Continental ContiSportContact 5

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (Głosów: 4, Średnia: 4,75 na 5)
Loading...

continental-csc-5-lead

Wysokiej jakości ogumienie znacząco poprawia bezpieczeństwo jazdy. Większość kierowców dużą wagę przywiązuje do wyboru opon zimowych, chcąc być przygotowanymi na trudne warunki, śnieg i marznący deszcz.

Latem jednak też nie można bagatelizować kaprysów pogody – dlatego wybór odpowiedniego ogumienia letniego jest również sprawą priorytetową.

Wśród jednych z najczęściej wybieranych marek w naszym kraju wymieniany jest koncern Continental, którego sztandarowym modelem letnim jest opona ContiSportContact 5 często zapisywany skrótem CSC 5.

Setki użytkowników wydają mu najwyższe oceny, ale wielu zainteresowanych kierowców zastanawia się, czy stosunkowo wysoka cena tych opon jest adekwatna do oferowanej jakości. Warto to sprawdzić.

 

Bieżnik modelu ContiSportContact 5 firmy Continental
Bieżnik modelu ContiSportContact 5 firmy Continental

 

Spis treści:

  1. Producent
  2. Technologia
  3. Oferta (Lista produktów)
  4. Wyniki w testach opon
  5. Czy warto kupić?
  6. Etykieta
  7. Gwarancja
  8. Opinie kierowców
  9. Ocena parametrów
  10. Podsumowanie
  11. Dane techniczne

 

Continental – opony z bardzo długą historią

continental-logo

Aktualnie koncern Continental jest czwartą pod względem wielkości firmą produkującą ogumienie. Początki były jednak znacznie skromniejsze. Firma zaczęła działalność 8 października 1871 roku pod nazwą Continental-Caoutchouc und Gutta-Percha Compagnie. Manufaktura wytwarzała z gumy wiele produktów – płaszcze przeciwdeszczowe, obuwie, zabawki oraz opony do wozów konnych i rowerów.

O oponie samochodowej nikt jeszcze wtedy nie myślał, gdyż pierwszy automobil skonstruowany został zaledwie rok przed powstaniem firmy i był wciąż tylko techniczną ciekawostką. Z czasem okazało się jednak, że samochód stał się wynalazkiem przełomowym, a marka Continental zaczęła produkować ogumienie przystosowane do nowego środka transportu. W 1892 roku firma rozpoczęła produkcję opon pneumatycznych, a niedługo potem wprowadziła pierwsze opony samochodowe z bieżnikiem.

Firmie Continental zawdzięczamy też inny wynalazek – wymienne koło. Innowacje stały się chlebem powszednim tej marki. Na początku XX wieku niemiecka firma wprowadziła wiele udoskonaleń, a w 1909 roku zaczęła eksperymenty z produkowanym w laboratoriach Bayera kauczukiem syntetycznym. Rozwój marki spowolniła I Wojna Światowa i wywołany nią kryzys.

Nie przeszkodziło to jednak we wprowadzeniu kilku ciekawych wynalazków i unowocześnieniu mieszanek stosowanych do produkcji ogumienia. W czasie II Wojny Światowej firma przestawiła się całkowicie na produkcję dla armii. Zakończenie konfliktu dało marce Continental okazję do rozpoczęcia nowego rozdziału.

Jednym z największych sukcesów marki jest wpis do księgi Guinessa – to właśnie opony tej firmy posiadają obecnie tytuł „najszybszego ogumienia drogowego świata”. W 2008 roku Porsche 911 GT 9 rozpędziło się na nich do zatrważającej prędkości 409 kilometrów na godzinę.

Jak widać, marka Continental dysponuje ogromnym doświadczeniem, a jednym z największych jej zalet jest innowacyjność. Czy jednak opona letnia Continental ContiSportContact 5 korzysta z całej tej spuścizny i oferuje użytkownikom najwyższą jakość?

 

Model ContiSportContact 5 pod lupą

contisportcontact-5-bieznik-z-bliska

Model ContiSportContact 5 wyróżnia się niestandardową konstrukcją i szeregiem nowoczesnych rozwiązań. Opona złożona jest z dwóch warstw. Zewnętrzna (nazywana „Cap”) odpowiada za wysoką przyczepność, podczas gdy zadaniem wewnętrznej (określanej jako „Base”) jest minimalizowanie oporów toczenia.Dzięki takiej budowie powstała opona, która jednocześnie zapewnia niskie spalanie oraz bardzo wysokie bezpieczeństwo.

Jednym z najważniejszych parametrów, który określa dobrą oponę jest przyczepność na różnych nawierzchniach. Nazwa modelu zdradza sportowe przeznaczenie i może świadczyć o doskonałej charakterystyce jezdnej. I tak jest w istocie – inżynierowie Continental zadbali o to, aby ten model idealnie sprawdzał się na suchej i mokrej nawierzchni podczas szybkiej jazdy i w czasie gwałtownych manewrów.

Uzyskano to poprzez zastosowanie elastycznych bloków na zewnętrznej krawędzi opony oraz zoptymalizowanym żebrom. Zwiększyło to znacznie powierzchnię kontaktu opony z nawierzchnią i pozwoliło uzyskać lepsza stabilność w zakrętach.

Bardzo dobre właściwości jezdne to także zasługa wykorzystania bardzo nowoczesnej mieszanki gumowej, do której dodano syntetyczne żywice. Zapewnia to zachowanie optymalnej elastyczności w wysokich temperaturach i uzyskanie doskonałej przyczepności na różnych typach nawierzchni. Technologia Black Chilli umożliwiła również znaczące skrócenie drogi hamowania.

 

Oferta / Lista produktów

Zestawienie rozmiarów opisywanego modelu opon letnich Continental ContiSportContact 5. Skrót „XL” widoczny w tabeli przy niektórych rozmiarach oznacza oponę o wzmocnionej konstrukcji. Pozostałe oznaczenia: FR – opona z rantem ochronnym, SSR – opona run flat, AO / AO1 – homologacja do Audi, MOE /MO – homologacja do Mercedesa, * – homologacja do BMW, natomiast „ContiSeal” to technologia uszczelniająca przebicia opony o średnicy do 5 mm.

Rozmiar Etykieta
205/40 R17 84V XL FR C B 72dB
205/40 R17 84W XL FR E A 72dB
205/45 R17 88V XL FR C A 72dB
205/45 R17 88W XL FR E A 72dB
205/45 R17 88W XL E A 72dB
205/50 R17 89V FR C A 71dB
215/35 R18 84Y XL ZR
215/40 R18 89W XL FR
215/40 R18 89Y XL ZR E A 72dB
215/45 R17 91W XL FR E A 72dB
215/45 R17 91W XL FR
215/50 R17 91V FR C B 71dB
215/50 R17 91W E A 71dB
215/50 R18 92W C A 71dB
225/40 R18 92W XL FR C B 72dB
225/40 R18 92W XL SSR MOE MO FR E B 72dB
225/40 R18 92Y XL AO1 E B 72dB
225/40 R18 92Y XL AO FR E B 72dB
225/40 R18 92Y XL FR
225/40 R18 92Y XL E A 72dB
225/40 R18 92Y XL FR F A 72dB
225/40 R18 92Y XL MO FR C B 72dB
225/40 R18 92Y XL FR E A 72dB
225/40 R19 93V XL FR E B 72dB
225/40 R19 89W SSR * FR C B 71dB
225/40 R19 89Y SSR * FR F B 71dB
225/40 R19 93Y C A 72dB
225/40 R19 93Y XL SSR MOE MO E A 72dB
225/45 R17 91V MO FR C B 71dB
225/45 R17 91V FR C A 71dB
225/45 R17 91W SSR MOE MO FR E B 71dB
225/45 R17 91W FR E B 71dB
225/45 R17 91W SSR * FR E B 71dB
225/45 R17 91W MO FR C B 71dB
225/45 R17 91Y MO FR C B 71dB
225/45 R17 91Y AO FR E B 71dB
225/45 R18 91V SSR * FR E B 71dB
225/45 R18 95W
225/45 R18 91Y SSR * FR E B 71dB
225/45 R18 91Y FR C A 71dB
225/45 R18 95Y XL SSR MOE MO C B 72dB
225/45 R18 95Y XL MO C A 72dB
225/45 R18 95Y XL FR C A 72dB
225/45 R18 95Y XL FR C A 72dB
225/45 R18 95Y XL SSR * FR E B 71dB
225/45 R19 92W FR E A 71dB
225/45 R19 92W SSR FR E B 71dB
225/45 R19 96W XL C A 72dB
225/50 R17 94V FR C A 71dB
225/50 R17 94W SSR * FR E B 71dB
225/50 R17 94W AR FR C B 71dB
225/50 R17 94W MO C B 71dB
225/50 R17 94W AO E A 71dB
225/50 R17 94W SSR MOE MO
225/50 R17 94W SSR MOE MO E B 71dB
225/50 R17 94Y AO
225/50 R17 98Y XL AO FR
225/50 R18 95W SSR FR E B 71dB
225/50 R18 99W
235/40 R18 95W XL ContiSeal FR E B 72dB
235/40 R18 95Y XL FR C A 72dB
235/40 R19 92V E B 71dB
235/40 R19 96Y XL FR C A 72dB
235/40 R19 96Y XL FR E A 72dB
235/45 R17 94W ContiSeal FR E B 71dB
235/45 R17 94Y C A 71dB
235/45 R18 94V C A 71dB
235/45 R18 94W FR
235/45 R18 94W ContiSeal FR E A 71dB
235/45 R18 94W FR E A 71dB
235/45 R18 98Y C A 72dB
235/45 R19 95V C B 71dB
235/45 R19 95V SSR MOE FR E B 71dB
235/45 R19 99V XL FR C B 72dB
235/50 R17 96W FR E A 71dB
235/50 R18 101V XL FR E B 72dB
235/50 R18 97V FR C A 71dB
235/50 R18 97V B B 71dB
235/50 R18 97V E B 71dB
235/50 R18 97V MO B B 71dB
235/50 R18 101W XL E A 72dB
235/50 R18 97W FR C A 72dB
235/50 R18 97Y MGT FR C B 71dB
235/50 R19 99V FR C B 71dB
235/55 R18 100V FR C A 71dB
235/55 R18 100V ContiSeal FR C A 71dB
235/55 R19 101V C A 71dB
235/55 R19 105V B A 72dB
235/55 R19 101W AO FR
235/55 R19 105W XL LR FR C A 72dB
235/55 R19 105W XL FR C A 71dB
235/55 R19 101Y N0 C A 71dB
235/60 R18 103H FR C A 71dB
235/60 R18 103V F B 71dB
235/60 R18 103W N0 FR C A 71dB
245/35 R18 88Y SSR * FR E B 71dB
245/35 R18 92Y XL MO FR C B 72dB
245/35 R19 93Y XL SSR MOE MO E A 72dB
245/40 R17 91W MO FR C B 71dB
245/40 R17 91Y MO FR C B 71dB
245/40 R18 93Y AO C A 71dB
245/40 R18 93Y FR C A 71dB
245/40 R18 93Y AO FR E A 71dB
245/40 R18 97Y XL SSR MOE MO C B 72dB
245/40 R18 97Y XL AO
245/40 R18 97Y XL MO C A 72dB
245/40 R18 97Y XL FR C A 72dB
245/40 R19 98Y XL ZR FR C B 72dB
245/40 R19 98Y XL * MO FR B B 72dB
245/40 R20 99 XL ZR MGT F B 72dB
245/40 R20 95W FR E B 71dB
245/45 R17 95W MO FR C B 71dB
245/45 R17 95Y C A 71dB
245/45 R17 95Y AO E A 71dB
245/45 R17 99Y XL MO FR C B 72dB
245/45 R18 100W XL J FR C B 72dB
245/45 R18 96W ContiSeal FR C A 71dB
245/45 R18 96W FR C A 71dB
245/45 R18 96Y AO E A 71dB
245/45 R19 102W XL C A 72dB
245/45 R19 98W FR C A 71dB
245/45 R19 102Y XL ZR MGT FR F B 72dB
245/45 R19 102Y XL MO1 FR C B 72dB
245/45 R19 102Y XL MO C A 72dB
245/45 R19 102Y C B 72dB
245/45 R19 102Y XL MO1 FR C B 72dB
245/50 R18 100 ZR N0 FR C A 71dB
245/50 R18 100W MO FR E B 71dB
255/35 R18 90Y SSR FR
255/35 R18 94Y XL FR E A 73dB
255/35 R18 94Y XL MO FR E B 73dB
255/35 R19 92Y SSR * FR F B 72dB
255/35 R19 96Y C A 73dB
255/35 R19 96Y XL SSR MOE MO E A 73dB
255/40 R18 95Y SSR * FR E B 72dB
255/40 R19 100W XL ContiSilent FR C A 73dB
255/40 R19 96W SSR FR E B 72dB
255/40 R20 101V E A 73dB
255/40 R20 101W XL FR C A 72dB
255/40 R20 101Y XL AO FR E B 73dB
255/45 R18 103H E A 72dB
255/45 R18 99W SSR FR E B 72dB
255/45 R18 99Y E A 72dB
255/45 R19 100V ContiSeal FR
255/45 R19 104Y XL AO FR E B 73dB
255/50 R19 103W SSR MOE MO ML E B 72dB
255/50 R19 103W MO ML E B 72dB
255/50 R19 107W XL SSR C B 71dB
255/50 R19 103Y N0 C A 72dB
255/50 R19 103Y N0 C A 72dB
255/55 R18 109H XL SSR * E E 73dB
255/55 R18 109V XL SSR * E C 73dB
255/55 R18 105W N0 FR C A 72dB
275/40 R19 101 ZR MGT FR F B 72dB
275/40 R19 101Y MO C A 72dB
275/40 R20 106Y XL FR C A 73dB
275/45 R18 103 ZR N0 FR C A 72dB
275/45 R18 103W MO FR E B 72dB
275/45 R18 103Y MGT FR C B 72dB
285/30 R21 100 XL ZR MGT F B 75dB
285/45 R19 111W XL SSR C B 73dB
295/35 R21 103Y ZR MGT FR E A 74dB
315/35 R20 110Y XL ZR FR B A 75dB

 

Test opon Continental ContiSportContact 5

Śledząc wyniki testów wykonywanych od 2012 roku, można przekonać się, że opona letnia Continental ContiSportContact 5 to naprawdę udany produkt. Model badany był przez różne organizacje motoryzacyjne i za każdym razem uzyskiwał on bardzo wysokie noty.

W roku 2012 opony ContiSportContact 5 w rozmiarach 225/40 R18 i 245/45 R18 otrzymały pierwsze miejsca w testach Gute Fahrt oraz Auto, Moto und Sport. Kolejny rok przyniósł kolejne sukcesy – opony w rozmiarach 225/45 R17 i 225/35 R18 otrzymały złote medale od ADAC oraz Auto Bild Sportcars.

Rok 2014 również był hojny, gdyż tym razem na grand prix zasłużył ponownie model o wielkości 225/45 R17 (tym razem przyznane przez ACE) oraz zbadana po raz pierwszy opona 225/50 R19 (w teście Auto-Zeitung Allrad).

W latach 2015-2017 testowano również opony ContiSportContact 5 w rozmiarach 255/55 R18, 225/50 R17, 225/40 R18, 225/55 R18, 225/45 R17, 235/50 R19 i 225/55 R19. ADAC, Auto Zeitung, Auto Bild Allrad, GTÜ, AUTO Straßenverkehr, SUV Magazine i Off-Road wydawały za każdym razem bardzo dobre oceny – w ciągu trzech lat kolekcja wzbogaciła się o kilka złotych, srebrnych i brązowych medali.

Miejsce Organizator Rozmiar testowanych opon Rok
1 miejsce ADAC Test opon letnich 225/45 R17 2016
1 miejsce GTU Najlepsze opony letnie 225/45 R17 2016
1 miejsce Test World Test opon letnich 225/40 R18 2016
1 miejsce Auto Review Ranking opon letnich 225/45 R17 2015
1 miejsce Auto Express Test opon letnich 225/45 R17 2015
1 miejsce EVO Magazine Test opon letnich 225/40 R18 2015
1 miejsce AMS Najlepsze opony letnie 225/50 R17 2015
1 miejsce ACE Test opon letnich 225/45 R17 2014
1 miejsce Auto Zeitung Ranking opon letnich 225/50 R17 2014
1 miejsce EVO Test opon letnich 225/45 R17 2014
1 miejsce GTU Ranking opon letnich 225/45 R17 2013
1 miejsce Auto Bild Test opon letnich 225/35 R18 2013
1 miejsce Auto Expres Najlepsze opony letnie 225/45 R17 2013
2 miejsce GTU Najlepsze opony letnie 245/40 R18 2012
3 miejsce Auto Express Test opon letnich 225/40 R18 2016
3 miejsce AZ Ranking opon letnich 225/40 R18 2015
3 miejsce Auto Bild Test opon letnich 225/50 R17 2014
3 miejsce Auto Review Test opon letnich 225/45 R17 2013
4 miejsce Sport Auto Najlepsze opony letnie 225/40 R18 2017
4 miejsce Auto Bild Ranking 50 opon letnich 225/50 R17 2014
4 miejsce Sport Auto Test opon letnich 225/40 R18 2013
4 miejsce EVO Test opon letnich 225/45 R17 2012
6 miejsce Auto Bild Hamowanie opon letnich 225/45 R17 2012
6 miejsce Auto Bild Test opon letnich 225/45 R17 2012
8 miejsce Auto Bild Ranking opon letnich 245/40 R18 2017

 

Plusy i minusy

Po przeanalizowaniu danych otrzymanych od producenta, wyników testów profesjonalnych organizacji badawczych i opinii wystawianych przez użytkowników wypada podsumować jakie walory ma model ContiSportContact 5. Do największych atutów zaliczyć można bezsprzecznie:

  • Bardzo nowoczesną konstrukcję i zastosowanie materiałów wysokiej jakości.
  • Doskonałą przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni.
  • Bardzo dobry stosunek ceny do jakości.
  • Korzystne warunki gwarancji.
  • Stabilność toru jazdy przy gwałtownych manewrach.
  • „Sportowy charakter”.

Wśród wad wymienić można wspominaną czasami w komentarzach „nadmierną hałaśliwość”.

 

Etykieta unijna

etykieta-ca71-2Spojrzenie na etykietę unijną zdradza zwykle największe zalety i wady każdego modelu. W przypadku opony letniej Continental ContiSportContact 5 od razu rzuca się w oczy doskonała przyczepność na mokrej nawierzchni.

Producent podkreśla, że dzięki zaawansowanej konstrukcji i szeregowi prac optymalizacyjnych udało się stworzyć model, który idealnie trzyma się drogi w zmiennych warunkach.

Etykieta potwierdza, że te doniesienia nie były jedynie chwytem marketingowym. W praktyce niewiele opon dostępnych na rynku pochwalić może się notą A, co potwierdza, że do czynienia mamy z produktem bardzo wysokiej jakości.

Opory toczenia otrzymały ocenę C, co mieści się w normie – wiele modeli premium o skomplikowanej budowie oceniana jest na tym poziomie. Opona letnia Continental ContiSportContact 5 nie należy też do najcichszych, chociaż 71 dB to średni wynik.

Ponieważ jednak mowa o ogumieniu dedykowanym do dynamicznej jazdy, nie powinien nikomu przeszkadzać. Dość wyrafinowana rzeźba bieżnika nie pozwoliła uzyskać lepszej noty, a inżynierowie Continental z pewnością woleli poświęcić dwa-trzy decybele na rzecz zapewnienia użytkowników najwyższego poziomu bezpieczeństwa.

 

Zdjęcie poglądowe CSC 5 z kolorowymi paskami, fot. Auto Express
Zdjęcie poglądowe CSC 5 z kolorowymi paskami, fot. Auto Express

 

Gwarantowana jakość od Continentala

W przypadku opon klasy premium spodziewać się można, że producent zadbał o dobre warunki gwarancji. W przypadku modelu ContiSportContact 5 umowa jest bardzo korzystna. Firma daje 5 lat gwarancji od daty produkcji na wady związane z konstrukcją, materiałem lub jakością wykonania – chyba, że wcześniej dojdzie do zużycia bieżnika w stopniu granicznym. W takim wypadku reklamacja również zostanie uznana.

Jeżeli wada ujawni się w przeciągu dwóch lat od chwili zakupu, producent wymieni oponę na nową lub zwróci koszt zakupu. Po tym okresie zwrot będzie częściowy i zależny od stopnia zużycia opony. Reklamacje zgłaszane muszą być upoważnionych warsztatach, punktach zakupu ogumienia lub Autoryzowanej Stacji Obsługi (gdy ogumienie otrzymane zostało wraz z nowo zakupionym autem).

gwarancja-5-lat-od-daty-produkcji

 

ContiSportContact 5 opinie na forum

Badania wykonywane przez profesjonalne organizacje to jednak nie wszystko. Przy wystawianiu oceny często bardziej miarodajne są opinie osób prywatnych, które miały możliwość testować konkretny model w praktyce. W tym celu trzeba sięgnąć po rankingi i komentarze zamieszczane na forach motoryzacyjnych i grupach oponiarskich na portalach społecznościach.

Wstępna ocena robi wrażenie, gdyż opony letnie ContiSportContact 5 oceniane są przez 90 procent użytkowników na „piątkę” lub „szóstkę”. Negatywne oceny to promil – praktycznie każdy kierowca, który miał do czynienia z tym modelem jest w stanie polecić go członkom rodziny. Najwyżej ocenianym parametrem jest bezpieczeństwo. Co jednak piszą komentujący?

„Kupiłem wóz z ponad 200-konnym silnikiem i postanowiłem sprawić sobie opony wyższej klasy. ContiSportContact 5 polecił mi mechanik i cieszę się, że go posłuchałem. Po ponad 11.000 km w trasie mogę powiedzieć, że trzymają się drogi jak przylepione. Miasto czy trasa, mokro czy sucho – nigdy nie sprawiły mi żadnej przykrej niespodzianki. Polecam każdemu!”

Przyczepność chwalą praktycznie wszyscy użytkownicy tego modeli i pod tym względem nie ma raczej odstępstw od reguły. Nie ma zatem tu żadnych wątpliwości – jeżeli chodzi o trzymanie się drogi opony letnie ContiSportContact 5 są rewelacyjne. Co jeszcze wyczytać można na forach?

„Na oponach Conti jeżdżę od dobrych 12 lat, a na wersji ContiSportContact 5 od jakichś 3. Mam 17-calówki z dość niskim profilem i bardzo sobie chwalę. Ładne, dobre i trwałe. Jedynym minusem jest może ciut za wysoki hałas. Poza tym rewelacja – 10/10.”

I tu warto wspomnieć, że głośność to najczęściej pojawiający się minus tego modelu. Kierowcy jeżeli już znajdują jakąś wadę opon ContiSportContact 5, to jest to zwykle hałas zewnętrzny.

„Opona jest super, ale hałasuje mocniej niż inne, których używałam. Mąż się nawet kiedyś zastanawiał czy nie uszkodziłam jakiegoś łożyska czy przegubu. Dlatego stawiam im pięć z minusem.”

 

Opona letnia Continental ContiSportContact 5 zamontowana na feldze
Opona letnia Continental ContiSportContact 5 zamontowana na feldze

 

Ocena parametrów

Zestawienie najważniejszych cech opony letniej Continental ContiSportContact 5.

 

Podsumowanie

Opony letnie Continental ContiSportContact 5 nie należą do tanich i z pewnością wielu kierowców odrzuci je z powodów stricte ekonomicznych. Osoby dysponujące jednak nieco większym budżetem mogą jednak uznać to za dobrą inwestycję – szczególnie gdy posiadają samochód o większej mocy silnika i lubią dynamiczną jazdę.

Stosunek ceny do jakości jest bardzo dobry i z pewnością nie można powiedzieć, że kupując opony Continental ContiSportContact 5 przepłacamy za markowe logo. Pod względem bezpieczeństwa jest to z pewnością model, który może być wzorem do naśladowania – drobna niedogodność w postaci nieco podwyższonego hałasu nie powinna stanowić problemu dla fanów aut o dużej pojemności.

 

Nazwa modelu ContiSportContact 5 na boku opony (wersja SSR)
Nazwa modelu ContiSportContact 5 na boku opony (wersja SSR)

 

Dane techniczne:

  • Klasa – premium
  • Producent – Continental
  • Koncern – Continental
  • Kraj produkcji – Niemcy, UE
  • Bieżnik – ContiSportContact 5
  • Poprzednia wersja – ContiSportContact 3
  • Następna wersja – SportContact 6
  • Rodzaj bieżnika – asymetryczny
  • Przeznaczenie – samochody osobowe, sportowe
  • Gwarancja – 5 lat od daty produkcji
  • Szerokość opony – od 195 do 315 mm
  • Profil opony – od 35 do 60 %
  • Średnica felgi – 17 oraz 22 cali
  • Indeks prędkości – H, V, W, Y oraz ZR
  • Indeks nośności – od 81 do 113
  • Oszczędność paliwa – B, C oraz E
  • Przyczepność na mokrym – A, B oraz C (kilka rozmiarów)
  • Hałas zewnętrzny – od 71 do 75 dB
  • Ilość wariantów – 201 (bardzo dużo)
  • Sezon – opony letnie
  • Produkcja od 2011 roku
  • Cena – od 353 zł za sztukę (rozmiar 225/45 R17)
  • Pełna nazwa – Continental ContiSportContact 5

 

Inne nazwy:

  • Continental CSC 5 (akronim słów „Conti”, „Sport” oraz „Contact”)
  • Continental SportContact 5 (pominięcie przedrostka „Conti”)
  • ContiSportContact 5 (zapis bieżnika bez nazwy producenta)
  • Continental ContiSportContact V („piątka” zapisana cyframi rzymskimi)
  • Continental Conti Sport Contact 5 (rozłączna pisownia nazwy modelu)

 

Zobacz również:


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *