Michelin Alpin 6 dzięki zaawansowanej technologii EverGrip oraz mieszance gumowej przystosowanej do niskich temperatur, oferuje świetną trakcję na śniegu, nawet przy znacznym zużyciu bieżnika. Struktura bieżnika z samoodnawiającymi się rowkami gwarantuje stałą wydajność przez cały okres użytkowania.
Goodyear UltraGrip Performance+ ma kierunkowy bieżnik w kształcie litery „V” oraz technologię Winter Grip, które zapewniają doskonałą przyczepność na śniegu i lodzie. Opony te zyskały uznanie w testach, szczególnie pod względem zachowania na zaśnieżonej nawierzchni.
Dla Michelin Alpin 6 wskaźnik przyczepności na mokrej nawierzchni jest wysoki, a symetryczna rzeźba bieżnika skutecznie odprowadza wodę, minimalizując ryzyko aquaplaningu. Jednak opory toczenia są nieco wyższe, co może wpływać na ekonomię paliwową.
Goodyear UltraGrip Performance+ dzięki technologii Traction Protect i szerokim rowkom bieżnika bardzo dobrze radzi sobie z odprowadzaniem wody. W testach hamowania na mokrej nawierzchni osiągają jedne z najlepszych wyników w swojej klasie.
Technologia EverGrip w Michelin Alpin 6 sprawia, że opony te oferują stałą przyczepność aż do końca ich żywotności. Wytrzymałość bieżnika jest imponująca, co przekłada się na dłuższy czas eksploatacji.
Goodyear UltraGrip Performance+wW testach żywotności plasuje się nieco niżej od Michelin Alpin 6, co wynika z bardziej miękkiej mieszanki gumowej zapewniającej lepszą przyczepność, ale kosztem trwałości.
Opony Michelin Alpin 6 dzięki dopracowanej konstrukcji bieżnika są ciche, co przekłada się na wysoki komfort jazdy, szczególnie na długich trasach.
Opony Goodyear UltraGrip Performance+ generują nieco więcej hałasu, co wynika z bardziej agresywnej rzeźby bieżnika, jednak różnica jest minimalna i dla większości kierowców niezauważalna.
W wypadku Michelin Alpin 6 cena zakupu jest rekompensowana przez dłuższą żywotność i niższe zużycie paliwa, co sprawia, że są to opony bardziej ekonomiczne w dłuższym okresie.
Dla Goodyear UltraGrip Performance+ cena zakupu jest zwykle niższa, ale krótsza żywotność i wyższe zużycie paliwa mogą generować większe koszty eksploatacyjne.