Asymetryczny wzór bieżnika może nie jest czymś szczególnym wśród opon letnich, ale gdy przyjrzeć się bliżej temu, który posiadają opony Sport Bluresponse, nie można nie dostrzec jego wyjątkowości. Wzór uderza prostotą i minimalizmem, jednak kryje w sobie wielkie możliwości. Zacznijmy od rowków wzdłużnych i poprzecznych, które w dużej mierze odpowiadają za tak dobre rezultaty w kategorii przyczepności. Z kolei zamknięte rowki w barkach opony skutecznie redukują hałas, podnosząc komfort jazdy. Odpowiednia mieszanka gumowa, której nadano aerodynamiczny kształt, pozwala natomiast zredukować ilość paliwa spalanego na kilometr. Sprawia to, że Dunlop Sport Bluresponse nie tylko są bardziej przyjazne dla środowiska, ale też wyraźnie redukują wydatki. Bardziej ekonomicznymi czyni je też specjalna bezszwowa opaska z nylonu. Eliminując odkształcenia, sprawia bowiem, że bieżnik ściera się wolniej i dużo bardziej równomiernie. Dla niektórych atutem może być również fakt, że opony Dunlopa produkowane są na terenie Polski.
Bieżnik ContiPremiumContact 5 to chyba rekordzista pod względem zwycięskich testów ogumienia letniego. Trudno się dziwić, bo inżynierowie Continentala tym razem naprawdę postarali się, by ich dziełu nie dało się niczego zarzucić. Nawet cena, jak na opony z klasy premium, jest wprost niewiarygodnie niska. Ale po kolei. Za krótką drogę hamowania odpowiadają przede wszystkim krawędzie 3D oraz zoptymalizowana mieszanka surowcowa. Udało się także bezstratnie połączyć niektóre technologie z modeli ContiSportContact 5 oraz ContiEcoContact 5, dzięki którym bieżnik pozwala zarówno na sportowe doznania, jak i jazdę z poszanowaniem dla środowiska. Opony są dodatkowo wyposażone w system SSR, będący opracowaną przez Continental wersją technologii Run Flat. Dzięki niej możliwe jest prowadzenie samochodu nawet w przypadku przebicia opony.
Tę oponę wybraliśmy z myślą przede wszystkim o kierowcach, którzy poruszają się po miejskiej dżungli. Rozgrzany asfalt i letnia pogoda to klimat, w którym ten bieżnik czuje się jak ryba w wodzie. Wszystko dzięki technologii Eco N Grip, czyli wzmocnionych wiązaniach molekularnych, które redukują temperaturę opony. Działanie wspierane jest przez połączenie odpowiedniej elastyczności z dużą powierzchnią styku. Dodatkowym efektem jest lepsze trzymanie się nawierzchni bez względu na dynamikę jazdy. Jak wskazuje nazwa bieżnika – Energy Saver+ nacisk położono też na większą efektywność paliwową. Testy, opinie oraz etykiety unijne pokazują natomiast wyraźnie, że zadanie to powiodło się w przypadku każdego rozmiaru (a jest ich ponad 30). Wszystko to zasługa warstwy polimerów pod bieżnikiem, która zmniejsza opór toczenia.
Jeszcze jedna sportowa opona Dunlopa? Dlaczego nie, skoro Sport Maxx RT 2 korzysta z zupełnie innych rozwiązań, niż Sport Bluresponse. I nie są to różnice czysto kosmetyczne, bo ostatecznie każda z opon nadaje się do różnego typu jazdy. O ile poprzednia najlepiej radzi sobie w mieście, wzmocniona guma Sport Maxx RT 2 da sobie radę nawet w trudniejszych warunkach. Gwarancją jej wzmocnionej wytrzymałości jest z jednej strony nowoczesna mieszanka z dodatkiem żywicy, z drugiej: ochraniacz felgi (MFS), który jest nisko umiejscowiony i idzie po całym obwodzie. Przy takiej jeździe ważna jest również stabilność i duża precyzja kierowania. W tym przypadku ich odpowiedni poziom zapewnia spłaszczony profil bieżnika. Tak krótka droga hamowania jest z kolei możliwa dzięki klockom wspomagającym. Z nimi zatrzymanie auta nie jest problemem nawet przy dużych prędkościach.