Sposobów na sprawdzenie szczelności uszczelki pod głowicą jest kilka. Chociaż czynności te nie należą do najprostszych, na szczęście można przeprowadzić je bez demontażu jednostki sterującej. Pierwszą, najprostszą czynnością jest sprawdzenie poziomu cieczy chłodzącej w zbiorniku. Jeżeli nie widać znacznego i gwałtownego spadku poziomu płynu, wszystko jest w porządku. Problem pojawia się, kiedy ciecz chłodząca ucieka z układu, a nie widać miejsca jej wycieku. Może to świadczyć o rozszczelnieniu uszczelki i przeciekaniu płynu do cylindrów silnika. Innym sposobem jest sprawdzenie ciśnienia w cylindrach i próba szczelności silnika. Aby tego dokonać, należy sprawdzić ciśnienie panujące w silniku. Jeżeli zmierzone wartości w cylindrach są podobne i zgodne z normą, nie ma powodu do obaw. Jeżeli jednak na którymś z cylindrów widać wyraźne spadki ciśnienia, może to sygnalizować nieszczelność układu. Aby to sprawdzić, należy dodać około 10 ml oleju za pomocą strzykawki, przekręcić kilkukrotnie wałem korbowym i obserwować, co się dzieje. Po chwili należy ponownie sprawdzić ciśnienie panujące w silniku. Jeżeli wraca ono do normy, spadki spowodowane są prawdopodobnie uszkodzeniem lub wyszczerbieniem cylindra. Jeżeli jednak spadki są dalej wyraźne, prawdopodobnie powietrze ucieka przez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Czynności te nie są proste i nie każdy da radę je przeprowadzić, dlatego w przypadku podejrzeń uszkodzenia uszczelki warto zwrócić się o pomoc do autoryzowanego serwisu, gdzie doświadczeni specjaliści pomogą w zdiagnozowaniu problemu, co bez wątpienia pozwoli zapobiec ewentualnym, poważniejszym konsekwencjom.