Continental WinterContact TS 860, czyli powrót króla
Autor: Łukasz Wulkanista
Przed kilkoma laty Continental zaprezentował oponę zimową ContiWinterContact TS850, która niejednokrotnie zwyciężyła w wielu niezależnych testach (m.in. ADAC, Auto Zeitung i innych). Jeśli liczyć także te, w których zajmowała dalsze pozycje na podium, to było ich prawie 50. W tym roku inżynierowie Continentala oddają kierowcom swoje najnowsze dzieło, będące kontynuacją tej niezwykle cenionej serii. Nic dziwnego, że apetyty kierowców są tak silnie rozbudzone.
Każdy, kto miał okazję przejechać się na starszych continentalach, musi żywić ogromne nadzieje wobec ContiWinterContact TS 860. I rzeczywiście, wiele w nowej odsłonie tej generacji zachwyca już na pierwszy rzut oka. Ulepszona konstrukcja bieżnika, wielokanałowy wzór lameli, dodatkowy rowek w ścianie bloków i wiele innych ulepszeń sugerują, że Continentalowi udało się prześcignąć samych siebie. Ale to już nie tylko domysły – potwierdza to także test Auto Bild.
Niekwestionowany zwycięzca
W badaniu drogi hamowania opon zimowych w rozmiarze 205/55 R16, przeprowadzonym przez magazyn Auto Bild udział wzięło aż 50 modeli rożnych marek. Jednak żaden nie stanowił realnej konkurencji dla ContiWinterContact TS 860. Wprawdzie ogumienie Goodyeara uzyskało nieznacznie lepszy wynik na ośnieżonej drodze (o 0,6 metra), jednak na mokrej nawierzchni droga hamowania opon Continental była krótsza aż o... 1,9 metra, a ostatecznie wyniosła 34,2 metra. Taki wynik nie powinien jednak nikogo dziwić. Niemiecki producent już nie raz pokazywał, że pod tym względem nie ma sobie równych.
Dla kogo Continental ContiWinterContact TS 860?
Nowe zimówki Continentala to produkt stworzony z myślą o posiadaczach samochodów kompaktowych klasy średniej. Ekstremalnie wysoka przyczepność, będąca podstawą bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego w okresie zimowym, to główny argument za wybraniem właśnie tych opon. Chociaż nie jedyny, na pewno przesądzi on u tych posiadaczy aut, dla których priorytetem jest spokojne i bezawaryjne przemierzenie trasy.
Wysokie bezpieczeństwo nie jest jednak okupione mniejszą dynamiką prowadzenia auta. Indeks prędkości waha się (w zależności od wybranego rozmiaru) od 190 do maksymalnie 240 km/h. W związku z tym możliwe jest rozwinięcie na nich naprawdę zawrotnych prędkości. Na pewno przekona to niejednego kierowcę, który lubi dostarczać sobie sportowe wrażenia.
Niektórych odstraszyć może oczywiście relatywnie wysoki koszt, ale czy rzeczywiście jest on tak wysoki? Byłoby czymś zaskakującym, gdyby opony tej klasy można było kupić za tyle samo, co ogumienie budżetowe. Jeśli dodatkowo spojrzeć obiektywnie na możliwości nowych Continentali w porównaniu do opon o zbliżonych parametrach, trzeba uczciwie przyznać, iż mamy do czynienia z niezwykle pozytywnym stosunkiem ceny do jakości.
Zastosowane technologie
Niemiecki koncern Continental stale rozbudowuje działalność badawczą i technologiczną, opracowując nowatorskie i niezwykle innowacyjne rozwiązania. Ilość nowych technologii zastosowanych w oponach zimowych Continental ContiWinterContact TS 860 robi wrażenie. Wymieńmy najważniejsze:
Cool Chili - nowa mieszanka krzemionkowa optymalizująca trakcję. Dzięki niej udało się uzyskać jeszcze lepsze wyniki pod względem przyczepności i hamowania. Zasługą tego rozwiązania, które wykorzystuje doskonale dobrane żywice oraz elastyczna matrycę polimerową, jest wysoka termo plastyczność ContiWinterContact TS 860. Gwarantuje ona dużą powierzchnię styku z nawierzchnią, równomierne ścieranie oraz wysokie osiągi.
Liquid Layer Drainage - nowy wzór kanalików lameli Multi Channel Sipe Design, który poprawił zachowanie na mokrej drodze pod kątem stabilności, przyczepności oraz drogi hamowania. Jak tego dokonano? Sieć składa się z pionowych oraz poziomych kanalików lameli, które bardzo sprawnie współpracują w odprowadzaniu wody do głównego rowka bieżnika. To niezwykle ważne podczas wzmożonych opadów deszczu czy w okresie topnienia lodu i śniegu.
Snow Curve plus - technologia wspomagająca „wgryzanie się” opony w pokrywę śniegową, dzięki nowej strukturze rowków 3D. Dzięki niej opony wykazują się jeszcze większym posłuszeństwem w trudnych zimowych warunkach (w tym pewniejsze wchodzenie w zakręty).
Etykieta Unijna (dla rozmiaru 185/65 R15 88T)
Wyniki prezentowane na Etykietach Unii Europejskiej nie są takie same dla każdego egzemplarza opony. Ich wartości różnią się w zależności od rozmiaru. Na temat tego, jak odczytać wymiary opony pisaliśmy wyżej w akapicie dotyczącym dostępnych rozmiarów. O czym informuje Etykieta Unijna? O trzech parametrach.
Pierwsza rubryka oznaczona symbolem opony oraz dystrybutora informuje o klasie energetyczności, czy też klasie efektywności paliwowej. Jej wysokość zależy od oporów toczenia (im niższe, tym samochód spala mniej paliwa). Ocena „C”, którą otrzymały opony ContiWinterContact TS 860 w rozmiarze 185/65 R15 88T, znajduje się w górnej części skali A-G.
Rubryka opatrzona rysunkiem deszczowej chmury zawiera ocenę zachowania (przyczepności, stabilności, drogi hamowania itd.) opony na mokrej nawierzchni. Wśród opon zimowych ocena B, jaką otrzymał każdy rozmiar nowej opony Continentala, oznacza bardzo dobry wynik.
Wreszcie ostatnie pole informuje o hałasie, jaki wytwarza opona. W rzeczywistości etykieta podaje tutaj dwie informacje. Pierwszą jest ogólny poziom komfortu akustycznego, przedstawiony na skali 1-3 (cyfrom odpowiadają czarne fale dźwiękowe). W tym przypadku są dwie, co jest wynikiem średnim. Natomiast 71 dB to konkretna wysokość hałasu przedstawiona w decybelach.
Continental TS850 czy TS 860? (różnice)
Cecha
TS850
TS 860
Rok produkcji
od 2012
od 2016
Ilość rozmiarów
56
36
Zachowanie na wodzie
8/10 (C)
9/10 (B)
Cena za sztukę
od 204 zł
od 218 zł
Komfort
8/10 (71dB)
8/10 (71dB)
Top 5 w testach opon
21 razy
4 razy
Zużycie paliwa
6/10 (E)
8/10 (C)
Ocena ogólna
bardzo dobra
bardzo dobra
Gwarancja na opony Continental TS 860
Gwarancja na opony Continental obowiązuje od chwili zakupu. Czas na reklamację to 60 miesięcy (5 lat) od daty produkcji lub do momentu, gdy bieżnik w oponie stanie się płytszy niż 1,6 mm.
Reklamacja jest przyznawana w przypadku stwierdzenia fabrycznej wady konstrukcyjnej, materiałowej lub wykonawczej. O rodzaju rekompensaty decyduje producent. Może to być wymiana opon na nowe lub zwrot całej kwoty zakupu (jeśli wady zostały wykryte nie później niż 2 lata od momentu zakupu) albo (po upływie 2 lat) zwrot części pieniędzy według cennika lub udzielenie ulgi na nowe opony.
Aby uniknąć niepotrzebnej fatygi, dobrze jest wcześniej upewnić się, że reklamowane opony nie zdążyły już przekroczyć wieku 5 lat. Datę znaleźć można zawsze na boku opony, natomiast to, jak należy ją poprawnie odczytać, wyjaśniliśmy gruntownie w TYM artykule.
Model WinterContact TS 860 w testach opon zimowych na sezon 2016/2017
Tych, którzy mieli już do czynienia z poprzedniczką Continental ContiWinterContact TS 860 nie trzeba przekonywać, by w najbliższym sezonie zimowym wybrali najnowszy produkt z tej serii. Gwarantuje on między innymi poprawniejsze prowadzenie oraz o 5% lepsze osiągi podczas jazdy po mokrej drogach.
Ponadto skraca drogę hamowania na lodzie o 4%. Dla niektórych argumentem jest już jednak sama marka Continental, będąca synonimem najwyższej jakości, innowacyjności oraz precyzji. Czy nowe opony zimowe potwierdzają ten stereotyp? Wszystko wskazuje na to, że tak, ale czekamy na wasze komentarze i opinie!
Continental WinterContact TS 860:
Klasa – PREMIUM
Producent – Continental
Bieżnik – WinterContact TS 860
Poprzednia wersja – ContiWinterContact TS850
Gwarancja – 5 lat
Średnica felgi – od 14 do 17 cali
Ilość wariantów – 36
Sezon – Opony zimowe
Ceny – od 218 zł za sztukę
Film (po angielsku) prezentujący bieżnik oraz technologie zastosowane w nowej oponie od Continantala.
Ciekawostki o Continentalu
jeden z modeli z opon Continental (ContiSportContact Vmax) trafił do Księgi Rekordów Guinnessa jako najszybszy model opon drogowych produkowanych seryjnie (409 km/h wg testu przeprowadzonego w 2008 roku na Porsche GT3),
w trosce o środowisko niemiecki producent opracował mieszankę kauczukową z dodatkiem… mniszków lekarskich, czyli tzw. „mleczy” czy też „latawców”,
pierwszy profesjonalny test opon zimowych w historii przeprowadził Continental (w roku 1953),
inne marki należące do niemieckiej spółki to Barum, General Tire, Semperit, Uniroyal oraz Viking.
poprzedni model zapisywany był jako TS850 pisane razem, natomiast obecny bieżnik piszemy ze spacją w środku jako TS 860. Poza tym z nazwy bieżnika zniknęło słowo "Conti". Mamy teraz WinterContact a było ContiWinterContact.
Właśnie zakupiłem choć mocno wahałem się pomiędzy Conti a Michelin Alpin 5. Ostatecznie zdecydował wynik testu ADAC, w którym Conti otrzymało lepszą ocenę na suchej nawierzchni. Oczywiście kogoś może zdziwić, że na oponie zimowej ważny był dla mnie ten aspekt: otóż na lodzie,wodzie i śniegu wyniki były identyczne, a jednak biorąc pod uwagę, że zimy ostatnio mamy mocno bezśnieżne chciałem aby opona na suchym się "nie męczyła". Mam nadzieję, że wybór Continentala był słuszny ale o tym poinformuję na wiosnę 2018 roku :)
krzysztof tadych | 29.11.2016 21:26
9,6/10 – dużo, ale jak najbardziej zasłużenie. Chciałem spytać „dlaczego TYLKO 9/10” za przyczepność na śniegu, ale przecież 9 oznacza bardzo dobry wynik. Ale mimo tego dziwi mnie, że zimówki Continental lepiej radzą sobie na suchej drodze niż na śniegu i na mokrej. Moje dają radę bez względu na nawierzchnię, a może nawet ciut lepiej suchej niż po deszczu. Ścieralnośc bieżnika 9,5… hmm, zobaczymy, zobaczymy. Niska emisja hałasu – potwierdzam. A to, że 10/10 kupi continentale ponownie – tak, będę jednym z tych dziesięciu.
Paweł / Liszewo | 29.11.2016 14:37
Taka cena za takie dobre opony? Dostałem nowe za nieco ponad 200 zł. Trochę się zdziwiłem, bo to jednak Continental, a nie jakaś azjaTAŃszczyzna. Podpisuję się pod tym, co napiał Pan Redaktor – to są opony dla posiadaczy sportowych samochodów. Szkoda tylko, że zimą nie można otworzyć dachu haha!
Klikając przycisk „Akceptuję” zgadzasz się, aby serwis Ceneo.pl sp z.o.o. i jego Zaufani Partnerzy przetwarzali Twoje dane osobowe zapisywane w plikach cookies lub za pomocą podobnej technologii w celach marketingowych (w tym poprzez profilowanie i analizowanie) podmiotów innych niż Ceneo.pl sp. z.o.o, obejmujących w szczególności wyświetlanie spersonalizowanych reklam w serwisie wulkanista.pl.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Wycofanie zgody nie zabrania serwisowi wulkanista.pl przetwarzania dotychczas zebranych danych.
Wyrażając zgodę, otrzymasz reklamy produktów, które są dopasowane do Twoich potrzeb. Sprawdź Zaufanych Partnerów Ceneo.pl sp. z.o.o. Pamiętaj, że oni również mogą korzystać ze swoich zaufanych podwykonawców.
Informujemy także, że korzystając z serwisu wulkanista.pl, wyrażasz zgodę na przechowywanie w Twoim urządzeniu plików cookies lub stosowanie innych podobnych technologii oraz na wykorzystywanie ich do dopasowywania treści marketingowych i reklam, o ile pozwala na to konfiguracja Twojej przeglądarki. Jeżeli nie zmienisz ustawień Twojej przeglądarki, cookies będą zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Więcej o plikach cookies, w tym o sposobie wycofania zgody, znajdziesz w Polityce Plików Cookies.
Więcej o przetwarzaniu danych osobowych przez Ceneo.pl sp z.o.o., w tym o przysługujących Ci uprawnieniach, znajdziesz tutaj.
Pamiętaj, że klikając przycisk „Nie zgadzam się” nie zmniejszasz liczby wyświetlanych reklam, oznacza to tylko, że ich zawartość nie będzie dostosowana do Twoich zainteresowań.