Data modyfikacji:

Dayton Touring 2 - Test, Opinie kierowców, Dane techniczne

Autor: Łukasz Wulkanista

Dayton to marka opon, która podbija serca kierowców nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie.  Jej sekret tkwi w wysokiej jakości, która dostępna jest za naprawdę niewielkie pieniądze. Z szerokiej oferty opon Dayton szczególnie warto przyjrzeć się modelowi na lato – Touring 2. Opony Dayton pozycjonowane są w klasie ekonomicznej, a marka należy do japońskiego koncernu Bridgestone. Tym samym korzysta z jego rozwiązań technologicznych, a więc może zaoferować kierowcom dopracowane produkty, poddane drobiazgowym testom jakości i stworzone w oparciu o wieloletnie doświadczenie w branży. Warto także wiedzieć, że opony Dayton są produkowane w polskiej fabryce Bridgestone w Poznaniu. Niegdyś były reklamowane hasłem "Dla mężczyzny, który chce zapomnieć o problemach z oponami" – czy tak jest w rzeczywistości? Zobaczmy co do zaoferowania ma model Touring 2 i przekonajmy się sami.

Wzór bieżnika Dayton Touring 2 w różnych rozmiarach

Spis treści:

  1. Technologia
  2. Oferta (Lista produktów)
  3. Wyniki w testach opon
  4. Porównanie do poprzednika
  5. Etykieta
  6. Gwarancja
  7. Opinie kierowców
  8. Ocena parametrów
  9. Podsumowanie
  10. Dane techniczne

Rozwiązania zastosowane w oponach

Prezentowany model został wyposażony w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Dzieli się ona na część zewnętrzną i wewnętrzną (oznaczenie inside/outside na ścianie bocznej). Pierwsza z nich odpowiada za zachowanie stabilności podczas pokonywania zakrętów i sterowność na suchej nawierzchni, a  zadaniem drugiej jest między innymi odprowadzanie wody, co chroni przed niebezpiecznym zjawiskiem aquaplaningu. Efektem jest doskonała przyczepność w zróżnicowanych warunkach i krótka droga hamowania niezależnie od stanu drogi. Nowoczesna konstrukcja i zaawansowana mieszanka gumowa zapewniają nie tylko bezpieczeństwo podczas jazdy, ale niosą też korzyści ekonomiczne. Budowa opony przekłada się na równomierny rozkład ciśnienia, co wydłuża jej przebiegi. Kluczowe technologie: innowacyjny kształt karkasu, nowoczesna geometria wzoru bieżnika oraz wysokiej jakości mieszanka gumowa i materiały.

Oferta / Lista rozmiarów

Zestawienie rozmiarów opisywanego modelu opon letnich Dayton Touring 2. Skrót „XL” widoczny w tabeli przy niektórych rozmiarach oznacza oponę o wzmocnionej konstrukcji (skrót od eXtra Load).

Gdzie kupić najtaniej? Sprawdź ceny!

Sprawdź aktualne ceny i porównaj ofertę ponad 35 sklepów internetowych z oponami. Zobacz gdzie kupisz opony Dayton Touring 2 w najlepszej cenie. Pamiętaj również aby zweryfikować czy wybrany sklep oferuję darmową dostawę oraz czy płatność przy odbiorze lub przelew błyskawiczny nie generują dodatkowych kosztów. Darmowy transport proponuje około 40% sklepów internetowych z oponami. Podczas zakupów warto zwracać uwagę na koszt całkowity transakcji, a nie tylko na cenę samego produktu.

Średnica felgi - 13 cali

155/65 R13 73T
Spalanie paliwa (E)Hamowanie na mokrym (C)Hałas zewnętrzny (70 dB)

E C 70dB
155/70 R13 75T
E / B / 70 dB

E B 70dB
155/80 R13 79T
E / B / 70 dB

E B 70dB
165/70 R13 79T
E / B / 70 dB

E B 70dB
165/80 R13 83T
E / B / 70 dB

E B 70dB
175/70 R13 82T
E / B / 70 dB

E B 70dB

Średnica felgi - 14 cali

155/65 R14 75T
Spalanie paliwa (E)Hamowanie na mokrym (C)Hałas zewnętrzny (70 dB)

E C 70dB
165/60 R14 75H
E / B / 70 dB

E B 70dB
165/65 R14 79T
E / C / 70 dB

E C 70dB
165/70 R14 81T
E / B / 70 dB

E B 70dB
175/65 R14 82T
E / B / 70 dB

E B 70dB
175/70 R14 84T
E / B / 70 dB

E B 70dB
185/60 R14 82H
E / B / 70 dB

E B 70dB
185/65 R14 86H
E / B / 70 dB

E B 70dB
185/65 R14 86T
E / B / 70 dB

E B 70dB

Średnica felgi - 15 cali

175/65 R15 84T
Spalanie paliwa (E)Hamowanie na mokrym (B)Hałas zewnętrzny (70 dB)

E B 70dB
185/55 R15 82V
E / B / 70 dB

E B 70dB
185/60 R15 84H
E / B / 70 dB

E B 70dB
185/60 R15 88H XL
C / B / 70 dB

C B 70dB
185/65 R15 88H
E / B / 70 dB

E B 70dB
185/65 R15 88T
E / B / 70 dB

E B 70dB
195/50 R15 82V
E / B / 70 dB

E B 70dB
195/55 R15 85H
E / B / 70 dB

E B 70dB
195/55 R15 85V
E / B / 70 dB

E B 70dB
195/60 R15 88H
C / B / 70 dB

C B 70dB
195/60 R15 88V
C / B / 70 dB

C B 70dB
195/65 R15 91H
C / B / 71 dB

C B 71dB
195/65 R15 91T
C / B / 71 dB

C B 71dB
195/65 R15 91V
C / B / 71 dB

C B 71dB
205/60 R15 91V
E / B / 71 dB

E B 71dB
205/65 R15 94V
C / B / 71 dB

C B 71dB

Średnica felgi - 16 cali

185/55 R16 83V
Spalanie paliwa (E)Hamowanie na mokrym (B)Hałas zewnętrzny (70 dB)

E B 70dB
195/45 R16 84V XL
E / B / 70 dB

E B 70dB
195/50 R16 88V XL
E / B / 70 dB

E B 70dB
195/55 R16 87V
C / B / 70 dB

C B 70dB
205/45 R16 87W XL
E / B / 72 dB

E B 72dB
205/50 R16 91W XL
C / B / 72 dB

C B 72dB
205/55 R16 91H
C / B / 70 dB

C B 70dB
205/55 R16 91V
C / B / 70 dB

C B 70dB
205/55 R16 91W
C / B / 70 dB

C B 70dB
205/55 R16 94V XL
C / B / 70 dB

C B 70dB
205/60 R16 92H
E / B / 71 dB

E B 71dB
215/55 R16 97W XL
C / B / 72 dB

C B 72dB
215/60 R16 99H XL
C / B / 72 dB

C B 72dB
215/65 R16 98H
C / B / 71 dB

C B 71dB
225/55 R16 95W
C / B / 71 dB

C B 71dB
235/60 R16 100H
C / B / 71 dB

C B 71dB

Średnica felgi - 17 cali

205/40 R17 84W XL FR
Spalanie paliwa (E)Hamowanie na mokrym (B)Hałas zewnętrzny (72 dB)

E B 72dB
205/45 R17 88W XL FR
E / B / 72 dB

E B 72dB
205/50 R17 93W XL
C / B / 72 dB

C B 72dB
215/45 R17 91Y XL FR
E / B / 72 dB

E B 72dB
215/50 R17 95W XL
C / B / 72 dB

C B 72dB
215/55 R17 94W
C / B / 71 dB

C B 71dB
215/60 R17 96H
C / B / 71 dB

C B 71dB
225/45 R17 91Y FR
E / B / 71 dB

E B 71dB
225/45 R17 94Y XL FR
E / B / 71 dB

E B 71dB
225/50 R17 98Y XL
C / B / 72 dB

C B 72dB
225/55 R17 101W XL
C / B / 72 dB

C B 72dB
225/65 R17 102H
C / B / 71 dB

C B 71dB
235/45 R17 94W FR
C / B / 71 dB

C B 71dB
235/45 R17 97Y XL FR
C / B / 71 dB

C B 71dB
235/55 R17 99V
C / B / 71 dB

C B 71dB

Średnica felgi - 18 cali

215/55 R18 99V XL
Spalanie paliwa (C)Hamowanie na mokrym (B)Hałas zewnętrzny (72 dB)

C B 72dB
225/40 R18 92Y XL FR
E / B / 72 dB

E B 72dB
225/45 R18 95W XL FR
C / B / 72 dB

C B 72dB
235/40 R18 95Y XL FR
C / B / 72 dB

C B 72dB
235/45 R18 98Y XL FR
C / B / 72 dB

C B 72dB
235/55 R18 100V
C / B / 71 dB

C B 71dB
245/40 R18 97Y XL FR
C / B / 72 dB

C B 72dB
245/45 R18 100Y XL FR
C / B / 72 dB

C B 72dB

Testy opon Dayton Touring 2

wyniki-testu-opon

Omawiany model dotychczas wziął udział tylko w sprawdzianie drogi hamowania zorganizowanym przez magazyn „AutoBild” w rozmiarze 195/65 R15 (2018 rok). Zajął w tym teście 37. miejsce na 51 możliwych. Jest to dość średni wynik, ale niekoniecznie wynika on ze słabości modelu Touring 2, a bardziej z siły przeciwników. Opony Dayton zostały tu zestawione z wieloma produktami z klas średniej i wyższej, które mają do zaoferowania większe możliwości (ich cena jest jednak wyższa). Warto przyjrzeć się także ocenom użytkowników portalu tyrereviews.co.uk. Zachowanie Daytona Touring 2 na suchej nawierzchni zostało ocenione na 80%. Z kolei osiągi na mokrej drodze kierowy oceniają na 70%. Współpraca z drogą i ogólnie pojęta obsługa opony zostały odpowiednio ocenione na 70 i 80%. Dobrze prezentuje się także ocena odporności na zużycie – 80%, a jeszcze lepiej komfort oferowany przez opony Touring 2 – 90%. Wszyscy użytkownicy, którzy oddali swoje głosy na omawiany model, kupiliby go ponownie.

Miejsce Organizator Rozmiar testowanych opon Rok
37 miejsce Auto Bild Test opon letnich 195/65 R15 2018

Porównanie do poprzednika

Pierwsza generacja Daytona Touringa Dayton Touring 2 na rynku pojawił się jako następca modelu modelu Touring. W nowej wersji zmodyfikowana została praktycznie cała konstrukcja opony. Touring 2 posiada bieżnik asymetryczny, a poprzednik był wyposażony w rzeźbę symetryczną. Dzięki zastosowaniu takiego rozwiązania udało się poprawić prowadzenie samochodu w zróżnicowanych warunkach pogodowych i zwiększyć jego stabilność podczas nagłego manewrowania. Zmodyfikowana została także mieszanka gumowa, która oferuje bardzo dobrą przyczepność na mokrej nawierzchni i nie traci swoich właściwości przy wahaniach temperatur. Dayton Touring 2 to dopracowana konstrukcja, która jest znacznie bardziej zaawansowana technologicznie od starszego modelu i oferuje poprawę jakości podróżowania.

Unijna etykieta opon

Omawiany model jest dostępny w rozmiarach od 13 do 18 cali. W związku z tym parametry na unijnych etykietach różnią się w zależności od egzemplarza opony. Opory toczenia mające wpływ na poziom zużycia paliwa zostały ocenione na C lub E. Taki wynik możemy uznać za dostateczny, dający się zaakceptować. Jeśli chodzi o hamowanie na mokrej nawierzchni to jest tu znacznie lepiej. W większości rozmiarów jest to bardzo dobra klasa B. Jedynie sporadycznie pojawia się nieco gorsza klasa C. Pomiary hałasu zewnętrznego wykazały wartości od 70 do 72 dB, co jest wynikiem mieszczącym się w rynkowej normie.

Gwarancja na opony Dayton

Kupując opony każdej marki należącej do koncernu Bridgestone (a więc także i Dayton) otrzymujemy gwarancję, która obowiązuje przez 5 lat od daty produkcji. Producent oczywiście zapewnia o najwyższej jakości wykonania swoich produktów, ale gdyby z winy producenta powstało jakiekolwiek uszkodzenie opony, to w ramach reklamacji mogą one zostać naprawione, wymienione na nowe lub udzielony zostanie stosowny rabat na zakup nowego egzemplarza (jego wysokość jest uzależniona od stopnia zużycia reklamowanych opon).

Opinie o modelu Touring 2 (forum)

Ostateczna decyzja o zakupie opon powinna być podjęta po analizie informacji o danym modelu pochodzących z różnych źródeł. Pomocne w jej podjęciu z pewnością będą między innymi opinie innych użytkowników opony zamieszczone na forach dyskusyjnych i portalach społecznościowych.
„Opony Dayton kupiłem nieco przypadkowo. Na szybko szukałem nowego kompletu, a nie dysponowałem dużą ilością gotówki. Znajomy podpowiedział mi właśnie tę markę, że to budżetowa oferta od Bridgestone. Brzmiało to dość sensownie więc zdecydowałem na zakup. Na chwilę obecną mogę powiedzieć, że jestem zadowolony. Na suchej prowadzą się całkiem wygodnie, nie sprawiają niespodzianek. Na mokrej nawierzchni staram się uważać na każdych oponach, ale tutaj nie czuć jakiejś niepewności, hamują odpowiednio, nie kręcą się w miejscu podczas ruszania. Generalnie polecam wszystkim, którzy szukają czegoś dobrego na co dzień, na tych oponach nie poszalejemy na torze, ale na pewno to solidny produkt” – skomentował Maciej.
„Dayton to marka, która nie jest może jakoś mocno rozreklamowana, ale warto jej zaufać. Dotychczas jeździłem na Dębicy, ale sprzedawca nie miał akurat mojego rozmiaru i polecił Daytony twierdząc, ze to bardzo podobna jakość. Opony sprawują się dobrze, ciężko mi ocenić komfort czy spalanie, ale z pewnością nie widać jakiegoś podejrzanego zużycia, a w czasie jazdy dobrze trzymają się drogi. Nie miałem z nimi żadnej niebezpiecznej sytuacji, więc polecam” – podsumował kierowca podpisany jako Marek.
„Dobre opony za niewielkie pieniądze. Jeździłem już na nich chyba wszędzie – od wiejskich dróg gruntowych po autostradę i za każdym razem spisały się na medal. Przy bardzo gwałtownym ruszeniu raz mi zabuskowały, ale przy normalnej jeździe dają radę w każdych warunkach. Na deszczu nie wpadają w poślizg, prowadzą się stabilnie, na suchej jest jeszcze lepiej, ponadto nie są jakoś mocno głośne – można bez problemu pokonywać długie trasy. Polecam je każdemu bez wyrzutów sumienia” – ocenił Krzychu.

Ocena parametrów

Zestawienie najważniejszych cech opony letniej Dayton Touring 2.

Podsumowanie "Dajtona Turinga 2"

Dayton Touring 2 to opona, która oferuje bardzo duże korzyści użytkowe i ekonomiczne. To bardzo funkcjonalny, odporny na zużycie produkt, który nie oferuje może sportowych osiągów, ale też nie został do tego stworzony. Bezpieczeństwo stoi tu na dobrym poziomie, a w połączeniu z niezawodnością i atrakcyjną ceną, Touring 2 stanowi dobrą propozycję dla kierowców poszukujących oszczędności. To doskonały wybór do codziennej jazdy w umiarkowanym lub spokojnym stylu lub auta dysponującego przeciętną mocą. Konkurenci dla tego modelu: Dębica Presto UHP2, GT Radial Champiro FE1, Barum Bravuris 3HM oraz Sava Intensa UHP2. Przykładowe samochody: Ford Ka, Fiesta, Mondeo oraz Kuga. Skoda Rapid, Octavia, Superb, Kodiaq. Renault Twingo, Clio, Laguna, Kadjar. Opel Corsa, Astra, Mokka. Nissan Micra oraz Quashqai.

Opona letnia Touring 2 firmy Dayton

Dane techniczne

  • Klasa – ekonomiczna (budżetowa)
  • Producent – Dayton
  • Koncern – Bridgestone
  • Kraj produkcji – Japonia, Włochy, Polska, Francja, Hiszpania itd.
  • Kraj pochodzenia – Japonia
  • Bieżnik – Touring 2
  • Poprzednia wersja – Touring
  • Następna wersja – brak
  • Rodzaj bieżnika – asymetryczny
  • Przeznaczenie – samochody osobowe i SUV – touring
  • Gwarancja – 5 lat od daty produkcji
  • Szerokość opony – od 155 do 245 mm
  • Profil opony – od 40 do 80 %
  • Średnica felgi – 13 oraz 18 cali
  • Indeks prędkości – T (jeden rozmiar), H, V, W oraz Y
  • Indeks nośności – od 73 do 102
  • Oszczędność paliwa – C oraz E
  • Przyczepność na mokrym – B (w większości), C
  • Hałas zewnętrzny – od 70 do 72 dB
  • Ilość wariantów – 70
  • Sezon – opony letnie
  • Produkcja od 2017 roku
  • Cena – od 128 zł za sztukę (rozmiar 155/65 R13)
  • Pełna nazwa – Dayton Touring 2

Inne nazwy:

  • Dayton Turing 2 (pisownia nazwy modelu bez litery "o")
  • Dayton Touring II (rzymski zapis cyfry dwa)
  • Dyton Touring 2 (pominięcie litery "a" w nazwie producenta)
  • Dajton Turing 2 (polska pisownia nazwy opony / modelu)
Zobacz również:

8 komentarzy
  1. dudu$ | 10.09.2019 23:05
    Moje odczucia co do Firmy Daytona i koncernu Bridgestone przez model opony Touring 2 są na dzień dzisiejszy fatalne. Ten model opony zakupiłem do swojego auta w rozmiarze 195/60R15, przyjemnie jeździło się na nich jeden dzień, później nastąpiły dziwne drgania pod stopami kierowcy oraz drgania odczuwalne na kierownicy. Opony wyważałem kilka razy w różnych zakładach na różnych maszynach i za każdym razem wychodziły jakieś kosmiczne wyniki. Pomyślałem, ze pewnie felgi sa krzywe i pojechałem do zakłady który miał mi je wyprostować. Okazało się, że felgi są w bardzo dobrym stanie i problem jest z nowymi oponami. W zależności na którą felgę założyło się daną oponę wyważarka pokazywała wynik np 60g/90g ( Lewa/Prawa strona) i to przy kilkukrotnym przekręcaniu opony. po założeniu starej opony na tą samą felgę wyważarka pokazała wyniki np 25g/40g ( bez bawienia się z przekręcanie opon). Na tych oponach w męczarniach przejechałam ok 500km i oddałem je do serwisu oponiarskiego w którym zakupiłem na gwarancję. Oczywiście koncern Bridgestone reklamację odbijał twierdząc, że u nich na sprzęcie 3 opony mają wartość wyważenia do 20g a jedna do 50g co i tak jest według nich dopuszczalne. Serwis od którego nabyłem opony nie poddał sie i jeszcze 2 razy zgłaszał je na reklamację aż została ona uwzględniona przez Brigdestone ( pierwsze zgłoszenie reklamacyjne do Bridgestona 03.06.2019 r ostatnie z połowa sierpnia 2019 r). Od informacji, ze reklamacja została uwzględniona minął miesiąc, a serwis wulkanizacyjny nie dostał od bridgestona nowych opon które notabene były już w magazynie i czekały do wysyłki a 2 dni później okazało się że wysłali je nie tam gdzie trzeba i do tej pory cisza. Jutro wracam z urlopu i dzwonię do serwisu czy czegoś się dowiedzieli ale jestem pewien, że nie będą mieli ani opon ani żadnej odpowiedzi od Bridgestona. Jak tak dalej pójdzie to w tym roku już nie dam rady przetestować po raz kolejny opon Dayton Touring 2. Osobiście przez sytuacje która mnie trafiła odradzam opony firmy Dayton oraz całego koncernu Bridgestone. Może mi się tak trafiło i sa to nawet dobre opony ale przez to, że koncern ten nie chce szybko rozwiązać mojego problemu jak wyżej pisałem odradzam. Prawie 3 miesiace czekać na rozwiązanie problemu to stanowczo za dużo. Ciesze się, że nie wyrzuciłem na śmietnik moich starych opon bo musiał bym przez całe lato jeździć na zimówkach.
  2. bad | 13.03.2019 10:52
    Ja mam w Polo założone te opony i powiem tyle: Bardzo piszczą przy gwałtowniejszym ruszeniu i dymiczniejszej jeździe w zakrętach, jeździ się jak na zimówkach latem, podczas deszczu też średnio sobie radzą. Osobiście uważam, że takie sobie. Mogłem chyba kupić fuldę chyba 100 zł drożej przy 4 sztukach a lepiej się jeździ gdyż miałem w poprzednim aucie
  3. Janusz | 27.07.2018 14:04
    Opony 225/45 r17 śliskie na suchej nawierzchni A co dopiero na mokrej... strach jeździć. Po jednym sezonie znaczne zużycie bieżnika A na krawędziach widoczne pekonieci ( opona rzesieje ). Kupione w intercars za 215zł/sztuka ogólnie nawet jak by byly za darmo to odradzam.
  4. Umretu | 16.05.2018 21:33
    Mam Daytona (a raczej Saetta) 15" na Ibidzie, a brat Daytona II 17"na Ceedzie. Oba wozy w dizlu i lekka noga. Wrażenia: moje głośniejsze od zimowych w maju i nikną w oczach, u brata mogę zaobserwować jedynie " niknięcie w oczach", bo się nie wożę. Reszta chyba ok, ale jak wspomniałem na wstępie nie są poddawane jakimś obciążeniom. A zapomniałem, przebiegi roczne ~15k.
  5. Łukasz | 10.05.2018 23:49
    Strasznie dużo teraz w maju 2018 roku tych Daytonów się pojawiło w hurtowniach, czym to spowodowane ? Opona 245 40 r18 wzmocniona XL w indeksie Y w cenie 250 zł sztuka no to super cena tylko jaka jakość tej opony będzie a wiadomo to już duże kółko na ciężką meluzynę. Jak dla mnie zagadka od groma opon i super ceny a jak z jakością. Czekam na opinie właśnie nabywców tych większych oponek.
  6. driver | 02.05.2018 12:22
    podobno we włoszech produkowana też pod marką saetta
    1. driver | 11.05.2018 16:01
      zgadza się, przy czym zbieżność bieżnika i etykiet zapewne nie jest przypadkowy http://www.saetta.pl/?saetta-touring-2 to tak jak z dębicą i savą, ujednolicenie produkcji pod różnymi markami niewątpliwie jest opłacalne fajnie gdybyś dodawał takie info przy opisie modelu, bo można wyhaczyć to samo za mniejszą kasę w marce nieznanej bardziej poza lokalnym rynkiem
    2. Łukasz Wulkanista | 11.05.2018 08:13
      Ten Dayton też jest produkowany we Włoszech (Made in Italy)
opony letnie w zimie

Czy letnie opony w zimę to bezpieczne rozwiązanie?

2022-08-29
Polska jest krajem, w którym zmiana opon z letnich na zimowe nie jest uregulowana prawnie i nie obowiązuje w tym zakresie żaden przepis. Choć przeważająca większość osób zmienia ogumienie, gdy tylko zacznie robić się zimno i pojawia się ryzyko napotkania śliskiej nawierzchni z tego powodu, wciąż istnieje spora grupa kierowców, którzy opony letnie traktują jako całoroczne i ani myślą ich zmieniać ze względu na sezon. Czy słusznie? Czy letnie opony w zimę mogą być bezpieczne? Odpowiadamy.
opona

Uniroyal Rainexpert 3 SUV. Charakterystyka, opinie, testy

2022-07-01
Uniroyal Rainexpert 3 SUV to reprezentant opon letnich klasy średniej. Jak sama nazwa wskazuje, model ten zaprojektowany został z myślą o pokonywaniu trudności na drodze jakie przed kierowcami stawia padający deszcz. Model SUV przeznczony jest głównie do samochodów tego typu. W połączeniu z niezawodnością na mokrej nawierzchni opony te gwarantują bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa i komfort jazdy. Produkowane są w bardzo szerokiej gamie rozmiarów, od 13, aż do 18 cali. Sprawdzą się nie tylko w SUV-ach, ale też większych samochodach rodzin
opona

Michelin Pilot Sport Cup 2. Charakterystyka opony

2022-06-26
Opony Michelin Pilot Sport Cup 2 to opony wyścigowe przeznaczone głównie do samochodów oferujących bardzo wysokie osiągi. Charakteryzują się bardzo wysoką przyczepnością, dużą wytrzymałością i precyzją prowadzenia szczególnie przy dużych prędkościach. Stosowane są jako oryginalne, seryjne wyposażenie samochodów takich marek jak Porsche, Ferrari czy Mercedes SLS.
opona motocyklowa

Michelin Road 5. Co ma do zaoferowania opona motocyklowa od Michelin?

2022-06-25
Michelin Road 5 swoją popularność zawdzięcza między innymi dobrej przyczepności na drodze. Jak opona motocyklowa wypada w testach? Za co cenią ją motocykliści? Zobacz charakterystykę, dostępne rozmiary i technologie zastosowane w Michelin Road 5.
opona

Michelin Pilot Sport 5. Co nowego w popularnej generacji opon?

2022-06-23
Marka Michelin to znany na całym świecie producent opon, który cieszy się uznaniem u niezliczonej ilości zadowolonych użytkowników. Obecnie marka wypuściła na rynek nowe opony Michelin Pilot Sport 5, czyli najnowszą generację znanego i polecanego przez wielu kierowców modelu opon. Czym wyróżniają się te opony, jakie mają podstawowe parametry i właściwości oraz jakie opinie mają o nich kierowcy, którzy już korzystają z tego rodzaju ogumienia? Odpowiedzi na te i na inne pytania dotyczące danego modelu opon Michelin z pewnością znaleźć można w artykule poniżej.
opona motocyklowa

Michelin Anakee Wild. Charakterystyka i testy opony

2022-06-21
Opony to niezwykle ważna część w każdym pojeździe — to stwierdzanie nie powinno wzbudzać wątpliwości i sprzeciwu u nikogo, kto porusza się za pomocą pojazdu wyposażonego w opony. Opony Michelin Anakee Wild to niezaprzeczalnie jeden z lepszych wyborów, jakie może podjąć fan jazdy motocyklem. Ten model opon przystosowany jest do jazdy w terenie, jednak równie dobrze sprawdza się podczas pokonywania dróg asfaltowych. Opony Michelin Anakee Wild wyróżniają się na tle produktów od innych producentów swoją trwałością, doskonałym prowadzeniem, odpornością na ekstremalnie wysokie temperatury oraz dobą przyczepnością do powierzchni.