Konstrukcja opony Kumho HS51 Ecsta jest precyzyjnie przemyślana i dopracowana. W centralnej strefie opony przebiega sztywne, wzmacniane żebro, które wspomagane jest przez masywne obręcze barkowe. Połączenie to odpowiada w głównej mierze za przyczepność i stabilną jazdę. Bloki znajdujące się na barkach mają charakterystyczne nacięcia. Rozwiązanie to pozwala optymalizować naciski i dostosowywać oponę do warunków jazdy. Dzięki temu zapewnia ona odpowiednią jakość i wysokie parametry zarówno jazdy miejskiej, jak i sportowej. Kumho HS51 Ecsta świetnie sprawdzi się na suchej, jak i mokrej drodze. Udało się to osiągnąć dzięki zastosowaniu asymetrycznej rzeźby bieżnika. Dwie niezależne strefy idealnie się uzupełniają, dając w efekcie jedną kompletną oponę. Wewnętrzna część bieżnika odpowiada za parametry jazdy po mokrej drodze. Wzór bieżnika, liczne lamele i rowki obwodowe to gwarancja przyczepności w deszczu i skutecznego drenażu opony. Zastosowane w jej produkcji rozwiązania zwiększają również jej trwałość i wytrzymałość. Powoduje to wolniejsze, a przede wszystkim równe zużywanie się bieżnika. Efektem tego jest długie i ekonomiczne użytkowanie. Ekonomia wynika nie tylko z dłuższej eksploatacji danego modelu. Posiada on również obniżone opory toczenia, co po pierwsze wydłuża żywotność poprzez wolniejsze wycieranie się gumy, a po drugie przez obniżone zużycie paliwa. Strefa zewnętrzna bieżnika opon Kumho HS51 Ecsta odpowiada za jazdę po suchej drodze. Za przyczepność na suchej drodze odpowiada przede wszystkim sztywne, centralne żebro. Dodatkowo zewnętrzna strefa to gwarancja skutecznego, szybkiego hamowania, co jest niezwykle istotne zarówno podczas miejskiej jazdy, gdzie reakcje kierowcy nierzadko bywają gwałtowne, jak i podczas szybkiej, sportowej jazdy. Dzięki temu znacznie wzrasta poziom bezpieczeństwa i komfortu. Zewnętrzny bieżnik jest odpowiedzialny za pokonywanie zakrętów. Wzmacniane, grube bloki barkowe doskonale lepią się drogi w zakrętach, dzięki czemu pokonywanie ich jest pewne i stabilne, a opony bez problemu utrzymują tor ruchu. Do wytworzenia opon Kumho HS51 Ecsta wykorzystano innowacyjną mieszankę gumową HDMS, w której skład wchodzi głównie mikrokrzemionka bardzo wysokiej jakości. Pozwala ona na utrzymywanie bardzo dużej elastyczności opony w bardzo szerokim zakresie temperatury. Dzięki temu bieżnik precyzyjnie przylega do nawierzchni, maksymalizując powierzchnię styku. Gwałtowne manewry i pokonywanie zakrętów jest bezpieczniejsze i pewniejsze. Sama mieszanka jest również lżejsza, co pomogło obniżyć opory toczenia, a tym samym zwiększyć oszczędność paliwową.