Prezentacja, test, opinie, wszystkie rozmiary...
Dayton to marka opon klasy ekonomicznej należąca do japońskiego koncernu Bridgestone. Firma została założona w 1905 roku w Stanach Zjednoczonych i początkowo zajmowała się produkcją wyrobów gumowych, a dopiero później zaczęła wytwarzać opony. Ogumienie Dayton jest cenione przez kierowców na całym świecie ze względu na bardzo dobry stosunek jakości do ceny oraz bezpieczeństwo prowadzenia. Dzięki przynależności do Bridgestone, marka ma dostęp do rozbudowanego systemu dystrybucyjnego i nowoczesnych rozwiązań technologicznych.
Opony klasy ekonomicznej to takie marki, jak Dębica, Kormoran, Sava, Barum, Nexen, Dayton, Laufenn czy Imperial. Ich osiągi stoją na nieco niższym poziomie niż ma to w miejsce w przypadku modeli ze średniej lub wyższej półki, ale jednocześnie są też tańsze. Technologie stosowane w przypadku opon klasy ekonomicznej kilka sezonów wcześniej były obecne w oponach premium. Tego typu produkty są wybierane przez właścicieli małych aut, którzy preferują spokojny styl jazdy i nie pokonują rocznie dużej liczby kilometrów (jeżdżą głównie po mieście lub w ogóle sporadycznie użytkują samochód).
Opis opony zimowej Dayton Van Winter w pigułce. Prezentowany model (jak już wspomniałem) stworzony został z myślą o sezonie zimowym. Sam bieżnik ma konstrukcję symetryczną. Producentem modelu Van Winter jest marka Dayton, której fabryki zlokalizowane zostały w takich krajach jak Włochy, Polska czy Hiszpania. Decydując się na wspomniane opony zimowe klasy ekonomicznej otrzymujemy pełną gwarancję producenta (5 lat od daty produkcji).Opis modelu
Opinie użytkowników o modelu Van Winter firmy Dayton znajdziesz w sekcji komentarzy, na dole strony. Jeżeli użytkowałeś prezentowany model opony, zachęcam do podzielenia się z nami swoimi wrażeniami oraz spostrzeżeniami. Tutaj dodasz opinię na temat opon Dayton Van Winter.
Dayton (Van Winter) to model należący do grupy opon zimowych. Opony zimowe charakteryzują się oznaczeniem w postaci symbolu 3PMSF (trzech górskich szczytów z płatkiem śniegu). Jest to rodzaj homologacji potwierdzającej ich właściwości na śniegu. Montuje się jej zwykle, gdy średnie temperatury dobowe spadają poniżej 7 st. C. W oponach zimowych najczęściej stosowana jest kierunkowa rzeźba bieżnika (najlepsze na wodzie, śniegu czy błocie pośniegowym), a w modelach do mocniejszych aut – asymetryczna. Aby znaleźć najlepsze opony zimowe, warto zapoznać się z opiniami użytkowników i wynikami testów.
Van Winter (Dayton) posiada symetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik symetryczny to rzeźba, w której dwie połowy opony są takie same. W efekcie można je dowolnie zamontować na samochodzie (kierunek toczenia czy strona opony nie mają tu znaczenia). Przekłada się to na dość przeciętne osiągi, szczególnie przy wyższych prędkościach. Z drugiej strony są one bardzo odporne na zużycie, a koszt ich projektowania i produkcji jest stosunkowo najniższy. W związku z tym bieżnik symetryczny można obecnie spotkać głównie w oponach dostawczych i ciężarowych.Jak sprawdza się symetryczny bieżnik w oponach firmy Dayton?