Ventus Prime 3 K125 to bieżnik, który zyskuje coraz większe uznanie kierowców. Nie ma w tym nic dziwnego. W porównaniu do rynku elektroniki, rynek motoryzacyjny i oponiarski rządzą się nieco innymi prawami. Tutaj nowinki nie są rozchwytywane jak najnowsze iPhony.
Niektórzy posiadacze aut czekają z decyzją o zakupie tego czy innego modelu opon, aż przetestują je stworzone w tym celu organizacje (ADAC, Auto Bild, ACE i inne) oraz sami kierowcy. Od tego zakupu zależy przecież więcej – to nie tylko modny gadżet, ale podstawa bezpieczeństwa na drodze. My o tych oponach letnich Hankook Ventus Prime 3 K125 możemy już jednak coś powiedzieć!
Wzór bieżnika Ventus Prime3 K125
Jak wskazuje nazwa modelu Hankook Ventus Prime 3 K125, nie jest to pierwsze podejście południowokoreańskiego producenta. "Dwójka" była projektem stosunkowo udanym, który otrzymał parę dobrych recenzji i zyskał akceptację kierowców. Zaliczono też jednak parę potknięć. Przed powstaniem opon letnich Hankook Ventus Prime 3 K125, długo analizowano opinie użytkowników, by pozbyć się problemów, na które skarżyli się ostatnim razem. Dzięki temu udało się stworzyć model o dużo lepszych parametrach w niemal każdym zakresie. Dowodem tego są testy i głosy samych użytkowników, którzy docenili progres.
Sprawdź aktualne ceny i porównaj ofertę ponad 35 sklepów internetowych z oponami. Zobacz gdzie kupisz opony Hankook Ventus Prime3 K125 w najlepszej cenie. Pamiętaj również aby zweryfikować czy wybrany sklep oferuję darmową dostawę oraz czy płatność przy odbiorze lub przelew błyskawiczny nie generują dodatkowych kosztów. Darmowy transport proponuje około 40% sklepów internetowych z oponami. Podczas zakupów warto zwracać uwagę na koszt całkowity transakcji, a nie tylko na cenę samego produktu.
Średnica felgi - 15 cali
Rozmiar | Etykieta |
---|---|
195/55 R20 95H XL FR Spalanie paliwa (B)Hamowanie na mokrym (B)Hałas zewnętrzny (72 dB) |
B B 72dB |
Ventus Prime 3 K125 to opona klasy średniej, a zatem trudno było oczekiwać po niej, że będzie ona konkurować z modeli z najwyższej półki, w których wykorzystuje się najnowsze zdobycze techniki. A jednak… W kilku testach udało im się pokonać takie opony letnie jak Pirelli P7 Cinturato Blue, Continental ContiPremiumContact 5, Goodyear EfficientGrip Performance czy Michelin Primacy 3 (!).
Okazuje się zatem, że ogumienie samochodowe wcale nie musi kosztować krocie. Czy jednak w każdym przypadku jest tak świetnie? Niezupełnie. To właśnie odróżnia opony tej klasy od tych z segmentu premium. Tam od każdego modelu wymaga się, by prezentował najwyższe parametry niezależnie od warunków na drogach. W klasie średniej rozrzut między egzemplarzami o różnych wymiarach jest zazwyczaj większy.
Może dlatego nieco słabszy wynik Hankook Ventus Prime 3 K125 zanotowały więc w teście opon letnich ADAC z 2017 roku, wykonanym dla rozmiaru: 195/65 R15. Czternaste miejsce dało jednak ocenę dobrą. Zawiodło nieco hamowanie na mokrej nawierzchni (i tak przyzwoite), jednak w innych kategoriach opona z Południowej Korei zdołała prześcignąć nawet zwycięski model. Oto rezultaty w pozostałych testach (w aż trzech udało się uzyskać "miejsca medalowe").Organizator | Rozmiar | Rodzaj testu | Rok | Rezultat |
---|---|---|---|---|
Auto Bild | 205/55 R16 | Badanie drogi hamowania | 2016 | 2 miejsce |
Auto Bild | 205/55 R16 | Test opon letnich | 2016 | 1 miejsce |
Auto Zeitung | 215/55 R17 | Test opon letnich | 2017 | 6 miejsce |
Auto Bild | 225/50 R17 | Badanie drogi hamowania | 2017 | 2 miejsce |
Auto Bild | 225/50 R17 | Test opon lenich | 2017 | 5 miejsce |
ACE | 215/60 R17 | Test opon letnich | 2017 | 4 miejsce |
Opony klasy średniej zazwyczaj wykorzystują rozwiązania, które były implementowane kilka sezonów wcześniej w ogumieniu z segmentu premium. Starsze nie znaczy jednak gorsze. Zwłaszcza, że technologie to jedno, a wzór bieżnika, precyzja wykonania i jakość produktów często bywają ważniejsze. I właśnie dlatego, że firma Hankook tak dużą wagę przywiązuje do jakości, otrzymaliśmy od nich oponę, która może konkurować z najlepszymi, mimo że została raczej stworzona dla posiadaczy typowych aut osobowych.
Dużym atutem jest bardzo dobre zachowanie podczas deszczu – bezbłędne radzenie sobie z aquaplaningiem i krótka droga hamowania. Na pochwałę zasługuje też wygląd opony. Jeśli chodzi o negatywne strony, to niektórzy kierowcy narzekają na spory hałas podczas jazdy w deszczowych warunkach, a także nie najwyższą efektywność paliwową.
Tego drugiego nie zaobserwowaliśmy, a test ADAC dotyczący rozmiaru 195/65 R15 pokazał, że opona zużywa niewiele paliwa. Jak to zatem już bywa z oponami tej klasy, dobrze wcześniej wywiedzieć się, jak radzi sobie egzemplarz o poszukiwanych wymiarach. Przeszkodą może być jednak dość skromny wachlarz dostępnych rozmiarów (opony pasują do kół o średnicy 15-18 cali).
Spalanie (opory toczenia)
Skala na etykiecie unijnej nie jest skalą pełną, bowiem najniższa ocena oznacza tutaj próg dopuszczalności do sprzedaży. A zatem niezależnie od tego, czy opona uzyska wynik "A" czy "F", może być rozprowadzana na terenie państw członkowskich. Ocena "C" to więc nie wynik bliski średniej, ale naprawdę bardzo wysoki.
Hamowanie na mokrej nawierzchnią
Klasa "A" w kategorii hamownia na mokrej nawierzchni to coś, co powinno sprawić, że Ventus Prime 3 K125 będzie porównywana do najlepszych opon na rynku. Ten wynik ma ogromne znacznie, bowiem różnice między kolejnymi stopniami to aż 3 metry (!). W ekstremalnych sytuacjach opona z takim rezultatem może nawet uratować życie.
Hałas
71 dB to przeciętny wynik, mieszczący się w granicach normy. Mówi o tym symbol po lewej, na którym dwie z trzech fal pomalowane są na kolor czarny.
To nie żart: opony Hankook Ventus Primie 3 K125 można reklamować tak długo, jak firma będzie istnieć. Dożywotnia gwarancja nie jest jednak pozbawiona żadnych dodatkowych warunków. Jeżeli zgłoszenie ma zostać pozytywnie rozpatrzone, odpowiedzialność za wadę musi ponosić producent. Może zatem dotyczyć ona np. materiału lub metody wytwarzania. Po drugie, gwarancja wygasa, jeżeli głębokość bieżnika osiągnie 1,6 mm. Stopień zużycia wpływa również na wysokość rekompensaty pieniężnej (opona może więc również zostać wymieniona nawet na kompletnie nowy egzemplarz).
Jak mogliście już przeczytać, opisywany bieżnik to następca przyzwoitego Ventus Prime2 K115. Różnica między nimi nie polega jednak wyłącznie na "zaktualizowaniu" przestarzałych technologii – to prawdziwa różnica klas. Zmiany, które wprowadzono, sprawiły, że udało się stworzyć oponę klasy średniej, która pod wieloma względami dorównuje konkurencji z najwyższego segmentu.
Wystarczy zobaczyć, o ile wyższe są parametry Ventus Prime3 K125 dotyczące prowadzenia na różnych typach nawierzchni w stosunku do starszej generacji. Na suchej nawierzchni udało się poprawić rezultaty o 12%, zaś na mokrej o 13%.Oceniając trzecią generację serii Ventus Prime trudno zachować obiektywizm. Wiele osób odnosi swoje doświadczenia do tych, które mają z poprzednim modelem. Jednak różnica między nimi jest tak ogromna, że nawet ktoś, kto pierwszy raz zasiadł za kółkiem, odczułby zmianę pod względem kierowalności, hamowania i zwykłego komfortu.
Jeśli jednak Hankook chce, aby od ich produktu wymagać więcej, niż od innych opon tej klasy, o zdanie powinien spytać stałych użytkowników opon Premium. Ci natomiast często wyrażają bardzo pozytywne zaskoczenie jazdą na oponach Hankook Ventus Prime 3 K125.
Zgadzam się, że to nie są opony klasy "średnia". Po samym bieżniku widać, że to kawał dobrej gumy. Mam komplet w rozmiarze 205/50 R17 – nie był testowany, ale na etykiecie było chyba… C/B/72dB czy jakoś tak. W każdym razie nic lepszego w takiej cenie nie znalazłem. Trochę strach, bo z Azji a to jednak różnie się mówi. Do europejskich produktów jest większe zaufanie, bo jednak są te całe regulacje i nie wszystkie takie złe. Jak dotąd przejechałem na nich ponad około 1000 kilometrów. Nie zauważyłem zwiększonego spalania, a sam bieżnik jest praktycznie jak nowy co mnie zdziwiło, bo byłem zmuszony jeździć w naprawdę ch…..ch warunkach. Udany zakup, zdecydowanie na plus.
Opona jest miękka, ale nie za bardzo, w miarę cicha, na początku były małe trudności (coś mi tył uciekał na lewo), ale chyba po prostu pony musiały się "dotrzeć". Teraz wszystko jest ok. Dodam tylko, że posiadam samochód Vectra C.
Nie znam się na tych wszystkich właściwościach i testach. Kupiłam opony Hankook K125, bo przekonała mnie dożywotnia gwarancja. Skoro firma decyduje się na takie warunki, to musi mieć pewność, że robi naprawdę dobre opony. Poza tym coś takiego jest w moim przekonaniu po prostu zwykłą uczciwością. Nieważne, kiedy się jakieś opony kupiło, czy jaki czas temu były wyprodukowane. Tak długo, jak powinny nadawać się do jeżdżenia, to powinny spełniać swoją funkcję. A jeśli coś jest nie tak, to jest to wina producenta i powinien za to ponieść konsekwencje. O samych oponach wiele powiedzieć nie mogę. Jeżdżę raczej powoli, nie szarżuję, cenię sobie bezpieczeństwo. Z tymi oponami dobrze mi się współpracuje, a kupiłam je ze zniżką. Jestem bardzo zadowolona.
Porównajmy główne cechy opony takie jak zachowanie na mokrej nawierzchni, chęć ponownego zakupu czy cena produktu. Wszystkie parametry oceniane są w skali od 1 do 10.
Wiele osób pisze, że południowokoreański producent mile ich zaskoczył. Czy jednak rzeczywiście Hankook Ventus Prime 3 K125 jest zaskoczeniem? W końcu firma od lat pokazuje, że wsłuchuje się w głosy kierowców z całego świata i podnosi jakość swoich produktów. Po całkiem udanej poprzedniczce należało więc raczej spodziewać się, że kolejny model przyniesie znaczne ulepszenia. Gdyby tak się nie stało, w tym tekście pisałbym o wielkim rozczarowaniu, jakiego doznali posiadacze aut, którzy zaufali marce. Tymczasem jest inaczej.
Hankook po raz kolejny dowiódł, że nie ma czegoś takiego jak jedno "azjatyckie ogumienie" - określenie, które niektórzy stosują dla zdyskredytowania całego tamtejszego rynku ogumienia samochodowego. Podobnie jak w Europie czy Stanach Zjednoczonych, firmy oponiarskiego dzielą się na godne i niegodne uwagi wymagających kierowców. Hankook to marka, którą traktować muszą poważnie zarówno sami posiadacze aut, jak i zachodnia konkurencja. Ventus Prime 3 K123 podbija nasze drogi.