Geometrię koła najczęściej ustawia się ze względu na rodzaj stosowanego w pojeździe napędu. W przypadku napędu na tylną oś, najczęściej ustawia się ujemną zbieżność. W przypadku przedniej osi napędowej lub napędu 4x4 stosuje się zwykle dodatnią zbieżność kół. Wynika to przede wszystkim z sił działających na osie napędowe podczas poruszania się samochodu. Tylnonapędowe samochody popychają przednią oś, gdzie podczas jazdy na wprost większa siła działa na tylny obszar koła, która wypycha ją do zewnątrz. Dodatnie ustawienie zbieżności kół pozwoli znosić siły, przez co koła podczas jazdy będą się ustawiać bardziej równolegle. W przypadku przednionapędowych osi sytuacja wygląda odwrotnie. Przednia oś ciągnie pojazd, dlatego koła wykazują tendencje do rozjeżdżania się w przedniej ich części, dlatego ujemna zbieżność (rozbieżność) pozwoli zrównoważyć siły i ustawić koła równolegle do siebie.