Prezentacja, test, opinie, wszystkie rozmiary...
Viking to marka specjalizująca się w oponach do codziennej jazdy i plasująca się w klasie ekonomicznej. Należy do koncernu Continental - jednego z największych producentów opon na świecie. Marka powstała w Norwegii w 1906 i początkowo wytwarzała artykuły gumowe, a pierwsze opony z logiem Viking opuściły taśmę produkcyjną w 1931 roku. Dzięki dostępowi do rozbudowanej dystrybucji koncernu Continental, a także zaawansowanym technologicznie rozwiązaniom, opony Viking są cenione przez kierowców na całym świecie.
Opony klasy ekonomicznej (lub innymi słowy budżetowej) oferują osiągi na dobrym poziomie, ale niższym niż w przypadku modeli ze średniej lub wyższej półki. Z drugiej strony są dostępne w najbardziej atrakcyjnych cenach. Opony klasy ekonomicznej są najczęściej kupowane przez posiadaczy małych aut, którzy preferują spokojny styl jazdy i nie pokonują rocznie dużej liczby kilometrów (jeżdżą głównie po mieście lub w ogóle sporadycznie użytkują samochód). Największą popularnością wśród opon klasy ekonomicznej cieszą się: Dębica, Kormoran, Sava, Barum, Nexen, Dayton, Laufenn czy Imperial.
Opis opony zimowej Viking WinTech Van w pigułce. Prezentowany model (jak już wspomniałem) stworzony został z myślą o sezonie zimowym. Sam bieżnik ma konstrukcję symetryczną. Producentem modelu WinTech Van jest marka Viking, której fabryki zlokalizowane zostały w takich krajach jak Portugalia, Francja czy Niemcy. Decydując się na wspomniane opony zimowe klasy ekonomicznej otrzymujemy pełną gwarancję producenta (5 lat od daty produkcji).Opis modelu
Opinie użytkowników o modelu WinTech Van firmy Viking znajdziesz w sekcji komentarzy, na dole strony. Jeżeli użytkowałeś prezentowany model opony, zachęcam do podzielenia się z nami swoimi wrażeniami oraz spostrzeżeniami. Tutaj dodasz opinię na temat opon Viking WinTech Van.
Wyniki dotyczą opon zimowych Viking.
Viking (WinTech Van) to model należący do grupy opon zimowych. Opony zimowe mają za zadanie zapewnić bezpieczną i komfortową jazdę w trudnych warunkach pogodowych - na śniegu, lodzie, mokrej nawierzchni i generalnie w niskich temperaturach. W związku z tym w oponach zimowych zwykle jest stosowany bieżnik kierunkowy (rzadziej asymetryczny). Cała powierzchnia bieżnika opon zimowych pokryta jest siecią lameli (drobnych nacięć), które wgryzając się w śnieg czy lód zwiększają poziom kontroli nad samochodem. Z kolei elastyczna mieszanka gumowa poprawia przyczepność w zimne dni.
WinTech Van (Viking) posiada symetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik symetryczny to rozwiązanie, które jest najstarsze pod względem technologicznym. Jest ono także najtańsze pod względem projektowania i produkcji. Dwie połowy opony z omawianą rzeźbą są takie same, co sprawia, że można je dowolnie zamontować na samochodzie i niezależnie od kierunku toczenia pracują tak samo. W efekcie osiągi opon z bieżnikiem symetrycznym są dość przeciętne, szczególnie przy wyższych prędkościach. Bieżnik symetryczny można obecnie spotkać głównie w oponach ciężarowych i dostawczych.Symetryczny bieżnik