Data publikacji:

Opony całoroczne 205/40 R18

Opony wielosezonowe, inaczej nazywane całorocznymi to połączenie dwóch modeli opon sezonowych: letnich i zimowych. Nie cieszą się one zbyt dużą popularnością, chociaż powiedzieć śmiało można, że z roku na rok zyskują coraz większą liczbę zwolenników. Są one kompromisem pomiędzy wymienionymi, sezonowymi rodzajami. W dzisiejszym wpisie przyjrzymy się oponom całorocznych 205/40 R18. Jakie modele 18-calowe warto wybrać do swojego samochodu?
opona

Najlepsze opony całoroczne 205/40 R18

Opony całoroczne mają ten atut, że nie wymagają zmiany wraz z porami roku, przez co są wygodniejsze i pozwalają zaoszczędzić na regularnych wymianach. Jednak nie są one tak skuteczne jak sezonowe warianty. Opony całoroczne najlepiej sprawdzą się w umiarkowane temperatury.
Pomimo zastosowania coraz to nowszych technologii, opony te tracą swoje właściwości i są praktycznie nieużyteczne przy bardzo wysokich temperaturach, jak i przy bardzo mroźnych zimach. Nie sprawdzą się również na bocznych, leśnych czy pozamiejskich drogach, gdzie zimą zaskoczyć nas może większa warstwa śniegu, a wszystko przez to, że mają znacznie mniejszą ilość rowków i lameli w porównaniu z oponami typowo zimowymi.
Jednak patrząc na to, jak pory roku przesuwają się w kalendarzu oraz na brak mroźnych zim ostatnimi laty, opony całosezonowe mają duże pole do popisu. Warto mieć na uwadze, że opony te najlepiej sprawdzą się w miastach oraz przy krótszych podróżach, gdzie pogoda nie powinna nas zaskoczyć. Dodatkowo opony te nie sprawdzą się w samochodach sportowych, które charakteryzują się dużą mocą.
Wybrałam dla was najlepsze opony wielosezonowe w rozmiarze 205/40 R18. Zobacz ranking opon całorocznych.

Opony Maxxis Premitra All Season AP3

Maxxis Premitra All Season AP3 to model opon wielosezonowych z klasy ekonomicznej. Opony te świetnie sprawdzą się w większych pojazdach typu SUV czy crossover, a nawet z napędem 4x4. Powstały z myślą o kierowcach, którzy nie pokonują znacznych odległości i poruszają się głównie po miejskich drogach, jednak zależy im na bezpieczeństwie i dobrej przyczepności nawet w trudnych warunkach.
Opony Maxxis Premitra All Season charakteryzują się rzeźbą bieżnika w kształcie litery „V”, którą spotkać można w najpopularniejszych modelach klasy premium. Dzięki takiemu wzorowi bieżnika świetnie odprowadzają wodę minimalizując ryzyko utraty kontroli na mokrej nawierzchni. Jest to tez gwarancja optymalnej przyczepności na suchej, jak i zaśnieżonej drodze. Zastosowane rowki i nacięcia pozwoliły skrócić drogę hamowania oraz ograniczyć występowanie drgań, dzięki czemu obniżono opory toczenia i zredukowano hałas.
Jak na opony klasy ekonomicznej, bardzo dobrze sprawdzają się w testach, gdzie rywalizują z najlepszymi pozycjami w danym rozmiarze. Model ten nie jest mocno udoskonalony licznymi modyfikacjami i technologiami, mimo to świetnie sprawdza się przez cały sezon i na pewno nie zawiedzie w przypadku nagłego spadku temperatury czy pojawieniu się pierwszego śniegu.
Maxxis Premitra All Season Ap3 205/40R18 86 W Xl
Producent - Maxxis
Model – Premitra All Season AP3
Przeznaczenie - wielosezonowe
Klasa – ekonomiczna
Szerokość – 205 mm
Profil – 40 %
Średnica – 18”
Indeks nośności – 86 (530 kg)
Indeks przyczepności - B (+3m przy 80km/h)
Opory toczenia – Klasa C
Indeks prędkości – W (do 270 km/h)
Hałas zewnętrzny – 72 dB
Dodatkowe oznaczenia – XL – opona wzmacniana

Vredestein QUATRAC 5

Kolejną propozycją są opony Vredestein Quatrac 5 prosto od holenderskiego producenta opon. Jest to już piąta odsłona tego modelu opon, które z każdą następną cieszą się coraz większą popularnością. Już 4. generacja przyniosła wielki sukces, jednak ciągły rozwój i ulepszenia pozwoliły opracować niezwykle dobrze wykonany model opony całosezonowej. Jest to propozycja szczególnie dla kierowców, którzy ponad wszystko cenią sobie bezpieczeństwo jazdy.
O tym, że jest to model bardzo udany i pożądany przez kierowców, świadczą liczne pozytywne opinie i wyniki testów. Ich największymi zaletami są przede wszystkim dobre parametry przyczepności, szczególnie w zimowych warunkach, bardzo niskie opory toczenia, zredukowany hałas i skrócona droga hamowania na suchej, jak i mokrej drodze.
Vredestein QUATRAC 5 spośród konkurencji na pewno wyróżnia bieżnik. Opony te posiadają innowacyjną, gładką i asymetryczną konstrukcję bloków bieżnika, która doskonale łączy cechy opon letnich i zimowych. Letnia strefa opony charakteryzuje się niskim oporem toczenia i bardzo dobrą przyczepnością, co przekłada się na precyzyjne prowadzenie pojazdu. Zimowa część wyposażona została w gęsto nacięte lamele 3D, dzięki którym opony lepiej wgryzają się w zaśnieżone powierzchnie.
W mieszance gumowej znaleźć można duży dodatek krzemionki, który sprawia, że opony dostosowują się do panujących warunków w bardzo szerokim zakresie temperatur bez utraty swoich parametrów. Zastosowane technologie i mieszanka elastomerów dodana do gumy zwiększyły trwałość i żywotność opony, dzięki czemu model ten zużywa się wolniej i pozwala na większe przebiegi.
Vredestein QUATRAC 5 205/40 R18 88W
Producent - Vredestein
Model – Quatrac 5
Przeznaczenie - wielosezonowe
Klasa – premium
Szerokość – 205 mm
Profil – 40 %
Średnica – 18”
Indeks nośności – 88 (530 kg)
Indeks przyczepności - B (+3m przy 80km/h)
Opory toczenia – Klasa C
Indeks prędkości – W (do 270 km/h)
Hałas zewnętrzny – 69 dB

Opony Pirelli Cinturato All Season Plus

Pirelli przygotowało całoroczną oponę klasy premium, która jest jedną z najchętniej kupowanych w Europie. Jak na klasę premium przystało, Cinturato All Season charakteryzuje się najwyższymi osiągnieciami w każdej dziedzinie. Uzyskano to za pomocą innowacyjnych metod wytwarzania i stosowania najbardziej zaawansowanych metod technologicznych, szczególnie przy doborze materiałów. Właśnie z tego względu opony te wybierane są przez kierowców, którzy najlepiej czują się podczas dynamicznej jazdy oraz dla tych, którzy na danym komplecie opon planują przejechać dużą liczbę kilometrów.
Pirelli Cinturato All Season Plus 205/40 R18 92Y XL
Producent - Pirelli
Model – Cinturato All Season Plus
Przeznaczenie - wielosezonowe
Klasa – premium
Szerokość – 205 mm
Profil – 40 %
Średnica – 18”
Indeks nośności – 92(630 kg)
Indeks przyczepności - B (+3m przy 80km/h)
Opory toczenia – Klasa C
Indeks prędkości – Y (do 300 km/h)
Hałas zewnętrzny – 69 dB
Dodatkowe oznaczenia – XL – opona wzmacniana
Zdjęcie: Envato Elements