.
Wyniki testu drogi hamowania dla opon zimowych w rozmiarze 205/55 R16 – Auto Bild
- Continental WinterContact TS 860
- Goodyear UltraGrip 9
- Michelin Alpin 5
- Dunlop Winter Sport 5
- Semperit Speed-Grip 2
- Pirelli Cinturato Winter
- Nokian WR D4
- Barum Polaris 3
- Cooper WeatherMaster SA2
- Bridgestone Blizzak LM-001
- Uniroyal MS plus 77
- Falken Eurowinter HS449
- Dębica Frigo HP2
- Fulda Kristall Control
- Hankook Winter i*cept RS2 W452
- Kleber Krisalp HP2
- General Altimax Winter Plus
- Sava eskimo hp
- Vredestein Snowtrac 5
- BF Goodrich g-force Winter
- Yokohama W.drive V905
- Achilles Winter 101
- Matador MP92 Sibir Snow
- Firestone Winterhawk 3
- Maxxis WP-05 Arctictrekker
- Goodride SW601
- Torque TQ022
- Kumho WinterCraft WP51
- Debica Frigo HP
- Viking Snow Tech II
- Nankang NK Snow SV-2
- Starfire W200
- Nexen Winguard Snow G WH2
- Petlas Snowmaster W651
- Aplus A502
- Imperial Snowdragon 2
Auto Bild to niemiecki tygodnik motoryzacyjny, który w lutym 2016 roku obchodził swoje 30-lecie. W przeprowadzonym przez niego badaniu drogi hamowania ogumienia zimowego o wymiarach 205/55/R16 przetestowanych zostało aż 50 modeli. Wynik ogólny był uśrednieniem długości osiągniętej na śniegu oraz mokrej nawierzchni. Zwycięskim zimówkom Continental WinterContact TS 860 jako jedynym w rankingu udało się osiągnąć w pierwszym badaniu drogę hamowania krótszą niż 35 m (34,2).
Na ośnieżonej drodze lepiej wypadły jedynie plasujące się na drugim miejscu opony Goodyear UltraGrip 9. Natomiast o trzecim miejscu Michelin Alpin 5 zadecydował 30-centrymetrowy dystans do zimówek amerykańskiego producenta. Warto jednak dodać, że w pierwszej konkurencji osiągnęły one od nich korzystniejszy wynik. Dla sprawiedliwości należy też wspomnieć o piątej generacji serii Dunlop Winter Sport, którym do miejsca na podium zabrakło tylko 10 centymetrów.
Szansę na wyższą pozycję końcową miałby Uniroyal MS plus 77 (11 miejsce), który mimo nie najdłuższej drogi hamowania na śniegu (25,7 m), potrzebował aż 39,1 m na mokrej drodze. Zaskoczeniem jest też duża rozbieżność między wynikami opon Matador MP92 Sibir Snow (23 miejsce). Rezultaty na śniegu mogły dać im miejsce w pierwszej piętnastce, gdyby nie aż 40,6-metrowa droga hamowania w drugiej próbie.
Test opon zimowych 205/55 R16 – Auto Express
- Continental WinterContact TS 860
- Nokian WR D4
- Pirelli Cinturato Winter
- Goodyear UltraGrip Performance Gen-1
- Michelin Alpin 5
- Bridgestone Blizzak LM-001
- Dunlop Winter Sport 5
- Hankook Winter i*cept RS2 W452
Auto Express to brytyjska edycja magazynu Auto Bild, powołanego do życia dwa lata po oryginalnym, niemieckim tygodniku. Wśród testów, które tutaj zestawiamy, jest on jednym z dwóch, któremu nadajemy największą wartość. Dlaczego? Ponieważ wyniki w nim zawarte najbliższe są rankingowi GTÜ, dzięki czemu wzajemnie uprawdopodabniają swoje wyniki.
W tym (tak jak w każdym z czterech prezentowanych tutaj) teście niekwestionowanym zwycięzcą są opony zimowe Continental WinterContact TS 860. Najwyższe wyniki zdobyły w aż trzech z pięciu badanych parametrów: zachowaniu na mokrej, suchej oraz ośnieżonej nawierzchni, a także oporów toczenia i hałasu. Zaskoczeniem może być wysoka pozycja Nokian WR D4, które (biorąc dla porównania poprzedni ranking) wyprzedziły opony Pirelli Cinturato Winter, Michelin Alpin 5 oraz Dunlop Winter Sport 5.
Nie wolno jednak zapomnieć, iż badanie Auto Bildu dotyczyło wyłącznie drogi hamowania na dwóch typach nawierzchni. Na uwagę zasługują opony Goodyear UltraGrip Performance Gen-1, które nie znalazły się w pozostałych rankingach, tu zaś były bardzo bliskie trzeciego miejsca.
Test opon zimowych 205/55 R16 – Autoklub ČR
- Continental WinterContact TS 860
- Michelin Alpin 5
- Dunlop Winter Sport 5
- Nokian WR D4
- Goodyear UltraGrip 9
- Bridgestone Blizzak LM-001
- Hankook Winter i*cept RS2 W452
- Pirelli Winter Sottozero 3
Autoklub ČR (Autoklub České republiky ) jest największym niezależnym klubem motoryzacyjnym Republiki Czeskiej. Test opon zimowych w rozmiarze 205/55/16 przeprowadzony na jego zlecenie w 2016 roku, nie przyniósł dużego zaskoczenia. Przeciwnie, kolejny triumf opon Continentala, które wykazały lepszą współpracę z suchą i ośnieżoną nawierzchnią niż pozostałe badane modele. Wyjątkiem było zachowanie na mokrej drodze, gdzie niewiele lepiej wypadły opony zimowe francuskiego koncernu.
Rozczarowani mogą czuć się jednak inżynierowie Pirelli. Ich dzieło, mimo że zanotowało 3 wynik na suchej drodze, zajęło ostateczne ostatnią pozycję. Wynik ten trudno jednak traktować jako rozstrzygający, ponieważ model nie został przebadany w żadnym z pozostałych testów, które tu publikujemy. Warto dodać, że wszystkie badane modele otrzymały oceny pozytywne. Trzy pierwsze bardzo dobrą, kolejne trzy dobrą, a dwa ostatnie zadowalającą.