Jak wyczyścić podwozie
Typowe dla zimy zabrudzenia to prawdziwa zmora kierowców. Osady z soli, błota i piachu nie tylko wyglądają mało estetycznie, ale i przyczyniają się do szybszego zużycia samochodu. Pośniegowa plucha dostaje się do elementów zawieszenia, przyspieszając ich korozję. Z tego powodu sprawdzenie stanu zawieszenia na wiosnę to konieczność.
Przede wszystkim warto poszukać oznak korozji, które mogłyby świadczyć o uszkodzeniu powłoki antykorozyjnej. To ważne, bo drobne ogniska rdzy łatwo zdusić w zarodku, zaś poważnie skorodowane części zagrażają bezpieczeństwu na drodze. Zwróć więc uwagę,
w jakim stanie jest zawieszenie oraz progi.
Pamiętaj, by robić to wyłącznie w bezpiecznym miejscu. Najwygodniej będzie dostać się do podwozia, korzystając z kanału. W niektórych miastach można znaleźć także ogólnodostępne najazdy, jednak ich stan często pozostawia wiele do życzenia. Inną opcją jest
skorzystanie z niewielkich najazdów stalowych, które umożliwią bezpieczne uniesienie przodu lub tyłu auta.
Jeżeli masz taką możliwość, oczyść podwozie z brudu szczotką i umyj za pomocą myjki ciśnieniowej lub szlaucha. Pamiętaj jednak, aby uważać, myjąc zawieszenie w pobliżu komory silnikowej — jest w niej wiele delikatnej elektroniki. Naloty rdzy usuniesz za pomocą szczotki drucianej lub szlifierki z drucianą tarczą. Jeżeli po oczyszczaniu pojawi się w podwoziu dziura, nie obędzie się bez ingerencji blacharza. Profesjonalnemu serwisowi lepiej również zlecić nałożenie nowej powłoki antykorozyjnej, gdyż jest to czynność czasochłonna i wymagająca specjalnych środków.