Poniżej lista wszystkich opon dostępnych w rozmiarze 225/40/20.
Opony letnie segmentu premium (dla wymagających kierowców) firmy Continental w rozmiarze 225 40 R20. Model PremiumContact 6 ma bieżnik o konstrukcji asymetrycznej. Opona objęta jest pełną gwarancją producenta, której okres wynosi 5 lat od daty produkcji. Nośność "94" pozwala na obciążenie opony do 670 kg. Indeks "Y" umożliwia poruszanie się pojazdem z prędkością do 300 km/h. Średnica osadzenia wynosi 20, szerokość 225, natomiast profil to 40 %. (więcej)
Dopasowane do 20-calowych felg opony produkują głównie marki specjalizujące się w ogumieniu klasy średniej i premium. Modele w rozmiarze 225/40 R20 mają w ofercie m.in. takie koncerny jak Nokian, Pirelli, Bridgestone, Michelin, Continental czy Goodyear. Skąd jednak wiadomo, że opona pasuje do felgi o średnicy 20 cali czyli 50,8 centymetra? Informuje o tym ostatnia liczba w oznaczeniu rozmiaru, pozwalając szybko zidentyfikować bieżnik dopasowany do konkretnych potrzeb kupującego. O czym jednak mówią pozostałe symbole w umieszczonym na boku każdej opony oznaczeniu?
Pierwsze trzy cyfry składają się na wyrażoną w milimetrach szerokość bieżnika. Jest to bardzo istotna wartość – szersze opony cechują się krótszą droga hamowania i lepszą przyczepnością na zakrętach, podczas gdy węższe lepiej chronią przed aquaplaningiem i mają mniejsze opory toczenia. Ogumienie w rozmiarze 225/40R20 ma bieżnik o szerokości 22,50 centymetrów. Informacja te będzie potrzebna również przy obliczaniu wysokości profilu.
Wysokość ścianki opony to inaczej jej profil. Jego rozmiar podawany jest po ukośniku w postaci wartości procentowej. Im jest ona mniejsza, tym niższą konstrukcję ma ściana boczna – dlatego też modele, w których wartość ta jest mniejsza niż 55-50% nazywamy oponami niskoprofilowymi. Dla rozmiaru 225 40 R20 obliczenie faktycznej wysokości wymaga określenia ile wynosi 40% z 225 milimetrów.
W alfanumerycznym zapisie rozmiaru znajduje się też informacja o rodzaju konstrukcji opony. Zasadniczo buduje się je w oparciu o promieniowe lub krzyżowe ułożenie kordów osnowy, nazywając odpowiednio oponami radialnymi (oznaczonymi literą "R") i diagonalnymi (oznaczonymi literą "D"). Pod koniec lat 40. opony krzyżowe zaczęły być wypierane przez zapewniające wyższe bezpieczeństwo i komfort jazdy ogumienie radialne. W tej chwili 98 na 100 opon dostępnych na rynku produkowane jest w technologii promieniowej.
Opony dopasowane do felg 20-calowych spotyka się w wielu samochodach – zaliczyć można do nich m.in. takie marki jak: BMW X5 i X6, Skoda Superb, Volvo XC90 i Renault Grand Scenic.