Problem pojawia się w momencie, gdy maszyna wyważająca pokazuje bardzo dużą wartość, powyżej 60 gramów. Wówczas warto skontrolować dokładniej stan felgi oraz opony, a także osadzenie opony na feldze. Może się okazać, że niezbędne jest prostowanie felg lub wymienienie opon na jednej osi. Mocno skrzywionej felgi w wielu przypadkach nie da się wyważyć. Nawet jeśli uda się zniwelować bicie odśrodkowe, felga.
Kiedy wykonać wyważanie kół?
Koła powinny być wyważane podczas każdorazowej wymiany opon. Jeśli pokonujesz rocznie więcej niż 20 tys. km, dobrym pomysłem są dodatkowe wizyty w serwisie. Wyważanie kół co 10 tys. km pozwoli ci poprawić prowadzenie samochodu i uniknąć przyspieszonego zużycia zawieszenia. Wizyta u wulkanizatora jest też niezbędna, gdy bicie na kierownicy pojawi się nagle. Mogło wszak dojść do uszkodzenia felgi lub opony, np. na krawężniku, dziurze czy torach. Nacięcia lub bąble na oponie są bardzo niebezpieczne.