Każdy samochód posiada określone i mocno sprecyzowane parametry akumulatora, które do użytku przewidział producent. Jego podstawowe dane to pojemność, którą wyraża się w amperogodzinach (Ah) oraz prąd rozruchowy wyrażany w amperach (A). Warto stosować się do zaleceń producenta i nie przesadzać z wyborem, szczególnie tych akumulatorów, które mają pojemność znacznie większą niż sugerowana. Używanie baterii o za dużej pojemności, szczególnie na krótkich trasach i w mieście, prowadzić może do zjawiska tak zwanego samorozładowania akumulatora. Dzieje się tak, ponieważ alternator nie jest w stanie w pełni naładować akumulatora, dlatego powstała na nim nadwyżka energetyczna może powodować jego sukcesywne rozładowywanie. Wyraża się to w procentach pojemności baterii. Najrozsądniej jest wybierać akumulatory, które posiadają pojemność maksymalnie 10–15% większą, niż zalecana. Jaki akumulator najlepiej sprawdzi się w silnikach Diesla? Warto rozglądać się za modelami, które wykazują wysoki prąd rozruchowy. Silniki Diesla potrzebują więcej prądu do uruchomienia silnika, szczególnie zimą, dlatego ważne jest, aby odpowiednio dobrać ten parametr. Najlepiej w dieslach sprawdzą się akumulatory kwasowo-ołowiane. Warto zainwestować w trochę droższe, bezobsługowe modele. Przy wyborze obsługowego niezmiernie ważne jest regularne kontrolowanie poziomu elektrolitu i w razie potrzeby jego uzupełnianie. Najlepiej nada się do tego woda zdemineralizowana. Do dieslów o znacznie większej pojemności silnika warto wybrać akumulator rodzaju AGM. Świetnie współpracują z silnikami, które zużywają dużo prądu i energii. Doskonale sprawdzają się również w modelach wyposażonych w systemy start-stop. Do silników Diesla najlepiej wybrać akumulatory o zwiększonej wytrzymałości. Oznaczone są symbolami EFB oraz ECM. Oznacza to, że akumulatory posiadają wzmocnione płyty ze specjalnie dobranych stopów oraz dwustronne separatory z wydajnych materiałów, takich jak polietylen.