  • Rodzaj bieżnika – asymetryczny
  • Przeznaczenie – samochody osobowe, SUV-y
  • Gwarancja – do 3 lat od daty produkcji
  • Szerokość opony – od 145 do 275 mm
  • Profil opony – od 35 do 80 %
  • Średnica felgi – od 13 do 20 cali
  • Indeks prędkości – T, H, V, W oraz Y
  • Indeks nośności – od 72 do 112
  • Oszczędność paliwa – B, C oraz E
  • Przyczepność na mokrym – C
  • Hałas zewnętrzny – od 68 do 72 dB
  • Ilość wariantów – 129
  • Sezon – opony całoroczne 
  • Produkcja od 2014 roku
  • Cena – od 158 zł za sztukę (rozmiar 155/80 R13)
  • Pełna nazwa – Vredestein Quatrac 5

Inne nazwy:

  • Vredestein Quatrac V ("piątka" zapisana cyframi rzymskimi)
  • Vredestain Quatrac 5 (litera "a" zamiast "e" w nazwie producenta)
  • Vredenstein Quatrac 5 (kolejna forma zapisu nazwy firmy)
  • Vredestein Quatrac 5 C (wzmocnienie "C" zapisane jako przyrostek)
  • Vredestein Quatrac 5 VW (opona z homologacją do Volkswagena)

Zobacz również:

2 komentarze
  1. spider | 17.01.2020 21:35
    Rewelacja. Jeżdżę już dwa lata, 40.000km a z opon zeszło trochę tylko ponad 1 mm bieżnika. Super trzymają na mokrym przy niskich temperaturach. W głębokim śniegu o wysokości ponad oponę, gdzie lód był pod spodem też bez problemu jechałem gdzie inne auta, i to na zimówkach zakopane :) Najsłabiej wypadają na błocie pośniegowym, ale nie jest to jakoś bardzo źle żeby się obawiać. Po prostu ta opona nie ma bieżnika do odprowadzania bardzo dużej ilości wody. W lecie, nawet w upałach prowadzi się przewidywalnie i nie traci dużo ze skuteczności hamowania. Bardzo dobra opona dla niewprawionego kierowcy, bo w każdych warunkach zachowuje się podobnie. W tej chwili najgorsze warunki najczęściej występujące w Polsce to deszcz. W szczególności pierwszy lekki deszcz gdzie jeszcze asfalt jest brudny i robi się śliska maź, a takie opony są najlepsze na te warunki. Polecam szukać opon całorocznych z naciskiem na dobre zachowanie na mokrej nawierzchni
  2. Budus2 | 30.05.2019 09:50
    W swojej cenie chyba bezkonkurencyjne opony, wg testów ścisła czołówka, a kosztują śmieszne pieniądze. Z powodzeniem zastąpiły mi zimówki, a jeździ się na nich nawet lepiej niż na zimówkach.
opona

Dębica Navigator 3 vs Kormoran All Season

2022-05-17
Najczęściej opony wielosezonowe kupowane są do samochodów dostawczych. Kierowcy, pokonujący długie trasy, muszą być przygotowani na każdą ewentualność, a komplet opon wielosezonowych to też oszczędność. W tym artykule zajmiemy się porównaniem dwóch zbliżonych do siebie modeli, które również świetnie sprawdzają się w samochodach osobowych. Do rywalizacji przystępują Dębica Navigator 3 oraz Kormoran All Season. Czym się różnią, a w czym są podobne? Jak wyglądają ich parametry?
opona całoroczna

Michelin Crossclimate vs Goodyear Vector 4seasons

2022-05-11
W tym artykule zajmiemy się przedstawieniem i porównaniem dwóch modeli opon wielosezonowych z segmentu premium. Są to Michelin CrossClimate oraz Goodyear Vector 4Seasons. Oba te modele są wysoko w rankingach opon wielosezonowych. Zastosowanie innowacyjnych technologii oraz lata doświadczeń pozwoliły producentom uzyskać opony o znakomitych parametrach. Czym się charakteryzują, które są lepsze? Sprawdźmy to.
Dębica Navigator 3

Dębica Navigator 3

2022-03-02
Zobacz opony całoroczne Dębica Navigator 3. Sprawdź wyniki w testach opon oraz przeczytaj opinie innych kierowców.
Pirelli Scorpion Verde All Season 235/50 R18 97H AO

Pirelli Scorpion Verde All Season 235/50 R18 97H AO

2022-01-27
Porównujemy oferty 21 sklepów z oponami całorocznymi firmy Pirelli w rozmiarze 235/50R18. Zobacz gdzie kupić opony Scorpion Verde All Season w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.Co oznacza zapis "97 H AO" w nazwie opony?
Pirelli Scorpion Zero All Season 235/60 R18 103V VOL

Pirelli Scorpion Zero All Season 235/60 R18 103V VOL

2022-01-27
Porównujemy oferty 24 sklepów z oponami całorocznymi firmy Pirelli w rozmiarze 235/60R18. Zobacz gdzie kupić opony Scorpion Zero All Season w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.Co oznacza zapis "103 V VOL" w nazwie opony?
Pirelli Scorpion Verde All Season 255/40 R19 96H FR

Pirelli Scorpion Verde All Season 255/40 R19 96H FR

2022-01-27
Porównujemy oferty 20 sklepów z oponami całorocznymi firmy Pirelli w rozmiarze 255/40R19. Zobacz gdzie kupić opony Scorpion Verde All Season w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.Co oznacza zapis "96 H FR" w nazwie opony?