Opony całoroczne GT Radial 4Seasons - prezentacja modelu, korzyści z posiadania ogumienia klasy budżetowej, informacje o firmie GT Radial, cena, wszystkie rozmiary, testy i opinie o 4Seasons, zastosowanie opon wielosezonowych, wady i zalety bieżnika kierunkowego oraz charakterystyka etykiety unijnej. Gwarancja na opony - 2 lata od daty zakupu.
Właścicielem marki GT Radial jest azjatycka firma PT Gadjah Tunggal, jeden z najbardziej renomowanych producentów opon w swoim regionie. Pierwszy i jak do tej pory największy zakład firmy został otwarty w 1951 roku w Indonezji i początkowo specjalizował się w renowacji starych opon. Firma rozpoczęła produkcję opon do samochodów osobowych na początku lat 70. Dziś linia produkcyjna GT Radial obsługuje produkcję opon do samochodów osobowych, dostawczych, autobusów, SUV-ów i maszyn rolniczych. Uważa się, że najlepszą mieszankę gumową do produkcji opon wytwarza się tam, gdzie wydobywa się kauczuk. Indonezja znajduje się wysoko na liście krajów produkujących ten surowiec. Dlatego do produkcji gumy GT Radial używana jest guma z indonezyjskich plantacji.
Opony klasy ekonomicznej oferowane są w ramach marek PowerTrac, Neolin, Barum, Imperial, Laufenn i wielu innych (w tym pochodzących z Chin). Tego typu produkty charakteryzują się dobrymi osiągami w różnych warunkach drogowych, ale o nieco niższym poziomie niż opony klasy średniej czy premium. Z tego powodu opony klasy ekonomicznej polecane są kierowcom mniejszych i słabszych aut, którzy nie pokonują zbyt dużych przebiegów rocznych, preferują spokojny styl jazdy albo po prostu poszukują oszczędności.
Opis opony całorocznej GT Radial 4Seasons w pigułce. Prezentowany model (jak już wspomniałem) stworzony został z myślą o sezonie letnim i zimowym. Sam bieżnik ma konstrukcję kierunkową. Producentem modelu 4Seasons jest marka GT Radial, której fabryki zlokalizowane zostały w takich krajach jak Indonezja czy Chiny. Decydując się na wspomniane opony całoroczne klasy budżetowej otrzymujemy pełną gwarancję producenta (2 lata od daty zakupu).Opis modelu GT Radial 4Seasons
Opinie użytkowników o modelu 4Seasons firmy GT Radial znajdziesz w sekcji komentarzy, na dole strony. Jeżeli użytkowałeś prezentowany model opony, zachęcam do podzielenia się z nami swoimi wrażeniami oraz spostrzeżeniami. Tutaj dodasz opinię na temat opon GT Radial 4Seasons.
Klasyfikacja modelu 4Seasons wg popularnych organizacji:
Miejsca opon wielosezonowych GT Radial w testach oponiarskich:
GT Radial (4Seasons) to model należący do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne to kompromisowe rozwiązanie pomiędzy modelami przeznaczonymi typowo na lato lub na zimę. W uproszczeniu można wyjaśnić, że są one lepsze od opon letnich w czasie zimy i od zimowych latem. Bieżniki opon całorocznych łączą cechy modeli na lato i na zimę (np. centralna część ma więcej lameli ułatwiających jazdę po śniegu). Nazwy popularnych opon całorocznych kojarzą się z 4 porami roku. Na oponach całorocznych powinien widnieć symbol 3PMSF (trzech górskich szczytów z płatkiem śniegu) potwierdzający ich przystosowanie do zimowych warunków.
4Seasons (GT Radial) posiada kierunkową rzeźbę bieżnika. Kierunkowa rzeźba bieżnika to najlepszy wybór dla kierowców, którzy oczekują od opon doskonałego prowadzenia na wodzie, błocie pośniegowym czy śniegu (jest ona stosowana w modelach letnich, zimowych i całorocznych. Oferują one 20% większą odporność na aquaplaning w porównaniu do opon asymetrycznych. Opony kierunkowe można rozpoznać po rowkach ukośnych, które zbiegają się do centrum opony (układ bieżnika przypomina litery "V" lub "U"). Opony kierunkowe należy zawsze montować zgodnie z kierunkiem toczenia (oznaczenie "Rotation" znajduje się na ścianie bocznej).
Etykieta UE zawiera najważniejsze informacje o parametrach bezpieczeństwa, komfortu i ekonomiki jazdy. Wprowadzony w 2012 roku system oznaczeń pozwala z łatwością porównać opony pod względem generowanego podczas pracy hałasu, oporów toczenia oraz przyczepności na mokrej nawierzchni.
Opony całoroczne GT Radial 4Seasons występują w dwóch wariantach etykiet unijnych: C, C, 72dB oraz C, C, 71dB. Pierwsza litera we wspomnianych ciągach oznacza ocenę oporów toczenia (A-G), druga - hamowanie na mokrej nawierzchni (A-F), cyfry na końcu określają zewnętrzny hałas toczenia podawany w decybelach. Parametry etykiety w danym modelu, na stałe przypisane są do rozmiaru opony (nie ma możliwości wyboru).
Najważniejsze odnośniki: Popularne opony całoroczne klasy budżetowej o bieżniku kierunkowym:Zobacz również