WYSOKOŚĆ = PROFIL x SZEROKOŚĆ. W tym przypadku jest to 60% x 195, czyli 117 milimetrów.Trzeba jednak wiedzieć, że rozmiar podany przez producenta jest sugestią. W większości przypadków dopuszcza się montaż opon letnich o nieco innych wymiarach (również ściśle określonych). Dlaczego warto o tym wiedzieć? Otóż zamiennik może okazać się dużo tańszy niż oryginalny rozmiar, jeśli np. jest częściej kupowany.
Spalanie paliwa. Im większe opory toczenia, tym więcej paliwa potrzebuje samochód, aby przejechać dany odcinek trasy, a to oznacza wyże koszty eksploatacji i większą emisję spalin; UE przyznaje ocenę na skali A-G, gdzie „A” oznacza najlepszą klasę paliwową. Średnia różnica spalania paliwa, pomiędzy kolejnymi ocenami na etykiecie wynosi ok 0,12 l/100km. Warto więc zwrócić uwagę na ten parametr, jeżeli w podobnej cenie mamy oponę z notą "B" oraz "E".
Hamowanie na mokrej nawierzchni. Tutaj również obowiązuje skala A-G; ocena „A” informuje o najkrótszej drodze hamowania, a każda kolejna ocena to 3m dłuższa droga hamowania czyli połowa długości samochodu. Według mnie jest to jeden z najważniejszych parametrów, jakie powinniśmy brać pod uwagę wybierając opony. Dodam tylko, że wspomniana droga hamowania przeprowadzana jest przy prędkości 80 km/h przez auto klasy średniej na torze polewanym wodą.