Data modyfikacji:

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3

Autor: Łukasz Wulkanista

Opona letnia Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 zaprezentowana została po raz pierwszy w 2016 roku na targach w Genewie. Wielu specjalistów określa ten model mianem konstrukcji rewolucyjnej i wyjątkowo nowoczesnej. Miłośnicy dużych aut o większej mocy silnika zwykle poszukują ogumienia najwyższej klasy i opona UHP Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 coraz częściej staje się obiektem ich zainteresowania. W poniższym artykule spróbuję odpowiedzieć na pytanie, czy ten model letni faktycznie sprawdza się na drodze tak dobrze, jak opisuje to producent i czy warto w niego zainwestować.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3

Spis treści:

  1. Producent
  2. Technologia
  3. Oferta (Lista produktów)
  4. Wyniki w testach opon
  5. Czy warto kupić?
  6. Etykieta
  7. Gwarancja
  8. Opinie kierowców
  9. Ocena parametrów
  10. Podsumowanie
  11. Dane techniczne

Goodyear – opony pod egidą Hermesa

Trudno znaleźć kogoś, kto nie kojarzy nazwy „Goodyear”. Ten amerykański koncern powstał jeszcze w XIX wieku, a jego nazwa pochodzi od nazwiska człowieka, którego śmiało nazwać możemy ojcem współczesnego przemysłu gumowego. Charles Goodyear w 1839 roku wynalazł metodę produkcji mas gumowych, a kilka lat później opracował technologię wulkanizacji kauczuku. Zaskakujące może być jednak to, że nie on stworzył tę znaną na całym świecie firmę. Charles Goodyear zmarł w 1860 roku, nie zarabiając praktycznie ani grosza na swoich rewolucyjnych pomysłach. Założycielem marki był niejaki Frank Seiberg, który czterdzieści lat po śmierci Goodyeara postanowił upamiętnić jego ogromny wkład w rozwój technologii, nazywając swoja fabrykę jego nazwiskiem. Zakład w East Akron z początku produkował ogumienie do rowerów i wozów konnych, węże strażackie i inne drobne elementy gumowe. W tamtym czasie była to zaledwie niewielka manufaktura zatrudniająca kilkunastu pracowników. Firma dość szybko się rozrastała, a jej patronem został Hermes – grecki bóg podróżnych i dróg. Logo ze stopą obutą w oskrzydlony sandał pojawiło się w 1901 roku – sześć lat przed powstaniem fabryki opon w Detroit. Firma Seiberga dostarczała ogumienie między innymi do słynnego modelu T Henry’ego Forda. Kilka lat wystarczyło, aby produkty Goodyear stały się jednymi z najpopularniejszych w USA – wkrótce co trzeci samochód jeździł na oponach ze skrzydlatym logiem. Marka jako pierwsza zaprezentowała opony z bieżnikiem o rzeźbie przypominającej kształtem diament, które doskonale radziły sobie na mokrej nawierzchni. W 1917 roku Goodyear przeprowadził też terenowy test opon, w którym jadąca na nowoczesnych – w tamtym okresie – oponach ciężarówka pokonała niezwykle trudną trasę z Akron do Bostonu. Było to pierwsze takie wydarzenie na świecie, które stało się prekursorem dzisiejszych testów ogumienia. Koncern miał też wiele innych sukcesów – w zakładach Goodyear powstały pierwsze lotnicze opony pneumatyczne, opracowano tam niezwykle nowoczesne tworzywa i zrewolucjonizowano proces wulkanizacji. Opony Goodyear stały się synonimem nowoczesności – w 1964 roku na ogumieniu tej marki po raz pierwszy pokonano prędkość dźwięku, czyli 1225 km/h, pojazdem kołowym. Wyliczanie wszystkich rewolucyjnych technologii opracowanych przez Goodyear zajęłoby bardzo dużo czasu. Aktualnie, co piąta kupowana na świecie opona opatrzona jest logiem stopy Hermesa. Wśród nich znajdują się nowoczesne bieżniki Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, które trafiają do 180 krajów. Dlaczego jednak ten model określany jest rewolucyjnym?

Opona Ultra High Performance

Określenie „Ultra High Performance” tłumaczyć można jako „wyjątkowo wysokie osiągi” i dotyczy ono ogumienia, które wyróżnia się szczególnie wyśrubowanymi parametrami. Marka Goodyear była matką tego typu opon – historia opon UHP zaczęła się w latach 80. od modelu Gatorback, który powstał z myślą o wyjątkowo szybkich samochodach sportowych. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 kontynuuje tę tradycję. Ten model jest bezpośrednim następcą Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, który przez wiele lat uznawany był za jedną z najlepszych opon letnich do samochodów o dużej mocy silnika. Z czasem jednak konieczne były poprawki. Trzecia generacja zyskała nowoczesny bieżnik asymetryczny, w którym zastosowano innowacyjną technologię Active Braking. Pozwoliło to znacząco skrócić drogę hamowania zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Kolejnym unowocześnieniem było wykorzystanie nowatorskiej mieszanki gumowej Grip Booster. Dzięki niej uzyskano bardzo wysoką wytrzymałość i sztywność konstrukcji. Zapewniło to doskonałą precyzję prowadzenia, poprawiło zachowanie auta w czasie dynamicznych manewrów i pozwoliło zmniejszyć opory toczenia. Dodatkowym atutem jest ogromna trwałość – w porównaniu do konkurencji bieżnik tego modelu zużywa się nawet o 1/3 wolniej. Warto wspomnieć, że jakość modelu Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 jest tak wysoka, że jest on fabrycznie montowany w samochodach Chevrolet Camaro, które wyposażane są w silniki V6 i V8 o mocy nawet 500 koni mechanicznych.

Oferta / Lista produktów

Zestawienie dostępnych rozmiarów opisywanego modelu opon letnich Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3. Oznaczenie „ROF” to opona wykonana w technologii run flat, XL – to opona wzmacniana, J – homologowana do Jaguara, AR – Alfa Romeo, * - BMW, MOE – Mercedes. Skrót MFS informuje o oponie posiadającej rant ochronny felgi. Co to jest ZR na oponie sprawdzisz tutaj.

Gdzie kupić najtaniej? Sprawdź ceny!

Sprawdź aktualne ceny i porównaj ofertę ponad 35 sklepów internetowych z oponami. Zobacz gdzie kupisz opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 w najlepszej cenie. Pamiętaj również aby zweryfikować czy wybrany sklep oferuję darmową dostawę oraz czy płatność przy odbiorze lub przelew błyskawiczny nie generują dodatkowych kosztów. Darmowy transport proponuje około 40% sklepów internetowych z oponami. Podczas zakupów warto zwracać uwagę na koszt całkowity transakcji, a nie tylko na cenę samego produktu.

Średnica felgi - 17 cali

205/40 R17 84W XL FP
E A 67dB
205/45 R17 88Y XL RE FP
E B 69dB
205/45 R17 88Y XL FP
C A 69dB
205/45 R17 88W XL FP
C A 69dB
205/45 R17 88W XL * FP
A B 69dB
205/45 R17 88V XL FP
C A 69dB
205/45 R17 88W XL RSC * FP
B B 69dB
205/50 R17 93Y XL FP
C A 67dB
215/40 R17 87Y XL FP
C A 69dB
215/45 R17 87Y FP
E A 67dB
215/45 R17 91Y XL FP
C A 67dB
215/45 R17 91W XL AO
C B 69dB
225/45 R17 91Y FP
E A 68dB
225/45 R17 94Y XL FP
C A 68dB
225/45 R17 91W VW FP
C B 71dB
225/45 R17 91W LRR VW FP
B A 70dB
225/45 R17 94Y XL * FP
-
225/45 R17 91Y FI FP
B A 69dB
225/50 R17 94Y FP
C A 67dB
225/50 R17 98Y XL SCT FP
C A 68dB
225/50 R17 98Y XL FP
C A 68dB
225/50 R17 98Y XL ROF * FP
B B 67dB
225/55 R17 97Y FP
C A 68dB
225/55 R17 97W VW
B B 70dB
225/55 R17 97Y SCT FP
C A 68dB
225/55 R17 101W XL J FP
B A 68dB
225/55 R17 101V XL J FP
A B 70dB
225/55 R17 97W ROF * FP
C B 68dB
225/55 R17 101W XL J FP
B A 69dB
225/55 R17 97Y RSC * MOE FP
C B 68dB
225/55 R17 97W SealTech VW
B B 70dB
235/45 R17 94Y FP
C A 68dB
235/45 R17 97Y XL FP
C A 68dB
235/55 R17 103Y XL FP
C A 68dB
235/60 R17 106W XL AO
-
245/40 R17 91Y FP
E A 68dB
245/40 R17 95Y XL FP
C A 69dB
245/45 R17 95Y FP
C A 68dB
245/45 R17 99Y XL FP
C A 68dB

Średnica felgi - 18 cali

205/40 R18 86W XL RSC * FP
B B 70dB
215/40 R18 89Y XL FP
-
215/40 R18 89Y XL AO FP
C B 70dB
225/35 R18 87W XL FP
E A 68dB
225/40 R18 92Y XL FP
C A 67dB
225/40 R18 92Y XL * FP
-
225/45 R18 95Y XL ROF FP
E B 68dB
225/45 R18 95Y XL FP
C A 68dB
225/45 R18 91Y ROF AR
E B 68dB
225/45 R18 95Y XL ROF * FP
B B 67dB
225/50 R18 95W RSC * FP
C C 67dB
225/50 R18 95W ROF * FP
C C 67dB
225/60 R18 104Y XL FP
-
235/40 R18 95Y XL FP
C A 68dB
235/45 R18 98Y XL FP
C A 69dB
235/45 R18 94W SK FP
-
235/50 R18 101Y XL SCT FP
C A 68dB
235/50 R18 101Y XL FP
C A 68dB
235/55 R18 104Y XL AO FP
B B 69dB
245/35 R18 92Y XL FP
C A 68dB
245/40 R18 93H AO FP
-
245/40 R18 97Y XL FP
C A 68dB
245/40 R18 93Y FP
E A 67dB
245/45 R18 96W VW FP
B B 68dB
245/45 R18 100Y XL FP
B A 69dB
245/45 R18 100Y XL J FP
B A 67dB
245/45 R18 100Y XL FP
B A 68dB
245/45 R18 100Y XL RSC * MOE FP
C B 69dB
245/45 R18 96W SealTech VW FP
B B 68dB
245/45 R18 100W XL MO FP
-
255/35 R18 94Y XL FP
C A 69dB
255/40 R18 95Y ROF AR
E B 70dB
255/40 R18 99Y XL ROF * FP
B B 67dB
255/45 R18 103Y XL FP
B A 69dB
255/45 R18 99Y FP
C A 69dB
255/45 R18 103Y XL SCT FP
B A 68dB
265/35 R18 97Y XL FP
C A 70dB
275/35 R18 99Y XL FP
C A 69dB
275/40 R18 99Y RSC * MOE FP
C B 71dB

Średnica felgi - 19 cali

225/35 R19 88Y XL FP
C A 68dB
225/40 R19 93Y XL SK FP
C A 68dB
225/40 R19 93Y XL ROF * FP
B C 67dB
225/45 R19 96W XL FP
C A 68dB
225/45 R19 96W XL RSC * FP
-
225/45 R19 96W XL * FP
A B 70dB
235/35 R19 91Y XL FP
C A 69dB
245/35 R19 93Y XL FP
C A 68dB
245/40 R19 98Y XL FP
C A 69dB
245/40 R19 98Y XL J FP
E A 68dB
245/40 R19 98Y XL RSC SCT * MOE
C B 68dB
245/40 R19 98Y XL RSC * MOE FP
C B 68dB
245/45 R19 102Y XL FP
C A 69dB
245/45 R19 98Y MGT FP
C C 71dB
255/30 R19 91Y XL FP
C A 69dB
255/35 R19 96Y XL FP
C A 69dB
255/35 R19 96Y XL ROF * FP
B B 67dB
255/40 R19 100Y XL FP
C A 69dB
255/45 R19 104Y XL SCT AO
C A 68dB
255/45 R19 104Y XL SCT AO1 FP
B A 69dB
255/45 R19 104Y XL AO1 FP
B A 69dB
255/45 R19 104Y XL AO FP
C A 68dB
265/45 R19 105Y XL N0 FP
B A 69dB
275/35 R19 100Y XL RSC * MOE FP
C B 71dB
275/35 R19 100Y XL FP
C A 69dB
275/40 R19 101Y MGT FP
C C 72dB
285/30 R19 98Y XL FP
C A 70dB
295/40 R19 108Y XL N0 FP
C A 70dB

Średnica felgi - 20 cali

225/40 R20 94Y XL RSC * FP
B B 70dB
235/45 R20 100W XL FP
B A 69dB
245/35 R20 95Y XL ROF * MOE FP
B B 71dB
245/35 R20 95Y XL NA0 FP
E B 69dB
245/35 R20 95Y XL RSC * REV1 FP
C B 71dB
245/35 R20 95Y XL RSC SCT * MOE FP
C B 72dB
245/40 R20 95Y ROF TPC SPEC FP
E A 71dB
255/30 R20 92Y XL FP
C A 69dB
255/35 R20 97Y XL J FP
C A 69dB
255/40 R20 101Y XL FP
B A 70dB
255/45 R20 101V SealTech RE FP
B A 68dB
255/45 R20 101V RE FP
B A 70dB
265/30 R20 94Y XL FP
C A 69dB
265/35 R20 99Y XL FP
C A 70dB
265/40 R20 104Y XL AO FP
C B 70dB
265/40 R20 104Y XL SCT AO FP
C B 70dB
275/30 R20 97Y XL ROF * MOE FP
C A 71dB
275/30 R20 97Y XL RSC * MOE
C B 72dB
275/30 R20 97Y XL RSC * MOE REV1 FP
C B 71dB
275/35 R20 98Y ROF TPC SPEC FP
E B 72dB
285/30 R20 99Y XL FP
C A 69dB
295/35 R20 105Y XL FP
-

Średnica felgi - 21 cali

245/30 R21 91Y XL FP
-
255/30 R21 93Y XL FP
-
265/35 R21 101Y XL NF0 FP
C A 72dB
265/35 R21 101Y XL AO FP
C B 72dB
265/35 R21 101Y XL SCT AO
C B 72dB
265/40 R21 105Y XL FP
-
295/25 R21 96Y XL FP
-
305/30 R21 104Y XL NF0 FP
C B 73dB
305/30 R21 104Y XL NA0 FP
E B 72dB

Średnica felgi - 22 cali

265/35 R22 102W XL HO FP
E B 72dB
265/35 R22 102W XL FIT T0 FP
E B 72dB
285/35 R22 106W XL HO FP
E B 72dB
285/35 R22 106W XL FIT T0 FP
E B 73dB
285/35 R22 106W XL FP
E B 73dB
315/30 R22 107Y XL FP
C A 69dB

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 w testach

Wysoką jakość opon Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 potwierdza wiele profesjonalnych testów. Jednym z najważniejszych było badanie przeprowadzone przez magazyn Auto Sport w 2016 roku. Testowana na Toyocie GT86 opona sprawdzana była pod kątem skuteczności hamowania na mokrej nawierzchni i zdobyła w nim 1 miejsce. Złoty medal przyznał jej też magazyn Auto Bild Allrad w 2017 roku. Modelem Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 zainteresował się również magazyn GTU (test opon letnich 225/45 R17) przyznając 2 miejsce, Automotorsport (test opon letnich 235/40 R18) nadając tytuł zwycięzcy oraz ponownie Auto Sport (test opon letnich 2017 235/50 R18) gdzie ten wyjątkowy bieżnik okazał się niekwestionowanym liderem). W testach hamowania z prędkości od 100 km/h do 0 km/h opona letnia Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 uzyskała wynik 34,8 metra na suchej nawierzchni i 47,7 metra na mokrej drodze. W teście podatności na aquaplaning opona uzyskała pierwsza notę na drodze utwardzonej i trzecie miejsce na drodze szutrowej.

Miejsce Organizator Rozmiar testowanych opon Rok
1 miejsce Auto Bild Test opon letnich do SUV-ów 2017
1 miejsce Sport Auto Test opon letnich 235/40 R18 2016
2 miejsce Sport Auto Test opon letnich 225/40 R18 2017
2 miejsce Auto Bild Test opon letnich 245/40 R18 2017
2 miejsce GTU Test opon letnich 225/45 R17 2016
2 miejsce EVO Test opon letnich 235/35 R19 2016
3 miejsce Auto Bild Test opon letnich 235/35 R19 2017
3 miejsce Test World Test opon letnich 225/40 R18 2016
5 miejsce Car and Driver Test opon letnich 245/40 R18 2017
5 miejsce Auto Express Test opon letnich 225/40 R18 2016
6 miejsce Auto Motor Sport Test opon letnich 245/45 R18 2017
7 miejsce Auto Bild Test opon letnich 225/50 R17 2017
7 miejsce Motor Magazyn Test opon letnich 235/35 R19 2017
8 miejsce Auto Bild Test opon letnich 225/50 R17 2017
8 miejsce EVO Test opon letnich 225/40 R18 2017

Eagle F1 Asymmetric 3 – czy warto?

Znając już wyniki profesjonalnych testów, znając opinie kierowców i posiłkując się etykietą unijną możemy podsumować zalety i wady modelu Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3. Na wstępie jednak warto odpowiedzieć na pytanie zadane we wstępie – czy jest to opona warta uwagi? Zdecydowanie tak. Parametry, jakość wykonania i trwałość tego modelu zdecydowanie potwierdzają, że jest to prawdziwa opona Ultra High Performance. Czy jednak jest to opcja dobra dla każdego? Niekoniecznie. Taka inwestycja opłaci się przede wszystkim posiadaczom aut wyższej klasy i samochodów sportowych. Będzie to także odpowiednia opcja dla osób poszukujących maksymalnego bezpieczeństwa w trasie i osób spędzających za kółkiem bardzo dużo czasu.

Jakie są najważniejsze zalety modelu ?

  • Doskonała przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni.
  • Bardzo krótka droga hamowania.
  • Bardzo wysoka trwałość i odporność na ścieranie.
  • Dobry stosunek jakości do ceny.
  • Wysoki indeks prędkości.
  • Doskonałe warunki gwarancji.
  • Niski poziom hałasu zewnętrznego.

Etykieta unijna dla rozmiaru 205/50 R17

Rzut oka na etykietę unijną potwierdza, że do czynienia mamy z naprawdę wysokiej klasy oponą letnią. Na rynku europejskim ogumienie musi być opatrzone uproszczonym opisem z najważniejszymi parametrami: oceną ekonomiki jazdy, klasą hamowania na mokrej nawierzchni i głośnością. Model Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 pochwalić się może bardzo dobrymi parametrami. W przypadku oporów toczenia warto jednak pamiętać, że ocena może różnić się w zależności od rozmiaru i typu opony. Wersja w rozmiarze 205/50 R17 93 Y XL, MFS otrzymała klasę C, co jest bardzo dobrym wynikiem. Biorąc pod uwagę, że do czynienia mamy z oponą Ultra High Performance, nikogo nie dziwi ocena A w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni. Próby na torach testowych pokazały, że w porównaniu do konkurencji ten model uzyskuje wyniki lepsze o nawet 1,3 metra. Komfort jazdy to rzecz mocno subiektywna – nikt jednak nie przepada za hałasującymi oponami. Nowoczesna mieszanka gumowa i zoptymalizowana konstrukcja Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 pozwoliły uzyskać jednak wyjątkowo dobry wynik – zaledwie 67 dB. Etykieta dotyczy modelu 205/50 R17 z indeksem nośności 92 (do 630 kg) oraz indeksem prędkości Y (do 300 km/h).

Gwarancja

5 lat od chwili produkcji lub zakupu – taka gwarancja dotyczy prawie wszystkich opon ze stajni Goodyear. Można się zastanawiać czy w przypadku ogumienia bardzo wysokiej jakości nie powinna być ona dłuższa, ale warto pamiętać, że model Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 projektowany jest do aut sportowych. Oznacza to, że producent przewidział, iż będzie on traktowany prawdopodobnie nieco agresywniej. 5 lat gwarancji na model, który doskonale sprawdza się w dynamicznej jeździe z dużymi prędkościami to więc bardzo dobra oferta. Uznanie ewentualnej gwarancji skutkuje tym, że wadliwy egzemplarz przechodzi na własność producenta, a właściciel otrzymuje zwrot kosztów w wysokości zależnej od stopnia zużycia opony. Gwarancja obejmuje wady związane z jakością materiału lub błędami produkcyjnymi.

Opinie kierowców na forum

Testy i oceny specjalistów są bardzo przydatne, gdy trzeba szybko porównać różne modele opon. Jednakże najcenniejsze dane o konkretnym produkcie dostarczają sami kierowcy. Podczas codziennego użytkowania docenić można wszelkie zalety i znaleźć ewentualne mankamenty. Właśnie dlatego zawsze warto poświecić nieco czasu i poczytać komentarze użytkowników zamieszczane w sieci. Jak w oczach kierowców wyglądają zatem opony letnie Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3?
„Rewelacyjne dla każdego motomaniaka z ciężką nogą. Lubię wcisnąć gaz do dechy i dlatego zawsze szukam opon wyższej klasy. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 zaskakują na każdym kroku. W zakrętach dają poczucie pewności, świetnie radzą sobie na mokrym i są bezpieczne. Każdy kto miał okazję hamować na nich przed nieostrożnym pieszym czy biegnącym po drodze kotem wie, że to genialne gumy.”
Dobra przyczepność i krótka droga hamowania to zalety, które najczęściej wymieniają zadowoleni użytkownicy. A jest ich wyjątkowo dużo – ponad 95% posiadaczy poleca ten model, wystawiając mu „piątkę” lub „szóstkę”. Bezpieczeństwo jest tutaj najlepiej ocenianym parametrem.
„Asymmetric 3 można polecać z czystym sumieniem. Trzymają się drogi jak przylepione – można jechać 180 na godzinę po mokrej drodze i spokojnie wchodzić w zakręty bez obawy o zerwanie przyczepności. Miałem kilka opon bardzo wysokiej klasy, ale Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 sprawiają, że czuje się za kierownicą bardzo pewnie i mam kupę frajdy z jazdy. Polecam!”
Użytkownicy wspominają też o bardzo dużej trwałości, którą również podkreśla producent.
„Kupiłem na początku 2017 roku i zrobiłem na nich dobre 11.000 kilometrów. Komfort wysoki, przyczepność bardzo dobra, ale osobiście najbardziej zadziwiła mnie wytrzymałość. Bieżnik ściera się bardzo powoli i co najważniejsze równo. Nie wiem ile jeszcze wytrzymają, ale mam wrażenie, że dużo dłużej niż konkurencja w tej podobnej cenie.”
W komentarzach zawsze warto szukać także wszelkich mankamentów danego modelu. W przypadku opon letnich Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 trudno było znaleźć jednoznacznie negatywne opinie. Ciekawostką może być to, że kilku posiadaczy narzekało na… zapach.
„Opony rewelacyjne i polecam każdemu kto szuka jakości. Jeżeli chodzi o wady, to powiem szczerze, że średnio mi się podobają wizualnie i mają bardzo intensywny zapach gumy. Z czasem jest trochę lepiej, ale nówki czuć nawet w kabinie.”

Ocena parametrów

Poniżej zestawienie najważniejszych cech bieżnika Eagle F1 Asymmetric 3.

Podsumowanie

Opony letnie Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 nie są tanie i z pewnością nie każdy będzie zainteresowany ich kupnem. Jednakże najważniejszym wnioskiem jest to, że z pewnością jest to ogumienie warte swojej ceny. Bezpieczeństwo i komfort jazdy jakie zapewnia Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 są na poziomie, który docenią nawet bardzo wymagający posiadacze aut. Jeżeli zatem ktoś poszukuje naprawdę dobrego i sprawdzonego ogumienia letniego, to opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 są produktem, który powinien być brany pod uwagę w pierwszej kolejności.

Lokalizacja nazwy modelu "Eagle F1 Asymmetric 3" na oponie

Dane techniczne:

  • Klasa – premium
  • Producent – Goodyear
  • Koncern – Goodyear
  • Kraj produkcji – UE, Niemcy, Francja
  • Bieżnik – Eagle F1 Asymmetric 3
  • Poprzednia wersja – Eagle F1 Asymmetric 2
  • Następna wersja – brak
  • Rodzaj bieżnika – asymetryczny
  • Przeznaczenie – samochody o średniej/dużej mocy silnika
  • Gwarancja – 5 lat od daty produkcji
  • Średnica felgi – od 17 do 22 cali
  • Ilość wariantów – 85
  • Sezon – opony letnie
  • Produkcja od 2016 roku
  • Cena – od 309 zł za sztukę (rozmiar 225/45 R17)
  • Pełna nazwa – Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3

Inne nazwy:

  • Goodyear F1 AS3 (skrót słowa Asymmetric - "AS")
  • Goodyear F1 Asymmetric 3 (Asymmetric przez podwójne "m")
  • Goodyear F1 Assymetric 3 (pominięcie prefiksu "Eagle")
  • Goodyear Eagle F1 (nazwa modelu bez słowa "Asymmetric 3")
  • Goodyear Asymmetric 3 (pominięcie prefiksu "Eagle F1")
  • Goodyear Eagle F1 Assymetric3 (łączna pisownia numeru wersji)
Zobacz również:

3 komentarze
  1. Dawid | 06.03.2020 15:46
    Bardzo cenię sobie bezpieczeństwo, dlatego podczas wyboru nie kierowałem się ceną. Do kupna wybranego przeze mnie modelu nakłoniły mnie zarówno opinie posiadaczy, jak i niski poziom hałasu generowanego przez te opony. Pierwsze wrażenie po montażu opon- fatalne. Auto stało się kompletnie niestabilne, a także nieprzewidywalne. Pojawiło się bardzo duże opóźnienie na ruch kierownicą najpierw osi przedniej, a następnie osi tylnej. Podczas lekkiego kołysania kierownicą przy prędkości ok. 80km/h do akcji wkracza układ stabilizacji toru jazdy, ponieważ auto spodziewa się zmiany toru jazdy, która nie następuje. Samochodem zaczęło bujać nawet podczas mijania tirów na drogach ekspresowych. Nawet moi pasażerowie byli w szoku, że tak się dzieje. Auto jest wyposażone fabrycznie w zawieszenie utwardzone i obniżone, w związku z czym nawet na oponach zimowych prowadzi się znakomicie, zaś na obecnych letnich zachowuje się jakbym jechał bez powietrza w kołach. Oczywiście próbowałem lekko podbić ciśnienie, ale nie było niemal żadnej poprawy, a jeżdżenie ze zbyt dużym ciśnieniem mija się z celem. Parametry opon zgadzają się z parametrami narzucanymi przez producenta. Specjalnie nawet wziąłem opony ze wzmiacnianymi ściankami (o oznaczeniu XL), aby jak najbardziej zminimalizować ryzyko pływania. Jestem osobą, która czerpie przyjemność z jazdy, jednak przyjemność ta zamieniła się w walkę z utrzymaniem samochodu na właściwym torze. Nie spodziewałem się czegoś takiego od opon klasy UHP (!) tak poważnego producenta jakim jest Goodyear. Kontaktowałem się z posiadaczami tego modelu opon i dowiedziałem się, że również mają z nimi ten problem. Przyczepność latem porównywalna z oponami zimowymi także również bez rewelacji. Stanowczo odradzam ich zakup.
  2. Marcin | 16.03.2019 01:07
    Świetne opony. Naprawdę ciche i bardzo dobrze spisują się na mokrej nawierzchni. Zamontowane w Skoda Superb 2.0 TDi 170 KM i ruszanie czy hamowanie na mokrym super. Nie wiem jak że zuzyciem bieżnika będzie bo używałem dopiero jeden sezon. Cenowo tańsze niż inne opony premium tj Continental, Michelin czy Pirelli a to ta sama klasa. Wcześniej miałem 2 komplety opon letnich Dunlop Sport Maxx RT i bardzo polecam. Ciche, na mokrym fantastyczne trzymają i wolno się zużywają. Teraz Goodyear bo przy zakupie 4 szt dostawawalo się Club Kartę Goodyear na assitance na 3 lata.
opony letnie w zimie

Czy letnie opony w zimę to bezpieczne rozwiązanie?

2022-08-29
Polska jest krajem, w którym zmiana opon z letnich na zimowe nie jest uregulowana prawnie i nie obowiązuje w tym zakresie żaden przepis. Choć przeważająca większość osób zmienia ogumienie, gdy tylko zacznie robić się zimno i pojawia się ryzyko napotkania śliskiej nawierzchni z tego powodu, wciąż istnieje spora grupa kierowców, którzy opony letnie traktują jako całoroczne i ani myślą ich zmieniać ze względu na sezon. Czy słusznie? Czy letnie opony w zimę mogą być bezpieczne? Odpowiadamy.
opona

Uniroyal Rainexpert 3 SUV. Charakterystyka, opinie, testy

2022-07-01
Uniroyal Rainexpert 3 SUV to reprezentant opon letnich klasy średniej. Jak sama nazwa wskazuje, model ten zaprojektowany został z myślą o pokonywaniu trudności na drodze jakie przed kierowcami stawia padający deszcz. Model SUV przeznczony jest głównie do samochodów tego typu. W połączeniu z niezawodnością na mokrej nawierzchni opony te gwarantują bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa i komfort jazdy. Produkowane są w bardzo szerokiej gamie rozmiarów, od 13, aż do 18 cali. Sprawdzą się nie tylko w SUV-ach, ale też większych samochodach rodzin
opona

Michelin Pilot Sport Cup 2. Charakterystyka opony

2022-06-26
Opony Michelin Pilot Sport Cup 2 to opony wyścigowe przeznaczone głównie do samochodów oferujących bardzo wysokie osiągi. Charakteryzują się bardzo wysoką przyczepnością, dużą wytrzymałością i precyzją prowadzenia szczególnie przy dużych prędkościach. Stosowane są jako oryginalne, seryjne wyposażenie samochodów takich marek jak Porsche, Ferrari czy Mercedes SLS.
opona motocyklowa

Michelin Road 5. Co ma do zaoferowania opona motocyklowa od Michelin?

2022-06-25
Michelin Road 5 swoją popularność zawdzięcza między innymi dobrej przyczepności na drodze. Jak opona motocyklowa wypada w testach? Za co cenią ją motocykliści? Zobacz charakterystykę, dostępne rozmiary i technologie zastosowane w Michelin Road 5.
opona

Michelin Pilot Sport 5. Co nowego w popularnej generacji opon?

2022-06-23
Marka Michelin to znany na całym świecie producent opon, który cieszy się uznaniem u niezliczonej ilości zadowolonych użytkowników. Obecnie marka wypuściła na rynek nowe opony Michelin Pilot Sport 5, czyli najnowszą generację znanego i polecanego przez wielu kierowców modelu opon. Czym wyróżniają się te opony, jakie mają podstawowe parametry i właściwości oraz jakie opinie mają o nich kierowcy, którzy już korzystają z tego rodzaju ogumienia? Odpowiedzi na te i na inne pytania dotyczące danego modelu opon Michelin z pewnością znaleźć można w artykule poniżej.
opona motocyklowa

Michelin Anakee Wild. Charakterystyka i testy opony

2022-06-21
Opony to niezwykle ważna część w każdym pojeździe — to stwierdzanie nie powinno wzbudzać wątpliwości i sprzeciwu u nikogo, kto porusza się za pomocą pojazdu wyposażonego w opony. Opony Michelin Anakee Wild to niezaprzeczalnie jeden z lepszych wyborów, jakie może podjąć fan jazdy motocyklem. Ten model opon przystosowany jest do jazdy w terenie, jednak równie dobrze sprawdza się podczas pokonywania dróg asfaltowych. Opony Michelin Anakee Wild wyróżniają się na tle produktów od innych producentów swoją trwałością, doskonałym prowadzeniem, odpornością na ekstremalnie wysokie temperatury oraz dobą przyczepnością do powierzchni.