Data publikacji:

Pirelli Diablo Rosso Corsa

Opony motocyklowe Pirelli Diablo Rosso Corsa to nowoczesne letnie rozwiązanie dla motocyklistów, którzy mają sportowe motocykle o znacznej mocy. Model został zaprojektowany i opracowany dzięki doświadczeniu producenta w tworzeniu opon wyścigowych, prosto z torów rajdowych. Włoska marka Pirelli postanowiła przełożyć sportowe osiągi i precyzję na drogi publiczne, czego efektem jest wspomniany model Pirelli Diablo Rosso Corsa. Plan zakładał poprawę bezpieczeństwa i przyczepności na każdym kilometrze bez obaw o utratę komfortu jazdy. Pirelli Diablo Rosso Corsa to światowej klasy model premium, który łączy w sobie najlepszej jakości materiały oraz innowacyjne technologie. Opisywany model świetnie sprawdza się na suchej drodze, jednak na mokrej też niczego mu nie brakuje. Wykazuje bardzo dobrą reaktywność i przyczepność, dzięki czemu można bez obaw użytkować go nawet podczas obfitych opadów deszczu.
Sprawdź również: jakie są rodzaje bieżników?
Pirelli Diablo Rosso Corsa

Pirelli Diablo Rosso Corsa – charakterystyka

Pirelli Diablo Rosso Corsa to opony żywcem wyjęte z torów wyścigowych. Producenci wykorzystali doświadczenie, które budowali latami na wyścigach, i wytworzyli opony szosowe, które mają wszystko, co powinny mieć opony sportowe. Charakterystyczne nacięcia na bieżniku wspomagają osiągi na suchej nawierzchni, a w deszczu poprawiają kontrolę jazdy i sterowność. Specjalistyczne technologie powodują, że opona styka się maksymalną powierzchnią z jezdnią, co pozytywnie przekłada się na przyczepność i precyzję prowadzenia. Przednia opona, to charakterystyczne dla opon sportowych dwie różne mieszanki gumowe. Tylna opona to aż trzy niezależne rodzaje, co znacząco zwiększa wytrzymałość i świetnie dostosowuje je do warunków panujących na drodze.
Głównymi zaletami opon motocyklowych Pirelli Diablo Rosso Corsa są bez wątpienia innowacyjne technologie wytwarzania i zastosowane zróżnicowane mieszanki. Zastosowanie takiego rozwiązania pozwala znacznie zwiększyć żywotność opon, ale też wzmacnia je i uodparnia na przetarcia i mechaniczne uszkodzenia czy odkształcenia spowodowane użytkowaniem i napotkanymi na drodze przeszkodami. Na pochwałę również zasługuje zwiększony obszar styku z nawierzchnią oraz doskonałe przyleganie w złożeniu i przy nagłych zmianach pochylenia motocyklisty. Opony Pirelli Diablo Rosso Corsa mają obniżone opory toczenia, a to sprawia, że generują mniejsze zużycie paliwa. Dzięki temu opony są bardziej ekonomiczne, bo pozwalają zaoszczędzić na kosztach eksploatacji, oraz ekologiczne, gdyż spalana jest mniejsza dawka paliwa, a same opony emitują mniej szkodliwych związków do atmosfery.

Pirelli Diablo Rosso Corsa – technologie

Pirelli do wytworzenia opon Diablo Rosso Corsa wykorzystuje najnowsze rozwiązania technologiczne, które bardzo dobrze sprawdzają się w boju. Poniżej przedstawiamy najlepsze rozwiązania, którymi chwali się producent.

Szerokie powierzchnie „slick”

Na barkach rzeźby bieżnika można zaobserwować charakterystyczną powierzchnię „slick”, która została powiększona w porównaniu z innymi modelami motocyklowych opon sportowych. Jest to ogromne wsparcie podczas dynamicznego pokonywania zakrętów, co daje się odczuć szczególnie przy ekstremalnych kątach pochylenia. Dzięki temu opony są bardziej agresywne. Gładszy bieżnik w połączeniu z nowoczesnymi mieszankami zapewniają lepszą przyczepność na suchych nawierzchniach i w zakrętach. Sztywna sekcja bieżnika ulepsza prowadzenie i kontrolę nad motocyklem, a nowa, gładka odmiana bieżnika połączona z nowoczesnymi rowkami „flash” zapewniają znakomite odprowadzanie wody i dużą wytrzymałość podczas licznych i dalekich pordóży.

Centralne rowki i ich rozmieszczenie

Na rzeźbie bieżnika zastosowano nowoczesne rowki centralne w technologii „flash”. Skutecznie odprowadzają wodę i zapewniają bardzo dobre przyleganie opony do jezdni. Zmniejszono ilość rowków poprzecznych, aby pozostawić więcej gumy na środkowej części styku. Zagwarantowało to większą solidność opony i boczny ciąg podczas wychodzenia z zakrętów, co zwiększa możliwości podczas trudnych warunków pogodowych. Same rowki „flash” zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić jak największą stabilność kierunkową, regularność i równość zużycia oraz skutecznie osuszać bieżnik z nagromadzonej wody. Centralna część wygładzonej „błyskawicy” zwiększa sztywność całej konstrukcji i pozwala utrzymać możliwie najwyższe osiągi podczas każdej jazdy.

Nowoczesne mieszanki

Nowoczesny układ dwóch mieszanek w oponie przedniej oraz trzech w tylnej to szerszy, miękki obszar pracy obu egzemplarzy. W oponach przednich twardsza, środkowa część z pełnej krzemionki zapewnia stabilność przy dużych prędkościach i zwiększa odporność na zbyt szybkie ścieranie się bieżnika. Bardziej miękka boczna warstwa to dodatkowe wsparcie przyczepności i lepsze czucie motocykla, szczególnie w ostrych zakrętach. Tylna opona ma w pełni krzemionkową warstwę centralną, co pozwala na jazdę z dużymi prędkościami bez obaw o utratę przyczepności. Miękkie boczne ścianki pochodzą od wyścigowych mieszanek i poprawiają stabilizację. Trzecia warstwa wykonana jest z mieszanki Carbon Black i odpowiada za szybkie rozgrzewanie się opony do prawidłowej temperatury pracy. Dodatkowo wspiera pokonywanie zakrętów w pochyleniu o kąt większy niż 25 stopni.
Opony motocyklowe Pirelli Diablo Rosso Corsa dostępne są w różnych rozmiarach dla opon o średnicy 17 cali. Przednia opona ma dwie wersje rozmiarowe, natomiast tylna ma ich aż siedem.
Zdjęcie: Envato Elements