Jak jednak postępować, kiedy chcemy progi wymienić samodzielnie? Na samym początku usunąć trzeba elementy karoserii, które mogą przeszkadzać lub uniemożliwiać wymianę. Najczęściej zdemontować należy fotel, wykładzinę podłogową, odkręcić i wyjąć drzwi oraz sąsiadujący błotnik. Po demontażu należy dokładnie zabezpieczyć karoserię auta, po czym można przystąpić do wycinania uszkodzonej części progu. Wybrany element należy bardzo precyzyjnie wyciąć tak, aby idealnie dopasować przygotowaną reperaturkę, a miejsca zgrzewania karoserii rozwiercić przy pomocy wiertarki. Pozwoli to uniknąć nierówności oraz naprężeń, które mogą negatywnie wpływać na konstrukcję i deformować progi. Po precyzyjnym wycięciu wpasowujemy przygotowaną reperaturkę, którą trzeba bardzo dokładnie wspawać. Spoina powinna być jak najbardziej równomierna i mała, tak, by dała się w łatwy sposób wyszlifować. Zbyt wysokie i nierówne spoiny spowodują, że miejsce spawania będzie widoczne i popsuje wizualnie całą operację. Po prawidłowym wspawaniu reperaturki, progi należy zabezpieczyć środkiem antykorozyjnym, nanieść na nie odpowiedni kolor i odcień lakieru oraz zabezpieczyć zewnętrznie lakierem bezbarwnym. Tak przeprowadzony zabieg wymiany progów można uznać za zakończony z sukcesem. Samodzielna wymiana progów wymaga od mechanika umiejętności spawania migomatem oraz obsługi podstawowych narzędzi warsztatowych.