Data modyfikacji:

Pirelli SottoZero 3. Znakomita opona zimowa

Pirelli SottoZero 3 to zimowa opona przeznaczona do najlepszych, najbardziej ekskluzywnych samochodów premium. Zaprojektowana i skonstruowana została tak, aby zapewniać najwyższy poziom bezpieczeństwa, kontroli i przyczepności w każdych, nawet najtrudniejszych zimowych warunkach. Model ten powstał w wyniku zestawienia prac projektowych, zebranego doświadczenia i opinii producenta wraz z najlepszymi, najbardziej renomowanymi producentami samochodów osobowych marki premium. Sprawdźmy, czym model Pirelli SottoZero 3 zasłużył na taką renomę.
pirelli sottozero 3

Pirelli SottoZero 3 – charakterystyka

Opona SottoZero 3 to kontynuacja popularnej i cenionej serii SottoZero, która często gości w rankingu opon zimowych. Od poprzedników wyróżnia się przede wszystkim kierunkową rzeźbą bieżnika. Zmiana z asymetrycznego na symetryczny, ukierunkowany bieżnik poprawiła przyczepność na mokrej i zaśnieżonej drodze. Bieżnik swoim kształtem przypomina podwójny grot strzały, co według badań ekspertów jest jednym z najnowocześniejszych i najlepszych rozwiązań dotyczących opon zimowych.
Charakteryzuje się odpowiednią sztywnością, która jest niezbędna przy gwałtownym hamowaniu czy ruszaniu na suchej drodze. Sztywność tę uzyskano za pomocą specjalistycznej mieszanki gumowej w połączeniu z gęsto nasieciowanymi lamelami 3D. Ich złożona konstrukcja pozwala im na wzajemne blokowanie się, dzięki czemu przyczepność na oblodzonej czy zaśnieżonej drodze jest znacznie poprawiona.
Sprawdza się to również podczas szybkiej, dynamicznej jazdy oraz podczas wykonywania manewrów przy znacznej prędkości. Są one gwarancją pewnej, skutecznej, a przede wszystkim krótkiej drogi hamowania na mokrej i zasypanej śniegiem drodze, co jest niezwykle ważne w aspektach bezpieczeństwa podczas zimowej jazdy.
Nowoczesne rowki obwodowe w połączeniu z głównymi rowkami doprowadzającymi świetnie współpracują, dając efekt znakomitego odprowadzania wody i błota pośniegowego z powierzchni styku opony z nawierzchnią. Dodatkowo szerokie rowki centralne ułatwiają kontrolę podczas hamowania na mokrej drodze, skutecznie skracając jej długość, a do tego minimalizują ryzyko aquaplaningu podczas deszczowej jazdy. Pomagają im w tym zaokrąglone krawędzie boczne opony, które ułatwiają usuwanie nagromadzonej się na drodze wody, śniegu czy pozostałego po nim błota.
Nowoczesna mieszanka gumowa, wzbogacona o elastomery i krzemionkę, pozwala na zachowanie bardzo wysokich osiągów w szerokim zakresie temperatur, od minus 20 do nawet 15 stopni Celsjusza. Mieszanka jest również gwarancją trwałości.
Opony zostały wzmocnione tak, aby pozwalać na dłuższe pokonywanie odległości bez obaw o spadek jakości opony wraz z jej zużywaniem się. Technologie użyte do wulkanizacji tego modelu wydłużyły nie tylko jego żywotność, ale też znacznie uodporniły na przetarcia i uszkodzenia mechaniczne. Producent na swój produkt nałożył pięcioletni okres gwarancyjny, zapewniając tym samym, że opona jest w stanie wytrzymać znacznie dłuższy okres regularnego użytkowania bez obaw o spadek jej osiągnięć. Jeśli więc zastanawiasz się, jakiej firmy opony zimowe wybrać, warto postawić na ofertę marki Pirelli.

Pirelli SottoZero 3 – zalety i wady

O modelu Pirelli SottoZero 3 można dużo opowiadać, jednak znacznie łatwiej poznać ten model, zapoznając się z jego największymi zaletami i wadami. Plusów tego modelu jest więcej, dlatego to właśnie od nich zaczniemy nasze zestawienie.
Zalety:
  • doskonała przyczepność na suchej nawierzchni;  
  • wysoka precyzja prowadzenia na zaśnieżonej drodze;
  • dobra precyzja prowadzenia i reakcji na suchej nawierzchni;
  • szybkie i skuteczne odprowadzanie wody i błota pośniegowego z powierzchni styku opony z nawierzchnią;
  • przystosowana do jazdy zarówno miejskiej, jak i pozamiejskiej;
  • krótka droga hamowania na suchej drodze;
  • niskie opory toczenia, co przekłada się na mniejsze zużycie paliwa;
  • krótka droga hamowania na śniegu;
  • korzystna cena za komplet opon.
Wady:
  • odporność na aquaplaning poniżej średniej opon premium;
  • dość duży hałas podczas jazdy;
  • wysoki poziom drgań i hałasu wewnątrz samochodu;
  • wydłużona droga hamowania na mokrej nawierzchni.
Jak widać, model ten nie posiada zbyt wielu wad, jednak należy pamiętać, że jest to opona przeznaczona do luksusowych samochodów oraz tych o większej mocy, gdzie poziom komfortu i bezpieczeństwa powinien być jak najwyższy. O ile na bezpieczeństwo nie można narzekać, o tyle poziom komfortu i hałasu pozostawia wiele do życzenia. To właśnie ten element jest najbardziej i najczęściej krytykowany, co zniechęca kierowców do zakupu. Od opon premium wymaga się wiele, dlatego najlepsze modele muszą sprostać wszystkim postawionym przed nimi wymaganiom.

Pirelli SottoZero 3 – testy i opinie

Najlepiej ocenianymi elementami i parametrami opon Pirelli SottoZero 3 są jej zachowanie na suchej i mokrej nawierzchni. Znacznie niżej ocenia się jej osiągi na zaśnieżonej drodze, chociaż wyniki i tak są imponujące, oraz opory toczenia, które są dość wysokie, co niestety przekłada się na wzrost spalania. Do tego cena jest elementem, na który najbardziej skarżą się użytkownicy. Ponad połowa z nich oznajmia w swoich opiniach, że zakupiłaby ten model ponownie, jednak przy topowych modelach zimowych, gdzie taką wolę oświadcza około 90% kierowców, jest to zdecydowanie za mało. Mimo tego, opinie zbiera pozytywne. Kierowcy zachęcają do spróbowania swojej przygody z tym modelem, zaznaczając, że na pewno pozostawi on po sobie dobre wrażenie.
W testach nie wypada najgorzej, jednak w zestawieniu z gigantami opon zimowych trochę jeszcze brakuje do wysokiego miejsca na podium. Model Pirelli SottoZero 3 dość często brany jest na warsztat przez największe marki testerów opon. Ostatnie analizy wyglądały następująco:
  • test TUV opon zimowych 2021 w rozmiarze 225/45 R17 – najlepsza droga hamowania na suchej nawierzchni, ocena: dobra, miejsce: 6;
  • test ADAC opon zimowych 2021 w rozmiarze 225/50 R17 – ocena: dostateczna, pozycja w rankingu: 14;
  • test AutoBild opon zimowych pod względem przyczepności 2020 w rozmiarze 245/45 R18 – ocena: dostateczna, pozycja w rankingu: 19;
  • test AutoBild opon zimowych pod względem skuteczności hamowania 2020 w rozmiarze 245/45 R18 – ocena: dostateczna, pozycja w rankingu: 19;
  • test AutoBild opon zimowych pod względem skuteczności hamowania 2020 w rozmiarze 225/40 R18 – ocena: dobra, pozycja w rankingu: 10, najskuteczniejsza na suchej drodze.