Data modyfikacji:

Dębica Presto UHP 2

Jakie opony letnie kupić? Popularnością wśród kierowców cieszy się model Dębica Presto UHP 2. Zobacz, czym się charakteryzują opony polskiego producenta i dlaczego warto je kupić. Określenie UHP to skrót od angielskiego Ultra High Performance oznaczającego oponę o bardzo wysokich osiągach.

Dostępne rozmiary opony Dębica Presto UHP 2

Dębica Presto UHP 2 dostępna jest w 20 rozmiarach dla felg 17 i 18 calowych. Wszystkie (poza 225/45 R17 91Y) są wzmocnione (oznaczenie XL) oraz mają rant ochraniający felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi (oznaczenie FP lub MFS). Pełną ofertę produktów dostępnych w sprzedaży zawiera tabela poniżej.

Gdzie kupić najtaniej? Sprawdź ceny!

Sprawdź aktualne ceny i porównaj ofertę ponad 35 sklepów internetowych z oponami. Zobacz gdzie kupisz opony Dębica Presto UHP 2 w najlepszej cenie. Pamiętaj również aby zweryfikować czy wybrany sklep oferuję darmową dostawę oraz czy płatność przy odbiorze lub przelew błyskawiczny nie generują dodatkowych kosztów. Darmowy transport proponuje około 40% sklepów internetowych z oponami. Podczas zakupów warto zwracać uwagę na koszt całkowity transakcji, a nie tylko na cenę samego produktu.

Średnica felgi - 17 cali

205/40 R17 84W XL FP (EB68)
Spalanie paliwa (E)Hamowanie na mokrym (B)Hałas zewnętrzny (68 dB)

E B 68dB
205/40 R17 84W XL FP (EB71)
E / B / 71 dB

E B 71dB
205/40 R17 84W XL FP (EA67)
E / A / 67 dB

E A 67dB
205/45 R17 88W XL FP (EB70)
E / B / 70 dB

E B 70dB
205/45 R17 88W XL FP
C / A / 66 dB

C A 66dB
205/50 R17 93W XL FP (CA70)
C / A / 70 dB

C A 70dB
205/50 R17 93W XL FP (CA67)
C / A / 67 dB

C A 67dB
215/45 R17 91Y XL FP (CB70)
C / B / 70 dB

C B 70dB
215/45 R17 91Y XL FP
C / A / 66 dB

C A 66dB
215/50 R17 95W XL FP (CA70)
C / A / 70 dB

C A 70dB
215/50 R17 95W XL FP
C / A / 67 dB

C A 67dB
215/55 R17 98W XL FP
B / A / 67 dB

B A 67dB
215/55 R17 98W XL FP (BA71)
B / A / 71 dB

B A 71dB
225/45 R17 91Y FP
C / A / 66 dB

C A 66dB
225/45 R17 91Y FP (CB70)
C / B / 70 dB

C B 70dB
225/45 R17 94Y XL FP
C / A / 67 dB

C A 67dB
225/45 R17 94Y XL FP (CB71)
C / B / 71 dB

C B 71dB
225/50 R17 98Y XL FP
C / A / 68 dB

C A 68dB
225/50 R17 98Y XL FP (CB71)
C / B / 71 dB

C B 71dB
225/55 R17 101Y XL FP
B / A / 71 dB

B A 71dB
235/45 R17 97Y XL FP
C / A / 71 dB

C A 71dB
235/55 R17 103W XL FP
B / A / 67 dB

B A 67dB
235/55 R17 103W XL FP (BA69)
B / A / 69 dB

B A 69dB
245/40 R17 95Y XL FP
C / A / 67 dB

C A 67dB
245/40 R17 95Y XL FP (CA72)
C / A / 72 dB

C A 72dB
245/45 R17 99Y XL FP
B / A / 67 dB

B A 67dB

Średnica felgi - 18 cali

225/40 R18 92Y XL FP
Spalanie paliwa (C)Hamowanie na mokrym (A)Hałas zewnętrzny (67 dB)

C A 67dB
225/40 R18 92Y XL FP (CA71)
C / A / 71 dB

C A 71dB
225/45 R18 95Y XL FP
C / A / 67 dB

C A 67dB
235/40 R18 95Y XL FP
C / A / 67 dB

C A 67dB
235/40 R18 95Y XL FP (EB70)
E / B / 70 dB

E B 70dB
235/45 R18 98Y XL FP
C / A / 68 dB

C A 68dB
245/40 R18 97Y XL FP
C / A / 68 dB

C A 68dB
245/40 R18 97Y XL FP (CA72)
C / A / 72 dB

C A 72dB
245/45 R18 100Y XL FP
B / A / 68 dB

B A 68dB
255/35 R18 94Y XL FP
C / A / 68 dB

C A 68dB

Etykieta Unijna

Część etykiet unijnych nie została jeszcze zbadana przez producenta, dlatego niektóre warianty bieżnika Presto UHP 2 mają w tym miejscu poziomą kreskę. Poza tym wygląda to bardzo przyzwoicie pod każdym względem. Prezentowane opony Dębica są bardzo ciche (komfortowe) oraz ekonomiczne - auta poruszające się na tym modelu spalają zauważalnie mniej paliwa. Na uwagę zasługuje wyśmienite zachowanie bieżnika na mokrej nawierzchni. Każdy dostępny w chwili obecnej rozmiar w/w opony uzyskał najwyższą możliwą oceną czyli "A".

Gwarancja

Dębica udziela 60 miesięcy gwarancji (5 lat) na wszystkie produkty z serii Presto UHP 2. Okres ten liczony jest od daty produkcji ogumienia, chociaż w Internecie znaleźć można wiele sklepów oferujących pięcioletnią gwarancję, której licznik zaczyna tykać w momencie zakupu.

Dębica Presto UHP 2. Podsumowanie

Tak na prawdę trudno coś powiedzieć o oponie, która dopiero co weszła na rynek opon letnich w Polsce. Możemy tylko przypuszczać, że bieżnik Presto UHP 2 okaże się jeszcze lepszy niż jego poprzednia wersja.

Dębica Presto UHP 2 w pigułce

  • Klasa – Budżetowa
  • Producent – Dębica
  • Koncern - Goodyear
  • Bieżnik – Presto UHP 2
  • Poprzednia wersja – Presto UHP
  • Następna wersja – Presto UHP 3 (moje przypuszczenie)
  • Przeznaczenie – samochody osobowe, SUV-y
  • Gwarancja – 60 miesięcy
  • Średnica felgi – 17 oraz 18 cali
  • Ilość wariantów – 20
  • Sezon – Opony letnie
  • Rok produkcji - od 2017
  • Ceny – od 250 zł za sztukę

Inne nazwy modelu Presto UHP 2

Przedstawiam wam listę najpopularniejszych określeń pod którymi w sieci znajdziecie prezentowany w artykule model opony. Kreatywność ludzi nie zna granic. Oto najciekawsze znaleziska:
  • Dębica UHP 2 (bez słowa Presto)
  • Dębica Presto UHP2 (bez spacji po UHP)
  • Fresto UHP 2 (literówka F Zamiast P)
  • Presto UPH 2 (błędna kolejność UPH)
  • Dębica Presto UHP II (rzymskie dwa)
  • Presta UHP 2 (Presta zamiast Presto)
52 komentarze
  1. Mike | 10.04.2020 11:36
    Ja osobiście wahałem się pomiędzy Dębica uhp2 a kormoran uhp, ostatecznie kupiłem kormoran i szczerze nie żałuje, jeżdżę drugi sezon, mercedes E klasa 3.0cdi ponad 260km napęd tył, jest super. Wcześniej były michelin pilot ss i uważam ze lepiej dwa razy częściej kupić nowe opony w niższej cenie jeśli będzie taka potrzeba. Także jak ktoś się waha to kormoran mogę również śmiało polecić, ale myśle ze Dębica uhp to tez będzie niezły wybór.
  2. Romek | 13.09.2019 21:51
    Niestety zawiodłem się. Miałem problemy z wyważaniem, opona uhp2 17 225/45. Auto wpadało w wibracje na idealnie równej drodze, auto podskakiwało, a kierownica wpadała w wibracje od 100km/h. Wulkanizator stwierdził, że dwie opony są sflaczałe, odesłałem na gwarancji, goodyear stwierdził, że opony mieszczą się w parametrach, cokolwiek to znaczy. Zdesperowany i potraktowany przez niemiecki koncern jak untermenschen założyłem opony na tył i auto przestało skakać. To skandal. Na oponach miałem napis "made in Poland", goodyear po pozytywnych opiniach musiał przenieść produkcję z Niemiec do Polski, przy okazji traktując klienta jak śmiecia, czyli założenie robimy byle jak Polak i tak to kupi. Najwyżej zamkniemy fabrykę Dębicy w Polsce, a sprzeda się nam więcej Sava. Nawet wulkanizator powiedział mi że nie zakłada opon z grupy goodyear, bo zawsze są z tymi oponami problemy i ciężko je reklamować. Ciekawe czy w Niemczech musiałbym czytać bzdurne nieuznanie gwarancji z informacją o spełnianiu norm? Sama opona cicha, dobrze trzyma na mokrym, na suchym trzyma dobrze tylko po rozgrzaniu! Jeżeli nie rozgrzejemy opony agresywną jazdą opona będzie trzymać przeciętnie czyli jak np. energy saver na profilu 185! Nie spodziewajcie się cudów jeśli nie jeździcie po torze, a jedynie macie kaprys od czasu do czasu szybciej przejechać zakręt, to skończy się to źle. Straciłem ponad 300zł na wysyłce opon, kolejnych przekładkach i wyważaniach, drugi raz kupiłbym hankooki k125, nie polecam koncernu goodyear i radzę każdemu trzymać się od niego z daleka.
  3. Dawid | 19.03.2019 21:45
    Mam takie opony w VW Passat 2.0 TDI ... strasznie mnie zdziwiło, że producent zaleca minimum 2.6 bar przód/tył przy nie załadowanym samochodzie i aż 2.8 / 3.0 przy załadowanym. Opona jest niestety wrażliwa na ciśnienie (ja wiem, że to kwestia nacisku na koło i każde auto jest inne i ma inne parametry) jednak w przypadku dość ciężkiego samochodu z dieslem nad przednią osią różnica setnej części po przecinku w ciśnieniu (bar) robi różnicę - opona strasznie miękka. Opona w lato bardzo dobrze tłumi i zadowalająco hamuje. Jest jednak problem z trakcją (silnik ma ok 200 KM i grubo ponad 430nm momentu). Opona potrafi również zamyszkować przy agresywnym pokonywaniu zakrętu. Kupiłem nowe i po 20 tkm zostało pół bieżnika czyli bardzo dobrze jak na tą klasę. Ciche. Poniżej 10*C całkowicie nieprzewidywalne.
  4. Robert | 29.12.2018 20:21
    Ponawiam mój komentarz. `Poprzedni nie został opublikowany. Proszę mi napisać jaki jest dopłacać kilka stów do opon premium, które posiadają gorsze parametry na naklejkach unijnych? W testach ta opona wypada lepiej od Dunlopa, czy Vredensteina.
    1. Łukasz Wulkanista | 15.01.2019 14:21
      Po prostu etykieta unijna to nie wszystko. Pokazuje ona tylko 5-10% możliwości oraz właściwości opony i to tylko nowej opony, w warunkach laboratoryjnych czyli o danej prędkości X, na danym aucie Y, o danej temperaturze Y itd.
  5. Damian | 05.09.2018 19:37
    Kupiłem te opony w rozmiarze 235/45 R18 czyli drogim w samym w sobie do Alfy 159 z silnikiem 170 KM. Jestem zadowolony, bo jeździ się bezstresowo na suchym jak i mokrym. Jeżdżę czasami dynamicznie. Zaliczyły awaryjne hamowanie, ulewy. W marcu zapłaciłem za komplet taniej 500 niż inne ze średniej półki, więc jestem dodatkowo zadowolony.
  6. Krzysiek | 28.06.2018 22:09
    Miałem nie pisać opinii, każdy niech wybiera co chce, ale... Może się moja opinia komuś przyda. Przejechałem już kilka tys km. na Dębicach Presto UHP 2. W innych autach mam albo miałem Continentale, Pirelli, Goodyeary, Hankooki, Nokiany i wiele innych. Nową Dębicę kupiłem skuszony parametrami identycznymi z najnowszym Goodyearem. Zamysł był - będą ok, zostawię. Będą słabe, po sezonie wyrzucę. Szczerze mówiąc jestem pozytywnie zaskoczony. Nie widzę w zasadzie żadnej różnicy w porównaniu do Continentala czy Goodyeara. Opony nie mają łatwo bo auto to RWD ponad 250KM. Trzyma bardzo fajnie i na suchym i na mokrym. Dobrze odprowadza wodę. Sama mieszanka trzyma się dobrze mokrego asfaltu. W szybkiej jeździe jest przewidywalna, daje się kontrolować w uślizgu. Bardzo precyzyjna przy gwałtownych zmianach kierunku (np. omijanie przeszkody) Jak najbardziej nadaje się i do jazdy codziennej i do szybkiej jazdy po zakrętach. Przy okazji jest cicho. Nawet na siłę nie mam się do czego przyczepić. Opona jest po prostu bardzo dobra! Ostatecznie, nie widzę powodu dla którego byłoby warto dopłacać x2 za inny, bardziej "premium" napis na boku opony. W moim odczuciu nowa Dębica = Goodyear, tylko cena dostosowana do innego segmentu rynku. Przy okazji - podczas wyważania przeciętnie trzeba było dokładać tylko ok 20g - 30g w sumie na oponę. To też o czymś świadczy.
  7. Łukasz | 30.04.2018 17:50
    Jaką wysokość bieżnika mieliście przy nowych oponach? Ja zmierzyłem u siebie przed wrzuceniem na auto i miały 7.7mm. Coś mało mi się wydaje, biorąc pod uwagę, że znalazłem aukcje na allegro, gdzie na fotce widniało 8.51mm. Drugie pytanie, czy mieliście kolorowe paski wzdłuż bieżnika? Ja ich nie posiadałem, co również wydało mi się dziwne...
    1. krzysioww | 09.05.2018 22:38
      Zakupiłem 225/40/18. Kolorowych pasków nie miałem, a bieżnika było 8,5 mm. Specjalnie zmierzyłem :-) Przejechałem już pierwszy tysiąc i nie mam żadnych zastrzeżeń.
    2. Łukasz Wulkanista | 30.04.2018 19:45
      Wysokość bieżnika uzależniona jest od rozmiaru i modelu opony. Co do kolorowych pasków typ zajrzyj tutaj: https://wulkanista.pl/paski-i-kropki-na-oponach/
  8. Andrzej | 22.04.2018 14:06
    Dębica presto uhp 2 mam 235 45 r 17 nie polecam są bardzo głośne szumią mialy byc ciche ale w tym co podaja 67db to nie jest tak faktycznie jestem zawiedziony kierowalem sie opiniami i żałuję bo warto zapłacić wiecej a są naprawde ciche .
    1. Krzysiek | 24.04.2018 13:10
      U mnie też na początku szumiały (235/40/18 i 255/35/18). Po dotarciu, ok 80-100km, jest cicho.
  9. Waldek | 27.02.2018 20:48
    Mam pytanie do Pana Wulkanisty. Posiadam Megane 3 1.6 16V 110 KM przebieg 140 tys. poprzednie letnie Continentale 205/50 R17 na zmianę z zimowymi Goodyear 205/55 R16 mają 7lat, przyszła pora na wymianę .Zastanawiałem się nad Dunlop SP Sport Bluresponse i teraz doszły Dębica Presto UHP 2. Czy mógłby Pan coś doradzić ?
    1. Jacek | 19.03.2018 16:24
      Na sezon letni 2016 mialem Bluresponse 195/65/15, letni 2017 dębice uhp2 235/45/17. Pomimo,że polecam obie, to jednak dunlopy były bardziej komfortowe. Wiadomo, balony, jednak zachowanie na mokrym trochę lepsze i boczne trzymanie ma suchym minimalnie było lepsze. Napęd tył, 220koni.
  10. Paweł | 04.02.2018 13:45
    Oponki kupiłem do Peugeota 407 SW. Jeżeli chodzi o przyczepność nowej opony zarówno na suchym jak i mokrym jest bardzo dobra. Opony założone były na przednią oś. Niestety w moim przypadku radość dość szybko minęła. Oponka po zrobieniu 25 tys km (jeden sezon) bardzo szybko się zużyła. Obecnie nadaje się tylko na tył ponieważ zostało jej tylko ok 2mm do gumowego paska informującego o stopniu zużycia opony, a co za tym idzie jej parametry znacznie osłabły.
    1. Łukasz Wulkanista | 04.02.2018 13:51
      Dlaczego na tył? Na tył zaleca się zazwyczaj właśnie montaż lepszych opon a nie gorszych. Bez względu czy napęd jest na tył czy przód.
  11. Slawko | 10.01.2018 14:01
    Zakupiłem Dębicę UHP2 do BMW 320CI Cabrio. Powodem była etykieta unijna która wygląda rewelacyjnie. Mam duże doświadczenie w sprawach opon, dużo jeżdżę różnymi samochodami i wypowiem się tak. Przy otwartym dachu jadąc z prędkością 50km/h zdziwiony byłem, że opony są tak ciche. Naprawdę są bardzo ciche. Żona po pierwszej jeździe na nowych oponach, pamięta ten fakt do dziś dnia, i każdy ale to każdy kto jeździ Cabrio to usłyszy. Przyczepność na mokrym jest rewelacyjna - porównywalna do Uniroyal Rainsport3. Po rozgrzaniu opon nawet ciężko nią obrócić przy ruszaniu. Testowaliśmy te opony wspólnie z ludźmi z branży (mechanicy, maniacy BMW.......) i wszyscy to potwierdzają. Na suchym jak wyżej. Uważam, że to jedne z najlepszych opon bez względu na cenę. Stare modele Dębicy, oraz opony zimowe omijam szerokim łukiem, ale model UHP2 stanowi przełom w produktach Dębicy. Nie mogę doczekać się testów tej opony. Najbardziej właśnie dlatego, że chciałbym sprawdzić, czy odczucia mojej dupohamowni się potwierdzą. Pozdrawiam.
  12. Paweł | 27.10.2017 23:00
    Kupiłem te opony w rozmiarze 215/55 r17 do Peugeot 508 2.0hdi163kM. I szczerze jestem zawiedziony zrobiłem już na nich 15tyś. KM na mokrym bardzo szybko tracą przyczepność, A na suchym też nie są pewne w zakrętach. Podczas jazdy autostradą grzeje się i widać fragmenty startej gumy.
  13. Marcin | 22.09.2017 13:54
    Witam. Jeźdźę od wiosny na tych oponach. Auto to Fiat Bravo II, z tyłu mam Dębicę UHP, z przodu UHP 2, a wszystko w rozmiarze 225/45 R17. Tylny zestaw super, trzyma ciśnienie i jest dobrze wyważony, natomiast przód to inna historia... Walczę całe wakacje z delikatnymi wibracjami na kierownicy i wychodzi na to, że to wina opon. Nie pomyślałem, żeby zacząć sprawdzanie od tego, no bo taka nowość, do tego nówka, to raczej nie będzie problemu. Przeliczyłem się. Kilka niezależnych serwisów potwierdziło świetny stan zawieszenia, półosie napędowe również ok, felgi proste, wszystko wyważone i ustawione, a mimo to kierownica drga przy dużych prędkościach (nie chodzi o hamowanie). No i ucieka powietrze w tempie 0,2-0,4 atmosfery w 2 tyg. Dużo nie jeżdzę, ale UHP 1 takich problemów nie miało. Jadę teraz zamienić przód z tyłem i zobaczymy, czy to faktycznie wada UHP 2, czy o co chodzi...
  14. Andrzej | 21.09.2017 08:03
    LAguna III 2.0DCI 4 control
  15. Andrzej | 21.09.2017 08:02
    Witam, Laguna II 2.0DCI 4 Control na oponach przejechałem około 23000km zużycie 1mm na przedniej osi tył 0,8mm trzyma sie drogi bardo dobrze. Wcześniej miałem Yokohamy c-drive 215-50-17 UHP2 trochę gorsze ale i cena 1000 zł niższa, ogólnie BDB zakup. Na mokrej, suchej nawierzchni bez zastrzeżeń, parę razy hamowałem na szlag - bez uwag droga hamowania bez uwag. Przy takim budżecie BDB opony.
  16. mac | 16.06.2017 17:35
    Zrobiłem juz na nich 4tys km dalej sa jak nowe a w aucie mam 220km. Bardzo ciche nawet 200kmh i jest wporzadku. Dobrze wybierają wodę. Napewno polecę wszystkim i skusze sie następnym razem na ta marke bez zawahania a miałem wątpliwości z początku czy premium roczne oponki czy nowe debice. I nie zawiodłem sie :)
  17. Sławek | 13.06.2017 16:55
    Witam Mam te opony od 3 miesięcy wyprodukowane w Polsce w Dębicy. Przez UHP2 jeździłem na Goodyear EfficientGrip Performance i założyłem teraz te UHP2. Dębica jest cichsza przy niskich prędkościach do 100 nie ma kompletnie różnicy ale przy wyższych już słychać różnice. Co do reszty odczuć to nie widzę żadnej różnicy jestem bardzo zadowolony z zakupu. Przejechałem na nich wszak dopiero 5 tysięcy ale sprawują sie bardzo dobrze śladów zużycia nie zauważyłem puki co. Samochód to Vectra c 1.9 190 KM rozmiar 225 na 45 r 17
  18. tu... . | 09.06.2017 13:12
    Jeszcze tylko jedno zdanie do dębicy uhp2, jest ona produkowana faktycznie w Niemczech a decydując się na tę oponę ABSOLUTNIE nie kierowałem się kasą bo nie mam z tym problemu. Chodziło mi o to by sprawdzić czy dębica to nadal g..no czy zaszła zmian. Zaszła i to bardzo choć jak napisałem wcześniej trudno ocenić jej ścieralność. I jeszcze jedno, bieżnik na foto wygląda pięknie a na jawie ciut gorzej ale po zakurzeniu jest już ok. Kilka zdziwionych wyrazów twarzy już widziałem kiedy przewiozłem te osoby
  19. Michał | 25.05.2017 22:17
    C A 67dB dla mojego auta to niezłe parametry, treadwear pewnie podobny. Jeszcze biorę pod uwagę sava intensa uhp2 i fulda sportcontrol 2.
    1. Michał | 29.05.2017 14:45
      Fulda sportcontrol 2 albo sava intensa uhp2 mają podobne parametry, fulda testowana przez auto bild..
  20. Michał | 24.05.2017 22:35
    Czytam Wasze komentarze i czekam na więcej. Muszę wkrótce kupić 4 opony 225/45/17 94W i brak testów czy też opinii co do ścieralności powodują że ciągle się wacham pomiędzy uhp2 a goodyear eagle1 asymmetric3 bądż efficientgrip.. Każda kolejna opinia dot dębicy mile widziana, podejrzewam że nie tylko przeze mnie.
    1. Polech | 25.05.2017 08:02
      Ludki jeżdżą na nich dopiero 2-3 miesiące więc to trochę krótko żeby coś więcej powiedziec o ścieralności. Moja Dębica Presto UHP2 225/40/18 ma Treadwear 280. Są czynniki bardziej ważne niż ścieralność na które trzeba zwrócić uwagę przy zakupie nowych opon. Ja z własnego doświadczenia z czystym sumieniem polecam tę oponę.
  21. Michał | 07.05.2017 22:42
    215/55r17, opony mam od tygodnia, przejechałem nieco ponad 3tys. kilometrów. Porównuję do Pilot Exalto, Rain Sport3, Nokian WR. Jestem pod dużym wrażeniem. Nie wiem jak mój samochód jeździłby na oponach klasy premium, ale w mojej ocenie Dębica UHP2 dała mi dużo więcej niż oczekiwałem. Nie udało mi się spowodować sytuacji, w której stwierdziłbym, że opona sobie nie daje rady, a przez te 3tys. km jeździłem dynamiczniej i odważniej niż zwykle. Jest bardzo cicha, ja u siebie słyszę tylko szum powietrza i silnik, niezależnie od prędkości. Znakomicie trzyma w zakrętach i na szybkich łukach, nie "pływa", szybko wytraca prędkość przy hamowaniu. Jednocześnie po za komfortem akustycznym wzrósł komfort tłumienia drobnych nierówności. Na większych czuć, że jest twardo...no może nie twardo, a sprężyście. Zauważalnie niższe opory toczenia, w porównaniu do wcześniej wskazanych modeli opon, z których najlepszy był Pilot (ale też wiele droższy). W deszczu poziom hałasu toczenia nieznacznie tylko wzrasta, właściwie to wtedy dopiero słyszę dźwięk jaki wydają te opony. Prowadzenie i przyczepność pozostają nadal na bardzo wysokim poziomie i łatwo wyczuć moment uślizgu. Jedyny większy mankament zauważyłem przy szybkim najeżdżaniu na kałuże - koła przy kontakcie z większą wodą, zauważalnie przyhamowują, więc trzeba być na to przygotowanym. Mniejszym mankamentem, jest baloniasty wygląd opony w podanym rozmiarze. Dla mnie to bez znaczenia, ale przy zestawieniu z Sport Maxx RT cecha ta bardzo rzuca się w oczy. Słowem - polecam, w moim odczuciu bardzo dobra opona.
  22. t-jet | 03.05.2017 09:29
    Dębica - opony budżetowe , szału nie ma ale też i katastrofa wielka to nie jest. Myślę ,że dobry stosunek jakości do ceny. Kilka lat jeździłem na navigatorze 2 całoroczne i opony dawały rady zarówno w zimie jak i lecie. Na pewno były głośne. Z dobrych oponek to polecam Good Year ciche ale też nie tanie. Za to auto trzyma sie drogi jak przyklejone. Jednak Bravo 2 T-Jet120KM potrafi szybko zedrzeć z nich bieżnik :) więc i z UHP2 też sobie poradzi :) Edytowany przez Łukasza Wulkanistę: Komentarz mało wiarygodny, do tego zawierał odnośnik do reklamowanej strony z branży medycznej (zmoderowano). Zakładam że autor nie widział opon na oczy.
  23. Polech | 02.05.2017 21:13
    Dębica Presto UHP 2 rozmiar 225/40/18, Golf 7 122KM. Auto posiada obniżone gwintowane zawieszenie. Jestem pod wrażeniem. Po dwóch latach jazdy na Bridgeston Turanaza ER300 w rozmiarze 225/45/17 postanowiłem zmienić koła na 18". Do nowych felg kupiłem Dębicę. Zdecydowana poprawa we wszystkich kategoriach. Dębica pomimo, że o jeden cal większa komfort jazdy lepszy. Świetnie tłumią nierówności nawierzchni a przy tym nie "pływają". Jazda na nich jest stabilna nawet przy prędkościach znacznie większych niż te dozwolone na polskich autostradach. Bardzo dobrze hamują na suchym jak i na mokrym. Świetnie trzymają w zakręcie. Przez pierwsze dni od ich zakupu nie włączałem radia w samochodzie, żeby słuchać ich delikatnego szumu. Zawsze chciałem mieć Michelin Pilot Sport 4 lub Continental Sport Contact 5 jednak postanowiłem spróbować nowej Dębicy i chyba już będę fanem taj marki. Zdecydowanie polecam każdemu.
  24. MarioK | 30.04.2017 11:18
    Też mam dylemat Uniroyal RainExpert 3 czy Dębica Presto UHP2. Uniroyale zajmują dobre miejsca w rankingach, z opinii ludzi są miękkie w zakrętach. Miałem RaintExpert 1 w Mondeo i faktycznie auto pływało na szybkich łukach, czyżby nadal występował ten efekt w 3 już wydaniu tych opon? Co do Dębicy z etykiety opony EU wygląda bardzo zachęcająco, ale brak jakichkolwiek testów jedynie opinie uzytkowników.
    1. Leo | 02.03.2018 14:59
      Poprzednio uzywalem uniroyal rain sport3 (jesli nie przekrecilem nazwy) pierwsze wrazenie bardzo fajne wyglad i testy obiecujace ale chwila konsternacji i pytanie dlaczego wszystkie opony sa takie same? Myslalem ze ktos sie pomylil przy wysylce wiec zadzwonilem i okazuje sie ze te opony sa tak produkowane (tylko na jedna strone). Troche mnie to zbilo z tropu poniewaz o ile opona jest zaprojektowana w taki sposob aby odprowadzac wode na zewnatrz auta to na jednej stronie auta jest ok ale jesli chodzi o druga strone to mam wrazenie ze cala woda ktora jest odprowadzana z pod kola trafia pod auto (jesli ktos zobaczy na zdjecie tych opon to bedzie wiedzial co mam na mysli). Opona o ile pamietam dobrze trzymala sie w zakretach i byla w miare cicha, spalanie tez chyba nie najgorsze ale mialem wrazenie ze dosyc szybko sie zuzyla choc moze to tylko moje wrazenie bo nie trzymalem kontroli nad iloscia przejechanych kilometrow. Jak ktos wczesniej powiedzial nie mozna miec wszystkiego albo dobre osiagi albo wolne zuzycie opon i gorsze osiagi(bezpieczenstwo) ja wole byc bezpieczny na drodze. Autko CITROEN DS5 rozmiary opon 235/45/R18 . W tym roku juz kupilem debice presto uhp2 i nie moge sie doczekac przetestowania ale jeszcze jest snieg i niskie temperatury wiec musze troche poczekac.
  25. Damian | 28.04.2017 09:06
    Oponka 225 40 18. Produkcja niemiecka. Po pierwszych 500 km same plusy. Przesiadka z dunlopow na debice i bardzo fajne zaskoczenie. W deszczu i na sucho pewne. Dużo lepiej tlumia , wiec i lepszy komfort w podróżowaniu. Samochod Renault Laguna Iii. Wachalem się miedzy nimi a uniroyalami. W dniu wymiany brak uniroyali i los sam wybrał :)
  26. mac | 19.04.2017 14:45
    Zmieniłem na letnie o rozmiarze 225/50/17 z przesiadki z vikingow snow tech 2 na debice presto uhp 2 powiem ze zauważyłem kilka roznic. Napewno sa bardzo ciche i o wiele lepiej tlumia. Dobrze prowadza sie nawet przy wyższych prędkościach. Jak na ta chwile polecam wszystkim. (bmw e61 3.0d)
  27. krzy | 15.04.2017 19:18
    Witam, nie zrobiłem na nich (215/45/17) dużej ilości kilometrów, ale jak na razie pozytyw. Popieram kolegów, że jest bardzo pewna w prowadzeniu, ronda czy zakręty bez problemów nawet przy wyższych prędkościach - ciężko je zmusić do jakiejkolwiek utraty przyczepności. Trzeba nadmienić, że w deszczu nie widać różnicy w prowadzeniu / hamowaniu. Stosunkowo ciche, ale nie mam odniesienia do wyższych klas opon. Jedyny minus to, że mój rozmiar jest produkcji niemieckiej a nie polskiej, ale w tej cenie polecam.
  28. Grzegorz | 06.04.2017 21:06
    Cześć , założyłem niedawno UHP2 225/45/17 dużo podróżuję służbowo zrobiłem już na oponach około 4 tyś km , dla mnie opona super , cicha ,dobrze trzyma w zakrętach na łukach , super odprowadza wodę , i przy prędkościach autostradowych około 180 - 200 pewna w prowadzeniu ! Wcześniej miałem continentale conti 5 i naprawdę nie czuję różnicy ( jedyna różnica w portfelu przy zakupie kompletu opon ) naprawdę polecam !
    1. Mac | 11.04.2017 22:33
      Potwierdzam powyższe. Na łukach, rondach naprawdę trzeba się postarać zeby stracić przyczepność. Naprawde sie pewnie trzyma. Wcześniej miałem dobrze oceniane hankooki ventus V12 i mam wrażenie ze debica sie lepiej klei do asfaltu i jest cichsza przy wyższych predkosciach. Bez zastanowienia bym kupil je jeszcze raz. Accord 2.0 155KM 225/40r18
  29. Mac | 20.03.2017 00:56
    Dodam ze największe obawy mam do ścieralności bo wydaje sie dosc miekka. Bierznika ma dobre 8mm to na trochę powinno wystarczyć:) Nie bylo problemów przy wyważaniu; na boku Made in Germany. I to na razie tyle. Nie testowałem jej jeszcze ostrzej.
    1. Arqos | 11.09.2019 03:33
      Tradewear tej opony wynosi 220 więc będzie się szybko zużywać. Ale coś za coś ;-)
    2. Krzsztof | 06.08.2017 20:44
      renault espace 4 opony r17 55 225 y xl po 12 tys bierznik przód 4.6 mm tył 5.6 mm nie pamietan ike miały nówki ale chyba 7,6 mm. Opna cicha.dobrze trzyma na mokrym i w zakrętach. moim zdaniem warto polecić zastanawiam się jak będize przebiegało zurzycie przez kolejne 10 tyś 12 tysopona jest dość miekka i wg mnie szybko leci. w porównaniu innych opon ale coś za coś dobre parametry albo twarda guma a śliska
    3. Waldek | 20.03.2017 11:25
      Dzięki Mac za komentarz! Faktycznie, ścieralność może być tym haczykiem. Ja najwcześniej za 3 tygodnie będę się przymierzać do kupna to poczekam może pojawi się więcej komentarzy albo Mac zrobisz aktualizację :)
  30. Waldek | 16.03.2017 16:56
    Hej, Ktoś już montował u siebie? Faktycznie są takie ciche? Parametrami na papierze przebijają opony klasy premium, ciekawe gdzie haczyk...
    1. Mazda Kintaro | 07.03.2020 16:37
      Jeździłem jeden sezon. Świetne !!!! Zarówno na mokrym i na suchym. Nawet przy 200zł idealne prowadzenie.
    2. Ja | 25.06.2018 20:26
      DĘBICA PRESTO UHP 2 225/50R17 98Y XL FP, zdecydowanie nie polecam, przy wyższych prędkościach wibracje samochodu. Reklamowałem cały komplet uznana reklamacja 1 sztuki wybrane 2 i założone trzecia do wyrzucenia nie nadaje się do założenia a reklamacja nie uznana (rzekomo mieści się w tolerancji). Chciałem kupić nowy i Polski produkt to był błąd , nigdy więcej opon Dębica i grupy goodyear, omijajcie szerokim łukiem
    3. Jacek | 04.12.2017 22:16
      Hej,zrobilem juz 16000 km sa super ,do hamowania na bardzo mokra nawierzchnie oraz ciche.Mercedes c220 cdi. dobra cena i dobre osiagi. Polecam
    4. panek | 29.07.2017 23:36
      Witam, zakupiłem te opony w rozmiarze 215/55/17 ale ciężko o obiektywną ocenę bo jestem laikiem. Pierwsze wrażenie jest takie, że opona nie odznacza się faktyczną wyjątkową cichością (deklarowane 67db jest w moim odczuciu wątpliwe), na mokrej nawierzchni i bieszczadzkich zakrętach czułem się jednak pewnie. Przy zakupie brałem jeszcze pod uwagę kupno hankooka ventus prime 3 lub savy intensy uhp 2 i szczerze mówiąc pewnie postawił bym na te ostatnie. Sava i dębica oznaczenia EU mają niemal identyczne z tym, że brak jest jakichkolwiek niezależnych testów dębicy a we wszystkich dotychczasowych pozostałe modele wychodziły mizernie, sava intensa natomiast w wielu testach niezależnych magazynów znajdowała się na satysfakcjonujących pozycjach i tym właśnie powinienem był się kierować zamiast słuchać wulkanizatora.
    5. tu... . | 09.06.2017 13:02
      Witam, jeżdżę na tych oponach 215/55 17 mazdą 6 gh 2009 2.0 i powiem wam że opony są świetne!, poprzednie falkeny i pirelli to chłam w porównaniu z uhp bo; przede wszystkim cisza w aucie, pięknie mięciutko prowadzi się autko, pięknie zachowuje sie w zakrętach i łukach, przy ostrzejszym hamowaniu abs działa pod sam koniec momentu ostrego hamowania, świetnie odprowadza wodę na mokrej nawierzchni. Czego nie wiem ? nie wiem jak ze zużyciem bo jak wam wiadomo cała motoryzacja i nowości są pod kierownictwem księgowych a nie producentów stąd też np uhp jest o 1mm płytsza na bieżniku podobnie jak cała grupa goodyear. ZAZNACZA przy tym że dębica presto uhp2 jest produkowana na tej samej taśmie co fulda w Niemczech / wytłoczone na oponie PRODUKT OF GERMANY/ Kupując te opony po przejechaniu 500m pomyślałem "coś ty k..a kupił" ale kiedy opona się ciut przetarła i ułożyła nie zamieniłbym na żadną inną i mam w nosie tych którzy mój komentarz skrytykują, ja nikogo nie namawiam do kupna tej opony a jedynie wydaję opinię - NA DZIŚ TWIERDZĘ ŻE JEST TO ŚWIETNA OPONA
    6. Przemo | 20.03.2017 15:21
      Ja założeyłem niedawno UHP 225/45/17 poprzednią wersię Debicy i narazie mogę powiedzieć na + że jest cicha i dobrze tłumi nierówności jeśli chodzi o trakcję to za mało na nich jeszcze poijeździłem mogę powiedzieć na razie że na mokrym dobrze jeździ i hamuje mam wrażenie że są trochę ospałe jeśli chodzi o reakcję kierownicą ale muszę je jeszcze dobrze sprawdzić jak będą wyższe temperatury. Te UHP2 podobno są (na papierze) jeszcze lepsze od UHP. Dodam że mam dosyć mocne i ciężkie auto z napędem na tył. Kupiłem je za 230zł za szt. z dostawą to jest na pewno duży plus!
    7. Mac | 20.03.2017 00:39
      Mam je u siebie od niedawna. Co do głośności myślałem ze będą cichsze. Trochę szumią ale moze to kwestia temperatury bo jest narazie dość chlodno jeszcze. Jeśli chodzi o resztę to na mokrym jak i suchym ok. Trzyma sie pewnie. Chociaż zeby powiedzieć coś więcej trzeba poczekać jak będzie ponad 15*. Rozmiar 225/40R18. Przy cenie jak na razie nie widzę wad.
    8. Kamil | 19.03.2017 19:02
      Odświeżam pytanie, też jestem ciekaw jak etykietka UE ma się do rzeczywistości