Bieżnik kierunkowy w oponach Michelin CrossClimate+ Bieżnik kierunkowy z łatwością poznasz po układzie rowków przypominającym literę „V” lub „U”. Z racji charakterystycznego śladu pozostawianego przez takie opony, nazywa się go czasem „wzorem w jodełkę”. W bieżnikach kierunkowych poprzeczne rowki są symetrycznie ułożone i ustawione w stosunku do siebie pod takimi samymi kątami. Taki układ pozwala zapewnić bardzo dobre właściwości trakcyjne i wysoką stabilność. Opony z bieżnikiem kierunkowym dobrze sprawdzają się na mokrej nawierzchni, cechują się dobrą skutecznością hamowania oraz gwarantują zachowanie precyzji kierowania nawet przy wysokich prędkościach. Dlatego też jest to dobry wybór dla samochodów sportowych i pojazdów o dużej mocy silnika. Do minusów takich opon zaliczyć musimy mniejszy komfort akustyczny, gdyż cechują się dość głośną pracą. Dodatkowo ich rzeźba czyni je bardziej podatnymi na „ząbkowanie”, czyli nierównomiernie ścieranie się poszczególnych części bieżnika.
Bieżnik symetryczny w oponach Bridgestone B250 Bieżnik symetryczny jest najprostszym i jednocześnie najtańszym w produkcji. Jak sama nazwa układ bloków oraz rowków będzie tutaj symetryczny. Ze względu na prostotę produkcji stosowany zwykle w tańszych zestawach ogumienia. Taka rzeźba sprawdzi się w mniejszych autach oraz samochodach miejskich, które poruszają się głównie po odśnieżanych ulicach. Oprócz atrakcyjnej ceny, do zalet warto dodać jeszcze wysoką wytrzymałość oraz ekonomikę jazdy. Opony z bieżnikiem symetrycznym charakteryzują się stosunkowo niskimi oporami toczenia, co przekłada się bezpośrednio na mniejsze spalanie. Wśród wad symetrycznych bieżników wspomnieć trzeba o niskich parametrach trakcyjnych. Nie nadają się one więc do dynamicznej jazdy z dużymi prędkościami.