Data modyfikacji:

Kormoran All Season - Pierwsza opona całoroczna od Kormorana

Autor: Łukasz Wulkanista

Opony całoroczne cieszą się coraz większą popularnością, głównie ze względów ekonomicznych. Jeśli Wasza jazda ogranicza się do umiarkowanego ruchu miejskiego, jest to rozwiązanie, które z pewnością warto rozważyć. Szczególnie przy takich modelach jak Kormoran All Season.

Kormoran to nasza rodzima firma, istniejąca na rynku od 1999 roku, a obecnie wchodzi w skład francuskiego koncernu Michelin. Mimo że dwie dekady w branży to bardzo krótko, producent posiada rzeszę wiernych fanów doceniających przede wszystkim stosunek ceny do jakości, jaki prezentuje ogumienie pochodzące z olsztyńskiej fabryki (będącej jednym z największych na świecie obiektów należących do Michelin).

Marka rozwija się dynamicznie i zaznacza swoją obecność zarówno na polskich drogach, ale i tych należących do Chorwacji, Rumunii, Macedonii czy Węgier.

Zdjęcie poglądowe modelu All Season firmy Kormoran

Spis treści

  1. Technologia
  2. Oferta
  3. Wyniki w testach opon
  4. Opis modelu
  5. Bieżnik
  6. Etykieta
  7. Gwarancja
  8. Opinie kierowców
  9. Podsumowanie

Technologia oraz zastosowane rozwiązania

Kormoran All Season, jak sama nazwa wskazuje, to opona całoroczna. W związku z tym cała konstrukcja jest zaprojektowana pod kątem optymalnego zachowania w każdych warunkach, zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni.

Ogumienie charakteryzuje się zrównoważonymi osiągami, dzięki czemu kierowca przez cały rok ma do dyspozycji te same właściwości jezdne oraz precyzję w sterowaniu na równym poziomie, niezależnie od warunków atmosferycznych.

Z kolei nowa mieszanka krzemionkowa odpowiada za przyczepność oraz optymalne hamowanie na każdym typie nawierzchni. Ponadto, dzięki takiemu rozwiązaniu producentowi udało się zmniejszyć opory toczenia, co przekłada się na mniejsze zużycie paliwa.

Daty dostępności poszczególnych rozmiarów:

  • 155/70 R13 75 T (od 01.06.2019)
  • 155/80 R13 79 T (od 2020)
  • 185/60 R 14 86H XL (od 2020)
  • 155/65 R14 75 T (od 2020)
  • 165/65 R14 79 T (od 2020)
  • 175/65 R 14 86H XL (od 2020)
  • 185/65 R14 86 H (od 01.05.2019)
  • 165/70 R14 85 T XL (od 2020)
  • 195/50 R15 82 V (od 01.04.2019)
  • 185/55 R 15 86H XL (od 2020)
  • 195/55 R 15 89V XL (od 2020)
  • 185/60 R 15 88V XL (od 2020)
  • 195/60 R 15 92V XL (od 2020)
  • 185/65 R 15 92V XL (od 01.04.2019)
  • 195/65 R 15 95V XL (od 01.03.2019)
  • 195/55 R16 91 V XL (od 01.04.2019)
  • 205/55 R16 94 V XL (od 01.04.2019)
  • 215/55 R 16 97V XL (od 01.06.2019)
  • 205/60 R16 96 V XL (od 2020)
  • 225/45 ZR 17 94W XL (od 01.05.2019)
  • 225/50 R17 98 V XL (od 01.06.2019)
  • 225/40 ZR 18 92W XL (od 01.03.2019)

Test opon All Season (Kormoran)

wyniki-testu-opon

Jak tylko pojawią się pierwsze testy w magazynach motoryzacyjnych, na forach dyskusyjnych czy portalach społecznościowych, nie omieszkam przedstawić Wam pełnego zestawienia oraz dokładnych ocen. Z doświadczenia wiem jednak, że opony marki Kormoran nie często uczestniczą w testach oponiarskich.

Model All Season od Kormorana z kierunkowym bieżnikiem na felgi 13-18

Najmłodsze dziecko w rodzinie Kormoran to ogumienie ze średniej półki, dedykowane samochodom osobowym. Przeznaczone jest do całorocznej, spokojnej jazdy - bardziej niż na osiągach marka skupia się na żywotności i zasięgu. Gama produktowa obejmuje modele o średnicy z zakresu 13-18" oraz o szerokości 155-225 mm.

Kormoran bieżnik All Season

W modelach z tej linii spotkamy nowoczesny bieżniki typ "fish-bone", przypominający rybie ości. Kierunkowy wzór zaprojektowano przez europejskiego projektanta (takie enigmatyczne stwierdzenie spotkamy na stronie Kormorana) i ma zapewniać dobre właściwości jezdne w każdych warunkach.

Poziome rowki na zewnętrznych obręczach odpowiadają za precyzję w sterowaniu na suchej jezdni, natomiast nasze "rybie ości" z dodatkowymi nacięciami sprawdzają się przy odprowadzaniu nadmiaru wody, zmniejszając ryzyko wystąpienia zjawiska aquaplaningu. Całość prezentuję się też bardzo atrakcyjnie pod kątem wizualnym.

Etykieta unijna. Standard dla większości opon wielosezonowych klasy ekonomicznej.

Kormoran All Season jest ogumieniem całorocznym, dlatego w kwestii oszczędności paliwa nie powinniśmy spodziewać się zbyt wiele. Mimo opracowania nowej mieszanki krzemionkowej, opory toczenia plasują się na przeciętnym poziomie, a oponie przyznano kategorię E (A - najlepsza, G - najgorsza).

O wiele lepiej sytuacja wygląda z hamowaniem na mokrej jezdni. Zgodnie z zapewnieniami producenta, modele z tej linii bardzo dobrze zachowują się w wymagających warunkach i zasługują na kategorię C. W kontekście uniwersalnego oraz całorocznego rozwiązania będzie to pozytywny fakt zasługujący na podkreślenie. Przy swojej charakterystyce Kormoran AS zapewnia dość duży komfort kierowcy z emisją hałasu na poziomie 71 dB.

Gwarancja na opony całoroczne Kormoran

Wszystkie opony do samochodów osobowych od Michelin (w tym również marki Kormoran) objęte są gwarancją obowiązującą przez okres 5 lat od daty rozpoczęcia eksploatacji. Trzeba przy tym pamiętać, że reklamacja nie będzie rozpatrywana po okresie 7 lat od produkcji danego modelu.

Opinie o oponach Kormoran All Season

Ze względu na charakterystykę modelu All Season, docelowa grupa odbiorców bardziej niż na osiągach i technologiach, skupia się na funkcjonalności oraz oszczędności. Jak wspomniałem na początku, kierowcy chwalą sobie przede wszystkim stosunek ceny do jakości. Ze względu na swoją świeżość rynkową, na pierwsze wrażenia oraz opinie przyjdzie nam jeszcze chwilę poczekać. Jak tylko pojawią się recenzje, od razu trafią jako uzupełnienie tego wpisu.

Podsumowanie czyli dlaczego warto kupić Kormoran All Season jako opony uniwersalne do swojego auta?

W najnowszej, całorocznej propozycji od Kormorana znajdziemy wszystko to, za co fani doceniają tę markę. Wysoka jakość wykonania, nieodstająca wiele od znacznie droższych modeli, korzystna cena i żywotność, szczególnie istotna w przypadku opon całorocznych to największe zalety przemawiające za zakupem.

Jeżeli poszukujecie budżetowej opcji, która sprawdzi się przy spokojnej miejskiej jeździe, nawet w trakcie obfitej ulewy, lub wtedy gdy zima znów zaskoczy drogowców, zakup tego ogumienia może okazać się strzałem w dziesiątkę. Oczywiście warto poczekać na wysyp testów, pozwalających dowiedzieć się czegoś więcej o ewentualnych mankamentach oraz największych zaletach.

Inne nazwy:

W przypadku prezentowanego modelu opon wielosezonowych, ilość kombinacji zapisu nazwy bieżnika jest szczególnie duża. Poniższe przykłady dotyczą formy zapisu członów („All” oraz "Season") łącznie, rozdzielnie oraz w różnej kolejności. W efekcie otrzymujemy następujące warianty:

  • Kormoran Al Season (jedna litera "L" w "Al")
  • Kormoran 4 Season (tutaj podobnie tylko rozłącznie)
  • Kormoran AllSeasons (przyrostek "s" na końcu)
  • Kormoran AS lub A/S (akronim od słów "All" i "Season")
  • Kormoran AllSeason (łączna pisownia nazwy modelu)
  • Kormoran All Seasons (kolejny raz liczba mnoga)
  • Kormoran 4Seasons (cyfra "4" zamiast "All")
  • Kormoran 4Season (jak wyżej tylko liczba pojedyncza)

Zobacz również:

Michelin CrossClimate 2

Michelin CrossClimate 2. Charakterystyka opony, testy i opinie

2023-01-25
Michelin CrossClimate 2 swój sukces zawdzięcza przede wszystkim dzięki bardzo wysokim osiągom hamowania i przyczepności na mokrej i zaśnieżonej drodze gwarantując tym samym optymalne zużywanie się bieżnika. Wpływa to na większe bezpieczeństwo, ale też oszczędność spalania paliwa, ale też samych opon. Inwestując w model Michelin CrossClimate 2 można śmiało zapomnieć o cosezonowej zmianie ogumienia, ponieważ model ten świetnie radzi sobie w każdych warunkach.
roadstone n priz 4s

Roadstone N Priz 4S

2023-01-09
Aby znaleźć opony, które zapewnią maksimum bezpieczeństwa i komfortu, należy określić własny styl jazdy, częstotliwość korzystania z auta oraz uwzględnić najczęściej uczęszczane drogi i warunki na nich panujące. Absolutnie wystarczającym ogumieniem dla osób jeżdżących w sposób umiarkowany i nieszczególnie często będą dobre opony klasy budżetowej, takiej jak Roadstone N Priz 4S. Na co jeszcze warto zwrócić uwagę podczas wyboru ogumienia i czym charakteryzuje się wspomniany model koreańskiego producenta? Sprawdź i podejmij dobrą decyzję.
premiorri vimero as

Premiorri Vimero As. Prezentacja modelu

2023-01-07
Za jedną oponę klasy premium można niekiedy kupić cały komplet ogumienia w klasie budżetowej, które również doskonale sprawdzi się w przypadku umiarkowanej jazdy i poruszaniu głównie po mieście. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest też ogumienie wielosezonowe zamiast tradycyjnych opon sezonowych. Jednym z takich produktów jest model Premiorri Vimero As. Sprawdź, co wyróżnia te opony i dlaczego warto wyposażyć w nie swoje auto.
falken euroall season as210

Opony klasy średniej Falken EuroAll Season AS210

2023-01-06
W przypadku gdy auto używane jest w sposób umiarkowany i taki też jest styl jazdy kierowcy, wcale nie trzeba kupować najdroższych opon, by zapewnić sobie maksimum bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Z powodzeniem sprawdzą się tu opony klasy średniej, które wyróżnia doskonały stosunek jakości do ceny. To często produkty, które na podstawie osiągów śmiało konkurować mogą z oponami klasy premium. Świetnym przykładem jest tu ogumienie wielosezonowe Falken EuroAll Season AS210. Sprawdź, co wyróżnia ten model opon i dlaczego warto je kupić.
austone sp-401

Austone SP401. Czym się wyróżnia opona całoroczna?

2023-01-05
Opony różnią się ceną i klasą, do której można je zaliczyć. Niekiedy w kwocie, jaką trzeba przeznaczyć na zakup jednej sztuki ogumienia premium, kupić można cały komplet opon w klasie budżetowej. Często takie opony, podobnie jak droższe produkty, również charakteryzują się świetnymi osiągami i dla dużej grupy kierowców będą to parametry w zupełności wystarczające. Jednym z takich modeli są opony całoroczne Austone SP401. Sprawdź, dlaczego jest to model warty wyboru.
goodyear vector 4seasons gen-3

Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 vs Gen-2

2023-01-04
Goodyear to amerykański gigant, który na rynku oponiarskim od wielu lat znajduje się w czołówce. Specjalizuje się głównie w oponach całorocznych, co widać po wysokich notach ich produktów w tej właśnie dziedzinie. Serca kierowców bez wątpienia skradł model Goodyear Vector 4Season Gen-2, który jak się okazało, wyznaczył nowe trendy wśród opon całosezonowych. Przez wiele lat model ten zajmował podium w rankingach największych serwisów oponiarskich na całym świecie. Goodyear jednak nie spoczął na laurach i jeszcze bardzie udoskonalił ten prawie doskonały model. W efekcie wielu przeprowadzonych badań, doświadczeń i testów do sprzedaży trafił model Goodyear Vector 4Season Gen-3, który jest następcą topowego modelu opon wielosezonowych tej marki. Czym się różnią i który z nich jest lepszy?