Ogumienie zimowe w rozmiarze 215/55 R18 spotyka się dość rzadko. W praktyce używa się tego typu opon jedynie w niektórych SUVach, samochodach sportowych i autach z napędem 4x4. Niska popularność sprawia, że praktycznie wszystkie modele w tym rozmiarze to produkty przeznaczone dla wymagających odbiorców. Zamienniki dla rozmiaru 215/55 R18
Mały wybór opon zimowych w rozmiarze 215/55 R18 sprawia, że wielu użytkowników decyduje się na bardziej dostępne ogumienie w rozmiarach alternatywnych. Nie chcąc zmieniać felg zdecydować się można na modele 235/50 R18, 245/50 R18, 225/50 R18, 255/45 R18 i 205/55 R18. Można również zmienić felgi na nieco mniejsze i zamontować opony w rozmiarach 215/65 R16, 225/65 R16, 225/60 R17, 195/75 R16 oraz 215/70 R15. W jakich autach spotkać można zimówki 215/55 R18?
Producenci aut dość rzadko wybierają ogumienie 215/55 R18 jako fabryczne. Tego typu opony spotkać można m.in. w autach Nissan Qashqai oraz Jeep Compass. Chętnie wybierają je także miłośnicy tuningu i old-timerów. Zimowe opony klasy premium 215/55 R18
Ciekawostką dotyczą opon zimowych w rozmiarze 215/55 R18 może być to, że poza kilkoma wyjątkami, wszystkie modele na rynku to ogumienie klasy premium. W praktyce nie ma zatem możliwości źle wybrać – wszystkie dostępne opony to produkty wysokie jakości. Czym zatem kierować się przy wyborze? Niska popularność sprawia, że magazyny i organizacje motoryzacyjne niechętnie biorą się za rankingi i testy opon w rozmiarze 215/55 R18. Pozostaje zatem porównywanie danych fabrycznych z etykiet unijnych oraz korzystanie ze stron motoryzacyjnych, gdzie opiniami chętnie dzielą się użytkownicy. Na tej podstawie łatwo stwierdzić, że w segmencie premium najpopularniejszymi modelami są: Hankook Winter i*cept evo2 W320 (dostępny też w wersji wzmacnianej), Yokohama BluEarth Winter V905 (również w wariancie RPB z rantem ochronnym felgi) oraz Pirelli SottoZero 3, który wyróżnia się bardzo krótką drogą hamowania na mokrej nawierzchni (klasa B na etykiecie unijnej). Tanie opony zimowe w rozmiarze 215/55 R18
Prawie całe ogumienie zimowe 215/55 R18 produkowane jest dla najbardziej wymagających odbiorców. Nie oznacza to jednak, że nie można znaleźć nieco tańszych alternatyw. W większości są to jednak opony klasy średniej. Swoje „budżetowe” wersje wypuściła marka Kumho (model I’Zen RV KC15) oraz Kleber (model Krisalp HP3 SUV). Najtańszą opcją w tej kategorii wydaje się być Firestone Destination Winter. Opcją może być sięgniecie też po produkty mniejszych marek – np. Wanli SnowGrip, Minerwa Frostrack UHP lub Nankang NK Snow SV-2.