Data modyfikacji:

Yokohama W.drive V905 - Opony zimowe warte grzechu?

Autor: Łukasz Wulkanista

Niezwykle dynamiczny rozwój, innowacyjność, finansowy sukces, a jednocześnie przywiązanie do długiej tradycji. Taka jest Japonia i taka jest również japońska firma Yokohama. To istna miniatura Kraju Kwitnącej Wiśni, utożsamiająca to, co w niej najdonioślejsze i najbardziej godne naśladowania. Wie o tym każdy producent opon Ultra High Performance, który stara się dotrzymać kroku temu azjatyckiemu tygrysowi. Z przykrością zawiadamiam jednak, że firma nie zamierza im na to pozwolić. Prezentując światu opony zimowe Yokohama W.drive V905, wysłała ostrzeżenie, że wszystko, co dotąd robiła, było dopiero początkiem. Opony zimowe Yokohama W.drive V905 należą do klasy premium, co oznacza, że gwarantują najwyższe osiągi i prawdziwe sportowe emocje. Każdy element został przemyślany, przeanalizowany z wykorzystaniem nowoczesnych systemów komputerowych i podany testom na prawdziwych drogach. Nie trzeba być zresztą ekspertem w dziedzinie opon, by dostrzec ich ogromny potencjał. Możliwości wypisane są gęstą siecią nacięć i lameli, które tworzą drapieżny wzór bieżnika. Nie jestem tu jednak po to, by zachwycać się widokiem opon (choć w tym przypadku trudno tego nie robić), ale by odpowiedzieć na kilka pytań:
  1. Co rzeczywiście kryje w sobie Yokohama W.drive V905?
  2. Jakim innowacjom zawdzięcza swój sukces?
O tym wszystkim piszę w kolejnym tekście z serii opisów bieżników. I jak zwykle zachęcam cię do lektury oraz do dzielenia się własnym przemyśleniami i wątpliwościami w komentarzach.

Zastosowane rozwiązania

PO PIERWSZE: lepszy wzór bieżnika
  • szerokie rowki skośne w technologii See-Through, które zwiększają ochronę przed aquaplaningiem,
  • dwa rodzaje lameli dla większej sztywności,
  • niepozorne mikrolamelki, które dają makroefekty na śniegu oraz lodzie,
  • jeszcze więcej krawędzi, czego nie sposób nie odczuć na ośnieżonej lub oblodzonej drodze,
  • 72-stopniowa konstrukcja poprawiająca stosunek rowków i wypustek,
  • węższy profil dla lepszej trakcji na śniegu i poprawnego zachowania w kontakcie z wodą,
  • rowki wzdłużne oraz poprzeczne o różnych kątach minimalizujące ryzyko poślizgu i dające stabilność podczas trudnych manewrów.
PO DRUGIE: zoptymalizowana mieszanka
  • guma z domieszką krzemionki dla zapewnienia niskich oporów toczenia,
  • olej pomarańczowy w celu zwiększenia powierzchni styku opony z nawierzchnią.

Wyniki testu opon zimowych ADAC

W teście ADAC udział wzięło 19 opon zimowych w rozmiarze 205/55 R16. Niemiecka organizacja badała ich właściwości w 7 kategoriach, których wyniki następnie uśredniła z uwzględnieniem ich wagi (%). Były to: zachowanie na suchym (15%), mokrym (30%), ośnieżonym (20%) asfalcie oraz na lodzie (10%), a także emitowany hałas, efektywność paliwowa oraz trwałość bieżnika. Skala ogólnych i poszczególnych ocen to: 1.5 – bardzo dobre, 2.5 – dobre, 3.5 – zadowalające, 4.5 – wystarczające, 5.5 – niedostateczne. Jak kształtowały się wyniki? Opony Yokohamy były jednymi z dwóch modeli, które otrzymały wysoką, „dobrą” ocenę. Mimo triumfu opon Continental ContiWinterContact TS850, ich przewaga była niewielka. Dla przykładu na suchej drodze to Yokohama W.drive V905 osiągnęły najlepszy wynik w całej badanej grupie. Na lodzie natomiast uzyskały ten sam rezultat, co zwycięskie opony. Te dwa równorzędne modele pozostawiły resztę rankingu daleko w tyle. 15 kolejnych opon otrzymało niższą, „zadowalającą” ocenę. Wyjątkiem były Avon Ice Touring ST, które otrzymały ocenę „niedostateczną”, co znaczy, że nie są polecane przez niemiecką organizację. Oponom japońskiej marki udało się wyprzedzić opony Goodyear, Bridgestone czy Nokian, mające opinię ogumienia przodującego na rynku zimówek.

Wady oraz zalety

Przyznając zimowym oponom Yokohama najwyższą, „bardzo dobrą” ocenę, organizacja potwierdziła, że mamy tutaj do czynienia z klasą premium. Jednak ostateczny rezultat będący średnią wyników w każdej z siedmiu kategorii, może skrywać drobne potknięcia. Czy więc w którejś z nich Yokohama W.drive 902 uzyskały niezadowalający wynik? „Niezadowalający” to za duże słowo, jednak ich komfort akustyczny pozostawia nieco do życzenia. 71 dB w niemal wszystkich rozmiarach to wynik średni (2/3 na etykiecie unijnej), ale dość powszechny wśród opon tego typu. Można powiedzieć, że nieco niższy komfort akustyczny jest często ceną, którą płacą za lepsze rezultaty w pozostałych kategoriach. Jeśli natomiast chodzi o zalety, to większość z nich została już w tym lub innym miejscu tekstu wymieniona. Poza oczywistymi walorami, które są zasługą nowego profilu i ulepszonej receptury gumy, należy też wspomnieć o ich stosunkowo niskiej cenie. Co zdumiewające, są to jedne z tańszych zimówek w klasie premium. A jeśli jeszcze wziąć pod uwagę ich wysoką efektywność paliwową (2.1, ADAC 2015) oraz niską ścieralność (2.5), sumaryczny koszt okaże się jeszcze niższy.

Co nowego w Yokohama W.drive V905?

Wysoki wynik Yokohama W.drive V905 to efekt wyciągnięcia błędów popełnionych w poprzednich generacjach, m.in. W.drive V902A czy W.drive V903. Bo trzeba przyznać, że poprzedniczki tych przyzwoitych opon, nie zapisały się w historii równie dobrze. Dlatego np. w porównaniu do bieżnika V902 liczba krawędzi wzrosła średnio o 26% (w zależności od rozmiaru). Inżynierowie zoptymalizowali też stosunek rowków do wypustek, co wpłynęło na lepsze prowadzenie w każdych warunkach. Udało się też przyspieszyć odprowadzanie wody spod kół, co jest szczególnie ważne w okresie roztopów. Kierowcy często komentują również ich dużą odporność na ścieranie, co jest zaletą nie do przecenienia.

Etykieta unijna (dla rozmiaru 195/65R15 91T)

Opór toczenia Przyznanie etykiety unijnej jest równoważne spełnieniu przez opony podstawowych standardów uprawniających do sprzedaży na terenie Unii Europejskiej. Im jednak wyższa pozycja na skali A-G, tym niższych oporów toczenia można spodziewać się po ogumieniu. Ocena „E” to wynik przeciętny, jednak może ona być różna w przypadku innych rozmiarów. Hamowanie na mokrym asfalcie Zdaniem wielu to najważniejsza informacja na etykiecie unijnej, ponieważ informuje o zachowaniu opon w trudnych warunkach. Dzięki zastosowaniu dużej liczbie lameli, nacięć i specjalnych mikrolamelek japońskim inżynierom udało się otrzymać wysoki wynik „C”. Znaczy to, że ich droga hamowania jest o ok. 15 metrów krótsza od opon, które otrzymały „G”. Poziom hałasu Dla wielu osób ta etykieta mogłaby informować nawet o 7100 dB (błędnie, bo faktycznie to dokładnie 71dB). Na szczęście UE przewidziała, że nie każdy będzie potrafił właściwie zinterpretować tę wartość. By ułatwić sprawę, po lewej stronie wprowadziła więc symbol fal dźwiękowych - im mniej czarnych fal, tym większy komfort akustyczny. Wynik opon Yokohamy 195/65R15 91T kształtuje się zatem na przyzwoitym, średnim poziomie.

Gwarancja na opony Yokohama W.drive V905

Gwarancja obowiązuje przez 5 lat lub do osiągnięcia głębokości bieżnika mniejszej bądź równej 1.6 mm. W zależności od tego, co nastąpi jako pierwsze. W zależności od stopnia zużycia, w przypadku pozytywnej odpowiedzi na reklamację, otrzymasz częściowy zwrot kosztów.

Opinie użytkowników na forum

Kupiłem je w zeszłym roku przez internet i to jest już drugi okres zimowy z nimi. Dają radę w każdych warunkach, jak dotąd nie miałem żadnych problemów. Jedyne co bym im zarzucił to że są trochę głośne. Nie jakoś specjalnie, ale przywykłem do cichszej jazdy. Zdecydowanie rekomenduję ten model.
Nie dość że dobre, to jeszcze naprawdę stylowe. Bieżnik robi fenomenalne wrażenie. Dodam tylko, że mam samochód Mazda 6 GG polift sedan, a opony na alufelgach ORI Mazdy (16 cali). Kolorek Galaxy Grey mica, więc z daleka maszyna wygląda trochę jak Batmobil z trylogii Nolana.
Poprawna, ale czy rewolucyjna? Dużo pewnie zależy od rozmiaru. Ja w moim Mercedesie Viano mam opony Yokohama W.drive V905 o oznaczeniu 225/55 R17. Tak jak napisałem, nigdy mnie nie zawiodły, na śniegu i błocie po śniegowym bez zarzutu, ale myślę, że pewne rzeczy można było dopracować. Mam na myśli Dodałbym, że drogie, ale takie były w roku premiery, teraz nówki można kupić za 2-3 bańki.
Wybierałem między tymi a Bridgestone Blizzak LM-001 i Firestone Winterhawk 3. Zdecydowałem się na japońską jakość i dzisiaj nie żałuję. Nie wiem jak w kompaktach, ale do SUV-ów nadają się doskonale. Są nieco, węższe, smukłe, ale nie tracą na przyczepności, a poza tym dobrze się prezentują. Przyjemne z pożytecznym.
Dobre do poruszania się po mieście i na długie wyprawy międzynarodowe. Najdalej zawiozły mnie z rodziną do Austrii, zimą na narty. Ciężka, wyczerpująca podróż, ale gdyby nie te opony, to byłoby pewnie gorzej. Polecam(i reszta domowników też!).

Dostępne rozmiary

Model V905 produkowany jest aż w 83 rozmiarach dla felg o rozmiarach od 15 do 22 cali. Najliczniejszą grupę stanowi ogumienie 16 oraz 17 calowe, w tym bardzo popularne rozmiary 205/55 R16 czy 205/50 R17. Poniżej (posortowana wg rozmiaru) tabela ze wszystkimi dostępnymi w ciągłej sprzedaży oponami z gamy W.drive V905 (79 produktów).

Gdzie kupić najtaniej? Sprawdź ceny!

Sprawdź aktualne ceny i porównaj ofertę ponad 35 sklepów internetowych z oponami. Zobacz gdzie kupisz opony Yokohama BluEarth Winter V905 w najlepszej cenie. Pamiętaj również aby zweryfikować czy wybrany sklep oferuję darmową dostawę oraz czy płatność przy odbiorze lub przelew błyskawiczny nie generują dodatkowych kosztów. Darmowy transport proponuje około 40% sklepów internetowych z oponami. Podczas zakupów warto zwracać uwagę na koszt całkowity transakcji, a nie tylko na cenę samego produktu.

Średnica felgi - 15 cali

185/55 R15 86H XL RPB
Spalanie paliwa (E)Hamowanie na mokrym (C)Hałas zewnętrzny (71 dB)

E C 71dB
185/60 R15 84T
E / C / 71 dB

E C 71dB
185/60 R15 88T XL
E / C / 71 dB

E C 71dB
195/50 R15 82H RPB
E / C / 72 dB

E C 72dB
195/55 R15 85H RPB
E / C / 72 dB

E C 72dB
195/60 R15 88T
E / C / 72 dB

E C 72dB
195/65 R15 91T
C / C / 71 dB

C C 71dB
195/65 R15 95T XL
E / C / 71 dB

E C 71dB
195/65 R15 91H
C / C / 71 dB

C C 71dB
195/80 R15 96T
E / C / 71 dB

E C 71dB
205/55 R15 88T RPB
E / C / 72 dB

E C 72dB
205/60 R15 91H
E / C / 72 dB

E C 72dB
205/65 R15 94H
C / C / 72 dB

C C 72dB
205/70 R15 96T
C / C / 72 dB

C C 72dB
215/65 R15 96H
C / C / 72 dB

C C 72dB
215/80 R15 102T
C / C / 72 dB

C C 72dB
225/70 R15 100T
C / C / 72 dB

C C 72dB
265/70 R15 112T
C / C / 73 dB

C C 73dB

Średnica felgi - 16 cali

195/50 R16 88H XL RPB
Spalanie paliwa (E)Hamowanie na mokrym (C)Hałas zewnętrzny (72 dB)

E C 72dB
195/55 R16 87H RPB
E / C / 72 dB

E C 72dB
195/60 R16 89H
E / C / 72 dB

E C 72dB
205/50 R16 91H XL RPB
E / C / 72 dB

E C 72dB
205/55 R16 91T RPB
E / C / 72 dB

E C 72dB
205/55 R16 91H RPB
E / C / 72 dB

E C 72dB
205/55 R16 94H XL RPB
E / C / 72 dB

E C 72dB
205/55 R16 94V XL RPB
E / C / 72 dB

E C 72dB
205/60 R16 96H XL
C / C / 72 dB

C C 72dB
205/80 R16 104T XL
C / C / 72 dB

C C 72dB
215/55 R16 93H RPB
C / C / 72 dB

C C 72dB
215/55 R16 97H XL RPB
C / C / 72 dB

C C 72dB
215/55 R16 97V XL RPB
C / C / 72 dB

C C 72dB
215/60 R16 99H XL
C / C / 72 dB

C C 72dB
215/65 R16 98H
C / C / 72 dB

C C 72dB
215/70 R16 100T
C / C / 72 dB

C C 72dB
215/80 R16 103T
C / C / 72 dB

C C 72dB
225/55 R16 99H XL RPB
C / C / 72 dB

C C 72dB
225/55 R16 95H RPB
E / C / 72 dB

E C 72dB
225/55 R16 99V XL RPB
E / C / 72 dB

E C 72dB
225/60 R16 102H XL
C / C / 72 dB

C C 72dB
225/65 R16 100H
C / C / 72 dB

C C 72dB
225/70 R16 107H XL
C / C / 72 dB

C C 72dB
235/60 R16 100H
C / C / 72 dB

C C 72dB
235/70 R16 106T
C / C / 72 dB

C C 72dB
235/80 R16 109T
C / C / 72 dB

C C 72dB
245/70 R16 107T
C / C / 72 dB

C C 72dB
255/65 R16 109H
C / C / 73 dB

C C 73dB
265/70 R16 112T
C / C / 73 dB

C C 73dB
275/70 R16 114T
C / C / 73 dB

C C 73dB

Średnica felgi - 17 cali

205/45 R17 88V XL RPB
Spalanie paliwa (E)Hamowanie na mokrym (C)Hałas zewnętrzny (72 dB)

E C 72dB
205/50 R17 93H XL RPB
C / C / 72 dB

C C 72dB
205/50 R17 93V XL RPB
E / C / 72 dB

E C 72dB
215/45 R17 91V XL RPB
E / C / 72 dB

E C 72dB
215/50 R17 95V XL RPB
E / C / 72 dB

E C 72dB
215/55 R17 98V XL RPB
C / C / 72 dB

C C 72dB
215/60 R17 96H
E / C / 72 dB

E C 72dB
215/65 R17 99V
C / C / 72 dB

C C 72dB
225/45 R17 91H RPB
E / C / 72 dB

E C 72dB
225/45 R17 94V XL RPB
E / C / 72 dB

E C 72dB
225/45 R17 94H XL RPB
E / C / 72 dB

E C 72dB
225/50 R17 94H RPB
C / C / 72 dB

C C 72dB
225/50 R17 98H XL RPB
C / C / 72 dB

C C 72dB
225/50 R17 98V XL RPB
C / C / 72 dB

C C 72dB
225/55 R17 97H RPB
C / C / 72 dB

C C 72dB
225/55 R17 101V XL RPB
C / C / 72 dB

C C 72dB
225/60 R17 99H
C / C / 72 dB

C C 72dB
225/65 R17 102H
C / C / 72 dB

C C 72dB
235/45 R17 94H RPB
E / C / 72 dB

E C 72dB
235/45 R17 97V XL RPB
C / C / 72 dB

C C 72dB
235/55 R17 103V XL RPB
C / C / 72 dB

C C 72dB
235/60 R17 102H
C / C / 72 dB

C C 72dB
235/65 R17 108H XL
C / C / 72 dB

C C 72dB
245/45 R17 99V XL RPB
E / C / 72 dB

E C 72dB
245/55 R17 102V RPB
C / C / 72 dB

C C 72dB
255/60 R17 106H
C / C / 73 dB

C C 73dB
255/65 R17 110H
C / C / 73 dB

C C 73dB
265/65 R17 112T
C / C / 73 dB

C C 73dB
275/55 R17 109V RPB
C / C / 73 dB

C C 73dB

Średnica felgi - 18 cali

215/40 R18 89V XL RPB
Spalanie paliwa (E)Hamowanie na mokrym (C)Hałas zewnętrzny (72 dB)

E C 72dB
215/45 R18 93V XL RPB
E / C / 72 dB

E C 72dB
215/55 R18 95V RPB
C / C / 72 dB

C C 72dB
215/55 R18 99V XL RPB
-
225/40 R18 92W XL RPB
E / C / 72 dB

E C 72dB
225/45 R18 95V XL RPB
E / C / 72 dB

E C 72dB
225/50 R18 95V RPB
C / C / 72 dB

C C 72dB
225/55 R18 98V RPB
E / C / 72 dB

E C 72dB
225/60 R18 100H
C / C / 72 dB

C C 72dB
225/60 R18 104V XL
C / C / 72 dB

C C 72dB
235/40 R18 95W XL RPB
E / C / 72 dB

E C 72dB
235/45 R18 98V XL RPB
E / C / 72 dB

E C 72dB
235/50 R18 101V XL RPB
C / C / 72 dB

C C 72dB
235/55 R18 100V RPB
C / C / 72 dB

C C 72dB
235/60 R18 107H XL
C / C / 72 dB

C C 72dB
245/40 R18 97W XL RPB
C / C / 72 dB

C C 72dB
245/45 R18 100V XL RPB
C / C / 72 dB

C C 72dB
245/50 R18 100V RPB
C / C / 72 dB

C C 72dB
245/50 R18 104V XL RPB
C / C / 72 dB

C C 72dB
255/40 R18 99V XL RPB
C / C / 73 dB

C C 73dB
255/45 R18 103V XL RPB
C / C / 73 dB

C C 73dB
255/55 R18 109V XL RPB
C / C / 73 dB

C C 73dB
255/60 R18 112H XL
C / C / 73 dB

C C 73dB
265/35 R18 97V XL RPB
E / C / 71 dB

E C 71dB
265/40 R18 101W XL RPB
-
265/60 R18 110H
C / C / 73 dB

C C 73dB
275/45 R18 107V XL RPB
C / C / 73 dB

C C 73dB
285/60 R18 116H
C / C / 74 dB

C C 74dB

Średnica felgi - 19 cali

225/40 R19 93W XL RPB
-
225/45 R19 96V XL RPB
Spalanie paliwa (E)Hamowanie na mokrym (C)Hałas zewnętrzny (72 dB)

E C 72dB
225/55 R19 99V RPB
C / C / 72 dB

C C 72dB
235/35 R19 91W XL RPB
-
235/45 R19 99V XL RPB
C / C / 72 dB

C C 72dB
235/55 R19 105V XL RPB
-
235/55 R19 101V RPB
C / C / 72 dB

C C 72dB
245/40 R19 98V XL RPB
C / C / 72 dB

C C 72dB
245/45 R19 102W XL RPB
C / C / 72 dB

C C 72dB
245/50 R19 105V XL RPB
E / C / 71 dB

E C 71dB
255/35 R19 96W XL RPB
-
255/40 R19 100V XL RPB
C / C / 73 dB

C C 73dB
255/45 R19 104V XL RPB
C / C / 73 dB

C C 73dB
255/50 R19 107V XL RPB
C / C / 73 dB

C C 73dB
255/55 R19 111V XL RPB
C / C / 73 dB

C C 73dB
265/35 R19 98W XL RPB
-
265/40 R19 102W XL RPB
C / C / 73 dB

C C 73dB
265/50 R19 110V XL RPB
C / C / 73 dB

C C 73dB
275/40 R19 105W XL RPB
C / C / 73 dB

C C 73dB
275/45 R19 108V XL RPB
C / C / 73 dB

C C 73dB
285/35 R19 103W XL RPB
-
285/40 R19 107W XL RPB
C / C / 74 dB

C C 74dB
285/45 R19 111V XL RPB
C / C / 74 dB

C C 74dB

Średnica felgi - 20 cali

235/55 R20 102V RPB
Spalanie paliwa (C)Hamowanie na mokrym (C)Hałas zewnętrzny (72 dB)

C C 72dB
245/40 R20 99V XL RPB
C / C / 71 dB

C C 71dB
245/45 R20 103V XL RPB
C / C / 72 dB

C C 72dB
255/45 R20 105V XL RPB
C / C / 73 dB

C C 73dB
255/50 R20 109V XL RPB
C / C / 73 dB

C C 73dB
265/35 R20 99V XL RPB
E / C / 71 dB

E C 71dB
265/40 R20 104V XL RPB
C / C / 73 dB

C C 73dB
265/50 R20 111V XL RPB
-
275/40 R20 106V XL RPB
E / C / 73 dB

E C 73dB
275/45 R20 110V XL RPB
C / C / 73 dB

C C 73dB
285/30 R20 99W XL RPB
-
295/40 R20 110V XL RPB
C / C / 74 dB

C C 74dB
315/35 R20 110V XL RPB
E / C / 74 dB

E C 74dB

Średnica felgi - 21 cali

245/40 R21 100V XL RPB
Spalanie paliwa (C)Hamowanie na mokrym (C)Hałas zewnętrzny (71 dB)

C C 71dB
265/40 R21 105V XL RPB
C / C / 73 dB

C C 73dB
275/40 R21 107W XL RPB
C / C / 72 dB

C C 72dB
275/45 R21 110V XL RPB
-
285/35 R21 105V XL RPB
E / C / 74 dB

E C 74dB
295/35 R21 107V XL RPB
C / C / 74 dB

C C 74dB
295/40 R21 111V XL RPB
C / C / 74 dB

C C 74dB
315/35 R21 111W XL RPB
C / C / 74 dB

C C 74dB
315/40 R21 115V XL RPB
-
325/30 R21 108V XL RPB
E / C / 74 dB

E C 74dB

Średnica felgi - 22 cali

Rozmiar Etykieta
295/30 R22 103V XL RPB
Spalanie paliwa (E)Hamowanie na mokrym (C)Hałas zewnętrzny (74 dB)
E C 74dB

Podsumowanie

Opony Yokohama są tworzone z myślą o szczególnym typie kierowcy, który lubi dynamiczną, sportową jazdę. Mimo tego bieżnik W.drive V905 prezentuje zrównoważone, ale wysokie parametry, jeśli chodzi o bezpieczeństwo i komfort jazdy. Czyni to z niego produkt spełniający potrzeby zwykłych, miejskich kierowców. Wszystkich tych, którzy co rano przemierzają drogę z domu do pracy, a w długie weekendy zabierają rodzinę nad morze. Dla których możliwość rozpędzenia auta do 190-210 km/h czy technologia stabilizująca auto podczas skomplikowanych manewrów to zbędne naddatki. Wybierają jednak ten model, bo posiadanie zimówek o takich możliwościach daje poczucie większej kontroli nad samochodem. Gwarancję, że w awaryjnej sytuacji opony na pewno nie zawiodą. Właśnie dlatego polecam Yokohama W.drive V905 każdemu, niezależnie o tego, jakie auto posiada i jakiego typu kierowcą jest.

Yokohama W.drive V905 w liczbach

  • 2 miejsce w teście opon zimowych o rozmiarze 205/55 R16 (ADAC 2015),
  • 69 rozmiarów,
  • 72-stopniowa konstrukcja bieżnika,
  • średnio o 26% większa liczba krawędzi (w porównaniu do bieżnika V902).

Galeria zdjęć / Multimedia / Bieżnik

13 komentarzy
  1. me | 10.11.2018 12:24
    V905 to nie jest następca V902A i V903, a jedynie V902A, czyli opon na szersze bieżniki, do mocniejszych aut. V903 jest zoptymalizowana na węższe bieżniki i nie ma obecnie żadnego następcy od wielu lat. Co nie znaczy, że nie jest dobra. Z małą ścieralnością również się zgadzam. Jak to pisze Toyo - kategoria Highway Winter Tire. W odróżnieniu od Extreme Winter Tire. Czyli idealna na nasze warunki. Firmy Toyo, Yokohama i Nokian odróżniają dwa typy zimówek i dlatego testowanie ich z resztą europejskich opon zimowych może dawać błędne pojęcie.
  2. Rybak | 01.11.2018 18:57
    Na artykuł trafiłem przypadkiem już dawno po zakupie opon. Teraz będę je miał drugi sezon. Praktycznie większość z tego co tu jest opisane zgadza się z moimi spostrzeżeniami. Sam szukałem opon troszkę twardszych do bardziej sportowej jazdy, nawet zimą. Te mi bardzo spasowały. Po poprzednim sezonie zrobiłem pewnie z 20 tys.km, brak większych śladów zużycia.
  3. Kaczor | 31.10.2018 18:57
    Właśnie jestem w trakcie kupna nowych opon zimowych i przypadkiem wpadłem na ten artykuł. No powiem szczerze, że do tej pory co szukam to nie spotkałem się z tak profesjonalnym opisem opon. Fajne testy, ogólna charakterystyka gumy w prosty sposób wyjaśniona. Muszę przyznać, że nakłoniło mnie to do zainteresowania się tym modelem opon i możliwe że je kupię.
  4. Darek | 08.10.2018 11:27
    Takie testy rozumiem wszystkie własności opony ładnie rozpisane i ocenione. Można sprawdzić na czym najbardziej nam zależy. Super sprawa. A odnośnie opon Yokohama W.driveV905, postanowiłem że na ten sezon je zakupie, podoba mi się zamieszczony tu opis opony, jeżeli pokrywa się z rzeczywistością to już nie mam co żałować zakupu.
  5. Adrian Pajor | 29.11.2017 23:08
    Musiałbym pokazać zdjęcie tych opon na przedniej osi po zimowym sezonie ledwie 4 miesiace . Na tyle założyłem wielosezonową Dębice i jest jak nowa po całym roku. Yokohama 905 coż każdy się śmieje ze po 30tys opona nadaje się raczej do driftu niż do wożenia dzieci samochodem w zimie. Obecnie szukam w całym domu paragonu bo to przecież chore. pozytywne opinie chyba dla ludzi jeżdżących do kościoła w niedziele bądź opłacanych trolli nabijających oceny a nie na 30 tysi przez 6 miesięcy w roku. Powiem krótko na poprzednich Pirelli snow cos tam cos tam z 2007 jeździłem tym autem 5 lat nawet w lecie jak nie miałem czasu wymienić przebieg bagatela 100 tysi. Auto muł caddy 2007 1,6 mpi to nawet nie ślizga przy ruszaniu Wyśle zdjęcia adrian_pajor (malpa) o2.pl. Proszę pisać
    1. Jerzy | 04.10.2018 00:07
      Jak się ma nieprawidłową zbieżność i pochylenie koła to są właśnie takie efekty . Ja przejeździłem całą zimę do późnej wiosny i na oponach nie ma śladu zużycia , na razie oceniam opony bardzo dobrze - samochód Kia Sorento warunki zimowe Zakopane i częste trasy po Polsce
  6. CzasJ | 22.11.2017 21:18
    Teraz wyszła nowa seria Winter V905. Kupiłem takie do drugiego auta. Różnica wg producenta jest w ulepszonej mieszance. I o dziwo lepszej cenie! Były tańsze niż V905, które kupowałem w zeszłym roku. Jak na razie założone, po śniegu jeszcze nie jeździły, ale na mokrej i śliskiej drodze nie ma żadnego problemu.
  7. Piotr | 13.10.2017 13:51
    Kupilem te opony i pierwsze co mi się rzuciło w oczy, a następnie potwierdziło w mierze, że szerokość bieżnika na oponie jest o ok. 2 cm mniejsza niz na starych Kleberach -dotyczy rozmiaru195/65/15. oszczędności! co do właściwości jezdnych narazie sie nie wypowiadam bo jeszcze nie ma zimy.
  8. Łukasz | 29.09.2017 20:23
    Oponki rewelacyjne. Dają radę w naszych warunkach zimowych, bardzo dobrze radzą sobie na błocie pośniegowym. W trasie poziom hałasu mi osobiście nie dokucza. Ciekaw jestem ile opony wytrzymają sezonów. Obecnie zaliczam drugi a bieżnik jest prawie nienaruszony.
  9. nefrixx | 16.03.2017 11:58
    Wszystko okej, godne polecenia oponki. Hamowanie na najwyższym poziomie, oszczędne (wydajesz dużo na początku, a potem płacisz mniej na stacji).co jeszcze. Szybko pozbywają się wody ale minus jest taki że robią dużo hałasu. To są wrażenia posiadacza rozmiaru 245/50R18 i samochodu Citroen C-Crosser, może przy innych samochodach jest inaczej.
  10. Przemek | 20.02.2017 11:08
    Czy V905 zastapi V903, czy będzie inna opona? Mam V903 w rozmiarze 185/65/15 i nie zgadzam się, że ta opona ma jakieś "błędy". Na pewno lepsza na śniegu niż V902. Świetnie daje radę wyprzedzać auta na ośnieżonej drodze pod górę. Obok Michelina to najlepsza zimówka na jazdę w warunkach jakie były u nas przez ostatnie kilka sezonów, tzn. mistrz asfaltu. A jest znacznie tańsza. Świadomie ją kupiłem i 3 sezony jeździ świetnie. Nie chce bieżnika śniegowego na jazdę po soli i suchym/mokrym asfalcie. Czekam co Yokohama wymyśli w "mniejszych" rozmiarach. Oby to był V905.
  11. Tomasz Biskupski | 14.02.2017 08:36
    udało mi się dostać w promocji minus 50%, więc praktycznie mam opony premium prawie w cenie budżetówek (no może przesadzam). polecam na długie dystanse i dla tych co to lubią dodać trochę gazu. do codziennej jazdy oczywiście też się nadają, ale nie wiem, czy dałbym za nie 100% ich ceny, gdyby miały mi służyć do jeżdżenia po bułki
  12. Rafał M. | 08.02.2017 12:00
    Nie mam tych opon, ale wiele można powiedzieć już po samym wyglądzie. Ciekawy wzór bieżnika, kierunkowy, agresywny, widać, że stoi za nim mnóstwo pracy, badań, testów itd. Dużo lameli, nacięć, na pewno poradziłyby sobie nawet ze zmrożonym śniegiem. Czy olej pomarańczowy rzeczywiście zwiększa powierzchnię styku z nawierzchnią to już trudno mi powiedzieć, ale na pewno brzmi interesująco :)
Opony zimowe 15 cali

Opony zimowe 15 cali. Jakie 15-calowe zimówki wybrać?

2023-08-12
Jak powszechnie wiadomo, zima to czas, który jest szczególnie wymagający dla kierowców. Ta pora roku wymaga nie tylko wyjątkowej ostrożności podczas kierowania pojazdem, ale także – o czym nie wolno zapominać – konieczności dostosowania samochodu do mniej sprzyjających warunków. Jednym z elementów, o które należy w szczególności zadbać, są opony. Jakie zimowe opony 15 cali warto wybrać?
marki opon ranking

Najlepsze marki opon. Ranking Wulkanisty

2023-02-01
Co roku największe serwisy motoryzacyjne testują setki modeli opon, aby wybrać ich zdaniem najlepszy egzemplarz. Spośród wszystkich rodzajów ogumienia wyróżniamy trzy główne rodzaje, które charakteryzują przystosowanie opon. Są to opony letnie, zimowe i całoroczne. Przeglądając rankingi najlepszych modeli zauważyć można, że czołówka jest bardzo ciasna, lecz w każdym z podanych przed chwilą rodzajów opon powtarzają się ci sami producenci. Świadczy to o ich jakości i popularności. Dziś przedstawimy naszym zdaniem najlepsze marki opon w oparciu i analizowane rankingi i doświadczenie, dzieląc producentów zgodnie z przeznaczeniem i rodzajem ogumienia.
Dębica Frigo 2 - Najpopularniejsza opona zimowa w Polsce

Dębica Frigo 2 - Najpopularniejsza opona zimowa w Polsce

2022-12-28
Dębica Frigo 2 to jedna z najchętniej wybieranych opon zimowych w Polsce. Zobacz opinie kierowców na temat modelu Frigo 2, zapoznaj się z wynikami testów oraz sprawdź gdzie kupisz najtaniej Dębicę Frigo 2 z darmową dostawą.
michelin alpin a3

Michelin Alpin A3

2022-12-17
Zakup opon zimowych jest kluczowy dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy podczas chłodnych miesięcy. Na rynku dostępnych jest wiele modeli ogumienia zimowego, które skonstruowano z zastosowaniem najnowocześniejszych i sprawdzonych technologii. Jednak w każdym przypadku opony powinny być dopasowane zarówno do danego modelu auta, jak i stylu jazdy i wymagań danego kierowcy. Jedną z wysoko ocenianych propozycji opon zimowych jest model Michelin Alpin A3. To nie tylko gwarancja niezawodności i obecność w najważniejszych testach branżowych na bardzo wysokich pozycjach, ale również doskonały wybór dla osób dbających o detale i praktyczne rozwiązania.
Pirelli Cinturato Winter

Pirelli Cinturato Winter. Opona zimowa od włoskiego producenta

2022-12-02
Ogumienie Pirelli Cinturato Winter już od momentu, w którym pojawiło się na rynku, stało się ogromnym hitem w kategorii opon zimowych. Już w roku, w którym rozpoczęto jej dystrybucję, wzięła udział w przynajmniej sześciu testach opon i została w nich wyróżniona jako polecana lub szczególnie polecana. W dzisiejszym artykule omówimy wszystkie aspekty związane z użytkowaniem tego modelu opon, a także dostępnymi rozmiarami, bieżnikiem czy zastosowanymi technologiami. Przytoczymy też najważniejsze wnioski z opinii użytkowników i przybliżymy profil tej włoskiej marki.
goodride z507

Opona zimowa Goodride Z507

2022-12-01
Ogumienie do auta zaliczyć można do najważniejszych elementów wyposażenia pojazdu. Na szczególną uwagę zasługują opony zimowe, ponieważ ich głównym zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa i komfortu jazdy w niekorzystnych i mało przyjaznych warunkach. To nie tylko niskie temperatury, ale też mokra, zaśnieżona i oblodzona nawierzchnia wraz z dużo większym ryzykiem utraty panowania nad autem. Dlatego wybierając opony zimowe, warto postawić na modele polecane i sprawdzone. Doskonałym przykładem jest tu ogumienie zimowe Goodride Z507. Co wyróżnia te opony i dlaczego to dobry wybór?