Data modyfikacji:

Dębica Frigo HP2 - Najnowsze opony na polską zimę

Autor: Łukasz Wulkanista

Opony Dębica to polski produkt eksportowy. Obecnie firma wchodzi w skład amerykańskiego koncernu Goodyear, który pozwolił jej rozwinąć skrzydła i zyskać uznanie na całym świecie. Ostatnim dzieckiem tego mariażu są opony zimowe Dębica Frigo HP2. Zastępują one cieszące się w ostatnich latach ogromną popularnością zimówki Frigo HP z segmentu High Performance. Jak wszystkie opony naszego rodzimego producenta, tak i te zaliczają się do klasy ogumienia budżetowego. Ewidentnie wsłuchano się jednak w głosy klientów, gdyż wyraźnej poprawie uległy wszystkie parametry. To samo dotyczy konstrukcji, która jeszcze lepiej odpowiada warunkom panującym na polskich drogach w okresie zimy. Czyżby zatem szykował się nam kolejny sukces sprzedażowy polskiego producenta? To dopiero pierwszy sezon Dębicy Frigo HP2, więc trudno cokolwiek przewidywać. Jedno jest pewne – jeśli Dębica będzie dalej podążać w tym kierunku, jej opony jeszcze przez długi czas nie znikną z polskich dróg.

Co nowego w Dębicy Frigo HP2?

Indeks prędkości Dębicy Frigo HP2 to – w zależności od rozmiaru – H (210 km/h) luv V (240 km/h). Podobnie jak poprzedni model tej generacji zimówek Dębicy, zaserwowano produkt stworzony specjalnie z myślą o lubiących dynamiczną jazdę kierowcach. Ale Frigo HP2 to też opony „na każdą kieszeń”. Celem inżynierów z Podkarpacia było stworzenie kompletu, który nie nadweręży budżetu przez cały okres eksploatacji, przewidywanej na kilka sezonów. W tym celu zoptymalizowano wzór bieżnika, w którym rowki, zamiast klasycznego „V”, układają się w literę „W”. Z kolei klasa energetyczności C wskazuje na to, iż poprawie uległ rozkład nacisków na całej powierzchni styku. Dzięki temu opona ściera się równomiernie, bez uszczerbku na przyczepności, komforcie i rozwijanej prędkości. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie lepsza budowa osnowy oraz zoptymalizowanie mieszanki surowcowej. Większą wytrzymałość osiągnięto także dzięki zastosowaniu grubszej warstwy gumowej klocków bieżnika. Warto też pamiętać, że dłuższa żywotność i niski opór toczenia to jednocześnie większa przyjazność produktu dla środowiska. To bardzo ważny argument dla rosnącej liczby ekologicznie świadomych kierowców. Lepsza stabilność prowadzenia auta to zasługa przede wszystkim systemu wzajemnego blokowania lameli bieżnika 3D. Wspomaga go w tym technologia zaokrąglonych krawędzi barków, które dużo szybciej odprowadzają wodę w deszczowe dni.

Jak czytać rozmiar opon?

Opony Dębica Frigo HP2 dostępne są w 19 rozmiarach, w tym 11 wzmocnionych. Przypominamy, że w kwestii optymalnych wymiarów ogumienia należy kierować się wytycznymi producenta samochodu. Dobrze jest umieć samodzielnie odczytywać rozmiary opony. Dlatego, korzystając z okazji, przypominamy, jak rozszyfrować zapis, jaki możecie znaleźć każdorazowo na ściance bocznej bieżnika. Przykład: 195/50 R15. Wartość 195 to szerokość między ściankami bocznymi opony wyrażona w milimetrach. Wartość jest zawsze liczona co 10 mm (15, 25, 35, … 175, 195 itd.). 50, a właściwie 50%, to stosunek szerokości opony do jej wysokości, którą można zatem łatwo obliczyć znając dwie pierwsze liczby w zapisie rozmiaru (w tym przypadku jest to 50% z 195, czyli 97,5 mm). Wartość podaje się w zaokrągleniu do najbliższej wielokrotności cyfry 5. R to symbol opon radialnych, które stanowią dzisiaj niemal 100% wszystkich opon. Ostatnia liczba, czyli 15, to średnica felgi, na którą zakłada się oponę, przedstawiona w calach.

Polskie opony... produkcji zagranicznej

Dębica wchodzi w skład amerykańskiego koncernu oponiarskiego Goodyear Tire and Rubber Company (trzeciego na świecie pod względem wielkości). Gigant posiada swoje fabryki na całym świecie, a w nich produkuje opony marek Douglas, Dunlop, Kelly, Fierce, Lee, Sava, Fulda, Wingfoot, Blue Streak, Regetta, LS2000 oraz Dębica. Dębica posiada wprawdzie własny zakład produkcyjny, jednak nie wszystkie opony polskiej firmy są wytwarzane na terenie naszego kraju. Dla przykładu omawiane tutaj zimówki Dębica Frigo HP2 powstają w Niemczech, zaś inne, także w Turcji, Słowenii oraz Francji. Nie stwierdzono, by ich jakość się różniła. Decyzja o wyborze zakładu produkcyjnego jest uzależniona wyłącznie od planów i mocy produkcyjnych.

Etykieta Unijna (dla rozmiaru 195/55R15 85H)

Pierwsza skala informuje o klasie energetyczności ogumienia. Podstawą do jej oceny jest poziom oporu toczenia, ponieważ im jest niższy, tym mniej paliwa samochód zużywa w trakcie jazdy. Litera „A” na zielonym pasku oznacza najwyższą klasę energetyczności, zaś „G” najniższą (ale spełniającą minimalne normy). Klasa C, którą otrzymały opony Dębica Frigo HP2 w rozmiarze 195/55 R15 85H, znajduje się zatem w górnej części skali. Zarezerwowana jest ona wyłącznie dla dobrych opon. Po drugiej stronie znajduje się skala, na której przedstawiana jest klasa przyczepności. Zostaje ona określona poprzez obserwację reakcji opon na hamowanie na mokrej nawierzchni. Ocena B jest drugą po A najwyższą oceną możliwą do otrzymania na skali przyczepności. Gwarantuje nowej zimówce Dębicy miejsce wśród najlepszych. Poziom hałasu toczenia przedstawia się w postaci graficznej i liczbowej. Doświadczeni kierowcy wiedzą, z czym będą mieć do czynienia, decydując się na zakup ogumienia z indeksem głośności wynoszącym 71 dB. Dla tych, którym nic to nie mówi, dołączono także przedstawienie w postaci trzech fal dźwiękowych. Gdy pomalowane są dwie z trzech, jest to informacja, że opona odznacza się średnim poziomem hałasu.

Gwarancja na opony Dębica

W przypadku opon do aut osobowych, 4x4 oraz dostawczych okres gwarancyjny to 5 lat od daty produkcji lub zakupu Jednakże nawet nawet jeśli zakupiliśmy gumy w tym roku, reklamacja może zostać rozpatrzona negatywnie. W jakim przypadku? Jeśli minęło 8 lat od momentu wytoczenia ich z fabryki. Informacja na temat wieku opony zostaje na niej zawsze umieszczona przez producenta. Odczytanie go wymaga jednak znajomości zasad zapisu, które szczegółowo wyjaśniamy w innym artykule, który znajdziesz TUTAJ. Reklamacja nie zostanie również rozpatrzona pozytywnie, jeśli wada (wykonawstwa, materiałowa lub konstrukcyjna) nie powstanie z przyczyn tkwiących w danej oponie.   

Wady oraz zalety

Niektórzy mogą oczywiście narzekać na wciąż zbyt duże opory toczenia, niezbyt duży komfort akustyczny itp. mankamenty zimówek Dębica Frigo HP2. Jednak każdy, kto się na nie decyduje, musi mieć na względzie to, iż są to opony budżetowe. W tej klasie ogumienia najnowsze dziecko polskiej firmy wypada natomiast bardzo pozytywnie, zapewniając warunki jazdy, których nie powstydziliby się producenci znacznie droższych, konkurencyjnych opon zimowych. Obok korzyści cenowej, warto docenić choćby innowacyjny wzór bieżnika. Zwiększył on stabilność prowadzenia auta na śniegu i mokrej nawierzchni, a także wzmocnioną konstrukcję, która znacznie wydłuża możliwy okres eksploatacji.

Podsumowanie

Ci, którzy mieli okazję przejechać się na oponach Dębica Frigo HP, na pewno nie będą zawiedzeni kolejną odsłoną serii. Polski producent zachował wszystko, co przyczyniło się do sukcesu pierwowzoru, rozwijając, ulepszając natomiast te elementy, które domagały się ponownego przemyślenia. Nie bez znaczenia są także walory estetyczne Frigo HP2. Firma z Dębicy zadbała o to, by ich najnowsza zimówka cieszyła oczy bardziej drapieżnym wzorem bieżnika. Biorąc dodatkowo pod uwagę, że mamy do czynienia z jednymi z tańszych opon na rynku, nie pozostaje nic innego, jak gorąco je polecić.

Ciekawostki

  • zimówki Dębicy są najczęściej kupowanym w Polsce oponami na sezon zimowy,
  • opona Dębica Frigo HP była pierwszą zimówką High Performance spod tego szyldu,
  • komin zakładu zlokalizowanego w Dębicy jest najwyższą budowlą w mieście,
  • ogumienie Dębica produkowane są nie tylko w Polsce, ale też w Słowenii, Francji, Turcji oraz w Niemczech.
Zobacz także: Opis bieżnika Frigo HP2 na stronie producenta
25 komentarzy
  1. Franciszek | 05.01.2020 21:52
    Przejechałem na oponach 1000 km, mogę więc coś napisać. Dla mnie rewelacja. idealnie sprawują się na mokrej. ruszanie bez problemu. Hamowanie na mokrej idealne, bez poślizgu. Na kopnym śniegu przejechałem 150 km idealnie się prowadzą, Ruszanie i Hamowanie super. Hałas są bardzo ciche, będę je porównywał do letnich jeśli chodzi o Hałas, letnie mam EFFICIENTGRIP PERFORMANCE 205/55 R16 te opony to badziew , nigdy nie kupię letnich Goodyear są bardzo głośne, po wyżej 100 km/h hałas nie do zniesienia, jak start samolotu odrzutowego. A Dębica zimowa to bajka cicha, super, polecam zapłaciłem prawie 1000 zł za 4 , są to pieniądze dobrze wydane , Poprzednie miałem Dębica Frigo 2 - tych Frigo nie polecam na mokrym trudno zahamować , z ruszaniem też miałem kłopoty były częste uślizgi. Natomiast Debica HP2 to dzieło sztuki są super - polecam
  2. bartosz mikolajczyk | 19.11.2019 07:56
    od tygodnia mam na Fordzie Galaxy - 2.0 ecoboost 203KM - sniegu jeszcze nie było ale na mokrym radzą sobie bardzo dobrze. Co do hałasu nie nie odczuwam róznicy - pewnie dzieki temu że mieszkam w UK a tutaj generalnie drogi są bardzo "szorstkie" - tzn tłuczen jest gruby w asfalcie i szumią każde opony
  3. Pawel | 28.10.2019 06:19
    Teraz bedzie trzecia zima jak na nich jezdze. Mazda 3 1.6 105KM przejechane okolo 20tys km. Trasa/miasto po 50% . Umiarkowany styl jazdy. Bieznik jak do tej pory wyglada jak nowy. Opona szyta pode mnie. Na pewno kupilbym drugi raz.
  4. Karol | 12.10.2019 12:15
    Czy ktoś pojeździł na oponach trochę więcej i zauważył jak ze zużyciem bieżnika? Jak ktoś wyżej zauważył, nacięcia są gdzieś do 1/3 wysokości bieżnika, a potem co? Goła guma?
  5. Marek | 31.01.2019 23:18
    Super opony, idealnie wgryzają się w śnieg, super przyczepność. Nie zwiększyły się koszty paliwa, opony ciche i bardzo bezpieczne. Cena niska. Szybko jeżdżę i bardzo jestem z nich zadowolony. GORĄCO POLECAM
  6. sly | 08.01.2019 20:46
    Niestety, mało wnikliwa ocena - głównie w aspekcie trwałości. Ciekawe jak będzie wyglądał ten bieżnik np. po max. dwóch latach, bo wystarczy spojrzeć na nacięcia lameli, które sięgają co najwyżej 1/3 głębokości kostek bieżnika...! To niemal pewne, że po niedługim okresie użytkowania opona nie będzie już spełniała podanych parametrów...! Uwidacznia to, jak w ostatnich latach wycwanili się producenci opon (szczególnie zimowych) by nakręcać sprzedaż, bo w ten oto sposób wymuszają ich znacznie częstsze wymiany i gdzie tu się doszukać podstawowych założeń ekologii? Niestety, nie dam się namówić.
  7. Piotr | 30.10.2018 17:21
    Dopiero co założyłem, pierwszy dzień padało i podczas deszczu rewelacyjna, hamowanie super.Drugi dzień sucho 17stopni zrobiłem trasę 400km autostrada prędkość 140 było ok troszkę miękkie ale przy tej temperaturze nie dziwi to zimówki Szumu na autostradzie specjalnie nie słychać , głośniej jedynie przy niskich prędkościach.Moim zdaniem rewelacyjne opony , miałem wcześniej Michelin 5 sezonów ale po tym jak kupiłełem letnie Dębica presto doszedłem do wniosku że nie ma co przepłacać i za dużo mniej kupić równie dobrego.Czekam na śnieg?
  8. Juras | 29.10.2018 14:26
    Jeździłem kiedyś na Dębicach i złego słowa na ich opony nie powiem. Potem przerzuciłem się na Continentale, Barumy, Uniroyale, Vredesteiny i ostatnio na Nokiany WR A3 215/55/r16 V XL. Cud miód i orzeszki na mokrym i suchym, dopóki nie zaczęły po 2 sezonach pękać i się odwarstwiać...A stało się tak w moim przypadku przy przebiegu ok. 50 tys. km. Jeżdżę dużo: ale tylko drogi miejskie i ekspresówki. Zawieszenie, geometria w aucie tip-top. Nokianki to już nie ta guma co dawniej... Postanowiłem wrócić na ten sezon do nowszej Dębicy Frigo HP2 . Nie będę przepłacał za Nokiany....No może ponownie kupię zimowe Vredesteiny. Koledzy chwalą sobie te oponki Frigo HP2 Dębicy w Mondeuszu i Accordzie 2.0 . Mówią, że wersja H XL aż tak nie pływa na winklach. Zobaczymy...
  9. Sebek | 20.10.2018 10:47
    Mam dość dziwne pytanie. Kupiłem Frigo hp2 w rozmiarze 225/45/17 sprzedawca opisał że jest to opona z rantem, a ja tam żadnego rantu nie widzę. W wulkanizacji też mi powiedzieli że to nie jest opona bez rantu, a sprzedawca twierdzi że w rozmiarze 225/45/17 wszystkie Frigo hp2 mają rant. Więc jak to jest? Myli się sprzedawca czy wulkanizator i ja? Z góry dzięki za odpowiedź
    1. Sebek | 22.10.2018 11:44
      Małe sprostowanie, znalazłem na feldze oznaczenie rantu (rim protector) ale ten rant jest bardzo mały. Napewno nie ochroni on rantu felgi przed zarysowaniem. Więc jeżeli na to liczycie to trzeba szukać innej opony z lepiej wykonanym rantem, co Ciekawe mam opony letnie z rantem firmy Goodyear i tam rant jest taki jak być powinien tzn chroni felgę.
    2. Łukasz Wulkanista | 21.10.2018 12:46
      Dębica Frigo HP2 w tym rozmiarze powinna mieć rany ochronny. Taka informację pasje też producent. Podeślij może zdjęcie tej opony to ocenimy. Odsyłam też do mojego ostatniego wpisu poradnikowego właśnie o rancie ochronnym. https://wulkanista.pl/rant-ochronny-felgi/
  10. Stanisław | 07.12.2017 14:43
    kupiłem Dębicę frigo 2 hp choiaż wulkanizator mi odradzał narazie jestem zadowolony i to bardzo opony są naprawdę ciche ażtrudno uwierzyc że to zimowe
  11. NIKI | 18.11.2017 14:25
    W tym roku założyłem te opony do BMW E36 323i 170km (205/55/16), spisują się świetnie. Są ciche, bardzo dobrze radzą sobie na mokrym jak i na suchym. Na razie jestem bardzo zadowolony.
  12. Sawicki Andrzej | 31.10.2017 20:58
    Nie ma nigdzie opony zimowe 135 80 R 12 A spryciarze sprzedają je po 411 złotych na CENEO. Dlaczego taki koncern pozwala na to? W swojej ofercie nie ma produkowanych przez siebie opon, a spryciarze handlują nimi po 3 krotnie wyższej cenie.
  13. kierowca | 29.10.2017 13:29
    a dlaczego nie ma rozmiaru 185 i mniejszych? lipa...do mniejszego auta nie pasują :)
    1. Opondo.pl | 08.11.2017 17:37
      Nie ma ma rozmiaru 185 i mniejszych bo te rozmiary występują w innym modelu opon zimowych do samochodów osobowych: Dębica Frigo 2. Opony Frigo HP 2 poszerzają ofertę marki Dębica o opony zimowe do samochodów osobowych o podwyższonych osiągach (HP = Height Performance). Opony nie mają stanowić konkurencji dla siebie tylko dla opon innych marek.
  14. Maciej | 29.10.2017 09:42
    Mam zamiar kupić opony w rozmiarze 195/65/15, ale waham się między właśnie Frigo HP2 a Nokian WR D4. Zwłaszcza że obie opony w tym rozmiarze mają taką samą praktycznie etykietę EU. Miałem trzy sezony ośmioletnie Frigo 2 i wszystko było ok. A dosyć dużo na FB Nokian jest komentarzy odnośnie negatywnej obsługi posprzedazowej i zdjęć Nokianow po dwóch sezonach które poparcialy. Jak myślicie co wybrać? Cenowo obie wypadają podobnie..
  15. Cinek | 26.10.2017 14:24
    Marci, Ranta ochronnego nie ma bo kupiłeś zwykłą dębicę frigo hp2. Z rantem ochronnym na felgę ma oznaczenie dodatkowe XL i jest nieco droższa.
    1. Łukasz Wulkanista | 26.10.2017 16:23
      Małe sprostowanie panowie. XL to oznaczenie opony wzmocnionej. Rant ochronny najczęściej oznaczany jest symbolem: MFS, FP lub FR.
  16. Marci | 16.09.2017 16:10
    Bardzo fajna opona. Po przesiadce z tzw.bieznikowanych, to niebo a ziemia. Samochod lzej przyspiesza, lepiej sie prowadzi i lepiej hamuje. Najwazniejsza rzecz-bieznikowene byly tak glosne, ze mialem wymieniac piasty. Po zmianie na hp2 cisza w kabinie:) Jak za te piebiadze to narazie bajka. Z wizulanych plusowow to taki, ze dobrze wygladaja na feldze i sa czarne a nie wyblakle szare. Dobrze to wyglada. Jedyny minus to taki, ze w rozmiarze 205/55R16 nie maja ranta ochronnego. Mam nadzieje, ze Debica to za jakis czas poprawi. Jak bedzie w zimowych warunkach zobaczymy. Narazie jest naprawde dobrze.
  17. Bob | 05.05.2017 21:42
    Marcel po 1 polskie opony wyprodukowane w polsce zadka ida na polski rynek to po primo po secundo STOMIL KUPIL MICHELIN A DEBICE - GOODYEAR wiec nie wiem co ty za bzdury wypisujesz kiedys to byla tandeta stomil ...masakra zero pojecia duza gadania kocham takich ludzi wygoogluj se zeby potwierdzic to co mowie ......
    1. RLD | 27.09.2018 12:25
      Fabryka w Dębicy była filią Poznańskiego Stomil-u, więc kolega wyżej ma rację. Michelin kupił dawny Stomil Olsztyn
  18. Krzysiek | 06.12.2016 22:09
    Jakie polskie? Produkują Niemcy, a kasa idzie do USA, do własciciela. Dajcie spokój. Kiedyś były polskie...
  19. Marcel O. | 01.12.2016 12:04
    Proszę bardzo, jak Goodyear przypilnuje, to można zrobić dobre opony. Pamiętam jeszcze, jak to się nazywało Stomil. Zamiast stu mil, to można było przejechać nie więcej jak sto metrów, bo taka to była tandeta. Teraz co innego, Dębica równa już do zachodnich standardów i nie ma się czego wstydzić. Ważne też, że nie tylko została polska marka, ale i że opony naprawdę są produkowane w Polsce, w polskich fabrykach, dzięki czemu Polacy mają pracę. Warto o tym pamiętać, zwłaszcza dziś. A jeśli ktoś nadal nie jest przekonany, „bo Dębica” itd., to powtórzę jeszcze raz: dzisiaj głównym udziałowcem jest Goodyear, który daje technologię, maszyny, reklamę. Teraz to są opony z prawdziwego zdarzenia.
  20. Przemek z Bydgoszczy | 30.11.2016 12:08
    Dobre bo polskie , nie sugerujcie się niską ceną .Całe życie jeżdżę na Dębicy i ani nowa nazwa i ani nowy właściciel tego nie zmieni . Jest coraz lepiej . Słychać , że pracowano nad hałasem , bo nie dudnią już tak jak kiedyś . Tyle , serdecznie pozdrawiam i polecam opony Dębica Frigo HP2 !!
Nokian WR Snowproof

Nokian WR Snowproof. Opona zimowa na sezon 2022/2023

2022-09-25
Nokian WR Snowproof to opona zimowa klasy premium od najbardziej wysuniętego na północ producenta ogumienia. Z tym modelem można cieszyć się bezpieczną i spokojną jazdą nawet w ekstremalnych warunkach. Zobacz, jak prezentuje się bieżnik opony oraz jak model wypada w testach.
vredestein wintrac pro

Vredestein Wintrac PRO. Testy i opinie

2022-09-24
Vredestein Wintrac PRO to produkt holenderskiej marki opon, która bardzo dobrze spisuje się w produkcji specjalistycznych opon. Wspomniany model jest godnym reprezentantem zimowego ogumienia marki premium. Najnowsze opony Vredestein Wintrac PRO to zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu doskonałej przyczepności na oblodzonych i zaśnieżonych drogach. Do produkcji wykorzystano najnowsze technologie, które przyniosły sukces opisywanemu modelowi opon czyniąc je niezwykle polecanymi oponami zimowymi. Dostępne są w rozmiarach od 17 do 22 cali, czyli najczęściej spotykanymi średnicami kół samochodowych, dzięki czemu uznać można je za bardzo uniwersalne.
pirelli sottozero 3

Pirelli SottoZero 3. Znakomita opona zimowa

2022-09-18
Pirelli SottoZero 3 to zimowa opona przeznaczona do najlepszych, najbardziej ekskluzywnych samochodów premium. Zaprojektowana i skonstruowana została tak, aby zapewniać najwyższy poziom bezpieczeństwa, kontroli i przyczepności w każdych, nawet najtrudniejszych zimowych warunkach. Model ten powstał w wyniku zestawienia prac projektowych, zebranego doświadczenia i opinii producenta wraz z najlepszymi, najbardziej renomowanymi producentami samochodów osobowych marki premium. Sprawdźmy, czym model Pirelli SottoZero 3 zasłużył na taką renomę.
Pirelli Scorpion Winter

Pirelli Scorpion Winter. Opona zimowa klasy premium

2022-09-17
Pirelli Scorpion Winter to opona zimowa klasy premium, która nie zawodzi niezmiennie już od wielu lat. Przeznaczona jest do samochodów o większej mocy i pojemności. Najlepiej sprawdzi się w SUV-ach i Crossoverach, które na pewno odwdzięczą się wysoką precyzją prowadzenia i bezpieczeństwem w trakcie zimy. Model ten jest z roku na rok udoskonalany, a używane technologie coraz nowsze i bardziej zaawansowane. Sam model istnieje od 2012 roku i cały czas cieszy się wielkim zainteresowaniem, utrzymując niezmiennie wysokie lokaty w niezależnych testach.
dunlop winter sport 5 suv

Dunlop Winter Sport 5 SUV. Opona zimowa premium

2022-09-16
Dunlop Winter Sport 5 SUV zbudowana została na sportowym modelu, z tą różnicą, że ta przeznaczona jest głównie do większych samochodów typu SUV. Jaki efekt uzyskano? Podobnie jak w sportowym egzemplarzu opona wykazuje się ponadprzeciętnym trzymaniem trakcji, manewrami o bardzo wysokiej precyzji oraz bardzo dokładną i szybką reakcją na polecenia kierowcy. Dodatkowo konstrukcja, jak na opony do SUV-ów, została dostosowana do większej wagi i mocniejszej jednostki silnikowej. Czym charakteryzuje się model Dunlop Winter Sport 5 SUV?
Dunlop Winter Sport 5

Dunlop Winter Sport 5. Opony zimowe klasy premium na sezon 2022/2023

2022-09-14
Dunlop jest czołową marką opon w cyklicznej imprezie 24h Le Mans, a także w wielu wyścigach długodystansowych. Wyniki testów największych, niezależnych magazynów i organizacji konsumenckich, a także morze pozytywnych opinii samych użytkowników mówią same za siebie: Dunlop Winter Sport 5 to prawdopodobnie jedna z najlepszych opon zimowych dekady.