Porównujemy oferty 24 sklepów z oponami całorocznymi firmy Linglong w rozmiarze 235/65R16. Zobacz gdzie kupić opony Green-Max VAN 4Season w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "115/113 R C" w nazwie opony?
Linglong Green-Max VAN 4Season w rozmiarze 235/65 R16 115/113R to opona całoroczna oraz wzmacniana (C). Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Linglong |
Koncern | grupa Linglong |
Siedziba | Chiny |
Klasa | budżetowa |
Model | Green-Max VAN 4Season |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="235" profile="65" diameter="16"]235/65 R16[/size] |
Szerokość | 235 mm |
Profil | 65 % |
Średnica | 16 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 152,75 mm |
Kraj produkcji | Chiny, Tajlandia |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 115/113 |
Maksymalna nośność | 1215/1150 kg |
Indeks prędkości | R |
Maksymalna prędkość | 170 km/h |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Gwarancja | 2 lata od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | A (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 73 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 14,30 kg |
Cena | ~ 181 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (C) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Linglong Green-Max VAN 4Season 235/65 R16 115/113 R C |
Opis opony Linglong Green-Max VAN 4Season w pigułce. Producentem opon jest marka Linglong, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Tajlandia czy Chiny. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Linglong (klasa budżetowa) to wynosi ona 2 lata od daty zakupu. Bieżnik Green-Max VAN 4Season ma konstrukcję symetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony całoroczne Linglong Green-Max VAN 4Season 235/65 R16 zostały zaprojektowane z myślą o samochodach typu Ford Fiesta, Mazda 5, Volvo S40, Fiat Grande Punto, Volvo XC90 czy Seat Toledo. Ich konstrukcja i osiągi są dostosowane do możliwości właśnie takich aut i oczekiwań ich kierowców. Prezentowany tutaj model Linglong Green-Max VAN 4Season 235/65 R16 w ramach europejskiego systemu etykiet otrzymał klasę C za poziom oporów toczenia, A w pomiarze drogi hamowania na mokrej drodze i 73 dB za emisję hałasu zewnętrznego.
Rozmiar 235/65 R16 opon Linglong Green-Max VAN 4Season należy czytać następująco: szerokość 235 mm, wysokość profilu 65 (jako procent z szerokości, czyli 152,75 mm) i średnica 16 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. Omawiane opony Linglong Green-Max VAN 4Season 235/65 R16 mają indeks prędkości R (oznacza to dopuszczalną prędkość 170 km/h) i indeks nośności 115/113 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 1215/1150 kg).
Green-Max VAN 4Season w rozmiarze 235/65 R16 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie dostawcze. Mianem opon dostawczych określane są modele oznaczone symbolem "C" na ścianie bocznej (ang. cargo) i przeznaczone do samochodów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony. Powyżej tej wartości mówimy już o oponach ciężarowych. Opony dostawcze mają dwa indeksy nośności np. 109/107 – pierwszy dotyczy opony na bliźniaku, a drugi pojedynczej felgi. Opony dostawcze najczęściej mają symetryczny bieżnik, dobrze prowadzą się w różnych warunkach i są bardzo odporne na zużycie i uszkodzenia.
Opony firmy Linglong pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Opony klasy ekonomicznej są wybierane przez kierowców, którzy nie dysponują zbyt dużym budżetem na zakup ogumienia, posiadają auto o mniejszej mocy lub preferują spokojny styl jazdy. W przypadku opon klasy ekonomicznej stosowane są bardziej uniwersalne bieżniki i nieco mniej zaawansowane mieszanki gumowe – często są to technologie obecne kilka sezonów wcześniej w oponach wyższych klas. Największą popularnością wśród opon klasy ekonomicznej cieszą się: Linglong, Firemax, Laufenn, Riken, Sava, Barum i Goodride.
Unijne etykiety na opony funkcjonują od 2012 roku ułatwiając kierowcom zmieniającym ogumienie wybór najlepszego modelu. Ujednolicony wygląd etykiety pozwala w kilka sekund zapoznać się z kluczowymi właściwościami danej opony - zużyciem paliwa, zachowaniem na mokrej jezdni czy hałasem wytwarzanym w czasie eksploatacji. To elementy wpływające na komfort i bezpieczeństwo jazdy, dlatego warto wziąć je pod uwagę wybierając ogumienie do swojego samochodu. Etykiety to wymóg prawny obejmujący wszystkie opony sprzedawane na terenie Unii Europejskiej. Zobacz jak prezentują się oceny opon Linglong Green-Max VAN 4Season 235/65R16 115/113R na etykiecie unijnej.
Efektywność paliwowa to jeden z parametrów zawartych na etykiecie dołączanej do każdej opony sprzedawanej na terenie Unii Europejskiej. Segment w lewym górnym rogu etykiety określa spalanie paliwa - im opona jest oszczędniejsza w eksploatacji, tym posiada wyższą klasę w skali od A do G. To ważna informacja dla wszystkich kierowców chcących oszczędzać; A (kolor zielony) oznacza bardzo ekonomiczną oponę, podczas gdy G (kolor czerwony) - najmniej ekonomiczną. Jednocześnie, klasy D nie stosuje się w odniesieniu do samochodów osobowych. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 11 innych produktów spełniających kryteria - opony Green-Max VAN 4Season (model) oraz 16 cali (średnica).
Etykieta unijna ocenia między innymi przyczepność na mokrej nawierzchni. Aby wyznaczyć klasy w ramach tego parametru mierzy się drogę hamowania opon i ich siłę tarcia o nawierzchnię, a następnie porównuje z wynikami modelu referencyjnego. Za przyczepność na mokrej nawierzchni na etykietach opony mogą otrzymać klasy od A do G. Trzeba jednak pamiętać, klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli o lepszych i gorszych parametrach, a produkty z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do obrotu.
Dzięki informacji o hałasie na zewnątrz auta zamieszczonej na etykiecie unijnej na opony, kierowca decydując się na wybór danego modelu wie z jakim hałasem wiąże się jego użytkowania. Zewnętrzny hałas toczenia opony jest generowany w czasie jazdy i mierzony w decybelach. Na etykiecie wyraża go piktogram obejmujący od jednej do trzech fal, przy czym jedna fala oznacza oponę najcichszą, a trzy – najgłośniejszą. Dane widoczne na etykiecie obejmują jednak tylko głośność na zewnątrz samochodu, a nie w kabinie. Wynik "73 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 22 inne produkty spełniające kryteria - opony 235/65 R16 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Linglong to chińska marka opon, która sprawdzi się w przypadku kierowców poszukujących niedrogiego, a jednocześnie bezpiecznego ogumienia do swojego samochodu. Doświadczenie w produkcji sięgające 1975 roku skutkuje nie tylko rozbudowaną ofertą modeli przeznaczonych do aut osobowych, ciężarowych, autobusów czy maszyn rolniczych, ale też postępującym zaawansowaniem technologicznym. Marka Linglong, która zajmuje 10 miejsce pod względem wielkości produkcji opon w rodzimych Chinach, intensywnie rozszerza swoją działalność na inne kontynenty.
Model Green-Max VAN 4Season (Linglong) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik symetryczny to jedna z trzech rzeźb spotykanych na rynku opon. Oprócz omawianej wyróżnia się jeszcze kierunkową i asymetryczną. Bieżnik symetryczny praktycznie nie jest obecnie stosowany (poza starszymi modelami) w oponach osobowych, ponieważ oferuje bardzo przeciętne osiągi na mokrej nawierzchni i przy wyższych prędkościach. Można go za to spotkać w modelach do aut dostawczych i ciężarowych. Bieżnik symetryczny to rzeźba, w której obie połówki mają taki sam kształt.
Napisy "115/113" oraz "R" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1215/1150 kg) oraz prędkości (do 170 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. C - ogumienie o wzmacnianej konstrukcji, stosowane najczęściej w autach dostawczych.
Linglong Green-Max VAN 4Season 235/65 R16 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne/wielosezonowe to kompromisowe rozwiązanie pomiędzy letnimi a zimowymi. Produkty tego typu są lepsze od opon letnich zimą, a latem od zimowych. Najlepiej sprawdzają się w umiarkowanych warunkach klimatycznych, gdzie lato nie jest upalne, a zima zbyt ostra. Na oponach całorocznych powinien znajdować się symbol 3PMSF (trzech górskich szczytów z płatkiem śniegu) potwierdzający ich przystosowanie do jazdy w zimowych warunkach. Nazwy popularnych opon całorocznych kojarzą się z 4 porami roku: 4Seasons", "Quatrac", "All Season", "All Weather" itd.
Gwarancja na opony Linglong obowiązuje przez 2 lata od daty zakupu, co oznacza, że w tym czasie można zgłosić wszelkie wady produkcyjne ogumienia. Na uznanie reklamacji można liczyć w przypadku usterek związanych z konstrukcją opony, użytymi materiałami, a także jakością wykonania. Jeżeli kupujący opony nie ma pewności co do sposobu powstania wady, warto poradzić się specjalisty z serwisu ogumienia. Pomoże on w określeniu powstania usterki, a także pomoże w złożeniu reklamacji i dochodzeniu swoich praw przed producentem.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
"Zrównoważone osiągi w każdej sytuacji pogodowej - zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni", "zapewniają bezpieczną jazdę", “sprawne ruszanie z miejsca i krótka droga hamowania to główne zalety tych opon", "gwarantują optymalny komfort prowadzenia i nie zawodzą w trudnych warunkach drogowych" - to tylko niektóre z opinii zadowolonych użytkowników korzystających na co dzień z chińskich opon. Te produkty, które dawniej nie cieszyły się pozytywną opinią użytkowników, obecnie są coraz częściej polecane przez kierowców. Zaawansowanie technologiczne chińskich opon i ich coraz wyższa jakość, sprawiają że mogą konkurować one z oponami produkowanymi w Europie. Chińskie opony są także coraz częściej brane pod uwagę podczas testów opon przygotowywanych przez specjalistów z branży motoryzacyjnej. Wynika z nich, że zapewniają optymalne parametry podczas codziennej jazdy, sprawdzają się w autach małolitrażowych i radzą sobie najlepiej w umiarkowanych warunkach pogodowych.
Zobacz inne określenia opon Linglong Green-Max VAN 4Season 235/65 R16 115/113 R C. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (235/65 R16), indeksów (115/113R C), modelu (Green-Max VAN 4Season), sezonu (opony całoroczne) oraz nazwy producenta (Linglong) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 235 mm, profilu 65 %, średnicy 16 cali oraz indeksach 115/113R. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą pamięci przenośne USB, karty paliwowe, wycieczki zagraniczne, bilety na mecze piłkarskie lub bilety do teatru.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Linglong to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 40-57% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (inopony, oponeo czy voida) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Credite Agricole, BGŻ BNP Paribas lub Euro Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Linglong w rozmiarze 235/65 R16 C (115/113R). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 181 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 724 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 68 (12 rat) do 370 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 370 zł | 740 zł | 16 zł |
4 | 189 zł | 756 zł | 32 zł |
6 | 128 zł | 768 zł | 44 zł |
8 | 98 zł | 784 zł | 60 zł |
10 | 80 zł | 800 zł | 76 zł |
12 | 68 zł | 816 zł | 92 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Green-Max VAN 4Season mogą być m.in. pianki naprawcze, mierniki grubości bieżnika, zapachy do samochodu oraz worki do opon.