Pirelli Cinturato All Season Plus to model opon całorocznych, który jest zaliczany do klasy premium. Co to oznacza w praktyce? Modele z półki premium (zwanej też wyższą) należą do grona najbardziej zaawansowanych technologicznie opon na rynku. Omawiany model jest rynkowym następcą bardzo udanego Cinturato All Season (jest to jego wersja „z plusem”). Udoskonalona wersja ma za zadanie zapewnić wysoki poziom bezpieczeństwa przez cały rok kierowcom zamieszkującym głównie obszary miejskie, które w sezonie zimowym nie wymagają posiadania opon zimowych na ekstremalne warunki. Oponami Pirelli Cinturato All Season Plus powinni zainteresować się także osoby, które pokonują małe przebiegi roczne, preferujące umiarkowany styl jazdy czy mieszkające w regionach o łagodniejszym klimacie. Prezentowany model jest obecnie dostępny w rozmiarach od 15 do 18 cali, a więc przeznaczony głównie do samochodów klasy średniej i wyższej.
Opona całoroczna All Season Plus serii Pirelli Cinturato
Większe bezpieczeństwo na ośnieżonych drogach dzięki nowej mieszance gumy Na całej powierzchni bieżnika opon Cinturato All Season Plus znajdują się trójwymiarowe lamele, które skracają drogę hamowania na śniegu, błocie pośniegowym i podczas gołoledzi. Bardzo ciekawym rozwiązaniem wprowadzonym do omawianych opon (nie do wszystkich rozmiarów) jest technologia Seal Inside, która umożliwia kontynuowanie jazdy po przebiciu opony (na pewnym dystansie).
Lepsze prowadzenie na mokrej drodze dzięki szerokim rowkom W modelu została także zastosowana nowa, zoptymalizowana mieszanka gumowa (podczas jej produkcji zastosowany został nowy proces mieszania składników). Dzięki niej auto zachowuje doskonałą przyczepność w najtrudniejszych warunkach drogowych, czyli na mokrej i ośnieżonej nawierzchni.
Opony Pirelli co roku zdobywają szereg wyróżnień w testach organizowanych przez największe światowe organizacje i czasopisma motoryzacyjne oraz są polecane przez tysiące kierowców. Warto wspomnieć, że poprzednik modelu Cinturato All Season Plus (czyli wersja bez „plusa”) dwukrotnie zajął trzecie miejsce w testach „Auto Bild” (w 2015 i 2017 roku), wielokrotnie znajdował się także w czołówkach sprawdzianów ADAC, ACE czy „Auto Express”. Nowa, poprawiona wersja może tylko i wyłącznie jeszcze poprawić te wyniki. To w pełni dopracowany produkt, który warto wziąć pod uwagę podczas poszukiwania opon całorocznych.
Miejsce | Organizator | Rozmiar testowanych opon | Rok |
---|---|---|---|
3 miejsce | Auto Bild | Najlepsze opony wielosezonowe 185/65 R15 | 2017 |
5 miejsce | Auto Bild | Ranking opon całorocznych 225/50 R17 | 2017 |
7 miejsce | Auto Bild | Test opon uniwersalnych 205/55 R16 | 2017 |
8 miejsce | Auto Zeitung | Test opon zimowych i całorocznych 205/55 R16 | 2017 |
Europejska etykieta opon Pirelli Cinturato All Season Plus prezentuje się równie dobrze, co zastosowane w niej rozwiązania technologiczne. Pamiętajmy, że klasy na etykietach jednego modelu mogą się różnić w zależności od jego rozmiaru. W przypadku omawianego produktu za efektywność paliwową otrzymał on klasy C lub E, co jest wynikiem mieszczącym się w średniej dla opon całorocznych. W przypadku hamowania na mokrej nawierzchni w większości rozmiarów Cinturato All Season Plus otrzymał bardzo dobrą klasę B (najwyższa to A). Omawiany model jest także bardzo cichy – pomiary wykazały emitowany hałas zewnętrzny na poziomie 69 dB.
Nazwa bieżnika "All Season Plus" na boku opony