Data modyfikacji:

Continental WinterContact TS 860, czyli powrót króla

Autor: Łukasz Wulkanista

Przed kilkoma laty Continental zaprezentował oponę zimową ContiWinterContact TS850, która niejednokrotnie zwyciężyła w wielu niezależnych testach (m.in. ADAC, Auto Zeitung i innych). Jeśli liczyć także te, w których zajmowała dalsze pozycje na podium, to było ich prawie 50. W tym roku inżynierowie Continentala oddają kierowcom swoje najnowsze dzieło, będące kontynuacją tej niezwykle cenionej serii. Nic dziwnego, że apetyty kierowców są tak silnie rozbudzone. Każdy, kto miał okazję przejechać się na starszych continentalach, musi żywić ogromne nadzieje wobec ContiWinterContact TS 860. I rzeczywiście, wiele w nowej odsłonie tej generacji zachwyca już na pierwszy rzut oka. Ulepszona konstrukcja bieżnika, wielokanałowy wzór lameli, dodatkowy rowek w ścianie bloków i wiele innych ulepszeń sugerują, że Continentalowi udało się prześcignąć samych siebie. Ale to już nie tylko domysły – potwierdza to także test Auto Bild.

Niekwestionowany zwycięzca

W badaniu drogi hamowania opon zimowych w rozmiarze 205/55 R16, przeprowadzonym przez magazyn Auto Bild udział wzięło aż 50 modeli rożnych marek. Jednak żaden nie stanowił realnej konkurencji dla ContiWinterContact TS 860. Wprawdzie ogumienie Goodyeara uzyskało nieznacznie lepszy wynik na ośnieżonej drodze (o 0,6 metra), jednak na mokrej nawierzchni droga hamowania opon Continental była krótsza aż o... 1,9 metra, a ostatecznie wyniosła 34,2 metra. Taki wynik nie powinien jednak nikogo dziwić. Niemiecki producent już nie raz pokazywał, że pod tym względem nie ma sobie równych.

Dla kogo Continental ContiWinterContact TS 860?

Nowe zimówki Continentala to produkt stworzony z myślą o posiadaczach samochodów kompaktowych klasy średniej. Ekstremalnie wysoka przyczepność, będąca podstawą bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego w okresie zimowym, to główny argument za wybraniem właśnie tych opon. Chociaż nie jedyny, na pewno przesądzi on  u tych posiadaczy aut, dla których priorytetem jest spokojne i bezawaryjne przemierzenie trasy. Wysokie bezpieczeństwo nie jest jednak okupione mniejszą dynamiką prowadzenia auta. Indeks prędkości waha się (w zależności od wybranego rozmiaru) od 190 do maksymalnie 240 km/h. W związku z tym możliwe jest rozwinięcie na nich naprawdę zawrotnych prędkości. Na pewno przekona to niejednego kierowcę, który lubi dostarczać sobie sportowe wrażenia. Niektórych odstraszyć może oczywiście relatywnie wysoki koszt, ale czy rzeczywiście jest on tak wysoki? Byłoby czymś zaskakującym, gdyby opony tej klasy można było kupić za tyle samo, co ogumienie budżetowe. Jeśli dodatkowo spojrzeć obiektywnie na możliwości nowych Continentali w porównaniu do opon o zbliżonych parametrach, trzeba uczciwie przyznać, iż mamy do czynienia z niezwykle pozytywnym stosunkiem ceny do jakości.

Zastosowane technologie

Niemiecki koncern Continental stale rozbudowuje działalność badawczą i technologiczną, opracowując nowatorskie i niezwykle innowacyjne rozwiązania. Ilość nowych technologii zastosowanych w oponach zimowych Continental ContiWinterContact TS 860 robi wrażenie. Wymieńmy najważniejsze: Cool Chili - nowa mieszanka krzemionkowa optymalizująca trakcję. Dzięki niej udało się uzyskać jeszcze lepsze wyniki pod względem przyczepności i hamowania. Zasługą tego rozwiązania, które wykorzystuje doskonale dobrane żywice oraz elastyczna matrycę polimerową, jest wysoka termo plastyczność ContiWinterContact TS 860. Gwarantuje ona dużą powierzchnię styku z nawierzchnią, równomierne ścieranie oraz wysokie osiągi. Liquid Layer Drainage - nowy wzór kanalików lameli Multi Channel Sipe Design, który poprawił zachowanie na mokrej drodze pod kątem stabilności, przyczepności oraz drogi hamowania. Jak tego dokonano? Sieć składa się z pionowych oraz poziomych kanalików lameli, które bardzo sprawnie współpracują w odprowadzaniu wody do głównego rowka bieżnika. To niezwykle ważne podczas wzmożonych opadów deszczu czy w okresie topnienia lodu i śniegu. Snow Curve plus - technologia wspomagająca „wgryzanie się” opony w pokrywę śniegową, dzięki nowej strukturze rowków 3D. Dzięki niej opony wykazują się jeszcze większym posłuszeństwem w trudnych zimowych warunkach (w tym pewniejsze wchodzenie w zakręty).

Etykieta Unijna (dla rozmiaru 185/65 R15 88T)

Wyniki prezentowane na Etykietach Unii Europejskiej nie są takie same dla każdego egzemplarza opony. Ich wartości różnią się w zależności od rozmiaru. Na temat tego, jak odczytać wymiary opony pisaliśmy wyżej w akapicie dotyczącym dostępnych rozmiarów. O czym informuje Etykieta Unijna? O trzech parametrach. Pierwsza rubryka oznaczona symbolem opony oraz dystrybutora informuje o klasie energetyczności, czy też klasie efektywności paliwowej. Jej wysokość zależy od oporów toczenia (im niższe, tym samochód spala mniej paliwa). Ocena „C”, którą otrzymały opony ContiWinterContact TS 860 w rozmiarze 185/65 R15 88T, znajduje się w górnej części skali A-G. Rubryka opatrzona rysunkiem deszczowej chmury zawiera ocenę zachowania (przyczepności, stabilności, drogi hamowania itd.) opony na mokrej nawierzchni. Wśród opon zimowych ocena B, jaką otrzymał każdy rozmiar nowej opony Continentala, oznacza bardzo dobry wynik. Wreszcie ostatnie pole informuje o hałasie, jaki wytwarza opona. W rzeczywistości etykieta podaje tutaj dwie informacje. Pierwszą jest ogólny poziom komfortu akustycznego, przedstawiony na skali 1-3 (cyfrom odpowiadają czarne fale dźwiękowe). W tym przypadku są dwie, co jest wynikiem średnim. Natomiast 71 dB to konkretna wysokość hałasu przedstawiona w decybelach.

Continental TS850 czy TS 860? (różnice)

Cecha TS850 TS 860
Rok produkcji od 2012 od 2016
Ilość rozmiarów 56 36
Zachowanie na wodzie 8/10 (C) 9/10 (B)
Cena za sztukę od 204 zł od 218 zł
Komfort 8/10 (71dB) 8/10 (71dB)
Top 5 w testach opon 21 razy 4 razy
Zużycie paliwa 6/10 (E) 8/10 (C)
Ocena ogólna bardzo dobra bardzo dobra

Gwarancja na opony Continental TS 860

Gwarancja na opony Continental obowiązuje od chwili zakupu. Czas na reklamację to 60 miesięcy (5 lat) od daty produkcji lub do momentu, gdy bieżnik w oponie stanie się płytszy niż 1,6 mm. Reklamacja jest przyznawana w przypadku stwierdzenia fabrycznej wady konstrukcyjnej, materiałowej lub wykonawczej. O rodzaju rekompensaty decyduje producent. Może to być wymiana opon na nowe lub zwrot całej kwoty zakupu (jeśli wady zostały wykryte nie później niż 2 lata od momentu zakupu) albo (po upływie 2 lat) zwrot części pieniędzy według cennika lub udzielenie ulgi na nowe opony. Aby uniknąć niepotrzebnej fatygi, dobrze jest wcześniej upewnić się, że reklamowane opony nie zdążyły już przekroczyć wieku 5 lat. Datę znaleźć można zawsze na boku opony, natomiast to, jak należy ją poprawnie odczytać, wyjaśniliśmy gruntownie w TYM artykule.

Model WinterContact TS 860 w testach opon zimowych na sezon 2016/2017

Nagrdy i wyróżnenia od 2016 roku: I miejsce w teście opon zimowych 2016 GTU w rozmiarze 205/55 R16 I miejsce w teście opon zimowych 2016 Autoklub CR w rozmiarze 205/55 R16 I miejsce w teście opon zimowych 2016 Auto Express w rozmiarze 205/55 R16 I miejsce w teście opon zimowych 2016 Auto bild w rozmiarze 205/55 R16

Podsumowanie

Tych, którzy mieli już do czynienia z poprzedniczką Continental ContiWinterContact TS 860 nie trzeba przekonywać, by w najbliższym sezonie zimowym wybrali najnowszy produkt z tej serii. Gwarantuje on między innymi poprawniejsze prowadzenie oraz o 5% lepsze osiągi podczas jazdy po mokrej drogach. Ponadto skraca drogę hamowania na lodzie o 4%. Dla niektórych argumentem jest już jednak sama marka Continental, będąca synonimem najwyższej jakości, innowacyjności oraz precyzji. Czy nowe opony zimowe potwierdzają ten stereotyp? Wszystko wskazuje na to, że tak, ale czekamy na wasze komentarze i opinie! Continental WinterContact TS 860:
  • Klasa – PREMIUM
  • Producent – Continental
  • Bieżnik – WinterContact TS 860
  • Poprzednia wersja – ContiWinterContact TS850
  • Gwarancja – 5 lat
  • Średnica felgi – od 14 do 17 cali
  • Ilość wariantów – 36
  • Sezon – Opony zimowe
  • Ceny – od 218 zł za sztukę
Film (po angielsku) prezentujący bieżnik oraz technologie zastosowane w nowej oponie od Continantala.

Ciekawostki o Continentalu

  • jeden z modeli z opon Continental (ContiSportContact Vmax) trafił do Księgi Rekordów Guinnessa jako najszybszy model opon drogowych produkowanych seryjnie (409 km/h wg testu przeprowadzonego w 2008 roku na Porsche GT3),
  • w trosce o środowisko niemiecki producent opracował mieszankę kauczukową z dodatkiem… mniszków lekarskich, czyli tzw. „mleczy” czy też „latawców”,
  • pierwszy profesjonalny test opon zimowych w historii przeprowadził Continental (w roku 1953),
  • inne marki należące do niemieckiej spółki to Barum, General Tire, Semperit, Uniroyal oraz Viking.
  • poprzedni model zapisywany był jako TS850 pisane razem, natomiast obecny bieżnik piszemy ze spacją w środku jako TS 860. Poza tym z nazwy bieżnika zniknęło słowo "Conti". Mamy teraz WinterContact a było ContiWinterContact.
Zobacz także:
4 komentarze
  1. kirbag | 26.05.2017 12:35
    Właśnie zakupiłem choć mocno wahałem się pomiędzy Conti a Michelin Alpin 5. Ostatecznie zdecydował wynik testu ADAC, w którym Conti otrzymało lepszą ocenę na suchej nawierzchni. Oczywiście kogoś może zdziwić, że na oponie zimowej ważny był dla mnie ten aspekt: otóż na lodzie,wodzie i śniegu wyniki były identyczne, a jednak biorąc pod uwagę, że zimy ostatnio mamy mocno bezśnieżne chciałem aby opona na suchym się "nie męczyła". Mam nadzieję, że wybór Continentala był słuszny ale o tym poinformuję na wiosnę 2018 roku :)
  2. krzysztof tadych | 29.11.2016 21:26
    9,6/10 – dużo, ale jak najbardziej zasłużenie. Chciałem spytać „dlaczego TYLKO 9/10” za przyczepność na śniegu, ale przecież 9 oznacza bardzo dobry wynik. Ale mimo tego dziwi mnie, że zimówki Continental lepiej radzą sobie na suchej drodze niż na śniegu i na mokrej. Moje dają radę bez względu na nawierzchnię, a może nawet ciut lepiej suchej niż po deszczu. Ścieralnośc bieżnika 9,5… hmm, zobaczymy, zobaczymy. Niska emisja hałasu – potwierdzam. A to, że 10/10 kupi continentale ponownie – tak, będę jednym z tych dziesięciu.
  3. Paweł / Liszewo | 29.11.2016 14:37
    Taka cena za takie dobre opony? Dostałem nowe za nieco ponad 200 zł. Trochę się zdziwiłem, bo to jednak Continental, a nie jakaś azjaTAŃszczyzna. Podpisuję się pod tym, co napiał Pan Redaktor – to są opony dla posiadaczy sportowych samochodów. Szkoda tylko, że zimą nie można otworzyć dachu haha!
  4. | 23.11.2016 11:06
    Visitor Rating: 9.5/10
Opony zimowe 15 cali

Opony zimowe 15 cali. Jakie 15-calowe zimówki wybrać?

2023-08-12
Jak powszechnie wiadomo, zima to czas, który jest szczególnie wymagający dla kierowców. Ta pora roku wymaga nie tylko wyjątkowej ostrożności podczas kierowania pojazdem, ale także – o czym nie wolno zapominać – konieczności dostosowania samochodu do mniej sprzyjających warunków. Jednym z elementów, o które należy w szczególności zadbać, są opony. Jakie zimowe opony 15 cali warto wybrać?
marki opon ranking

Najlepsze marki opon. Ranking Wulkanisty

2023-02-01
Co roku największe serwisy motoryzacyjne testują setki modeli opon, aby wybrać ich zdaniem najlepszy egzemplarz. Spośród wszystkich rodzajów ogumienia wyróżniamy trzy główne rodzaje, które charakteryzują przystosowanie opon. Są to opony letnie, zimowe i całoroczne. Przeglądając rankingi najlepszych modeli zauważyć można, że czołówka jest bardzo ciasna, lecz w każdym z podanych przed chwilą rodzajów opon powtarzają się ci sami producenci. Świadczy to o ich jakości i popularności. Dziś przedstawimy naszym zdaniem najlepsze marki opon w oparciu i analizowane rankingi i doświadczenie, dzieląc producentów zgodnie z przeznaczeniem i rodzajem ogumienia.
Dębica Frigo 2 - Najpopularniejsza opona zimowa w Polsce

Dębica Frigo 2 - Najpopularniejsza opona zimowa w Polsce

2022-12-28
Dębica Frigo 2 to jedna z najchętniej wybieranych opon zimowych w Polsce. Zobacz opinie kierowców na temat modelu Frigo 2, zapoznaj się z wynikami testów oraz sprawdź gdzie kupisz najtaniej Dębicę Frigo 2 z darmową dostawą.
michelin alpin a3

Michelin Alpin A3

2022-12-17
Zakup opon zimowych jest kluczowy dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy podczas chłodnych miesięcy. Na rynku dostępnych jest wiele modeli ogumienia zimowego, które skonstruowano z zastosowaniem najnowocześniejszych i sprawdzonych technologii. Jednak w każdym przypadku opony powinny być dopasowane zarówno do danego modelu auta, jak i stylu jazdy i wymagań danego kierowcy. Jedną z wysoko ocenianych propozycji opon zimowych jest model Michelin Alpin A3. To nie tylko gwarancja niezawodności i obecność w najważniejszych testach branżowych na bardzo wysokich pozycjach, ale również doskonały wybór dla osób dbających o detale i praktyczne rozwiązania.
Pirelli Cinturato Winter

Pirelli Cinturato Winter. Opona zimowa od włoskiego producenta

2022-12-02
Ogumienie Pirelli Cinturato Winter już od momentu, w którym pojawiło się na rynku, stało się ogromnym hitem w kategorii opon zimowych. Już w roku, w którym rozpoczęto jej dystrybucję, wzięła udział w przynajmniej sześciu testach opon i została w nich wyróżniona jako polecana lub szczególnie polecana. W dzisiejszym artykule omówimy wszystkie aspekty związane z użytkowaniem tego modelu opon, a także dostępnymi rozmiarami, bieżnikiem czy zastosowanymi technologiami. Przytoczymy też najważniejsze wnioski z opinii użytkowników i przybliżymy profil tej włoskiej marki.
goodride z507

Opona zimowa Goodride Z507

2022-12-01
Ogumienie do auta zaliczyć można do najważniejszych elementów wyposażenia pojazdu. Na szczególną uwagę zasługują opony zimowe, ponieważ ich głównym zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa i komfortu jazdy w niekorzystnych i mało przyjaznych warunkach. To nie tylko niskie temperatury, ale też mokra, zaśnieżona i oblodzona nawierzchnia wraz z dużo większym ryzykiem utraty panowania nad autem. Dlatego wybierając opony zimowe, warto postawić na modele polecane i sprawdzone. Doskonałym przykładem jest tu ogumienie zimowe Goodride Z507. Co wyróżnia te opony i dlaczego to dobry wybór?