Uniroyal MS Plus 77 – Opony na każdą zimową pogodę

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (Głosów: 1, Średnia: 5,00 na 5)
Loading...

uniroyal-ms-plus-77-lead

Nieczęsto zdarza się, by opony, które debiutowały przed paroma laty, nadal były jednymi z częściej polecanych i kupowanych. Tak jest jednak z zimówkami Uniroyal MS Plus 77, które w 2013 roku zaprezentowano kierowcom z całego świata.

Czemu zawdzięczają tę nieodstępującą ich sławę? Jednym słowem: zrównoważeniu. Chcę przez to powiedzieć, że inżynierom Uniroyala udało się stworzyć opony, które gwarantują bardzo zadowalające rezultaty we wszystkich kategoriach.

Nie zapewniło to im spektakularnych zwycięstw w testach i zestawieniach, jednak zagwarantowało pewną, dobrą pozycję w niejednym liczącym się rankingu. To bardzo ważne wzmianki, ponieważ zdarza się, że opony zdobywają wysokie oceny końcowe pomimo fatalnych not w niektórych kategoriach.

uniroyal-ms-plus-77-2-widoki
Uniroyal MS plus 77, fot. Uniroyal Tyres

Jednak nie bez powodu Uniroayal dumnie określa swoje ogumienie mianem „opon deszczowych”. Jak to zwykle bywa w gumach tej marki, tak i tutaj parametrem, na który postawiono, było zachowanie na mokrej nawierzchni. Efekt? M.in. ochrona przez zjawiskiem aquaplaningu osiągnęła rezultat równy 105 procentom wyniku generacji (MS Plus 66). Niemal równie znaczącą poprawę wykazało badanie kontroli i hamowania na tego typu nawierzchni.

Opony Uniroyala nie ścigają się jednak wyłącznie ze swoimi poprzedniczkami – dotrzymują również kroku konkurencji. O tym jednak więcej mówię w kolejnych akapitach. Jeśli jeszcze nie słyszałeś/słyszałaś dotąd o MS plus 77, koniecznie do nich zajrzyj!

 

Spis treści

  1. Technologia
  2. Wyniki testów
  3. Wady i zalety
  4. Historia bieżnika
  5. Przeznaczenie
  6. Etykieta UE
  7. Gwarancja
  8. Opinie
  9. Oferta (lista produktów)
  10. Ocena parametrów
  11. Podsumowanie

 

Technologia

  • Zoptymalizowana mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki
    Mieszanka surowcowa została opracowana przede wszystkim z myślą o jeździe w deszczowej aurze oraz po błocie pośniegowym. Dzięki temu zabiegowi, generacja 77 osiągnęła lepsze wyniki we wszystkich badanych kategoriach na lodzie oraz mokrej drodze. Mówiąc ogólniej, lepiej trzymają się nawierzchni.
  • Sztywne bloki barkowe
    Dzięki nim Uniroyal może pochwalić się m.in. wysoką stabilnością poprzeczną bieżnika MS Plus 77 na zakrętach.
  • Jodełkowy bieżnik
    Zastosowanie specjalnego, jodełkowego bieżnika z otwartymi kanałami okazało się być strzałem w dziesiątkę. Efekt? Szybsze odprowadzanie wody, co w bezpośredni sposób przekłada się na bezpieczniejsze prowadzenie auta na mokrej drodze.
  • Duża liczba cienkich rowków z mikro-belkami
    Same rowki są ochroną przed opadami atmosferycznymi i jest to rozwiązanie powszechnie stosowane. Cały trick tkwi jednak drobnych belkach, które można dostrzec dopiero przy bliższej analizie bieżnika. Dzięki nim szerokość rowków utrzymuje się na poziomie odpowiednim dla szybkiego przepływu wody. Rezultatem tego jest m.in. krótsza droga hamowania.

 

Uniroyal MS Plus 77 w testach

Jak już pisałem, inżynierowie odpowiedzialni za ostatnią generację bieżnika MS Plus, chcieli stworzyć opony niezawodne. Niezawodne czyli takie, które nie zawiodą zaufania kierowcy bez względu na warunki panujące na zimowej drodze. Wiele testów przeprowadzonych przez uznane zrzeszenia konsumenckie, magazyny motoryzacyjne itp. środowiska dowiodły powodzenia ich misji. Weźmy choćby test opon zimowych w rozmiarze 225/45 R 17 przeprowadzony w 2013 roku przez ADAC.

Wśród czterech opon z najwyższą oceną znalazły się oczywiście Uniroyal MS Plus 77. Mimo że otarły się o podium, na mokrej nawierzchni, uzyskały lepszy rezultat niż trzecie Michelin Alpin A4. Warto dodać, że to najwyżej ceniony w tym badaniu parametr. Z kolei w teście przeprowadzonym dwa lata później przez to samo środowisko, ale na rozmiarze 165/70 R14, zimówki Uniroyala zajęły miejsce 8 i ocenę dobrą. Znów jednak pod względem prowadzenia na wilgotnym torze osiągnęły wyniki porównywalne do tych, którymi szczycą się opony z najściślejszej czołówki.

Zanim przejdę dalej, jedna rzecz domaga się jeszcze wyjaśnienia. Na tle not uzyskanych we wszystkich kategoriach najgorzej prezentują się przeważnie te uzyskane za komfort akustyczny. Trudno kłócić się z danymi, jednak należy odnotować fakt, że wciąż są to wyniki na dobrym, średnim poziomie. Najlepiej dowodzą to oceny na etykiecie unijnej, którą prezentuję nieco niżej.

Miejsce Organizator Nazwa testu Ocena Rok
4 miejsce ADAC Test opon zimowych 225/45 R17 TOP 4 2013
4 miejsce Auto Express Test opon zimowych 205/55 R16 TOP 4 2014
5 miejsce ADAC Test opon zimowych 195/65 R15 TOP 5 2014
7 miejsce ADAC Test opon zimowych 225/45 R17 Szczególnie polecane 2016
8 miejsce ADAC Test opon zimowych 165/70 R14 Szczególnie polecane 2015
10 miejsce Auto Bild Test opon zimowych 225/50 R17 Szczególnie polecane 2014
11 miejsce Ranking najlepszych opon zimowych 205/55 R16 Polecane 2016
11 miejsce ADAC Test opon zimowych 185/65 R15 Polecane 2016
12 miejsce Auto Bild Test opon zimowych 205/55 R16 Polecane 2016
12 miejsce Ranking opon zimowych 185/60 R14 Polecane 2015
12 miejsce TOP 50 – Długość drogi hamowania 225/50 R17 Polecane 2014
15 miejsce Auto Bild TOP 18 – Najlepsze opony zimowe 185/60 R15 Polecane 2015

 

Wady i zalety

Zacznę od wad, a właściwie wady, bo trudno znaleźć więcej niż jedną. To cena. Nie ma co ukrywać, że nie mamy tutaj do czynienia z oponami na każdą kieszeń. Z drugiej strony, trzeba wziąć producenta w obronę. Są to w końcu zimówki z wyższej półki – nie tylko cenowej, ale przede wszystkim jakościowej.

Po drugie, należy przecież patrzeć na całościowe koszty eksploatacji ogumienia, a nie jedynie początkową cenę. Jak pod tym względem wypadają zatem omawiane przeze mnie opony? Jeśli chodzi o efektywność paliwową – średnio, za to bardzo dobrze pod względem tempa ścierania bieżnika. Oznacza to przeciętne koszty tankownia, za to dłuższą żywotność. Trudno natomiast stwierdzi, czy wadą jest poziom komfortu akustycznego, bo choć zadowalający, wypada gorzej niż inne kategorie.

 

uniroyal-ms-plus-77-cala-opona
fot. Tyre Reviews

 

Zdecydowanie zaletą należy jednak nazwać fenomenalne prowadzenie Uniroyal MS Plus 77 na mokrej nawierzchni. Bezpieczeństwo, które gwarantują dzięki szybszemu odprowadzaniu wody, zoptymalizowanej mieszance surowcowej i odpowiednio zaprojektowanym rowkom, jest najwyższą wartością. Zaletą, której trudno nie docenić, jest też niezwykle szeroka oferta rozmiarów.

 

Uniroyal MS Plus 77 vs Uniroyal MS Plus 66

Osoby odpowiedzialne za generację 77 skupiły się na poprawie wyników na lodzie i mokrej nawierzchni. Oto jak nowy bieżnik prezentuje się w porównaniu do swojego poprzednika. Wyniki dotyczą 10 parametrów:

  • Trakcja – śnieg: 101%
  • Prowadzenie – śnieg: 101%
  • Hamowanie – mokra nawierzchnia: 102%
  • Prowadzenie – mokra nawierzchnia: 101%
  • Obwodowy aquaplaning: 103%
  • Poprzeczny aquaplaning: 105%
  • Hamowanie – sucha nawierzchnia: 100%
  • Prowadzenie – sucha nawierzchnia: 100%
  • Komfort: 102%
  • Hamowanie – lód: 102%

Jak widać, inżynierom Uniroyala udało się podnieść osiągi w ośmiu z dziesięciu badanych parametrów. Nie zmieniło się wyłącznie zachowanie opon na suchej drodze, jednak stało i stoi ono niezmiennie na wysokim poziomie. Warto też dodać, jak ważnym było poprawienie ochrony przed poprzecznym aquaplningiem, który dotyka samochody na łukach i zakrętach. Brak odpowiedniego zabezpieczenia przed tym zjawiskiem poważnie grozi wpadnięciem w poślizg. Producent „opon z parasolką” nie byłby natomiast sobą, gdyby kolejny raz nie położył nacisku na optymalizację pod kątem jazdy na mokrej drodze. Dzięki temu Uniroyal MS Plus 77 to prawdziwe opony przeciwdeszczowe.

 

Dla kogo opony Uniroyal MS Plus 77?

Na początku lepiej zaznaczyć, że nie są to opony dla osób, które szukają najtańszego ogumienia. Uniroyal MS Plus 77 to opony z wyższej półki. Moim zdaniem warto jednak w nie zainwestować, ponieważ są niebywale wytrzymałe, co gwarantuje wiele przejechanych sezonów. I to przejechanych bezpiecznie, komfortowo i dynamicznie. A jeśli ktoś naprawdę ceni sobie to wszystko, nie powinien oszczędzać na wyposażeniu samochodu. Taka decyzja może pozwolić uniknąć niepotrzebnych wydatków, a także, o czym nigdy nie wolno zapominać, wielu nieszczęść.

 

Etykieta unijna (dla rozmiaru 195/65 R15 91T)

Uniroyal MS Plus 77 - etykieta unijnaW ustępie o wadach i zaletach wspomniałem już o nie najlepszej efektywności paliwowej tego modelu. Najbardziej obrazowo pokazuje to etykiet unijna, w której na skali A-G opony Uniroyal uplasowały się na szczeblu „E”. Trzeba jednak pamiętać, że wszystkie opony, które otrzymały etykietę, nadają się do sprzedaży na terenie UE, a wiec spełniają jej restrykcyjne wymogi.

Wysoka ocena „C” za hamowanie na mokrej drodze nie powinna nikogo dziwić. W końcu Uniroyal MS Plus 77 to opony przeciwdeszczowe, o poprawionej ochronie przed aquaplaningiem i lepszej przyczepności.

Od początku staram się przedstawić te opony jako zrównoważone. I hałas zewnętrzny na poziomie 71 dB pozwala tak o nich mówić. To wynik średni, zadowalający, jak widać na umieszczonej po lewej stronie grafice.

 

Gwarancja na opony Uniroyal MS Plus 77

Uniroyal, jak każda z marek należących do koncernu Continental, posiada te same, korzystne warunki gwarancyjne. Możliwość reklamowania produktu przysługuje przez okres 5 lat (60 miesięcy), licząc od daty produkcji. Okres ten ulegnie skróceniu, jeśli wcześniej dojdzie do granicznego zużycia czoła bieżnika. Szansę na pozytywne rozpatrzenie reklamacji traci się również w innych przypadkach. Są wśród nich m.in: wcześniejsze naprawianie, nacięte czoło, bieżnikowanie poza producentem, brak czytelnego oznaczenia czy brak europejskich homologacji.

gwarancja-5-lat-od-daty-produkcji

 

Opinie

Jak zwykle garść znalezionych w internecie komentarzy i opinii osób wypowiadających się w temacie modelu MS plus 77 na forach dyskusyjnych (ogólnych i motoryzacyjnych) oraz w komentujących wpisy opisujące model na popularnych sklepach, porównywarkach i systemach opinii. Zebrałem te najbardziej mówiące o plusach i minusach 77-ki.

Zaraz po kupieniu byłem dosłownie przerażony… Ślizgały się, ledwo wyrabiałem na łukach, dramat.szybko skapnąłem się że chodziło o ciśnienie w oponach. Było za niskie. Po dopompowaniu zupełnie inne opony. Jeździ się jak po suchym albo jak latem. P-O-L-E-C-A-M!!!!

Chyba najlepsze opony na polską zimę. Nie zawodzą na śniegu i po roztopach, na suchej drodze….. Gdybym miał się do czegoś przyczepić to byłby to hałs. Są głośne, co może niektórych męczyć przy bardzo długich przejazdach, a poza tym są bezbłędne.

Po pierwszym miesiącu testowania mogę już powiedzieć, że jestem fanem tego modelu. Bardzo łatwe do kontrolowania, bez problemów wchodzi się w zakręty a hamują jak na pstryknięcie palcami. Wcześniej nie miałęm w ogóle styczności z marką Uniroyal a teraz nie wyobrażam sobie, żebym mógł wymienić je na jakieś inne. Musiałbym się srogo zawieść, ale na to się nie zanosi.

Według mnie Uniroyal to jest to jest ta sama klasa opon zimowych co Goodyear czy Nokian. Trudno zarzucić im coś złego, bo praktycznie w każdym aspekcie są dopracowane na ostatni guzik. Niby opony z przeznaczeniem na deszcz a na suchej drodze czy na śniegu śmigają, tak, że aż trudno uwierzyć.

To są moje drugie opony w życiu. Na pierwszych przejechałem (uwaga!) 7 lat. Krótkie przejazdy, dom – praa – sklep itd, ale jednak. Nie mam głowy do jeżdżenia po gumiarzach, więc szukałem czegoś równie wytrzymałego. Wybór padł na Uniroyal ms plus77, bo wyczytałem, że mają zrównoważone parametry. I to się sprawdziło. Mają dużo lameli i dlatego po śniegu jeździ się tak jakby go w ogóle nie było. Na lodzie wiadomo, że bez łańcuchów to nawet Bozia nie pomoże, ale jednak jest różnica, nie zarzuca od razu, tylko da się zapanować nad samochodem. Jeśli ktoś nie ma w planach driftowania, tylko normalną jazdę bez szarżowania, to polecam.

 

Dostępne rozmiary

Opony zimowe Uniroyal MS Plus 77 są dostępne w bardzo szerokiej gamie rozmiarów. Wszystkie opony 18, 19 i 20 calowe w/w bieżnika mają rant ochraniający felgę. Poniżej najpopularniejsze rozmiary.

Kod Rozmiar Indeksy Inne cechy Etykieta
03650010000 145/80 R13 75T F C 71dB
03650050000 155/70 R13 75T F C 71dB
03650020000 155/80 R13 79T F C 71dB
03650230000 165/60 R14 75T F C 71dB
03650180000 165/65 R14 79T E C 71dB
03650080000 165/70 R14 81T E C 71dB
03650190000 175/65 R14 82T E C 71dB
03630950000 175/65 R15 84T F C 71dB
03650070000 175/70 R13 82T E C 71dB
03650030000 175/80 R14 88T E C 71dB
03650250000 185/60 R14 82T E C 71dB
03630440000 185/60 R15 84T F C 71dB
03630450000 185/60 R15 88T XL F C 71dB
03650210000 185/65 R14 86T F C 71dB
03630350000 185/65 R15 88T F C 71dB
03630760000 195/50 R15 82H F C 72dB
03630590000 195/55 R15 85H F C 72dB
03630620000 195/55 R16 87H F C 71dB
03630460000 195/60 R15 88T F C 71dB
03630510000 195/60 R16 89H E C 72dB
03630380000 195/65 R15 91H E C 71dB
03630370000 195/65 R15 91T E C 71dB
03630780000 205/50 R17 93H XL / Rant ochronny F C 72dB
03630630000 205/55 R16 91T E C 71dB
03630530000 205/60 R16 92H F C 71dB
03630660000 215/55 R16 93H F C 71dB
03630720000 215/55 R17 98V XL E C 71dB
03630550000 215/60 R16 99H XL E C 71dB
03630870000 225/40 R18 92V XL / Rant ochronny E C 71dB
03630830000 225/45 R17 91H Rant ochronny E C 71dB
03630840000 225/45 R17 94V XL / Rant ochronny E C 71dB
03630680000 225/55 R16 95H F C 71dB
03630690000 225/55 R16 99H XL E C 71dB
03630700000 225/55 R16 99V XL E C 71dB
03630750000 225/55 R17 101H XL E C 72dB
03630740000 225/55 R17 101V XL E C 71dB
03631200000 245/45 R18 100V XL / Rant ochronny E C 71dB
03631230000 255/35 R19 96V XL / Rant ochronny E C 71dB

 

Parametry opony

Porównajmy główne cechy opony takie jak zachowanie na mokrej nawierzchni, chęć ponownego zakupu czy cena produktu. Wszystkie parametry oceniane są w skali od 1 do 10.

 

Podsumowanie

Jestem przekonany, że w tym przypadku można w stu procentach zaufać wynikom testów, w których ocenie poddano opony Uniroyal MS Plus 77. Chociaż zajmowały w nich różne pozycje, wszystkie pokazały, że mamy do czynienia z ogumieniem kompletnym. Kompletnym, bo dostosowanym do każdego rodzaju nawierzchni i każdej pogody, będące zarazem gwarancją bezpieczeństwa, jak i emocjonującej, dynamicznej jazdy oraz wysokie komfortu. Kierowcy, którzy szukają uśrednionych osiągów, z reguły chcą też opon wytrzymałych. I takimi też jest ostatnia generacja zimówek MS Plus.

 

Uniroyal MS plus 77 w pigułce:

  • Klasa – Średnia / Premium
  • Producent – Uniroyal
  • Bieżnik – MS plus 77
  • Poprzednia wersja – MS plus 66
  • Następna wersja – MS plus 8 (moje przypuszczenie)
  • Przeznaczenie – samochody osobowe, SUV-y
  • Gwarancja – 60 miesięcy
  • Średnica felgi – od 13 do 20 cali
  • Ilość wariantów – 82
  • Sezon – Opony zimowe
  • Ceny – od 141 zł za sztukę

 

Inne nazwy modelu MS plus 77

Inne nazwy tego bieżnika, z którymi możecie się zetknąć przeglądając Internet, fora dyskusyjne czy porównywarki na które trafiłem buszując trochę po sieci:

  • MSPLUS 77
  • Uniroyal 77
  • MS+ 77
  • msplus77
  • 77 MS plus

Oraz dwie perełki, najciekawsze moim zdaniem:

  • Uniroyal M+S 77
  • SM plus 77

 

Zobacz również:


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *