Warto regularnie obserwować stan piór i obserwować ich zachowanie. Przeskoki, nieregularna praca, piski, pozostające zabrudzenia czy smugi mogą świadczyć o zużyciu wycieraczek. Kiedy zauważymy powyższe objawy, warto oczyścić pióra i sprawdzić ich stan. Jeżeli po tym dalej pojawiają się niepokojące sygnały, należy niezwłocznie wymienić wycieraczki na nowe. Dostępne są trzy powszechnie stosowane rodzaje wycieraczek samochodowych – szkieletowe, bezszkieletowe oraz hybrydowe. Typ wycieraczek to pierwsza rzecz, na którą należy zwrócić uwagę przy ich doborze. To, jakie wycieraczki pasują do naszego pojazdu, określił jego producent. Kolejną ważną kwestią jest rodzaj mocowania piór oraz ich długość. Tutaj możemy sobie pozwolić na delikatne modyfikacje. Ważne jest, aby pracujące wycieraczki nie przeszkadzały sobie, nie kolidowały oraz dokładnie oczyszczały szybę w całym ich zakresie. Mocowanie piór to kwestia doboru wycieraczek. Jeżeli dane pióra nie pasują do naszego zestawu, można wymienić cały szkielet wycieraczki, łącznie z mocowaniem. Najlepiej jednak pozostawać jak najbliżej tego, co zaleca producent danego pojazdu. Mamy wtedy pewność, że wybrane wycieraczki spełnią swoje zadanie.