Continental PremiumContact 6 to kolejna odsłona opon letnich z popularnej linii niemieckiego koncernu. Co tym razem przygotowali dla kierowców inżynierowie giganta z Hanoweru? Sprawdźmy sami. Opony letnie Continental od wielu lat uznawane są za jedne z najlepszych na rynku. Seria "PremiumContact" (wcześniej "ContiPremiumContact") jest dostępna obok linii EcoContact i SportContact. Przeznaczona jest głównie do samochodów klasy kompaktowej, średniej i wyższej oraz stanowi niejako kompromis pomiędzy oszczędnością a sportowymi osiągami. Z tego powodu jest bardzo często wybierana przez kierowców, którzy regularnie podróżują zarówno po mieście, jak i na trasie lubiąc przy tym bardziej dynamiczną jazdę. Po bardzo udanym modelu ContiPremiumContact 5, który seryjnie wygrywał testy opon, na rynku pojawił się jego następca, czyli omawiany PremiumContact 6. Zobaczmy co ma do zaoferowania i co zostało zmienione w porównaniu do poprzednika (a właściwie poprzedników, ale o tym w dalszej części artykułu).
Sprawdź aktualne ceny i porównaj ofertę ponad 35 sklepów internetowych z oponami. Zobacz gdzie kupisz opony Continental PremiumContact 6 w najlepszej cenie. Pamiętaj również aby zweryfikować czy wybrany sklep oferuję darmową dostawę oraz czy płatność przy odbiorze lub przelew błyskawiczny nie generują dodatkowych kosztów. Darmowy transport proponuje około 40% sklepów internetowych z oponami. Podczas zakupów warto zwracać uwagę na koszt całkowity transakcji, a nie tylko na cenę samego produktu.
Średnica felgi - 16 cali
Omawiany model bez wątpienia charakteryzuje się wysoką jakością, czego potwierdzenie możemy znaleźć w wynikach testów przeprowadzonych przez największe czasopisma i organizacje motoryzacyjne. W 2018 zajął 2. miejsce w sprawdzianie "AutoZeitung" w rozmiarze 225/45 R17. Z kolei w 2017 roku wygrał testy "Auto Bild" w rozmiarze 225/50 R17 oraz " Vi Bilägare" (rozmiar 235/50 R18 SUV). Oprócz tego zajął 3. miejsca w sprawdzianach "Auto, Motor und Sport" (245/45 R18), "EVO" (225/40 R18) oraz 5. pozycję w teście opon do aut typu SUV zorganizowanym przez "Auto Bild" (rozmiar 235/50 R18).
Miejsce | Organizator | Rozmiar testowanych opon | Rok |
---|---|---|---|
1 miejsce | Auto Bild | Test opon letnich 225/50 R17 | 2017 |
1 miejsce | Auto Bild | Test opon letnich 225/50 R17 | 2017 |
1 miejsce | - | Najlepsze opony letnie 235/50 R18 | 2017 |
2 miejsce | Auto Zeitung | Test opon letnich i całorocznych | 2018 |
2 miejsce | Auto Motor Sport | Ranking opon letnich 225/45 R17 | 2018 |
3 miejsce | Auto Motor Sport | Test opon letnich 245/45 R18 | 2017 |
3 miejsce | EVO | Ranking opon letnich 225/40 R18 | 2017 |
5 miejsce | Auto Bild | Test opon letnich SUV 235/50 R18 | 2017 |
Na początku warto wspomnieć, że nowa konstrukcja nie tylko zastąpiła na rynku model ContiPremiumContact 5, ale także ContiSportContact 5 niejako łącząc obie linie, o których wspomniałem we wstępie do artykułu. Dlatego też PremiumContact 6 to opona, która powstała praktycznie od nowa. Połączono w niej najlepsze rozwiązania technologiczne z modeli ContiSportContact i ContiPremiumContact. W efekcie otrzymujemy nową rzeźbę bieżnika, unowocześnioną mieszankę gumową i zoptymalizowaną konstrukcję wewnętrzną.
Etykieta danego modelu opony uzależniona jest od jego rozmiaru oraz indeksów prędkości i nośności. W przypadku niektórych produktów klasy na etykietach powtarzają się w całej gamie rozmiarów lub rozmiarach pośrednich, ale nie jest to regułą i trzeba pamiętać o tym fakcie poszukując odpowiedniego modelu dla siebie. W przypadku opon Continental PremiumContact 6 postanowiłem przyjrzeć się etykiecie dotyczącej rozmiaru 225/45 R17 91Y cieszącego się dużą popularnością wśród kierowców. W kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni jest doskonale - najwyższa klasa "A". Jeśli chodzi o opory toczenia, to Continental również nie ma czego się wstydzić - klasa "C" przy takiej szerokości opony jest bardzo dobrym wynikiem. Pod kątem hałasu zewnętrznego model został "oceniony" na 71dB.
"Sprzedawca akurat miał promocję na nowości, więc zdecydowałem się na większą inwestycję, która zresztą okazała się trafiona. Mam te opony dość krótko, ale jeździ się bardzo dobrze: super przyczepność, czuć miękkość prowadzenia samochodu, spalanie trudno mi ocenić. Bardzo polecam!" - napisał Artur.
"Bardzo dobre opony do dużego i ciężkiego SUV-a. Jeździ się jak autem sportowym, bardzo dobrze trzymają się drogi, czuć pewność i stabilność na trasie, wyprzedzanie bez problemu, w czasie deszczu brak przykrych niespodzianek, trakcja i ABS nie mają co robić" - skomentował DarioW.
"Opony nie należą do najtańszych, ale często robię trasy, a warunki bywają różne - kiedyś spotkał mnie taki deszcz, że nie dało rady jechać powyżej 40km/h. Nie lubię czuć się niepewnie za kółkiem i stąd decyzja o zakupie Continentali. Opony bardzo dobre, można wjechać w kałuże z wysoką prędkością i w ogóle nie rzuca autem. To mi się podoba!" - ocenił Bartosz.