Opony całoroczne z roku na rok zyskują na popularności, ponieważ dla wielu kierowców takie rozwiązanie jest po prostu bardziej opłacalne, a bezpieczeństwo podróżowania nie ulega pogorszeniu (więcej na ten temat w artykule o tym typie ogumienia). W związku z tym postanowiłem bliżej przyjrzeć się modelowi Goodyear Vector 4Seasons Gen-2. Produkt bazuje na ponad 30-letnim doświadczeniu amerykańskiego producenta w segmencie opon całorocznych. Warto wspomnieć, że model od momentu wprowadzenia na rynek znalazł się na wyposażeniu fabrycznym ponad 50 modeli samochodów skonstruowanych na bazie blisko 30 platform. Na montaż opon Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 zdecydowali się między innymi: Audi, Citroen, Fiat, Ford, Opel, Renault, Seat, Skoda, Smart i Volkswagen. Czym produkt Goodyeara zasłużył sobie na takie zaufanie? Przekonajmy się sami.
Omawiany model od momentu pojawienia się na rynku wziął udział w wielu testach organizowanych przez największe czasopisma i organizacje motoryzacyjne. Szukając ich wyników na potrzeby tego artykułu odkryłem, że w większości z nich Vector 4Seasons Gen-2 zajmował niemal wyłącznie 1. i 2. miejsca. W 2018 roku model wygrał test "AutoZeitung" w rozmiarze 225/45 R17. Rok 2017 to zwycięstwa w testach "Auto Bild" ( 225/50 R17 i 205/55 R16) i drugie miejsce w sprawdzianie "Auto Express" w rozmiarze 205/55 R16. Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 doskonale wypadł także w teście porównawczym z oponami zimowymi (2. miejsce, 205/55 R16) i teście opon, który pokazywał ich osiągi w różnych stadiach zużycia (nowa, 4 mm i 2 mm w rozmiarze 185/65 R15 - 2. miejsce). Rok 2016 to wygrane w testach "Auto Motor und Sport" (215/60 R17 SUV), "Auto Express" (225/45 R17) i "Gute Fahrt" (205/55 R16). Drugie pozycje przyniosły sprawdziany ACE i "AutoBild" (oba w rozmiarze 205/55 R16), a czwarte test ADAC (także w rozmiarze 205/55 R16). W 2015 roku wyniki modelu w testach również ograniczały się praktycznie tylko do miejsc na podium.
Miejsce | Organizator | Rozmiar testowanych opon | Rok |
---|---|---|---|
1 miejsce | Auto Zeitung | Test opon letnich i całorocznych 225/45 R17 | 2018 |
1 miejsce | Auto Bild | Test opon wielosezonowych 225/50 R17 | 2017 |
1 miejsce | - | Ranking opon całorocznych 205/55 R16 | 2017 |
1 miejsce | - | Najlepsze opony uniwersalne 205/55 R16 | 2016 |
1 miejsce | A.M.S. | Test opon całorocznych SUV 215/60 R17 | 2016 |
1 miejsce | Auto Express | Test opon wielosezonowych 225/45 R17 | 2016 |
1 miejsce | Auto Bild | Ranking opon całorocznych 195/65 R 15 | 2015 |
1 miejsce | French | Test opon uniwersalnych 205/55 R16 | 2015 |
2 miejsce | - | Najlepsze opony całoroczne 205/55 R16 | 2017 |
2 miejsce | Auto Express | Test opon całorocznych 205/55 R16 | 2017 |
2 miejsce | - | Test używanych opon całorocznych 185/65 R15 | 2017 |
2 miejsce | ACE | Ranking opon wielosezonowych 205/55 R16 | 2016 |
2 miejsce | Auto Bild | Test opon uniwersalnych 205/55 R16 | 2016 |
2 miejsce | Auto Express | Najlepsze opony wielosezonowe 205/55 R16 | 2015 |
2 miejsce | Auto Zeitung | Test opon całorocznych 185/65 R15 | 2015 |
4 miejsce | ADAC | Test opon całorocznych 205/55 R16 | 2016 |
"Sezonowe wymiany opon zawsze były dla mnie uciążliwe, dlatego zdecydowałem się na zakup całorocznych. Poszukiwałem czegoś z klasy premium, bo skoro miałem jeździć na oponach cały rok, to chciałem żeby były jak najlepsze i tutaj się nie zawiodłem. Na suchej nawierzchni jeździ się po prostu normalnie, na mokrej czuć stabilność, nie pojawia się aquaplaning ani poślizgi podczas hamowania czy skręcania. Miałem też okazję pojeździć trochę po śniegu i powiem tak: podczas śnieżycy i na drogach, którymi nie zdążyli zaopiekować się kierowcy trzeba zachować ostrożność, ale da się jechać - z kolei na ubitym śniegu lub lekko zaśnieżonej drodze jedzie się prawie jak na suchym. Szczerze polecam te opony" - napisał Michał.
"Jeżdżę mało i głównie po mieście, ale czasem lubię mocniej wcisnąć pedał gazu. Dlatego kupiłem całoroczne opony Goodyear i nie żałuję. Jeździ się bardzo komfortowo i wygodnie, czuć dobrą przyczepność niezależnie od pogody czy pory roku. Bardzo dobre, dopracowane opony, które pozwalają uniknąć kręcenia kluczem, jeżdżenia po warsztatach i przechowywania drugiego kompletu opon w ciasnej piwnicy. Polecam!" - skomentował Krzychu.
Lokalizacja oznaczenia "Gen-2" na oponie