Wśród najczęściej stosowanych rodzajów sond wymieniamy te cyrkonowe dwustanowe. Jak działają? Pełnią funkcję źródła prądu, które należy rozgrzać do odpowiedniej temperatury przy pomocy wmontowanej w nie grzałki. Najczęściej jest to 400 stopni Celsjusza, ale w przypadku dynamicznej jazdy temperatura ta może sięgać 600 stopni. Dzięki temu możliwy jest przepływ tlenu do rury wydechowej i otrzymanie określonego napięcia. Ponieważ silnik korzysta z informacji dostarczanych przez sondę i wydłuża lub skraca czas wtrysku po to, by osiągnąć mniej lub bardziej bogatą mieszankę spalin, sygnały wysyłane przez sondę stale się zmieniają. Jedyną sytuacją, w której sygnał sondy raczej się nie zmienia, jest ta, gdzie sonda montowana jest za katalizatorem. Warto jednak pamiętać, że producenci stosują różne sondy i wcale nie muszą to być te cyrkonowe dwustanowe.