Poniżej lista wszystkich opon dostępnych w rozmiarze 235/30/20.
Opony letnie klasy średniej (tanie i dobre) firmy Falken w rozmiarze 20 235 x 30. Model Azenis FK510 został wyposażony w asymetryczną kostrukcję bieżnika. Opona objęta jest pełną gwarancją producenta, której okres wynosi 5 lat od daty produkcji. Nośność "88" pozwala na obciążenie opony do 560 kg. Indeks "Y" informuje o maksymalnej dopuszczalnej prędkości (do 300 km/h) z jaką może poruszać się auto. Średnica felgi wynosi 20, szerokość 235, natomiast profil to 30 procent. (więcej)
Opony letnie segmentu premium firmy Goodyear w rozmiarze 235/30R20. Model Eagle F1 Asymmetric 2 został wyposażony w asymetryczną kostrukcję bieżnika. Opona objęta jest pełną gwarancją producenta, której okres wynosi 5 lat od daty produkcji. Nośność "88" informuje o maksymalnym obciążeniu (do 560 kg) jakie może przenieść ogumienie podczas jazdy. Indeks "Y" informuje o maksymalnej dopuszczalnej prędkości (do 300 km/h) z jaką może poruszać się auto. Profil opon to 30 procent, szerokość 235 milimetrów, natomiast średnica osadzenia felgi równa się 20. (więcej)
Opony letnie segmentu premium marki Continental w rozmiarze 235/30ZR20. Model SportContact 6 wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Opona objęta jest pełną gwarancją producenta, której okres wynosi 5 lat od daty produkcji. Nośność "88" pozwala na obciążenie opony do 560 kg. Indeks "Y" informuje o maksymalnej dopuszczalnej prędkości (do 300 km/h) z jaką może poruszać się auto. Średnica osadzenia opony równa się 20 cali, profil 30 %, natomiast szerokość wynosi 235. (więcej)
Opony letnie klasy premium (dla profesjonalistów) marki Michelin w rozmiarze 235/30 ZR20. Model Pilot Sport 4 S wyposażony został w bieżnik o konstrukcji asymetrycznej. Opona objęta jest pełną gwarancją producenta, której okres wynosi 5 lat od daty zakupu. Nośność "88" pozwala na obciążenie opony do 560 kg. Indeks "Y" umożliwia poruszanie się pojazdem z prędkością do 300 km/h. Profil opon wynosi 30, średnica osadzenia felgi 20 cali, natomiast szerokość równa się 235 milimetrów. (więcej)
Opony letnie segmentu premium (dla wymagających kierowców) marki Michelin w rozmiarze 235/30ZR20. Model Pilot Super Sport posiada asymetryczną rzeźbę bieżnika. Opona objęta jest pełną gwarancją producenta, której okres wynosi 5 lat od daty zakupu. Nośność "88" pozwala na obciążenie opony do 560 kg. Indeks "Y" informuje o maksymalnej dopuszczalnej prędkości (do 300 km/h) z jaką może poruszać się auto. Opona ma 235 mm szerokości, średnica osadzenia wynosi 20, natomiast profil to 30 %. (więcej)
Opony letnie segmentu premium marki Dunlop w rozmiarze 235/30 ZR20. Model SP Sport Maxx GT wyposażony został w asymetryczny wzór bieżnika. Opona objęta jest pełną gwarancją producenta, której okres wynosi 5 lat od daty produkcji. Nośność "88" informuje o maksymalnym obciążeniu (do 560 kg) jakie może przenieść ogumienie podczas jazdy. Indeks "Y" informuje o maksymalnej dopuszczalnej prędkości (do 300 km/h) z jaką może poruszać się auto. Opona ma 235 mm szerokości, profil wynosi 30 procent, natomiast średnica osadzenia to 20. (więcej)
Dopasowane do 20-calowych felg opony produkują głównie marki specjalizujące się w ogumieniu klasy średniej i premium. Modele w rozmiarze 235/30R20 mają w ofercie m.in. takie koncerny jak Nokian, Pirelli, Bridgestone, Michelin, Continental czy Goodyear. Skąd jednak wiadomo, że opona pasuje do felgi o średnicy 20 cali czyli 50,8 centymetra? Informuje o tym ostatnia liczba w oznaczeniu rozmiaru, pozwalając szybko zidentyfikować bieżnik dopasowany do konkretnych potrzeb kupującego. O czym jednak mówią pozostałe symbole w umieszczonym na boku każdej opony oznaczeniu?
Pierwsze trzy cyfry składają się na wyrażoną w milimetrach szerokość bieżnika. Jest to bardzo istotna wartość – szersze opony cechują się krótszą droga hamowania i lepszą przyczepnością na zakrętach, podczas gdy węższe lepiej chronią przed aquaplaningiem i mają mniejsze opory toczenia. Ogumienie w rozmiarze 235/30 R20 ma bieżnik o szerokości 23,50 centymetrów. Informacja te będzie potrzebna również przy obliczaniu wysokości profilu.
Wysokość ścianki opony to inaczej jej profil. Jego rozmiar podawany jest po ukośniku w postaci wartości procentowej. Im jest ona mniejsza, tym niższą konstrukcję ma ściana boczna – dlatego też modele, w których wartość ta jest mniejsza niż 55-50% nazywamy oponami niskoprofilowymi. Dla rozmiaru 235/30 R20 obliczenie faktycznej wysokości wymaga określenia ile wynosi 30% z 235 milimetrów.
W alfanumerycznym zapisie rozmiaru znajduje się też informacja o rodzaju konstrukcji opony. Zasadniczo buduje się je w oparciu o promieniowe lub krzyżowe ułożenie kordów osnowy, nazywając odpowiednio oponami radialnymi (oznaczonymi literą "R") i diagonalnymi (oznaczonymi literą "D"). Pod koniec lat 40. opony krzyżowe zaczęły być wypierane przez zapewniające wyższe bezpieczeństwo i komfort jazdy ogumienie radialne. W tej chwili 98 na 100 opon dostępnych na rynku produkowane jest w technologii promieniowej.
Opony dopasowane do felg 20-calowych spotyka się w wielu samochodach – zaliczyć można do nich m.in. takie marki jak: BMW X5 i X6, Skoda Superb, Volvo XC90 i Renault Grand Scenic.