Mazda 6 była w swojej klasie prawdziwą rewolucją. Następczyni modelu 626 była zdecydowanie nowocześniejsza i bardziej dynamiczna. Produkcja ruszyła w roku 2002 roku – w sierpniu rozpoczęto montaż wersji sedan i liftback, a w listopadzie dołączyło do nich combi.
Składanie nowego samochodu jednocześnie rozpoczęto w Japonii oraz USA. Samochód okazał się niezwykle komfortowy i bezpieczny – w teście Euro NCAP Mazda 6 zdobyła aż cztery gwiazdki.
Mazda 6
Z początku Mazda 6 wyposażana była w czterocylindrowe silniki benzynowe (1.8 120 KM, 2.0 141 KM i 2.3 166 KM) oraz 16-zaworowe jednostki wysokoprężne o pojemności 2 litrów (121 i 136 koni mechanicznych). Wszystkie silniki współpracowały z 5-biegowymi skrzyniami biegów.
Potem rozpoczęto produkcję modeli z 4-biegowymi skrzyniami automatycznymi (w benzynowych wariantach 2,0 i 2,3 litra). Do oferty dołączyła także wersja z napędem na obie osie. Aktualnie oferta znacznie się rozszerzyła i w sprzedaży znajdują się modele z silnikami o pojemności nawet 2967 ccm i mocy 260 koni mechanicznych.
Z fabryk wyjechały do tej pory dwie generacje Mazdy 6 – następczyni pierwszej wersji wyjechała po raz pierwszy z fabryki w roku 2007. Nowe nadwozie jest jeszcze bardziej opływowe i eleganckie. Nowszy wariant zachwyca także bogatszym wyposażeniem, większym bagażnikiem, lepsza jakością zastosowanych materiałów i elektrycznym układem wspomagania kierownicy.