Poniżej lista wszystkich opon dostępnych w rozmiarze 155/60/20.
Opony letnie segmentu premium (najlepsze osiągi) marki Bridgestone w rozmiarze 155/60R20. Model Ecopia EP500 ma asymetryczny kształt bieżnika. Opona objęta jest pełną gwarancją producenta, której okres wynosi 5 lat od daty produkcji. Nośność "80" informuje o maksymalnym obciążeniu (do 450 kg) jakie może przenieść ogumienie podczas jazdy. Indeks "Q" informuje o maksymalnej dopuszczalnej prędkości (do 160 km/h) z jaką może poruszać się auto. Opona ma 155 mm szerokości, średnica osadzenia równa się 20 cali, natomiast profil to 60. (więcej)
Dopasowane do 20-calowych felg opony produkują głównie marki specjalizujące się w ogumieniu klasy średniej i premium. Modele w rozmiarze 155/60R20 mają w ofercie m.in. takie koncerny jak Nokian, Pirelli, Bridgestone, Michelin, Continental czy Goodyear. Skąd jednak wiadomo, że opona pasuje do felgi o średnicy 20 cali czyli 50,8 centymetra? Informuje o tym ostatnia liczba w oznaczeniu rozmiaru, pozwalając szybko zidentyfikować bieżnik dopasowany do konkretnych potrzeb kupującego. O czym jednak mówią pozostałe symbole w umieszczonym na boku każdej opony oznaczeniu?
Pierwsze trzy cyfry składają się na wyrażoną w milimetrach szerokość bieżnika. Jest to bardzo istotna wartość – szersze opony cechują się krótszą droga hamowania i lepszą przyczepnością na zakrętach, podczas gdy węższe lepiej chronią przed aquaplaningiem i mają mniejsze opory toczenia. Ogumienie w rozmiarze 155/60R20 ma bieżnik o szerokości 15,50 centymetrów. Informacja te będzie potrzebna również przy obliczaniu wysokości profilu.
Wysokość ścianki opony to inaczej jej profil. Jego rozmiar podawany jest po ukośniku w postaci wartości procentowej. Im jest ona mniejsza, tym niższą konstrukcję ma ściana boczna – dlatego też modele, w których wartość ta jest mniejsza niż 55-50% nazywamy oponami niskoprofilowymi. Dla rozmiaru 155/60 R20 obliczenie faktycznej wysokości wymaga określenia ile wynosi 60% z 155 milimetrów.
W alfanumerycznym zapisie rozmiaru znajduje się też informacja o rodzaju konstrukcji opony. Zasadniczo buduje się je w oparciu o promieniowe lub krzyżowe ułożenie kordów osnowy, nazywając odpowiednio oponami radialnymi (oznaczonymi literą "R") i diagonalnymi (oznaczonymi literą "D"). Pod koniec lat 40. opony krzyżowe zaczęły być wypierane przez zapewniające wyższe bezpieczeństwo i komfort jazdy ogumienie radialne. W tej chwili 98 na 100 opon dostępnych na rynku produkowane jest w technologii promieniowej.
Opony dopasowane do felg 20-calowych spotyka się w wielu samochodach – zaliczyć można do nich m.in. takie marki jak: BMW X5 i X6, Skoda Superb, Volvo XC90 i Renault Grand Scenic.