Data modyfikacji:

Nexen Winguard Sport 2

Autor: Łukasz Wulkanista

Nexen to koreańska marka, która jeszcze kilka lat temu nie była znana albo, co najwyżej, kojarzyła się z oponami chińskimi. Obecnie przebojem zdobywa europejski rynek i cieszy się coraz większym uznaniem także bardziej wymagających kierowców. Postanowiłem przyjrzeć się jej nowemu modelowi zimowemu, czyli oponie Nexen Winguard Sport 2. Następca opon Winguard Sport został zaprezentowany na początku tego roku jako model segmentu UHP (Ultra High Performance). Przeznaczony jest do samochodów o większych gabarytach i mocy, dlatego paleta jego rozmiarów zaczyna się od szerokości 205 i felg 17-calowych, a kończy na niskoprofilowych 255/35 R19. Warto wspomnieć, że zgodnie z filozofią marki Nexen, jej produkty mają być nie tylko nowoczesne i bezpieczne, ale też przystępne cenowo. Takie połączenie często jest jednak bardzo trudne, a wręcz niemożliwe do osiągnięcia (stąd podział na klasy opon). Czy model Nexen Winguard Sport 2 wykracza poza te ramy? Przekonajmy się sami.

Nexen Winguard Sport 2 - Bieżnik z bliska

Spis treści

  1. Technologia
  2. Oferta (Lista produktów)
  3. Wyniki testów opon
  4. Porównanie
  5. Etykieta EU
  6. Gwarancja
  7. Opinie kierowców
  8. Ocena parametrów
  9. Podsumowanie
  10. Dane techniczne

Technologia / Zastosowane rozwiązania

Prezentowany model został wyposażony w kierunkową rzeźbę bieżnika o bardzo agresywnym kształcie i dużym zagęszczeniu rowków. Ma to znacznie poprawiać prowadzenie samochodu na śniegu, błocie pośniegowym i mokrej nawierzchni. Na oponach Nexen Winguard Sport 2 bez problemu da się ruszyć na zaśnieżonym wzniesieniu, pokonywanie zakrętów nie powoduje uczucia tracenia kontroli nad samochodem, a droga hamowania jest przewidywalna. Na szczególną uwagę zasługują trójwymiarowe lamele, które wgryzają się w śniegu i lód. Znacznie poprawia to bezpieczeństwo w najtrudniejszych zimowych warunkach. Z kolei przed zjawiskiem aquaplaningu chronią zygzakowate rowki obwodowe - mają one zapewniać szybsze odprowadzanie wody w porównaniu do tradycyjnych rowków ciągłych. Warto również zwrócić uwagę na drobne wzdłużne nacięcia w bocznej strefie bieżnika. Takie rozwiązanie ułatwia pokonywanie zakrętów na śliskiej drodze. Drugim obszarem, w którym zastosowano nowoczesne rozwiązania jest mieszanka gumowa. Dla zachowania elastyczności w niskich temperaturach (twarda guma znacznie pogarsza przyczepność) inżynierowie Nexena zdecydowali się na użycie nowej generacji polimerów i zastosowanie nowego procesu wulkanizacyjnego. Na prezentacji opony podczas targów Autopromotec w Bolonii przedstawiciele Nexena wspomnieli, że do produkcji użyto nanosylikonu z mniejszymi cząsteczkami, które efektywniej rozprzestrzeniają się w całości mieszanki.

Nexen Winguard Sport 2 - TEST

Omawiany produkt został w tym roku przetestowany przez dziennikarzy niemieckiego magazynu "Auto Bild". Sprawdzian został przeprowadzony w rozmiarze 225/50 R17 i tradycyjnie już podzielony na dwa etapy. Pierwszym było wymierzenie drogi hamowania 50 opon zimowych na mokrej nawierzchni. Nexen Winguard Sport 2 zajął w tym etapie 9. miejsce i zakwalifikował się do testu głównego. W finałowym teście zajął 10. miejsce na 21 możliwych i otrzymał ocenę "dobrą". Do jego mocnych stron zaliczono dobre prowadzenie w zróżnicowanych zimowych warunkach zarówno na śniegu, jak i suchej nawierzchni. Do wad zaliczono mniejszą odporność na aquaplaning w porównaniu do konkurencji z testu i wysokie opory toczenia.
Miejsce Organizator Nazwa testu Rok
9 miejsce W.T.S.O. Najlepsze opony zimowe 225/50 R17 2017
10 miejsce Auto Bild Test opon zimowych 225/50 R17 2017

Porównanie do poprzednika

W stosunku do starszego modelu Winguard Sport zmieniło się tu całkiem dużo. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na zupełnie inną rzeźbę bieżnika. W nowej wersji zastosowano wspomniany wyżej układ kierunkowy zamiast asymetrycznego. Ma to na celu poprawę zachowania opony w typowo zimowych warunkach. Jednocześnie zwiększeniu o 17% uległa liczba bloków w bieżniku, co znacznie poprawia trakcję. Nexen Winguard Sport 2 posiada także wzmocnioną konstrukcję, która zapobiega uszkodzeniom opony oraz chroni ją przed przeciążeniami. W efekcie model jest bardziej odporny na zużycie czy różnego rodzaju otarcia i uderzenia, a jednocześnie poprawia stabilność samochodu (szczególnie takiego o większej masie).

Etykieta omawianego modelu

Na etykietach opon Nexen Winguard Sport 2 znajdziemy potwierdzenie wyników testu "Auto Bild". W tym samym rozmiarze co testowany 225/50 R17, model otrzymał klasę "C" w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni (w przypadku opon zimowych jest to dobry wynik). W kwestii oporów toczenia rzeczywiście jest dość przeciętnie, bo tylko klasa "E". Ocena ta będzie rzutowała na nieco większe zużycie paliwa (+0,1 l/100km w porównaniu z oceną C). Pod względem emitowanego hałasu Nexen wypadł całkiem dobrze - dwie fale i 70dB.

Gwarancja na opony Winguard Sport 2

Warunki gwarancji w przypadku opon Nexen są bardzo standardowe. Nie otrzymujemy tu żadnego wydłużonego okresu ochrony, jak w przypadku wielu innych marek, a jedynie obligatoryjne dwa lata liczone od daty zakupu produktu. Gwarancja obejmuje różnego rodzaju wady związane z jakością wykonania opon Nexen, ich konstrukcją czy materiałami użytymi do produkcji. Po uznanej reklamacji opona przechodzi na własność producenta, który w zamian wydaje nowy produkt lub udziela rekompensaty proporcjonalnej do stopnia zużycia wadliwych opon.

Opinie o Nexenie Winguard Sport 2

Testy i etykiety to ocena opon płynąca ze strony ekspertów. Zobaczmy teraz co o modelu Winguard Sport 2 piszą zwyczajni kierowcy.
"Opony Sport 2 kupiłem jakiś miesiąc temu, a więc na początku jeździłem w dość umiarkowanym temperaturach i na suchej, czasami mokrej nawierzchni. Bynajmniej nie była to zimowa aura. Opony sprawowały się dobrze, nie jeździłem zbyt agresywnie, ale przy normalnej jeździe nie dało się odczuć żadnej utraty stabilności. Od paru dni posypuje śnieg i w takich warunkach także jeździ się bez problemu. Polecam te opony, szczególnie za te pieniądze" - napisał Zbyszek.
Z kolei Marcin komentuje: "Opony w bardzo dobrej cenie. To naprawdę ich duża zaleta, bo w tych rozmiarach trudno kupić opony naprawdę tanio. Jazda bez najmniejszego problemu, pewnie na tor wyścigowy się nie nadają, ale na co dzień w naszym klimacie jest problemu. Bardzo fajny bieżnik, widać, że zaprojektowany typowo na zimę. Nie jeździłem po bardzo głębokim śniegu, ale w normalnych warunkach, w chłodniejsze dni auto prowadzi się pewnie. Widać, że Nexenowi zależy na europejskim kliencie nie tylko po ich marketingu (sponsoring dużych klubów piłkarskich), ale też po jakości ich produktów".
"Dobre i tanie opony na polskie zimy. Po co kupować coś droższego, jeśli jeździ się rzadko i tylko po mieście? Do mojego samochodu są one w zupełności wystarczające. Ruszanie, hamowanie bez problemu. Na zakrętach bez poślizgów. Trudno mi ocenić komfort i spalanie, więc się tu nie wypowiem, ale niczego dziwnego nie zauważyłem" - napisał Marian.

Ocena parametrów

Co do parametrów opony, to na szczególną uwagę zasługuje bardzo dobre zachowanie opony w zimowych warunkach (błoto pośniegowe, śnieg, lód). Dzięki poprawionemu trzymaniu bocznemu, opona nieźle radzi sobie z pokonywaniem ostrych zakrętów (chociaż lepiej tego nie próbujcie na własnej skórze). Na plus również całkiem atrakcyjna cena. Słabych stron na razie nie udało mi się znaleźć, ale jakbyście byli już po słowie z najnowszą propozycją zimową Nexena, to napiszcie w komentarzach, co was boli w tym modelu.

Podsumowanie

Nexen Winguard Sport 2 to bez wątpienia dobre i godne polecenia opony zimowe. Z drugiej strony to nadal model klasy ekonomicznej i pod względem osiągów ciężko mu konkurować z oponami premium, co pokazują testy i etykiety. Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę stosunek ceny do jakości, to ciężko tu znaleźć lepszą ofertę. Model ten można polecić kierowcom, którzy ze względu na jazdę wyłącznie w mieście, spokojniejszy styl jazdy czy małe roczne przebiegi nie potrzebują zimówek z najwyższej półki. Dzięki temu zyskają dobre i bezpieczne opony, które spełnią ich oczekiwania i przy okazji zaoszczędzą.

Winguard Sport 2 z boku

Dane techniczne:

  • Klasa – średnia (ekonomiczna)
  • Producent – Nexen
  • Koncern – Nexen
  • Kraj produkcji – Korea południowa, Czechy
  • Bieżnik – Winguard Sport 2
  • Poprzednia wersja – Winguard Sport
  • Następna wersja – brak
  • Rodzaj bieżnika – kierunkowy, symetryczny
  • Przeznaczenie – auta sportowe o dużej mocy
  • Gwarancja – 2 lat od daty sprzedaży
  • Średnica felgi – od 17 do 19 cali
  • Ilość wariantów – 27
  • Sezon – opony zimowe
  • Produkcja od 2017 roku
  • Cena – od 307 zł za sztukę (rozmiar 225/45 R17)
  • Pełna nazwa – Nexen Winguard Sport 2

Inne nazwy bieżnika:

  • Nexen Winguard Sport2 (łączna pisownia członów "Sport" oraz "2")
  • Neksen Winguard Sport II (numer wersji pisany cyframi rzymskimi)
  • Nexen Sport 2 (pominięcie wyrazu "Winguard")
Zobacz również:

2 komentarze
  1. yayay | 13.11.2018 21:43
    Opony kupiłem do nowego 200 konnego auta w grudniu 2017. Przeważyła cena i dobre parametry na suchym. Opona fajna. Zupełnie cicha, miło amortyzuje, opory toczenia 215/50/17 niższe niż na letnich 235/40/18 conti sc. Jechałem na nich 200kmh w deszczu i zjeździłem polskie góry w tym dojazdy na stoki. Pewnie i bez problemu. Nie ładowałem się w ekstrema ale tam gdzie lokalsi latali po rowach z głową i właściwym tempem wjeżdżałem. Opona jak dla mnie optymalna. Wulkanizator chwalił jakość i łatwe wyważenie.
  2. Jay | 15.09.2018 06:57
    Opony zakupilem poniewaz przekonala mnie cena i wszystkie testy ktore znalazlem. Pierwsza mysl byla o oponach Kleber Krisalp HP lecz gdy natrafilem na testy opon w rozmiarze 225/50/17 widac bylo ze opony Kleber jak i Nexen ida leb w leb i nawet zajely to samo miejsce w rankingu ogolnym. Kleber lepiej wypadl w tescie aquaplaningu o 5km/h i o 1.5 metra mial lepsze hamowanie na sniegu a reszta testow wypadala podobie lub na kozysc Nexena. Rowniez cena wypadla na korzysc Nexena. W grudniu czeka mnie podroz z UK do PL wiec zobaczymy jak opony sobie poradza.
łańcuchy na koła

Jak wybrać i założyć łańcuchy na koła?

2021-12-02
Podstawą bezpiecznej jazdy zimą są dobre opony zimowe. W niektórych warunkach to jednak zbyt mało i nawet najlepsze ogumienie nie zapewni wystarczające trakcji. Na stromych, górskich zboczach, jedyną gwarancję przyczepności dają łańcuchy śniegowe. Jakie łańcuchy na koła wybrać i jak je założyć?
Zeetex WP1000 165/70 R14 81T

Zeetex WP1000 165/70 R14 81T

2021-05-18
Zobacz gdzie kupić opony Zeetex WP1000 165/70 R14 81T w najniższej cenie. Porównujemy oferty 30 sklepów z oponami Zeetex WP1000 w rozmiarze 165/70 R14. Sprawdź opinie kierowców, zobacz wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji oraz autorskie zdjęcia.
Zeetex WP1000 155/65 R14 75T

Zeetex WP1000 155/65 R14 75T

2021-05-18
Zobacz gdzie kupić opony Zeetex WP1000 155/65 R14 75T w najniższej cenie. Porównujemy oferty 28 sklepów z oponami Zeetex WP1000 w rozmiarze 155/65 R14. Sprawdź opinie kierowców, zobacz wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji oraz autorskie zdjęcia.
Zeetex WP1000 155/70 R13 75T

Zeetex WP1000 155/70 R13 75T

2021-05-18
Zobacz gdzie kupić opony Zeetex WP1000 155/70 R13 75T w najniższej cenie. Porównujemy oferty 22 sklepów z oponami Zeetex WP1000 w rozmiarze 155/70 R13. Sprawdź opinie kierowców, zobacz wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji oraz autorskie zdjęcia.
Zeetex WP1000 175/55 R15 77T

Zeetex WP1000 175/55 R15 77T

2021-05-18
Zobacz gdzie kupić opony Zeetex WP1000 175/55 R15 77T w najniższej cenie. Porównujemy oferty 28 sklepów z oponami Zeetex WP1000 w rozmiarze 175/55 R15. Sprawdź opinie kierowców, zobacz wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji oraz autorskie zdjęcia.
Zeetex WP1000 175/65 R14 86T XL

Zeetex WP1000 175/65 R14 86T XL

2021-05-18
Zobacz gdzie kupić opony Zeetex WP1000 175/65 R14 86T XL w najniższej cenie. Porównujemy oferty 20 sklepów z oponami Zeetex WP1000 w rozmiarze 175/65 R14. Sprawdź opinie kierowców, zobacz wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji oraz autorskie zdjęcia.