Nagromadzający się nagar pod korkiem wlewu oleju do silnika często nazywa się majonezem lub masłem. Jest to nic innego jak zawiesina powstała w połączeniu oleju silnikowego z wodą. Pojawianie się majonezu pod korkiem może zwiastować uszkodzenia uszczelki pod głowicą silnika. Jednak nie ma powodów do paniki. Nagromadzająca się jasna maź może być powodem łapania wilgoci, jazdy na niskich obrotach i niedogrzanym silniku. Dzieje się tak z reguły, kiedy użytkujemy nasz pojazd na krótkich, miejskich dojazdach nie dając mu szans na pełne rozgrzanie. Warto mieć jednak z tyłu głowy czarniejszy scenariusz, a mianowicie przeciek spod uszczelki pod głowicą i mieszanie się oleju silnikowego z cieczą chłodzącą. Aby to sprawdzić, warto wybrać się na około 30-minutową przejażdżkę poza miasto, tak aby zapewnić silnikowi pełne rozgrzanie. Wskazania zegarów podczas miejskiej jazdy mogą znacznie odbiegać od rzeczywistości. Podczas krótkich miejskich tras, najczęściej kiedy wskazówka płynu silnikowego wskazuje rozgrzanie do temperatury około 90 stopni, olej osiąga zaledwie 50 stopni Celsjusza. Taka duża różnica temperatur powoduje skraplanie się wody i mieszanie z olejem silnikowym, w efekcie czego powstaje niepokojący majonez pod korkiem wlewu oleju. Kiedy ilość nagaru pod korkiem nas mocno niepokoi, należy go oczyścić i obserwować, czy regularnie się pojawia. Jeżeli po odpowiednim dogrzaniu silnika majonez znika, oznacza to eksploatowanie auta na zimnym silniku.