Bridgestone Blizzak LM001 czy Blizzak LM-32
Bieżnik Blizzak LM32 był udanym, dobrze ocenianym modelem, który doczekał się kilku nagród i wyróżnień. Nic dziwnego, że wciąż sprzedaje się całkiem nieźle, zwłaszcza, że jego cena spadła już nawet 3-krotnie. Mimo tego Blizzak wprowadził w nowym modelu LM001 spore poprawki.
Przede wszystkim zrezygnował z „opasania”, które charakteryzowało starszy bieżnik (wzór przypominał trochę coś w rodzaju warkocza). W nowej generacji rowki poprzeczne są bardziej zaostrzone, budzą skojarzenie z zadrapaniami, jakie pozostawiają ostre pazury. Dochodzą też zoptymalizowane po względem kształtu (mają postać trapezu) i rozmieszczenia (są gęstsze) lamele.
System „żeber” po bokach sprawia z kolei, że LM001 szybciej oddają ciepło gumy. Efektem tych ulepszeń jest m.in. wyraźna poprawa zachowania na różnych typach nawierzchni oraz sprawniejsza ochrona przed aquaplaningiem. Ciekawe, że wszystko to udało się zrobić, nie zwiększając oporów toczenia, a więc bez uszczerbku na efektywności paliwowej.
Etykieta unijna
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady WE nr 1222/2009 sprzedawcy ogumienia są zobligowani do umieszczania na oponach specjalnych etykiet. Etykiety te informują o wydajności paliwowej, przyczepności na mokrym asfalcie oraz wytwarzanym hałasie. Pierwsze dwie oceny są przedstawiane na skali A-G, gdzie "A" oznacza najlepszy wynik, a "G" - najsłabszy.
Nawet otrzymanie tej najgorszej uprawnia jednak do sprzedaży. Jeśli natomiast chodzi o generowany hałas, to z prawej strony widnieje wartość w decybelach, a z lewej poziom na trzystopniowej skali. Jako że różne modele tego samego modele prezentują różne osiągi, wszystkie muszą posiadać etykiety właściwe dla swoich wymiarów. Średni wynik zaliczył też opisywany produkt (3.0 pkt w omawianym wyżej teście ADAC).
Tutaj pokazuję etykietę dla rozmiaru 185/60 R15 84 H.