Najskuteczniejszym rozwiązaniem jest zdjęcie koła i oczyszczenie lub ewentualna wymiana zardzewiałych bądź zaśniedziałych elementów układu hamulcowego. Każdorazowo przy takim zabiegu warto jest wymienić płyn hamulcowy, który może być zużyty lub zabrudzony i spowoduje szybki nawrót usterki. Do usuwania rdzy najlepiej sprawdzą się chemiczne preparaty, które z łatwością można nabyć w sklepach motoryzacyjnych czy internetowych. Najczęściej preparaty takie składają się z dwóch środków. Pierwszy ma za zadanie skutecznie usunąć rdzę z powierzchni i oczyścić ją, drugi odpowiada za usunięcie z układu pierwszego ze środków oraz pokrycie elementów ochronną warstwą konserwującą. Jeżeli nie jesteśmy w posiadaniu takich środków chemicznych lub z jakiegoś powodu nie chcemy ich używać, rdzę można usunąć za pomocą drobnoziarnistego papieru ściernego. Metoda ta jest szczególnie polecana w starszych modelach samochodów, gdzie linka hamulcowa wykonana była ze stalowego splotu. Aktualnie linki hamulcowe wykonuje się z odpornych na korozję materiałów. Aby uniknąć problemów z zapiekającymi się hamulcami, wystarczy dbać o dobrą kondycję układu hamulcowego. Wystarczy regularnie kontrolować stan i jakość klocków hamulcowych, płynu oraz tłoczków. Kiedy wiemy, że przez znacznie dłuższy czas auto nie będzie użytkowane, elementy układu hamulcowego, takie jak tarcze, klocki czy tłoczki, warto zabezpieczyć specjalnym preparatem antykorozyjnym i zakonserwować je. Dobrej jakości środek jest w stanie zabezpieczyć przed korozją elementy układu hamulcowego nawet na kilka miesięcy.