Data publikacji:

Pirelli Diablo Rosso Corsa. Propozycja opon motocyklowych od Pirelli

Opony motocyklowe Pirelli Diablo Rosso Corsa to model, który przypadnie do gustu każdemu amatorowi szybkiej, sportowej jazdy na motocyklu. Decydując się na to rozwiązanie na pewno nie zabraknie wrażeń związanych z jazdą motorem. Opony przeznaczone są głównie na utwardzone, asfaltowe drogi, a nawet tory sportowe.
pirelli diablo rosso corsa

Pirelli Diablo Rosso Corsa – charakterystyka

Na barkach opony zaobserwować można szerokie powierzchnie „slick”, które dbają o precyzyjne i pewne pokonywanie zakrętów nawet przy ekstremalnych kątach nachylenia opony do podłoża. Rowki centralne na bieżniku wykonano nowoczesną technologią „Flash”, która powoduje trwałość i stabilność konstrukcji opon oraz zapewnia stałą wydajność i równomierne ścieranie się bieżnika podczas wielu przejazdów.
Większa przyczepność w trudnych warunkach pogodowych oraz pewniejsze pokonywanie zakrętów osiągnięto poprzez zmniejszenie liczby rowków poprzecznych na bokach opony, co poskutkowało większą ilością gumy, tym samym większą powierzchnią styku. Dodatkowo do wytworzenia użyto dwóch współpracujących ze sobą mieszanek gumowych, które różnią się sztywnością w różnych obszarach pracującej opony, dzięki czemu motocykl lepiej trzyma się drogi.
Liczne udziały marki Pirelli w zawodach wyścigowych i zdobywane na nich doświadczenie zdecydowały, że gama opon Pirelli Diablo Rosso Corsa posiada innowacyjne, agresywne kontury opony. Wielopromieniowy, ostry profil zapewnia natychmiastowe przejście z pozycji pochylonej do wyprostowanej oraz umożliwia szybką zmianę kierunku jazdy. Spłaszczone powierzchnie boczne opony odpowiadają za „klejenie się” w zakrętach i utrzymywanie toru jazdy podczas dynamicznych manewrów.
Opony Pirelli Diablo Rosso Corsa wytworzone zostały z dwuskładnikowej mieszanki z poszerzanymi, miękkimi barkami zarówno przedniej, jak i tylnej opony. W oponie przedniej środkowa warstwa jest twardsza, wykonana z pełnej krzemionki co zapewnia stabilność podczas osiągania dużych prędkości, a jej właściwości fizyczne zwiększają odporność na ścieranie się bieżnika.
Miękka warstwa boczna zapewnia dodatkową przyczepność podczas pokonywania zakrętów. Wykonana jest z mieszanki krzemionki i wysokotopliwej żywicy, co pozwala w pełni wykorzystać potencjał opon w każdych warunkach.
Opona tylna konstrukcyjnie podobna jest do przedniej. Środkowa część opony to twarda, sztywna mieszanka. Boczne sektory są bardziej miękkie. Co innego można zauważyć we właściwościach opony tylnej? Zastosowanie dodatków węglowych „Carbon Black”, które powodują, że tylna opona, która napędza motocykl, znacznie szybciej się rozgrzewa, co gwarantuje szybkie uzyskanie możliwie największych parametrów przyczepności przy przyspieszaniu.

Bieżnik opony Pirelli Diablo Rosso Corsa

Wzory bieżnika również dostosowano do szybkiej, sportowej jazdy. Środkowe rowki są płytsze i bardziej gładkie, a zaprojektowane zostały tak, żeby zapewnić większą stabilność kierunkową i poprawić odprowadzanie wody z powierzchni styku z nawierzchnią.
Centralna część rowków bocznych, przypominających błyskawicę dodatkowo usztywnia konstrukcję opony, co pozwala uzyskać wysokie osiągi i regularnie zużywać się bieżnikowi. Więcej gumy to większy kontakt z nawierzchnią. Właśnie dlatego zmniejszono ilość rowków bocznych, dzięki czemu uzyskano większy ciąg boczny podczas pokonywania zakrętów nawet przy bardzo dużych kątach pochylenia.
Takie rozwiązania technologiczne niosą ze sobą bardzo dużo korzyści. Gładki bieżnik i nowoczesne, dwuskładnikowe mieszanki poprawiają przyczepność i hamowanie na suchej drodze. Wydłużona żywotność opony to też zasługa mieszanki i nowej, autorskiej konstrukcji bieżnika.
Jak widać opony Pirelli Diablo Rosso Corsa są niezwykle dopracowane. Dzięki temu, że z założenia są oponami wyścigowymi i spełniają najbardziej rygorystyczne kryteria mamy pewność, że nie zawiodą podczas codziennej jazdy oraz pozwolą cieszyć się wysokimi osiągami i wrażeniami z jazdy naszym motocyklem.