Data modyfikacji:

Dunlop Sport BluResponse – opony letnie warte swojej ceny

Autor: Łukasz Wulkanista

Nie czarujmy się, dla wielu z nas zakup nowych opon to obowiązek, który kosztuje sporo czasu i pieniędzy. I właśnie dlatego, że wiąże się to z tyloma przykrościami, należy się kierować zasadą, że „kto kupuje tanio, kupuje dwa razy”. Czy to oznacza, że opony letnie Dunlop Sport BluResponse są drogie? Dla osób przyzwyczajonych do tanich, chińskich gum, z pewnością tak. Biorąc jednak pod uwagę, że mamy przed sobą ogumienie z klasy premium, które zdeklasowało konkurencyjne modele w niejednym teście opon letnich, ich koszt nie wygląda już tak źle. Można wręcz z czystym sumieniem ogłosić je oponami o jednym z najlepszych stosunków ceny do jakości na rynku. Najlepiej przekonać się o tym samodzielnie, siadając za kółkiem wyposażonego w nie auta. Ale, niezłe pojęcie na możliwościach opon dają wyniki testów czy opinie innych kierowców. Tego wszystkiego i wiele więcej na temat bieżnika Sport BluResponse dowiesz się z dalszej części naszego artykułu!

Dunlop Sport Bluresponse

Spis treści

  1. Technologia
  2. Oferta (lista produktów)
  3. Wyniki testów opon
  4. Wady i zalety bieżnika
  5. Co nowego? Porównanie.
  6. Przeznaczenie
  7. Etykieta EU
  8. Gwarancja
  9. Opinie kierowców
  10. Ocena parametrów
  11. Podsumowanie

Budowa i technologie

Uzyskanie aerodynamicznego kształtu opon to jedno z największych wyzwań, przed którymi stają inżynierowie. Dzięki niemu opory toczenia są niższe, co pozwala zaoszczędzić od kilkudziesięciu do nawet kilkuset złotych rocznie. Tak jest właśnie w przypadku bieżnika Sport BluResponse, w którym, dzięki odpowiedniej konstrukcji i zoptymalizowanej mieszance, udało się zmniejszyć opory o około 30% (w stosunku do poprzedniego modelu).
Latem deszcz może spaść w każdej chwili, dlatego dobre opony to takie, które potrafią dostosować się do jazdy po mokrej nawierzchni. Tutaj gwarancją tego jest mieszanka polimerowa, która poprawnie reaguje na wilgoć, utrzymując dobrą przyczepność i trakcję. Nawet najlepsza guma nie poradziłaby sobie jednak z deszczem, gdyby nie odpowiednie rozmieszczenie rowków. W Sport BluResponse są one rozmieszczone w taki sposób, by błyskawicznie odprowadzały wodę, nie dopuszczając do powstania zjawiska aquaplaningu. Z kolei usztywnione bloki bieżnika to rozwiązanie, które poprawia hamowanie zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Bezpośrednim efektem ich zastosowania jest większy i bardziej równomierny nacisk na podłoże. Pośrednim – krótsza droga hamowania. Jako że mamy do czynienia z oponami wysokiej klasy, producent dużą wagę przywiązał również do komfortu ich użytkowników i użytkowniczek. „Wystarczyło” umieszczenie w barku precyzyjnie wyżłobionych rowków, by wyraźnie zmniejszyć wytwarzany hałas.

Oferta czyli lista rozmiarów

Tabela zawiera najpopularniejsze rozmiary i warianty modelu Sport Bluresponse. Oznaczenie XL oznacza oponę o wzmocnionej konstrukcji, MFS natomiast oznacza ogumienie posiadające rant ochraniający felgę aluminiową przed uszkodzeniami.

Gdzie kupić najtaniej? Sprawdź ceny!

Sprawdź aktualne ceny i porównaj ofertę ponad 35 sklepów internetowych z oponami. Zobacz gdzie kupisz opony Dunlop Sport Bluresponse w najlepszej cenie. Pamiętaj również aby zweryfikować czy wybrany sklep oferuję darmową dostawę oraz czy płatność przy odbiorze lub przelew błyskawiczny nie generują dodatkowych kosztów. Darmowy transport proponuje około 40% sklepów internetowych z oponami. Podczas zakupów warto zwracać uwagę na koszt całkowity transakcji, a nie tylko na cenę samego produktu.

Średnica felgi - 14 cali

185/55 R14 80H
Spalanie paliwa (C)Hamowanie na mokrym (A)Hałas zewnętrzny (67 dB)

C A 67dB
185/60 R14 82H
C / B / 67 dB

C B 67dB
185/65 R14 86H
C / B / 67 dB

C B 67dB

Średnica felgi - 15 cali

165/65 R15 81H RE
Spalanie paliwa (C)Hamowanie na mokrym (C)Hałas zewnętrzny (66 dB)

C C 66dB
175/65 R15 84H *
C / B / 67 dB

C B 67dB
185/55 R15 82H
C / A / 67 dB

C A 67dB
185/55 R15 82V
C / A / 67 dB

C A 67dB
185/60 R15 84H VW
B / B / 66 dB

B B 66dB
185/60 R15 84H RE
C / B / 67 dB

C B 67dB
185/60 R15 84H
B / A / 67 dB

B A 67dB
185/60 R15 84H AO
B / B / 70 dB

B B 70dB
185/60 R15 88H XL
B / A / 67 dB

B A 67dB
185/65 R15 88H
B / A / 67 dB

B A 67dB
195/50 R15 82H MFS
C / A / 67 dB

C A 67dB
195/50 R15 82V MFS
C / A / 67 dB

C A 67dB
195/55 R15 85H
C / A / 67 dB

C A 67dB
195/55 R15 85V
C / A / 67 dB

C A 67dB
195/60 R15 88H
C / A / 70 dB

C A 70dB
195/65 R15 91H
B / A / 68 dB

B A 68dB
195/65 R15 91V
B / A / 68 dB

B A 68dB
195/65 R15 95H XL
B / A / 68 dB

B A 68dB
205/60 R15 91H
B / A / 67 dB

B A 67dB
205/60 R15 91V
B / A / 67 dB

B A 67dB
205/60 R15 95H XL
B / A / 67 dB

B A 67dB
205/65 R15 94H
B / B / 68 dB

B B 68dB
205/65 R15 94V
B / B / 68 dB

B B 68dB
215/65 R15 96H
B / A / 68 dB

B A 68dB

Średnica felgi - 16 cali

195/45 R16 84V XL MFS
Spalanie paliwa (C)Hamowanie na mokrym (A)Hałas zewnętrzny (68 dB)

C A 68dB
195/50 R16 84V MFS
C / A / 67 dB

C A 67dB
195/50 R16 88V XL MFS
B / A / 68 dB

B A 68dB
195/55 R16 87H
B / A / 67 dB

B A 67dB
195/55 R16 87V
B / A / 67 dB

B A 67dB
195/55 R16 91V XL
B / A / 68 dB

B A 68dB
195/60 R16 89V
C / A / 68 dB

C A 68dB
205/50 R16 87V
B / A / 68 dB

B A 68dB
205/55 R16 91H
B / A / 68 dB

B A 68dB
205/55 R16 91V LRR VW
B / B / 68 dB

B B 68dB
205/55 R16 91V VW
C / C / 68 dB

C C 68dB
205/55 R16 91V
B / A / 68 dB

B A 68dB
205/55 R16 91W
B / A / 68 dB

B A 68dB
205/60 R16 92H (BA71)
B / A / 71 dB

B A 71dB
205/60 R16 92H
B / A / 67 dB

B A 67dB
205/60 R16 92V (BA71)
B / A / 71 dB

B A 71dB
205/60 R16 92V
B / A / 67 dB

B A 67dB
205/60 R16 96V XL (BA72)
B / A / 72 dB

B A 72dB
205/60 R16 96V XL
B / A / 68 dB

B A 68dB
205/65 R16 95W *
B / A / 66 dB

B A 66dB
215/55 R16 93V
B / A / 68 dB

B A 68dB
215/55 R16 97H XL
A / B / 68 dB

A B 68dB
215/55 R16 97W XL
A / B / 68 dB

A B 68dB
215/60 R16 95V
C / A / 68 dB

C A 68dB
215/60 R16 99H XL
B / A / 68 dB

B A 68dB
215/60 R16 99V XL
B / A / 68 dB

B A 68dB
215/65 R16 98V
B / A / 68 dB

B A 68dB
225/55 R16 95V
B / A / 68 dB

B A 68dB
225/60 R16 102W XL
B / B / 69 dB

B B 69dB

Średnica felgi - 17 cali

205/50 R17 89H VW
Spalanie paliwa (B)Hamowanie na mokrym (A)Hałas zewnętrzny (70 dB)

B A 70dB
205/50 R17 89V
B / A / 68 dB

B A 68dB
205/50 R17 93W XL
B / A / 68 dB

B A 68dB
205/55 R17 95V XL
A / B / 68 dB

A B 68dB
205/55 R17 95Y XL J
C / A / 67 dB

C A 67dB
215/50 R17 95V XL
B / A / 69 dB

B A 69dB
215/50 R17 95W XL
B / A / 69 dB

B A 69dB
225/45 R17 91W MFS
C / A / 70 dB

C A 70dB
225/45 R17 94W XL MFS
B / A / 69 dB

B A 69dB
225/50 R17 94W MFS
B / A / 69 dB

B A 69dB
225/50 R17 98V XL MFS
B / A / 72 dB

B A 72dB
225/50 R17 98W XL MFS
B / A / 69 dB

B A 69dB

Wyniki testów

Od premiery opon letnich Dunlop Sport BluResponse minęło już trochę czasu. Przez cały okres swojej bytności na rynku, około 20 razy zdążyły zostać poddane testom. Mimo że każde z takich badań dotyczy zawsze tylko jednego rozmiaru, pozwalają nam stworzyć sobie na ich temat jakiś pogląd. Pierwszy rok testów był dla opon Dunlopa najbardziej udany. Na pięć przeprowadzonych testów z aż czterech wyszły zwycięsko, zaś w pozostałym zajęły bardzo dobre, trzecie miejsce. Większość z nich dotyczyła jednak modelu o wymiarach 195/65 R15, popularnego wśród posiadaczy typowych aut miejskich. Oto lista testów z tego roku: 2013: Test opon letnich Auto Zeitung w rozmiarze 215/55 R16 – miejsce 1 Test opon letnich Auto Bild w rozmiarze 195/65 R15 – miejsce 1 Auto Bild, badanie drogi hamowania opon letnich w rozmiarze 195/65 R15 – miejsce 1 Test opon letnich ACE w rozmiarze 195/65 R15 – miejsce 1 Test opon letnich ADAC w rozmiarze 185/60 R15 – miejsce 3 W kolejnym roku BluResponse został uwzględniony w trzech rankingach. Po raz kolejny udało się dowieść, że sportowe dzieło Dunlopa charakteryzuje się równie dobrymi właściwościami bez względu na panującą pogodę. Najbardziej miarodajnym był test ADAC, w którym udział wzięło blisko 20 modeli. 2014: Test opon letnich Test World w rozmiarze 205/55 R16 - miejsce 6 Test opon letnich Auto, Motor und Sport w rozmiarze 205/55 R16 - miejsce 4 Test opon letnich ADAC w rozmiarze 195/65 R15 - miejsce 2 Od premiery minął kolejny rok, a bieżnik BluResponse nadal wyprzedzał konkurencję w niejednym teście. Wyraźnie widać, że najpoważniejszym konkurentem opon Dunlopa stał się model Continental ContiPremiumContact 5. Mimo słabszych rezultatów końcowych, opony z Wielkiej Brytanii nie raz dowodziły, że górują w niektórych kategoriach. Należą do nich przede wszystkim: opory toczenia (zużycie paliwa) oraz komfort akustyczny. 2015: Test opon letnich Auto Bild w rozmiarze 215/65 R16 – miejsce 3 Test opon letnich Auto Express w rozmiarze 225/45 R17 – miejsce 2 Auto Bild, badanie drogi hamowania opon letnich 185/60 R15 - miejsce 3 est opon letnich Auto, Motor und Sport w rozmiarze 225/50 R17 – miejsce 2 Test opon letnich ACE w rozmiarze 205/55 R16 – miejsce 3 Test opon letnich ADAC w rozmiarze 205/55 R16 - miejsce 4 Test opon letnich ADAC w rozmiarze 185/60 R14 – miejsce 4 Jeśli ktoś mógł pomyśleć, że świetnie wyniki w ciągu trzech lat były dziełem przypadku, to rok 2016 pokazał, jak bardzo się myli. 2 miejsca na podium i trzykrotna obecność wśród TOP 10 opon mówią o nich chyba wszystko. Po raz szósty przebadany został rozmiar 205/55 R16 potwierdzając, że udało się w nim stworzyć kompromis między osiągąmi, bezpieczeństwem i komfortem. 2016: Test opon letnich Autoklub ČR w rozmiarze 225/45 R17 - miejsce 2 Auto Bild, badanie drogi hamowania opon letnich 205/55 R16 – miejsce 6 Test opon letnich Auto Bild w rozmiarze 205/55 R16 – miejsce 5 Test opon letnich ADAC w rozmiarze 185/65 R15 - miejsce 3 Rok 2017 otworzył test opon letnich 195/65 R15 przeprowadzony przez ADAC. Szósta pozycja w rankingu i najlepszy rezultat na suchej drodze pokazują, że BluResponse wciąż jest w grze.

Podsumowanie testów

Nie jest to ogumienie, które do grona najlepszych zostało zaliczone przypadkiem. Niezależnie od ostatecznego rezultatu, opony Dunlop Sport BluResponse każdorazowo potwierdzały, że ich parametry są na równym, bardzo wysokim poziomie. Warto podkreślić, że nawet tam, gdzie nie zdobywały „medalowych miejsc” nie rzadko kończyły z najlepszym rezultatem na suchej nawierzchni. Rzeczywiście, to a także komfort akustyczny i opory toczenia są najmocniejszymi stronami tych opon. Gdyby wskazać na model, do którego klasowo jest im najbliżej, byłby to Goodyear Efficient Grip Performance.

Wady i zalety opon Dunlop Sport BluResponse

Kiedy omawia się opony tej kategorii, mówienie o wadach nie ma większego sensu. W końcu mamy przed sobą ogumienie, które zostało stworzone z ogromną precyzją i dbałością o każdy parametr. Mówienie o tym, że Sport BluResponse lepiej radzi sobie na rozgrzanym, suchym asfalcie niż w deszczowej aurze, mimo że jest prawdą, byłoby jednak czepialstwem. Zarówno na jednym, jak i drugim typie nawierzchni sprawdza się bowiem znakomicie. Jako że jest to ogumienie z klasy premium, nie można też narzekać na cenę. Zwłaszcza, że inżynierom Dunlopa udało się zoptymalizować je pod względem efektywności paliwowej i ścieralności, co czyni je dodatkowo tanimi w eksploatacji.

Sport BluResponse a Sport FastResponse

Opony Dunlop Sport BluResponse to następczynie bardzo popularnego modelu Sport FastResponse. Chociaż poprzedni model przyjął się bardzo dobrze, nie był wolny od wad, które nierzadko były mu wytykane. Zdecydowanie najgorzej wypadał on pod względem oporów toczenia, dlatego to na poprawie tego parametru skupili się inżynierowie Dunlopa. Na szczęście dzięki odpowiednim modyfikacjom bieżnika, udało się poprawić wyniki aż o 30%. Rezultat? Lepsze osiągi i niższe rachunki za tankowanie. Kierowcy chwalą sobie też BluResponse m.in. za krótszą drogę hamowania w trudnych, deszczowych warunkach oraz szybkie odprowadzanie wody.

Dla kogo opony Dunlop Sport BluResponse?

Nazwa wyraźnie daje do zrozumienia, że opony zostały stworzone z myślą o tych kierowcach, dla których prowadzenie samochodu to nie tylko konieczność. Z bieżnikiem Sport BluResponse każdy może poczuć się jak za kierownicą prawdziwego, sportowego auta. I nie są to tylko puste zapewnienia producenta. Wystarczy spojrzeć na wysokie indeksy prędkości, które pozwalają ujrzeć na desce rozdzielczej nawet 270 km/h. Zastosowana mieszanka surowcowa, wzmocnione bloki i wiele innych rozwiązań sprawia, że taka jazda jest nie tylko możliwa, ale i bezpieczna oraz niezwykle komfortowa. Spokojnie może więc zaopatrzyć się w nie każdy kierowca miejskiego auta, który lubi czasem mocniej docisnąć pedał gazu. Dla niektórych dodatkowym atutem może być fakt, że część opon Dunlopa, w tym Sport BluResponse, produkowana jest w polskich fabrykach.

Etykieta unijna (dla rozmiaru 205/55 R16)

Klasa energetyczna „B” O klasie energetycznej decyduje wysokość oporów toczenia. Im są większe, tym niższa jest efektywność paliwowa. Dzięki odpowiednim poprawkom w stosunku do bieżnika FastResponse, udało się wyraźnie poprawić wyniki w tej kategorii. Ocena „B” jest najlepszym tego dowodem. Klasa przyczepności na mokrej nawierzchni „A” Przy wystawianiu tego stopnia pod uwagę bierze się drogę hamowania na mokrym torze. „A” oznacza najkrótszą drogę, „G” - najdłuższą, ale spełniającą normy. Różnica między nimi to aż 18 metrów, czyli długość czterech przeciętnych samochodów osobowych. Nic dziwnego, że dla wielu osób ocena w tej kategorii jest najważniejsza. Hałas (1/3) 68dB to najlepszy możliwy rezultat, o czym informuje grafika po lewej stronie wartości. Jedna czarna fala na trzy oznacza, że komfort akustyczny jest wyższy od normy unijnej.

Gwarancja na opony Dunlop

Posiadacze opon marki Dunlop mają 5 lat na zareklamowanie produktu, jeśli stwierdzą, iż posiada on wady fabryczne. Czas liczony jest od daty produkcji lub zakupu, ale jeżeli opona jest starsza niż 8 lat, gwarancja wygasa. Składając wniosek o przyznanie rekompensaty, należy przedstawić dowód zakupu lub wyraźny zapis daty produkcji z boku opony.

Jak przyjęły się opony Dunlop Sport BluResponse?

Wysoko oceniany był już model FastResponse, mimo nie najniższych oporów toczenia. Gdy Dunlop ogłosił, że w oponach Sport BluResponse udało się wyraźnie poprawić ten parametr, nie trudno było przewidzieć reakcje kierowców. Kto dał się poznać na ich poprzedniczkach, ten od razu zdecydował się na zakup ulepszonej wersji. Chociaż oczekiwania były ogromne, udało im się sprostać, czego dowodem jest świetna sprzedaż i wysokie noty wśród komentujących.

Komentarze kierowców / Opinie na forach

Kilka opinii znalezionych w Internecie obrazujących w jakimś stopni co inni kierowcy sądzą na temat opisywanego modelu.
Jeżdżę na tych oponach trzeci sezon z rzędu. Nie wybrałam ich, bo tak mówiły testy, nawet nie wiedziałam, że tyle razy w nich zwyciężały i w ogóle. Były zamontowane w samochodzie, który kupiłam, więc tak jakby nie miałam wyboru. Przez długi czas nie wiedzaiłam nawet co to za opony. W końcu postanowiłam sprawdzić, czy przypadkiem nie wypadałoby już ich wymienić. Po wizycie w warsztacie okazało się, że są w bardzo dobrym stanie, co było dużym zaskoczeniem, ponieważ bez przerwy jestem w trasie. Majster zapewnił, że jeśli nic się nie wydarzy, pojeżdżę na nich nawet kilka dobrych lat.
Zdecydowałem się na opony „sportowe”, bo nie lubię wlec się za innymi samochodami. Bałem się trochę, że nie będą nadawały się do zwykłego jeżdżenia, ale zupełnie niepotrzebnie. To opony idealne do miasta, po prostu. Dosłownie czuć, jak pracują, dopasowując się do zmian na drodze, w zależności od nawierzchni, pogody i innych czynników. Zdaje się, że każda sytuacja została przewidziana i nic nie zaskoczy tych opon. Ale nawet jakby coś jednak zaskoczyło, polecam serdecznie, bo naprawdę warto.
Tyle razy dałem się nabrać na piękne opisy że tym razem postanowiłem sobie przeanalizować każdy jeden test opon, każdy artykuł, wszystko. Zależało mi najbardziej na tym żeby były wytrzymałe, żeby oszczędzały paliwo i generalnie żeby na długo starczyły. Potem dopiero uwzględniałem pozostałe rzeczy jak radzenie sobie z różnymi nawierzchniami, hamowanie, hałas, cenę i tak dalej. Jak sobie powiedziałem tak zrobiłem i wybrałem Dunlop SP Sport Bluresponse. Podsumuję to tak, że po raz pierwszy nie jestem zawiedziony. W takiej cenie nie znajdziecie lepszych opon, bo takich nie ma.

Parametry opony

Porównajmy główne cechy opony takie jak zachowanie na mokrej nawierzchni, chęć ponownego zakupu czy cena produktu. Wszystkie parametry oceniane są w skali od 1 do 10.

Podsumowanie

Dunlop po raz kolejny potwierdził, że wśród producentów opon o sportowych właściwościach, mieści się w ścisłej czołówce. Na pochwałę zasługuje fakt, iż mimo jednoznacznej kategoryzacji, świetne sprawdzają się w różnych rodzajach aut i odpowiadają na potrzeby różnych typów kierowców.

Dunlop Sport BluResponse w pigułce:

  • Klasa – Premium
  • Producent – Dunlop
  • Koncern – Goodyear
  • Bieżnik – Sport BluResponse
  • Poprzednia wersja – SP Bluresponse
  • Następna wersja – Sport BluResponse AA
  • Rodzaj bieżnika – asymetryczny (inside, outside)
  • Przeznaczenie – samochody osobowe
  • Gwarancja – 5 lat od daty produkcji
  • Średnica felgi – od 14 do 17 cali
  • Ilość wariantów – 75
  • Sezon – Opony letnie
  • Cena – od 204 zł za sztukę

Inne nazwy modelu Sport BluResponse

Inne nazwy tego bieżnika, z którymi możecie się zetknąć przeglądając media społecznościowe, portale ogłoszeniowe, serwisy informacyjne, fora dyskusyjne, serwisy z opiniami oraz sklepy internetowe. Jeżeli chodzi o pisownie małymi i wielkimi literami słowa Bluresponse oraz BluReponse to według mnie nie ma to absolutnie żadnego znaczenia. Zarówno na oponie jak i na stronie producenta widnieje pisownia CamelCase (wikipedia). Kolejną kwestią jest skrót "SP" pisać czy nie pisać? Według mnie obecnie pisownia z wymienionym skrótem jest niepoprawna.
  • Dunlop Bluresponse (bez słowa "Sport")
  • Dunlop SP Bluresponse (z oznaczeniem "SP")
  • SP Sport Bluresponse (bez nazwy producenta)
  • Sport Blue response ("blue" czyli niebieski, pisownia rozłączna)
  • Sport BlueResponse (baz "Dunlop" oraz kolor niebieski)
  • Dunlop Sport Blu (skrót dla leniwych)
  • Dunlop sport blue (dla leniwych wersja niebieska)
  • Sportbluresponse (oznaczenie użytkownka bez spacją na klawiaturze)
  • Bluresponse Dunlop (czeska kolejność)
Zobacz również:
39 komentarzy
  1. M. | 11.12.2019 21:33
    Na razie jeden sezon na tych oponach z rozmiarem 215/55/16 w Fordzie CMax. Czytam niektore komentarze i mnie dziwia skrajne opinie. W moim przypadku opony sa bardzo ciche, nie mialem tak cichych do tej pory. Auto rowniez bardzo fajnie trzyma na zakretach i dobrze hamuje na mokrym. Mialem 2 awaryjne hamowania na mokrej nawierzchni przez dziki wiec nie wymyslam. Rzeczywiście wyglądają troche na balonowate, ale wg mnie nie ma to wplywu na jazde. Nie kupiłem ich dla wygladu. Gdybym potrzebowal to byl je kupil drugi raz
  2. Marcin | 04.12.2019 20:51
    Mega fajne opony. Świetnie spisują się na suchym jak i mokrym asfalcie. Gorąco polecam. Bardzo ciche, oszczędzają paliwo poprzez małe opory toczenia. Użytkuję 1 sezon i bardzo sobie cenię. Przyczepność dużo lepsza niż Bridgestone, które miałem poprzednio.
  3. Marko | 13.05.2019 07:19
    Ogólnie to w tym artykule i nie tylko to te opony są przereklamowane. Są miękkie i głośne.
  4. Roman | 26.03.2019 19:29
    Opony kupiłem w 2013r. Przejechałem na nich 73 tys km. Cichsze od Bridgestone B390, które miałem poprzednio. Lepiej też sprawowały się na zakrętach. Bardzo dobre na asfalcie. Nie najlepsze na mokrym. Miałem sytuacje, że zaparkowałem na kempingu na trawie lekko pod górę. W nocy spadł deszcz i rano nie mogłem wjechać pod tę górkę do utwardzonej drogi. Zero przyczepności. Nie polecam tych opon na drogi szutrowe, zwłaszcza mokre. Hamowanie wyraźnie słabsze niż na asfalcie. W tym roku nadszedł czas na wymianę opon i szukam czegoś z wyraźniejszym bieżnikiem, właśnie ze względu na drogi szutrowe, na które czasami muszę wjechać. Opony 195/65/15/V, samochód Fiat Stilo.
  5. Daniel.. | 10.03.2019 22:02
    nie polecam opon letnich Dunlop bluresport r15 19565 pękają w rowach po jednym sezonie dwa razy reklamowalem w ciągu dwóch lat
  6. Marcin | 20.02.2019 10:01
    Czy wszystkie 205/55R16 Dunlop Bluresponse z indeksem V mają aż tak cienkie ścianki? Zakupiłem komplet na znanym portalu produkcji Niemieckiej i naprawdę są bardzo cienkie. Trochę obawiam się o prowadzenie auta.
  7. Tomek | 18.11.2018 23:20
    Waham się między Dunlop Bluresponse a GY Efficient Grip. Opony wydają się w sumie podobne, więc zapewne szkopuł tkwi w szczegółach. Które lepsze? Auto: Subaru Impreza 2.0R (160KM, 118kW). Rozmiar opony 205/50 r16. Jazda raczej dynamiczna, ale bez grubego szaleństwa. Rocznie ok 10k km, głównie po mieście, kilka razy dłuższa trasa. Odrzuciłem już Dunlop Sport Maxx, bo dla mojej 'kosiarki' to chyba za dużo :)
  8. Daniel | 04.09.2018 10:18
    Witam, te opony zalecane są do aut o mocy 290 km?
  9. Waldek | 24.05.2018 14:54
    Na 4 zakupione nowe sztuki z tego roku 2 były wadliwe w takim stopniu że auta nie dało się prowadzić , całe wpadało w rezonans... 1 reklamacje odrzucono, bicie opon niby w normie, po dłuższej batalii reklamacje uznano. Czasu spedzonego u wulkanizatorow i pieniędzy zostawionych u nich nikt nie zwrócił. Ogólnie nie polecam, 2 raz bym nie kupił.
  10. Krzysztof | 09.05.2018 13:38
    Bardzo ciekawa sprawa z tymi oponami, mam takie fabrycznie zalozone w fabryce (205/55 r16), wiec 100% oryginal i jedno jest pewne - nie jest to ani szczegolnie cicha, ani miekka opona. Byc moze mieszanka ma rozny sklad w zaleznosci od indeksu predkosci (mam V) i/lub miejsca produkcji.
  11. Marcin | 08.04.2018 11:29
    Już je miałem kupić i trafiłem w necie na informacje, że przez cienkie / miękkie ścianki opony samochód pływa na nich w zakrętach. Oszaleć można kupując nowe opony :)
    1. Marko | 13.05.2019 07:15
      Tak to prawda są miękkie. Czasami jak podchodze do auta to łapię się na tym że wydaje mi się że powietrza ubyło a tam ciśnienie stałe 2,3 atm. A do tego są głośne.
    2. Vectra | 11.04.2018 22:35
      Jeździłem na SP Sport 01 a ostatni sezon na BluResponse i nie zauważyłem żadnego pływania, a lubię sobie pocisnąć w zakrętach: moja Vectra jedzie jak po sznurku ;) (polecam Drogę 100 zakrętów - niesamowita frajda jak nie trafi się na ciężarówki). I ta cisza w środku: nawet zacietrzewieni VAG-owcy zagryzali wargi :)
  12. Patryk | 27.02.2018 19:16
    Bardzo ciekawy tekst, trochę dał mi do myślenia pod kątem wyboru letnich na ten sezon. Orientujecie się może po ile takie opony chodzą ? Pozdrawiam :)
  13. Petr | 23.02.2018 08:53
    Czy Dunlopy albo goodyear efficientgrip performance mają kołnierz ochraniający felgę? MFS chyba to się zwie. Nigdzie taka informacja nie jest podana :(
    1. Łukasz Wulkanista | 27.02.2018 14:12
      Mają ale nie we wszystkich rozmiarach. Zazwyczaj MFS (lub FP) mają opony o profilu mniejszym niż 50% szerokości czyli np: 215/45 R17.
  14. Michał | 19.02.2018 10:37
    Dzięki za pomoc, zamówiłem Dębicę, pozdrawiam serdecznie
  15. Michał | 19.02.2018 09:49
    Dzięki, to teraz mam dylemat Dębica czy Sava, Dębicy nie widać w żadnych testach...a Sava w teście opon 225/50 R17 całkiem nieźle wypadła i jest tylko niewiele droższa
    1. Łukasz Wulkanista | 19.02.2018 10:15
      Za to Dębica ma mnóstwo pozytywnych opinii (nie znalazłem negatywnej) a o Sava-ch mówi się mniej. Obie produkuje koncern Goodyear, obie klasa ekonomiczna i 5 lat gwarancji. Sava cichsza, ale czy warta dopłaty? Ja bym 100 zł do kompletu nie dokładał w Pana przypadku.
  16. Michał | 14.02.2018 11:45
    A może po prostu Dębica PRESTO UHP 2 225/50 R17 98 Y ???
    1. Łukasz Wulkanista | 19.02.2018 09:30
      Myślę że Dębica Presto UHP 2 również będzie dobrym wyborem. Bardzo dobra opona za niewielkie pieniądze. Dunlop Sport Bluresponse będzie ponad 100 zł na sztuce droższy.
    2. Michał | 18.02.2018 21:27
      Czy dalej mogę liczyć na wsparcie, bo ceny zaczynają szaleć :-)
  17. Michał | 14.02.2018 11:42
    Dzięki za odzew, auto - Fod s-max 2.0 145 km, styl jazdy rodzinny, raczej miasto, raz w roku większa trasa po autostradzie max 120-140 km/h , 1500-1700 max za komplet, zastanawiałem się nad Blueresponse, falken azenis fk510 ew. budżetowo sawa intensa uhp
  18. Michał | 13.02.2018 19:51
    Czy te blue Response to poprzednik DUNLOP SP SportMaxx RT czy zupełnie inne opony? Chcę któreś kupić i zastanawiam się które lepsze?
    1. Łukasz Wulkanista | 13.02.2018 21:08
      Sport maxx rt i sport bluresponse to dwie zupełnie różne opony. Żadna nie jest następcą drugiej. Sport maxx rt2 o której zresztą wkrótce napiszę, to opona przeznaczona do aut sportowych o dużej mocy. Co masz za auto, jaki rozmiar i budżet to zaraz coś znajdziemy dla Ciebie.
  19. Mariusz | 11.02.2018 22:38
    '- hałas jest bardzo niski, komfort jazdy na tych oponach to rewelacja - przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni jest bardzo dobra - zużycie bieżnika po20000 km jest względne - styl jazdy agresywny wiecej po autostradach moje auto to BMW 320D 210koni Ogólnie jestem zadowolony z zakupu tych opon, ale byłem zawiedzony bo wcześniejsze jakie miałem mi pękły bo miały wade fabryczna były z roku 2014-15 MOGĘ POLECIC TE OPONY ZDECYDOWANIE
  20. Zbigniew | 24.11.2017 10:21
    Tak głośnych opon jeszcze nie miałem. 205/55 R16 91H Toyota Corolla Verso
    1. ssw | 18.12.2017 20:54
      Użytkuje je przez dwa sezony. Naprawdę są bardzo głośne. Inne parametry na najwyższym poziomie. 205/55 R16
  21. elvis | 08.10.2017 15:20
    Przepraszam nie 3mm tylko 0,5 mm. Odporne na zużycie gdy nie ruszamy z piskiem opon.
  22. elvis | 08.10.2017 13:05
    Super opony. Mam rozmiar 205/5 r 16 i jestem z nich mega zadowolony. Zrobiłem już na nich przez 7 miesięcy ponad 10 tys i to naprawdę podczas bardzo szybkiej jeździe, trzymają się znakomicie na suchym i mokrym nawet podczas deszczu przy 180km/h jest stabilnie. Są trochę podatne na aquaplaning przy większych kałużach ale przy odpuszczeniu gazu auto da się opanować pojazd.Co do zużycia to strały mi sie przednie o około 3mm. Tył w ogóle nie naruszony. Wcześniej miałem goodyear efficientgrip i też bardzo je lubiłem. Lecz wydaje mi się że dunlopy są najlepsze w swojej klasie.
  23. Marcin Pietruszewski | 26.09.2017 20:33
    Witam, słyszałem od wulkanisty z okolicy, że te dunlopy są dość miękkie i polecił pompować je bardziej niż zaleca producent auta, tj 2,5 atm zamiast 2,2, czy to sluszna uwaga? Auto to Renault Megane II CC.
    1. Marko | 13.05.2019 07:07
      Tak to prawda są miękkie. Czasami jak podchodze do auta to łapię się na tym że wydaje mi się że powietrza ubyło a tam ciśnienie stałe 2,3 atm.
    2. Janusz | 21.03.2018 20:56
      Jeśli są miękkie to dlaczego autor w powyższym artykule napisał: "..usztywnione bloki bieżnika.."
    3. Marcin Pietruszewski | 27.09.2017 20:53
      Rozumiem, trzymać się będę wskazań producenta :)
    4. Łukasz Wulkanista | 26.09.2017 20:47
      Opony pompujemy do ciśnienia zalecanego przez producenta auta ale nie przekraczając Max ciśnienia oznaczonego na oponie.
  24. Bartek | 21.09.2017 21:39
    Witam. Jaka jest waga dunlop sp sport bluresponse 195 /50/16? W ogóle przydałaby się stronka z wagą opon różnych marek...
    1. olaf | 27.09.2019 23:16
      225 60 r16 , waga? Witam jest już ta strona z wagami? Pozdr.
    2. Łukasz Wulkanista | 21.09.2017 21:56
      Cześć. Opona o którą pytasz waży 7,35kg. Niedługo napiszę na ten temat artykuł.
opony letnie w zimie

Czy letnie opony w zimę to bezpieczne rozwiązanie?

2022-08-29
Polska jest krajem, w którym zmiana opon z letnich na zimowe nie jest uregulowana prawnie i nie obowiązuje w tym zakresie żaden przepis. Choć przeważająca większość osób zmienia ogumienie, gdy tylko zacznie robić się zimno i pojawia się ryzyko napotkania śliskiej nawierzchni z tego powodu, wciąż istnieje spora grupa kierowców, którzy opony letnie traktują jako całoroczne i ani myślą ich zmieniać ze względu na sezon. Czy słusznie? Czy letnie opony w zimę mogą być bezpieczne? Odpowiadamy.
opona

Uniroyal Rainexpert 3 SUV. Charakterystyka, opinie, testy

2022-07-01
Uniroyal Rainexpert 3 SUV to reprezentant opon letnich klasy średniej. Jak sama nazwa wskazuje, model ten zaprojektowany został z myślą o pokonywaniu trudności na drodze jakie przed kierowcami stawia padający deszcz. Model SUV przeznczony jest głównie do samochodów tego typu. W połączeniu z niezawodnością na mokrej nawierzchni opony te gwarantują bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa i komfort jazdy. Produkowane są w bardzo szerokiej gamie rozmiarów, od 13, aż do 18 cali. Sprawdzą się nie tylko w SUV-ach, ale też większych samochodach rodzin
opona

Michelin Pilot Sport Cup 2. Charakterystyka opony

2022-06-26
Opony Michelin Pilot Sport Cup 2 to opony wyścigowe przeznaczone głównie do samochodów oferujących bardzo wysokie osiągi. Charakteryzują się bardzo wysoką przyczepnością, dużą wytrzymałością i precyzją prowadzenia szczególnie przy dużych prędkościach. Stosowane są jako oryginalne, seryjne wyposażenie samochodów takich marek jak Porsche, Ferrari czy Mercedes SLS.
opona motocyklowa

Michelin Road 5. Co ma do zaoferowania opona motocyklowa od Michelin?

2022-06-25
Michelin Road 5 swoją popularność zawdzięcza między innymi dobrej przyczepności na drodze. Jak opona motocyklowa wypada w testach? Za co cenią ją motocykliści? Zobacz charakterystykę, dostępne rozmiary i technologie zastosowane w Michelin Road 5.
opona

Michelin Pilot Sport 5. Co nowego w popularnej generacji opon?

2022-06-23
Marka Michelin to znany na całym świecie producent opon, który cieszy się uznaniem u niezliczonej ilości zadowolonych użytkowników. Obecnie marka wypuściła na rynek nowe opony Michelin Pilot Sport 5, czyli najnowszą generację znanego i polecanego przez wielu kierowców modelu opon. Czym wyróżniają się te opony, jakie mają podstawowe parametry i właściwości oraz jakie opinie mają o nich kierowcy, którzy już korzystają z tego rodzaju ogumienia? Odpowiedzi na te i na inne pytania dotyczące danego modelu opon Michelin z pewnością znaleźć można w artykule poniżej.
opona motocyklowa

Michelin Anakee Wild. Charakterystyka i testy opony

2022-06-21
Opony to niezwykle ważna część w każdym pojeździe — to stwierdzanie nie powinno wzbudzać wątpliwości i sprzeciwu u nikogo, kto porusza się za pomocą pojazdu wyposażonego w opony. Opony Michelin Anakee Wild to niezaprzeczalnie jeden z lepszych wyborów, jakie może podjąć fan jazdy motocyklem. Ten model opon przystosowany jest do jazdy w terenie, jednak równie dobrze sprawdza się podczas pokonywania dróg asfaltowych. Opony Michelin Anakee Wild wyróżniają się na tle produktów od innych producentów swoją trwałością, doskonałym prowadzeniem, odpornością na ekstremalnie wysokie temperatury oraz dobą przyczepnością do powierzchni.